KONSPEKT PRACY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ PISANEJ NA PODSTAWIE PRAKTYK PEDAGOGICZNYCH dr Lucyna Bakiera.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Konstruowanie programu nauczania
Advertisements

E-nauczyciel Rozwijanie umiejętności nauczycieli z zakresu wykorzystania TIK na lekcjach Rządowy Program "Cyfrowa Szkoła” oraz Certyfikacja e-Nauczycieli.
WYŻSZA SZKOŁA INFORMATYKI I ZARZĄDZANIA z siedzibą w Rzeszowie 1 czwartek, 7 listopada 2013czwartek, 7 listopada 2013czwartek, 7 listopada 2013czwartek,
ZADANIA DYREKTORA SZKOŁY/PLACÓWKI W NOWYM NADZORZE PEDAGOGICZNYM opracowanie: Władysława Tkaczyk st. wizytator.
Metoda Development Center w praktyce
Wnioski z realizacji zadań nadzoru pedagogicznego
FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
Metoda projektu Opracowała: Katarzyna Otorowska.
Lucyna Maculewicz - Dyrektor Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej Nr 3
WYŻSZA SZKOŁA INFORMATYKI I ZARZĄDZANIA z siedzibą w Rzeszowie 1 sobota, 4 stycznia 2014sobota, 4 stycznia 2014sobota, 4 stycznia 2014sobota, 4 stycznia.
WYŻSZA SZKOŁA INFORMATYKI I ZARZĄDZANIA z siedzibą w Rzeszowie 1 sobota, 4 stycznia 2014sobota, 4 stycznia 2014sobota, 4 stycznia 2014sobota, 4 stycznia.
JĘZYK POLSKI W KLASIE IV-VI
METODA PROJEKTU Metoda ta polega na samodzielnym realizowaniu przez uczniów zadania przygotowanego przez nauczyciela na podstawie wcześniej ustalonych.
Przykładowe formy oceny projektu oraz kontraktu z uczniami
Jolanta Misztal Kujawsko – Pomorskie Centrum Edukacji Nauczycieli we Włocławku Program poprawy efektywności kształcenia - opracowanie, wdrożenie i ewaluacja.
Konferencja dla Dyrektorów - Bydgoszcz 29. marca 2012r.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Inwestycja w kadry 3 Praca zaliczająca moduł Dr G.Maniak.
Dekalog dla rodziców dzieci dyslektycznych
STRATEGIA ROZWOJU PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR 29 IM
Realizacja praktyk pedagogicznych. Zadanie obejmuje: 30 godzin dydaktycznych zajęć edukacyjnych w przedszkolu i 30 godzin dydaktycznych zajęć edukacyjnych.
Autor: Adrianna Dzikielewska
Praktyka PEDAGOGICZNA w szkole gimnazjalnej
Praca metodą projektu edukacyjnego
„Plant a Future” metoda projektu w bibliotece szkolnej
Co warto wiedzieć o ewaluacji?
DIAGNOZA PEDAGOGICZNA
Edward Krawczyński Nowa Podstawa Programowa z informatyki w rzeczywistości szkolnej RODN WOM Katowice 2012.
dr Robert Szwed Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II
Konspekt, a scenariusz (teza 13).
WebQuest wykonane w ramach projektu BelferOnLine
KIM JEST SZKOLNY DORADCA ZAWODOWY?
DYDAKTYKA MATEMATYKI Arkadiusz Mroczyk.
Dokumentacja pracy nauczyciela przedszkola
Organizacja nadzoru pedagogicznego Sprawny system przepływu informacji Prawidłowość doboru pracowników do charakteru realizowanych zadań Terminowość zadań
Rola doradcy zawodowego w aktywizacji zawodowej osób niepełnosprawnych
Program terapeutyczny
KALEJDOSKOP SZANS KALEJDOSKOP MOZLIWOŚCI Szkoła Podstawowa nr 13 im. Komisji Edukacji Narodowej w Jeleniej Górze Jelenia Góra r.
Projekt jako element strategii doskonalenia nauczycieli Ewa Superczyńska Konferencja Doskonalenie nauczycieli powiatu wolsztyńskiego 14 listopada.
PEDAGOG SZKOLNY.
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
STAŻE Z MOŻLIWOŚCIĄ WYPŁATY STYPENDIUM STAŻOWEGO PRAKTYCZNY PORADNIK, CZYLI CO ZROBIĆ ŻEBY DOSTAĆ SIĘ NA STAŻ?
PROGRAMY NAUCZANIA INNOWACJE PEDAGOGICZNE PROGRAMY AUTORSKIE
Co chcieliśmy osiągnąć?
POMOC RODZINIE PROGRAM EDUKACYJNY NIE TYLKO DLA RODZICÓW. AUTOR: MGR JOLANTA KURYŚ – SKRZYPCZAK 1.
W roku szkolnym podjęliśmy działania, których celem było poprawienie funkcjonowania szkoły. Aby pozyskać potrzebne informacje : - Zwróciliśmy.
„To Ja, to My” Program zajęć wychowawczo - profilaktycznych Autor: mgr Jolanta Kuryś – Skrzypczak.
III MAŁOPOLSKIE FORUM PORADNI PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNYCH IWONA JANEK GIMNAZJUM NR IM. B.GŁOWACKIEGO.
Co to jest sieć? To forma pracy, która pozwala dzielić się wiedzą, wymieniać doświadczeniami, wspólnie opracowywać rozwiązania stosowane w szkolnej praktyce.
Lekcja o podającym toku pracy dydaktycznej
Treści kształcenia.
Konferencja Procedury rozwijania uczenia i nauczania stycznia 2014 SPACER EDUKACYJNY Dobra Praktyka Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Szczodrzykowie.
Wyniki i wnioski ewaluacji Przedszkola nr 10 w Będzinie
Co to jest spacer edukacyjny?
Czy doradztwo zawodowe w edukacji może zdobyć swoją przedmiotową i podmiotową niezależność? dr Marian Piekarski Politechnika Krakowska Centrum Pedagogiki.
Przygotowaliśmy: -praktyczne narzędzia dla nauczycieli: -ramowy plany pracy wychowawczej, -ramowy program zajęć pozalekcyjnych, -scenariusze lekcji,
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
Ewaluacja w nadzorze pedagogicznym
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana uczniowi w przedszkolu, szkole i placówce polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych.
1 Metoda projektów Praktyka w edukacji 2 Metoda projektów – praktyka w edukacji Metoda projektów jest formą pracy uczniów łączącą wiedzę teoretyczną.
 12 września 2011 r. – godz spotkanie z Mentorem w szkole (sekretariat)  Praktyki ciągłe: – r.  Praktyki śródroczne: w trakcie.
Ro Roczny Plan Wspomagania Roczny Plan Wspomagania – plan zbudowany na bazie oferty doskonalenia realizowanej w danej szkole/ przedszkolu. RPW obejmuje.
Praca metodą projektu edukacyjnego
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych,
Mediacje w szkole Jak działa mediacja ?
Materiały dla nauczyciela Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach podstawowych.
Zadania pedagoga szkolnego
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
Co chcieliśmy osiągnąć?
Anna Kowalska, SP w Koszalinie
Zapis prezentacji:

KONSPEKT PRACY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ PISANEJ NA PODSTAWIE PRAKTYK PEDAGOGICZNYCH dr Lucyna Bakiera

ETAPY PISANIA PRACY 5 4 3 2 1 1 - sformułowanie tematu 2 - zebranie i zanotowanie informacji uzyskanych podczas praktyk (zgodnie z tematem pracy) 3 - interpretacja teoretyczna w/w informacji 4 - sporządzenie scenariusza działań utrzymujących status quo lub zmieniających zaobserwowaną sytuację (w zależności od oceny) 5 - ocena możliwości zastosowania projektowanych działań P R A C 5 4 3 2 1 czas

1 sformułowanie tematu Co mnie interesuje? Określenie granic przedstawianego zagadnienia Co mnie interesuje? Co mnie zaintrygowało podczas praktyk? Co najlepiej pamiętam z praktyk? Nad czym chcę się zastanowić?

2 Informacje z praktyk UZYSKANE PODCZAS: - obserwacji - rozmów - prowadzenia zajęć

2 Informacje z praktyk Co zaobserwowałem / Czego się dowiedziałem się od nauczyciela / -cieli pedagoga szkolnego psychologa szkolnego uczniów Czego dowiedziałem się podczas hospitacji lekcji? samodzielnego prowadzenia lekcji? zebrań, spotkań, konferencji organizowanych w trakcie praktyki … na interesujący mnie temat ?

Interpretacja uzyskanych informacji (wrażeń) w świetle literatury 3 Interpretacja uzyskanych informacji (wrażeń) w świetle literatury

3 Odwołanie się do literatury fachowej. Analiza uzyskanych informacji w świetle teorii (koncepcji) psychologicznych lub pedagogicznych / wyników badań

Indywidualny scenariusz funkcjonowania nauczyciela 4 Projekt działań Indywidualny scenariusz proponowanego funkcjonowania nauczyciela

Projekt działań Utrzymanie status quo - gdy ocena sytuacji z pkt 2 jest pozytywna + wyjaśnienie 4-A Zmiana gdy ocena sytuacji z pkt 2 jest negatywna + wyjaśnienie 4-B

Scenariusz jest podstawą działań, pozwala podjąć konkretne czynności. W tym punkcie należy omówić te działania, jakie proponuje Autor pracy, na czym mają one polegać, jak wyglądać (z podaniem ich regularności, częstotliwości, warunków lokalowych itp.). Czyli: co może zrobić (i jak?) nauczyciel, aby zlikwidować (minimalizować) problem omawiany w pracy – konkretna propozycja ćwiczeń / przebiegu lekcji.

5 Ocena możliwości zastosowania projektowanych działań PRZEWIDYWANE TRUDNOŚCI W REALIZACJI PROJEKTU

5 Związane z globalnym / lokalnym charakterem funkcjonowania szkoły (ustawodawstwo, zwyczaje społeczne) Uwarunkowania osobowościowe zlokalizowane w osobach uczestniczących w sytuacjach edukacyjnych Uwarunkowania interakcyjne ujawniające się na różnych poziomach relacji społecznych konstytuujących system edukacyjny T R U D N O Ś C I

Imię i nazwisko recenzja: dr Lucyna Bakiera Numer albumu Miejsce praktyki pedagogicznej: … TEMAT PRACY Informacje z praktyki Interpretacja uzyskanych informacji w świetle literatury Projekt działań - indywidualny scenariusz proponowanego funkcjonowania nauczyciela z uzasadnieniem przyjętego stanowiska Przewidywane trudności w realizacji projektu

uwagi Kryteria oceny KRYTERIUM TREŚCIOWE KRYTERIUM FORMALNE Zgodność treści pracy z jej tematem Trafność diagnozy Konkretyzacja projektu Dobór literatury do tematu KRYTERIUM FORMALNE Struktura tekstu Rzetelność przypisów Spójność wypowiedzi

uwagi Plagiat – dyskwalifikacja Autorstwo pojedyncze lub grupowe (w przypadku praktyki w tym samym miejscu) Termin oddania: 30 I 2009r (brak pracy: ndst) Miejsce oddania: pok. 303, p. Jolanta Świetlik

POWODZENIA! Lucyna Bakiera 