KONSPEKT PRACY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ PISANEJ NA PODSTAWIE PRAKTYK PEDAGOGICZNYCH dr Lucyna Bakiera
ETAPY PISANIA PRACY 5 4 3 2 1 1 - sformułowanie tematu 2 - zebranie i zanotowanie informacji uzyskanych podczas praktyk (zgodnie z tematem pracy) 3 - interpretacja teoretyczna w/w informacji 4 - sporządzenie scenariusza działań utrzymujących status quo lub zmieniających zaobserwowaną sytuację (w zależności od oceny) 5 - ocena możliwości zastosowania projektowanych działań P R A C 5 4 3 2 1 czas
1 sformułowanie tematu Co mnie interesuje? Określenie granic przedstawianego zagadnienia Co mnie interesuje? Co mnie zaintrygowało podczas praktyk? Co najlepiej pamiętam z praktyk? Nad czym chcę się zastanowić?
2 Informacje z praktyk UZYSKANE PODCZAS: - obserwacji - rozmów - prowadzenia zajęć
2 Informacje z praktyk Co zaobserwowałem / Czego się dowiedziałem się od nauczyciela / -cieli pedagoga szkolnego psychologa szkolnego uczniów Czego dowiedziałem się podczas hospitacji lekcji? samodzielnego prowadzenia lekcji? zebrań, spotkań, konferencji organizowanych w trakcie praktyki … na interesujący mnie temat ?
Interpretacja uzyskanych informacji (wrażeń) w świetle literatury 3 Interpretacja uzyskanych informacji (wrażeń) w świetle literatury
3 Odwołanie się do literatury fachowej. Analiza uzyskanych informacji w świetle teorii (koncepcji) psychologicznych lub pedagogicznych / wyników badań
Indywidualny scenariusz funkcjonowania nauczyciela 4 Projekt działań Indywidualny scenariusz proponowanego funkcjonowania nauczyciela
Projekt działań Utrzymanie status quo - gdy ocena sytuacji z pkt 2 jest pozytywna + wyjaśnienie 4-A Zmiana gdy ocena sytuacji z pkt 2 jest negatywna + wyjaśnienie 4-B
Scenariusz jest podstawą działań, pozwala podjąć konkretne czynności. W tym punkcie należy omówić te działania, jakie proponuje Autor pracy, na czym mają one polegać, jak wyglądać (z podaniem ich regularności, częstotliwości, warunków lokalowych itp.). Czyli: co może zrobić (i jak?) nauczyciel, aby zlikwidować (minimalizować) problem omawiany w pracy – konkretna propozycja ćwiczeń / przebiegu lekcji.
5 Ocena możliwości zastosowania projektowanych działań PRZEWIDYWANE TRUDNOŚCI W REALIZACJI PROJEKTU
5 Związane z globalnym / lokalnym charakterem funkcjonowania szkoły (ustawodawstwo, zwyczaje społeczne) Uwarunkowania osobowościowe zlokalizowane w osobach uczestniczących w sytuacjach edukacyjnych Uwarunkowania interakcyjne ujawniające się na różnych poziomach relacji społecznych konstytuujących system edukacyjny T R U D N O Ś C I
Imię i nazwisko recenzja: dr Lucyna Bakiera Numer albumu Miejsce praktyki pedagogicznej: … TEMAT PRACY Informacje z praktyki Interpretacja uzyskanych informacji w świetle literatury Projekt działań - indywidualny scenariusz proponowanego funkcjonowania nauczyciela z uzasadnieniem przyjętego stanowiska Przewidywane trudności w realizacji projektu
uwagi Kryteria oceny KRYTERIUM TREŚCIOWE KRYTERIUM FORMALNE Zgodność treści pracy z jej tematem Trafność diagnozy Konkretyzacja projektu Dobór literatury do tematu KRYTERIUM FORMALNE Struktura tekstu Rzetelność przypisów Spójność wypowiedzi
uwagi Plagiat – dyskwalifikacja Autorstwo pojedyncze lub grupowe (w przypadku praktyki w tym samym miejscu) Termin oddania: 30 I 2009r (brak pracy: ndst) Miejsce oddania: pok. 303, p. Jolanta Świetlik
POWODZENIA! Lucyna Bakiera