Elektroniczna Karta Miejska i Publiczne Punkty Dostępu do Internetu w Mieście Rybnik
Elektroniczna Karta Miejska Informacje podstawowe: Beneficjent: Miasto Rybnik Całkowity koszt: ,00 zł (budżet miasta ,35 zł, FS ,65 zł – w ramach działania 1.5. Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego) Projekt zakończono 31 marca 2007 r.
Elektroniczna Karta Miejska Korzyści z e-karty w komunikacji miejskiej Uszczelnienie komunikacji miejskiej - wzrost wpływów za przejazdy. Zoptymalizowanie rozkładu jazdy - analiza i dostosowanie do potrzeb mieszkańców. Realne śledzenie potoków pasażerskich - analiza obciążenia autobusów. Kontrola realizacji umów z przewoźnikami. Tworzenie statystyk i analiz biletowych - optymalizacja cennika przejazdów
Elektroniczna Karta Miejska Ważne daty: Decyzja o przyznaniu środków ze ZPORR zapadła w lipcu Ogłoszenie 1 przetargu Pierwsze negocjacje bez ogłoszenia stycznia 2006 Drugie negocjacje bez ogłoszenia - 15 maja 2006 Otwarcie ofert – 8 czerwca 2006 Podpisanie umowy na realizację – 1 sierpnia październik 2006 r. – odbiór 1-szego etapu, 17 listopada 2006 r. produkcyjne uruchomienie biletu elektronicznego Odbiór końcowy - 31 marzec 2007
Elektroniczna Karta Miejska Zakres projektu: Elektroniczna karta miejska jako nośnik pełnego biletu autobusowego, podpisu elektronicznego, elektronicznej portmonetki. Wirtualne Biuro Urzędu Miasta – aplikacje on-line na internetowych stronach Rybnika umożliwiające interaktywne wypełnianie wniosków, formularzy i składanie podpisu elektronicznego. Sieć Publicznych Punktów Dostępu do Internetu zapewniających obsługę karty miejskiej w aplikacjach Wirtualnego Biura
Elektroniczna Karta Miejska E-karta - realizowane usługi eBilet: -bilety jednorazowe -miesięczne ePortmonetka: - Opłaty w parkomatach - Wyznaczone usługi miejskie (MOSiR, Bushido) - Opłaty targowe - podatki lokalne ePodpis: - kontakty mieszkańców z naszym urzędem
Elektroniczna Karta Miejska E-karta - eBilet Elementy składowe: 85 pełnych systemów autobusowych 2 stanowiska personalizacji kart 6 punktów sprzedaży 10 czytników kontrolerskich centrum obsługi systemu urządzenia GSM/GPRS/GPS kart dostarczonych w ramach projektu (stan na r. ponad 88 tys. kart aktywnych)
Elektroniczna Karta Miejska E-karta - ePortmonetka Elementy składowe: czytniki w PIAPach (infokioskach i telecentrach) 19 czytników w parkometrach 7 przenośnych urządzeń dla inkasentów na targowiskach 2 stanowiska sprzedaży usług – bilety wstępu, karnety (MOSiR, Bushido)
Elektroniczna Karta Miejska E-karta - ePodpis Elementy składowe: obsługa podpisu bezpiecznego oraz kwalifikowanego czytniki w infokioskach czytniki w Telecentrach stanowiska nagrywania e-podpisu na karty podpisywanie wniosków kierowanych do naszego urzędu
Elektroniczna Karta Miejska Publiczne punkty dostępu do internetu - PIAP PIAPy: Infokioski w 4 obiektach zamkniętych (UM, Punkt Informacji Miejskiej, REAL, Hotel Olimpia) Telecentra zlokalizowane w 6 placówkach kultury (Domy Kultury w Boguszowicach, Chwałowicach, Niedobczycach, Niewiadomiu, Klub Harcówka, Młodzieżowy Dom Kultury) Funkcje PIAPów: Informacyjne Dostęp do Wirtualnego Biura Obsługa podpisu niekwalifikowanego
Elektroniczna Karta Miejska Lokalizacja autobusów na mapie Rybnickiego Systemu Informacji Przestrzennej Zintegrowanie z systemem RSIP umożliwia poprzez Internet śledzenie bieżącej lokalizacji autobusów komunikacji miejskiej
Elektroniczna Karta Miejska Integracja z Systemem Elektronicznej Komunikacji Administracji Państwowej Dzięki współpracy pomiędzy Śląskim Centrum Społeczeństwa Informacyjnego a Urzędem Miasta Rybnika podpis elektroniczny wydawany w ramach projektu SEKAP może zostać zapisany na e-karcie.
Elektroniczna Karta Miejska Integracja z Elektronicznym Systemem Obiegu Dokumentów (DDM) Urzędu Miasta Rybnik Integracja z systemem DDM umożliwia wysyłanie z Wirtualnego Biura do Urzędu Miasta Rybnika podpisanych elektronicznych formularzy. Dodatkowo użytkownik poprzez Wirtualne Biuro może uzyskać informację na jakim etapie znajduje się rozpatrywanie jego sprawy. eKarta z podpisem DDM WB Urząd Miasta