Program własny z zakresu edukacji artystycznej

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Przedszkole niepubliczne na miarę XXI wieku Środa Wielkopolska ul
Advertisements

„Sześcioletnie dziecko zarówno w szkole jak i w przedszkolu pozostaje tym samym dzieckiem, ale w szkole ma szansę pójść o krok dalej.”
który żyje miłością i pięknem, które wczoraj żyło radością”
II ROK Rozwijanie wrażliwości muzycznej małego dziecka.
SZEŚCIOLATKI W SZKOLE.
Innowacja pedagogiczna
ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 4 W SKIERNIEWICACH ul. Podkładowa 2
„Zabawa jest nauką, nauka zabawą. Im więcej zabawy, tym więcej nauki”
Szkoła Odkrywania Talentów
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
Piła, 22 lutego 2010r. Przedszkola Publiczne w Pile 16 placówek 170 nauczycieli.
Współpraca z rodzicami w Przedszkolu Miejskim nr 4 w Lubinie
Projekt Edukacja przedszkolna szansą na sukces Twojego dziecka Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Teresa Lewandowska nauczyciel jęz. angielskiego. Ogólne informacje 1. Termin wprowadzenia i czas trwania programu – Program wprowadzony.
Szkoła Podstawowa nr 1 im. Bronisława Malinowskiego w Woli
Karoliny Kazimierczak
Reforma edukacji Zmiana programowa Informacje dla rodziców.
Podstawa Programowa Wychowania Przedszkolnego dla przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych oraz innych form wychowania.
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
Innowacje pedagogiczne w przedszkolach
Sześciolatek w Szkole Podstawowej w Zespole Szkół im
KALEJDOSKOP SZANS KALEJDOSKOP MOZLIWOŚCI Szkoła Podstawowa nr 13 im. Komisji Edukacji Narodowej w Jeleniej Górze Jelenia Góra r.
Chcę pomóc swojemu dziecku osiągnąć sukces w szkole
POZNAJEMY TRADYCJE ANDRZEJKOWE - DZIS BĘDZIEMY WRÓZYĆ SOBIE
Grupa „Muchomorki”.
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
PRZEDSZKOLE 2014 Prezentacja oferty.
Innowacja pedagogiczna „Uczę się przez ruch, dotyk i rytm”
Szkoła Podstawowa im. H. Sienkiewicza w Promniku
Rozwijamy odpowiedzialnych, ciekawych życia, pełnych pokoju młodych ludzi, posiadających wiarę w siebie i szacunek dla innych. Dzieci same motywują się
REALIZOWANEGO OD 2013 DO 2015 ROKU Szkoła Promująca Zdrowie dąży do osiągnięcia celów i realizuje zadania określone w podstawach programowych kształcenia.
Pisanie i modyfikowanie programów, pisanie innowacji i projektów edukacyjnych w edukacji wczesnoszkolnej Joanna Dembowa.
Poradnictwo edukacyjno – zawodowe w Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej dla Młodzieży.
Przedszkole Miejskie nr 4 im. Jana Brzechwy w Będzinie.
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
 Z dniem 1 września 2008 r. wprowadzony został do realizacji w naszej szkole „Program zintegrowanej nauki języków obcych w szkole podstawowej”.  Jest.
PROGRAMY NAUCZANIA INNOWACJE PEDAGOGICZNE PROGRAMY AUTORSKIE
Efektywne wspieranie indywidualnego rozwoju dziecka od przedszkola
prezentacja dotychczasowych systemów edukacyjnych oraz praktyk dydaktyczno-wychowawczych i opiekuńczych w Wielkiej Brytanii i w Polsce, ocena bazowa sytuacji.
Zajęcia odbywają się raz w tygodniu /wtorek/ od godziny do W grupie: TYGRYSKI JEŻYKI.
Wyniki i wnioski ewaluacji Przedszkola nr 10 w Będzinie
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ PRZEPROWADZONEJ W P RZEDSZKOLU NR 23 IM. L. K RZEMIENIECKIEJ W Ż ORACH W ROKU SZKOLNYM 2012/2013.
Innowacja pedagogiczna „Moja przygoda z fletem” -podsumowanie
dziecko nabywa różnorodne umiejętności, sprawności i doświadczenia zgodnie z ich indywidualnymi potrzebami i możliwościami dziecko potrafi wykorzystać.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA -PRZEDSZKOLA- ( ) przeprowadzono 71 ewaluacji, w tym: 8 ewaluacji całościowych 63 ewaluacje problemowe Podsumowanie.
Przedszkole nr 57"Mały Książę" we Wrocławiu Wrocław ul. Chorzowska
„Polsko – Czeskie Słuchanie, Śpiewanie i Granie” Projekt realizowany przez Przedszkole w Syryni w partnerstwie z Przedszkolem w Hlučínie.
Przedszkole Publiczne Nr 5 w Łomży Kształtowanie właściwych nawyków racjonalnego żywienia w ramach edukacji zdrowotnej dzieci w różnorodnych zajęciach.
Przedszkole Publiczne Nr 5 w Łomży
Doradztwo zawodowe w szkołach – jak wdrożyć i prowadzić?
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA SZKOŁY PODSTAWOWE ( ) przeprowadzono 205 ewaluacji, w tym: 25 ewaluacji całościowych 180 ewaluacji problemowych Podsumowanie.
SZEŚCIOLATEK W SZKOLE. ZABAWA JEST NAUKĄ, NAUKA ZABAWĄ. IM WIĘCEJ ZABAWY, TYM WIECEJ NAUKI. /Glenn Doman/
Innowacja pedagogiczna
Wyniki Ewaluacji 2015 rok. Publiczne przedszkole im. Marii Kownackiej w Graczach.
Łamigłówki matematycznej główki Miejskie Przedszkole nr 17 w Rudzie Śląskiej.
Ro Roczny Plan Wspomagania Roczny Plan Wspomagania – plan zbudowany na bazie oferty doskonalenia realizowanej w danej szkole/ przedszkolu. RPW obejmuje.
Koncepcja pracy Przedszkola Nr 10 im. Misia Uszatka w Koszalinie Koncepcja pracy na lata 2016/2017 –
Przedszkole nr 71 „Chatka Małego Skrzatka”
Współpraca z Dziennym Domem Pomocy „Caritas” „Młodzi duchem, młodzi wiekiem, każdy ważnym jest człowiekiem”. Przedszkole Miejskie nr 10 „Kolorowy Świat”
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia
„Rola bajki w rozwoju i wychowaniu dzieci przedszkolnych”
Rozwój fizyczny, społeczno-emocjonalny i umysłowy bialskich pięciolatków w oparciu o badania przeprowadzone przez nauczycielki bialskich przedszkoli mgr.
CELE WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO
przedszkole miejskie nr 4 w lubinie rok szkolny 2015/16
SZKOŁA PODSTAWOWA NR UL. BAŁTYCKA 59
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
Raport z ewaluacji- Rozwijanie zainteresowań dzieci
Zapis prezentacji:

„ JESTEM PRZEDSZKOLAKIEM - - POTRAFIĘ ŚPIEWAĆ, TAŃCZYĆ I WSZYSTKO CO CHCĘ MOGĘ NARYSOWAĆ” Program własny z zakresu edukacji artystycznej przeznaczony do pracy z dziećmi 3,4,5 letnimi Zespół Szkolno – Przedszkolny w Lubojnie

Dlaczego powstał program ? spełnienie oczekiwań dzieci i rodziców z zakresu edukacji artystycznej (diagnoza wstępna), stymulowanie rozwoju dzieci, indywidualizacja procesu edukacyjnego, rozwijanie muzyczno-tanecznych i plastycznych pasji nauczyciela.

Cele ogólne Rozwijanie predyspozycji muzycznych Doskonalenie aktywności ruchowej Wzbogacanie doświadczeń z zakresu edukacji plastycznej

Program obejmuje rozdziały: „ Piosenka na każdą chwilę” „Witaj muzyko” „Znam piosenkę na każdą okazję” „Potrafię tańczyć” „Muzyka i zabawa” „Potrafię zatańczyć” „Dziś narysuję…” „ Mój obrazek rysowany, malowany…” „W świecie kształtu i koloru” „Nasze prace” „Prezenty dla bliskich”

Przedstawione rozdziały zawierają: temat, treści programowe, przewidywane umiejętności dzieci, proponowane działania edukacyjne na każdy miesiąc w ciągu roku szkolnego, sposoby ewaluacji.

Program jest poszerzeniem i uzupełnieniem treści zawartych w programie wiodącym. Program własny Program wiodący „Od przedszkolaka do pierwszaka” autor Iwona Broda   „ JESTEM PRZEDSZKOLAKIEM - -POTRAFIĘ ŚPIEWAĆ, TAŃCZYĆ  Blok 8. Lubię śpiewać, lubię tańczyć. I WSZYSTKO CO CHCĘ MOGĘ NARYSOWAĆ ”  Blok 9. Wypowiadam się przez różne działania plastyczne.

„Bajka o tym, jak przedszkolak zostaje uczniem…”. Ewaluacja kształtująca programu 2008-2012 „Bajka o tym, jak przedszkolak zostaje uczniem…”. obserwacja diagnoza monitoring INNOWACJA PEDAGOGICZNA

O czym opowiada nasza „Bajka…” ? o tym, jak wprowadzić dziecko w świat pisma poprzez zabawę, o tym, jak przedszkolak poznając kod literowy nabywa bazę do podjęcia nauki czytania i pisania, o tym, jak stosowanie metod motywujących wspomaga proces edukacyjny każdego dziecka.

„Wróżka w przedszkolu, czyli o tym jak odczarować świat liter?” Konstrukcja innowacji zawiera następujące rozdziały: „Było sobie przedszkole, które odwiedziła Wróżka ” Przedszkole poszukujące Zakres innowacji „Wróżka w przedszkolu, czyli o tym jak odczarować świat liter?” Cele innowacji Stosowane metody motywujące Harmonogram działań „I jak tam było, czyli o skuteczności wizyty Wróżki”   Efekty innowacji Ewaluacja zmiany

Zasady innowacji: dobrowolność motywowanie indywidualizacja Cele ogólne innowacji : stwarzanie w przedszkolu sytuacji edukacyjnych sprzyjających rozwijaniu zainteresowania dzieci światem pisma, stymulowanie rozwoju aktywności dzieci poprzez prowadzenie różnorodnych ćwiczeń i zabaw prowadzących do nabycia umiejętności czytelniczych, rozbudzenie wiary w dziecku we własne możliwości poprzez motywowanie do nauki przez zabawę.

Zabawa „Znajdź swoje imię”

Sprawdzanie listy obecności

Zabawa „Moja litera”

Zabawa „Literowe puzzle”

rozwoju dziecka” (misja) „Wspieranie wszechstronnego rozwoju dziecka” (misja) realizacja poprzez „Jestem Przedszkolakiem – potrafię śpiewać, tańczyć i wszystko co chcę mogę narysować” – program własny „Bajka o tym, jak przedszkolak zostaje uczniem” – innowacja pedagogiczna Opr. mgr Alina Mazoń mgr Małgorzata Janeczek