CELE PROWADZENIA BADAŃ

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Projekt systemowy Rynek Pracy pod Lupą - realizacja zadań w 2011 i I kwartale 2012 r. Spotkanie robocze z pracownikami PUP odpowiedzialnymi za realizację.
Advertisements

Projekty realizowane w ZSP nr 2 w Siedlcach współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
STRATEGIA ROZWOJU GOSPODARCZEGO MIASTA PABIANICE
Myślenie innowacyjne w obszarze polityki społecznej a projekty finansowane ze środków Unii Europejskiej.
Departament Strategii i Rozwoju Regionalnego
Poradnictwo zawodowe świadczone przez Wojewódzki Urząd Pracy w Zielonej Górze stan aktualny i projekty na przyszłość.
- dokapitalizowanie funduszu szkoleniowego w MMSP
NOWA JAKOŚĆ NOWE MOŻLIWOŚCI III
Zintegrowany system informacji warunkiem skutecznej aktywizacji zawodowej Osób Niepełnosprawnych 15 grudnia 2011 r.
Seminarium System aktywizacji zawodowej kobiet – kobieta pracująca Grudzień 2006.
Dialog i partnerstwo szansą na rozwój zasobów ludzkich w powiecie kartuskim – edycja II Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet VII: Promocja integracji.
Znaczenie podręcznika
EURES – co to jest? Wojewódzki Urząd Pracy w Katowicach 2008r.
Pierwsze posiedzenie Grupy Strategicznej Programu Inicjatywy Wspólnotowej EQUAL Warszawa, 15 marca 2007 r.
1 ZAŁOŻENIA PROJEKTOWANYCH ZMIAN KSZTAŁCENIE ZAWODOWE I USTAWICZNE.
VI Posiedzenie Podkomitetu Monitorującego Program Operacyjny Kapitał Ludzki Województwa Warmińsko-Mazurskiego 8 października 2009 r. Olsztyn Organizacja.
Ocena jakości pracy Doradcy zawodowego CEN w Białymstoku.
1 Kwalifikacyjne kursy zawodowe. Podstawy prawne: Kluczowe zagadnienia dotyczące kształcenia w formach pozaszkolnych, w tym na kwalifikacyjnych kursach.
Jedyna taka sieć w Europie Sieć Regionalnych Ośrodków EFS Mirella Szeremeta Krajowy Ośrodek EFS Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości 4 grudnia 2007r.
Inicjatywy lokalne w ramach Priorytetów VI, VII i IX Mrągowo, Szkolenie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego.
Informacja o sytuacji na rynku pracy w Gminie Wadowice
OBSERWATORIUM DOLNOŚLĄSKIEGO RYNKU PRACY I EDUKACJI OBSERWATORIUM DOLNOŚLĄSKIEGO RYNKU PRACY I EDUKACJI projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
WYMIAR PRAKTYCZNY BADAŃ RYNKU PRACY Rafał Muster Instytut Socjologii, Uniwersytet Śląski Kraków, r.
Migracje zarobkowe i ich wpływ na lokalny rozwój i rynek pracy – możliwości i wyzwania dla instytucji rynku pracy Lublin, 14 listopada 2007 r.
Młodzieżowe Centrum Kariery oraz Punkt Pośrednictwa Pracy
Monitoring zawodów deficytowych i nadwyżkowych w powiecie radziejowskim – raport powiatowy za I półrocze 2010 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską
Badanie ewaluacyjne projektu Ścieżka aktywności zawodowej współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego realizowanego.
EFEKTY REALIZACJI PROJEKTU
ANALIZA ZAŁOŻEŃ ORP III spotkanie interesariuszy w Grudziądzu, 25 sierpnia 2011 roku.
GMINNE CENTRUM INFORMACJI - Szansa ul. Chrobrego 40/41 62 – 200 Gniezno Tel. (0 61) (0 61) E.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Seminarium pt. "Innowacyjność działań
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Rola doradcy zawodowego w aktywizacji zawodowej osób niepełnosprawnych
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
POWIATOWY URZĄD PRACY W TYCHACH
Współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PROJEKT : NOWA JAKOŚĆ – NOWE MOŻLIWOŚCI IV.
PROJEKT : NOWA JAKOŚĆ – NOWE MOŻLIWOŚCI II współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Perspektywy rozwoju lokalnych rynków pracy w opinii pracodawców dr Krzysztof Markowski Instytut Zarządzania i Marketingu Katolicki Uniwersytet Lubelski.
Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Sąsiedztwa Polska – Białoruś – Ukraina Interreg III A/TACIS.
INFORMACJA EDUKACYJNA I ZAWODOWA W SZKOLE
Szkolenie Wojewoda Świętokrzyski PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY PRZEZ SZWAJCARIĘ W RAMACH SZWAJCARSKIEGO PROGRAMU WSPÓŁPRACY.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Europa 2020 o … doradztwie zawodowym
REALIZACJA I EFEKTY ZEWNĘTRZNEGO POŚREDNICTWA PRACY.
Poradnictwo zawodowe dla osób bezrobotnych oraz uczniów szkół ponadgimnazjalnych Cieszyn, r.
Gwarancje dla Młodzieży to POWER Perspektywa finansowania działań na rzecz młodzieży w okresie Bartosz Kosiński Miechów
Współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PROJEKT : “NOWA JAKOŚĆ – NOWE MOŻLIWOŚCI IV”
BRANŻOWA INFORMACJA ZAWODOWA (konspekt webinarium)
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
Centrum w Ostrołęce Centrum w Ciechanowie Centrum w Płocku Centrum w Radomiu Centrum w Siedlcach Centrum w Warszawie - poradnictwo zawodowe - pośrednictwo.
Projekt OHP Równi na rynku pracy w ramach programu „Gwarancje dla młodzieży” Współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Badanie potencjału województwa pomorskiego w zakresie zróżnicowania.
Projekty systemowe w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Toruń, 12 października 2015 roku.
Ogólne informacje o Funduszach Europejskich na lata Marzec, 2013 r.
Współpraca PUP z OPS Program Aktywizacja i Integracja (PAI)
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Powiatowy Urząd Pracy w Sandomierzu na mocy umowy nr RPSW /15-00.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Powiatowy Urząd Pracy w Sandomierzu na mocy umowy Nr POWR
Konferencja nt. Rozwój szkolnictwa zawodowego w Białymstoku a potrzeby rynku pracy Białystok, 17 czerwca 2010 r. Uczestnicy projektu:  Instytut Badań.
Doświadczenie i oczekiwania doradców zawodowych.
tel/fax: (34) ul.Jasnogórska 15/ Częstochowa Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach.
Aktywizacja osób młodych pozostających bez pracy w powiecie poznańskim (I) Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego.
Aktywizacja osób bezrobotnych i poszukujących pracy w powiecie poznańskim (I) Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego.
Wsparcie lokalnego rynku pracy przy wykorzystaniu narzędzi Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja przygotowana przez Powiatowy Urząd Pracy w Chojnicach.
Badanie ewaluacyjne współfinansowane przez Unię Europejską w ramach
Uwagi Komisji Europejskiej do projektu kryteriów oceny projektu dla
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Propozycja kryteriów wyboru projektów w trybie konkursowym
Aneta Żurek RODN „WOM” Częstochowa
Wojewódzki Urząd Pracy w Rzeszowie Wydział Aktywizacji Zawodowej EFS
KIM JEST SZKOLNY DORADCA ZAWODOWY?
Zapis prezentacji:

CELE PROWADZENIA BADAŃ RYNKU PRACY Rafał Muster Instytut Socjologii Uniwersytet Śląski rafal.muster@us.edu.pl Jaworzno, 29.06.2011r. Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

CELE PROWADZENIA BADAŃ RYNKU PRACY Współczesny rynek pracy jest dynamicznym, szybko zmieniającym się układem. Zmiany te są szczególnie widoczne na poziomie lokalnych rynków pracy, gdzie wystarczy większa nowa inwestycja lub zwolnienia grupowe, aby mówić o istotnych jego przeobrażeniach zachodzących w stosunkowo krótkim okresie czasu – dlatego należy cyklicznie prowadzić badania i analizy rynku pracy na poziomie lokalnym, regionalnym i krajowym. Badania rynku pracy (prowadzone na różnych płaszczyznach w oparciu o profesjonalnie przygotowaną metodologię - MZDiN nie sprawdza się) mają wymiar praktycznej użyteczności.

CELE PROWADZENIA BADAŃ RYNKU PRACY EFEKTYWNIEJSZE WYKORZYSTANIE ŚRODKÓW FINANSOWYCH PRZEZNACZANYCH NA AKTYWIZACJĘ RYNKU PRACY Instytucje rynku pracy dysponując merytoryczną wiedzą o rzeczywistych procesach zachodzących na rynku pracy będą mogły trafniej gospodarować środkami na aktywizowanie poszukujących pracy i bezrobotnych. Wspierać będzie można te przedsiębiorstwa, gdzie jest duże prawdopodobieństwo tworzenia stabilnych miejsc pracy.

CELE PROWADZENIA BADAŃ RYNKU PRACY TWORZENIE PLANÓW SZKOLENIOWYCH W OPARCIU O POTRZEBY PRACODAWCÓW Posiadając wiedzę o aktualnym i spodziewanym popycie na kwalifikacje zasobów ludzkich na lokalnym rynku pracy będzie można szybko przygotowywać plany szkoleń (np. osób bezrobotnych). SEGMENTACJA OSÓB BEZROBOTNYCH Badania przeprowadzone wśród osób bezrobotnych mogą okazać się przydatne przy proponowaniu im określonych działań aktywizujących.

CELE PROWADZENIA BADAŃ RYNKU PRACY MODYFIKACJA KIERUNKÓW KSZTAŁCENIA Jednak na uwadze należy mieć fakt, że proces kształcenia zawodowego mający na celu przygotowanie jednostki do pełnienia określonej roli zawodowej zazwyczaj trwa co najmniej kilka lat. Natomiast dynamika zmian zachodzących na rynku pracy (szczególnie w układzie lokalnym) może być bardzo duża.

CELE PROWADZENIA BADAŃ RYNKU PRACY MERYTORYCZNE UZASADNIENIE PISANIA PROGRAMÓW W CELU POZYSKIWANIA DODATKOWYCH ŚRODKÓW FINANSOWYCH POCHODZĄCYCH ZE ŹRÓDEŁ ZEWNĘTRZNYCH Komitety Oceny Projektów podczas merytorycznej oceny wniosków o dofinansowanie projektów przyznają wyższą punktację tym projektom, których realizacja wynika z trafnie postawionej diagnozy. Realizacja projektu, który odpowiada na rynkowe zapotrzebowanie przyniesie konkretne rezultaty.

CELE PROWADZENIA BADAŃ RYNKU PRACY UZYSKANIE INFORMACJI O KWALIFIKACJACH LOKALNYCH ZASOBÓW LUDZKICH DLA POTENCJALNYCH INWESTORÓW Potencjalni inwestorzy otrzymują informację o kwalifikacjach potencjalnych pracowników, co może być jednym z kluczowych czynników podjęcia decyzji o rozpoczęciu inwestycji.

CELE PROWADZENIA BADAŃ RYNKU PRACY USPRAWNIENIE PORADNICTWA ZAWODOWEGO I POŚREDNICTWA PRACY Profesjonalna diagnoza rynku pracy i zachodzących na nim procesów jest jednym z podstawowych warunków efektywnego poradnictwa zawodowego. W systemie szkolnictwa brakuje zajęć na temat zawodów deficytowych – brakuje tego typu informacji cyklicznie modyfikowanej. Informacje z zakładów pracy dotyczące planowanego wzrostu zatrudnienia usprawnią działania z zakresu pośrednictwa pracy.

CELE PROWADZENIA BADAŃ RYNKU PRACY TWORZENIE/ MODYFIKACJA LOKALNEJ STRATEGII ROZWOJU MIASTA NAWIĄZANIE NOWYCH KONTAKTÓW Z PARTNERAMI RYNKU PRACY

DZIĘKUJĘ Rafał Muster Instytut Socjologii Uniwersytet Śląski rafal.muster@us.edu.pl Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego