Bezpieczni w komputerowym świecie

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Wykonała : Natalia wielgos
Advertisements

Technologia informacyjna według MENiS
Bezpieczny w Internecie
Szkoła z klasą 2.0 styczeń 2012r. Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Olkuszu.
Program Bezpieczeństwo w sieci
„Moje dziecko i Internet”
7 punktów Kodeksu 2.0.
KODEKS 2.0.
Biblioteka w Szkole Podstawowej Nr 9 Dzierżoniów
Komputer jako zagrożenie dla rozwoju dzieci klas I-III
Spośród 80 szkół, które przystąpiły do realizacji projektu, znalazła się również nasza szkoła – Zespół Szkół nr 3 w Kędzierzynie-Koźlu.
Technologia Informacyjno-Komunikacyjna
Cel programu: lepsze wykorzystanie w uczeniu i komunikowaniu się technologii informacyjno- komunikacyjnych.
Aktywna edukacja.
Szkoła Podstawowa nr 28 z oddziałami integracyjnymi w Lublinie Rok szkolny 2012/2013 Nasza szkoła rozpoczęła udział w programie Szkoła z klasą 2.0. Jednym.
Co to jest TIK?.
Zespół Szkół im. Henryka Sienkiewicza w Grabowcu
Założenia PROJEKTU
Publiczne Gimnazjum im. św. Jadwigi Królowej w Annopolu
Debata szkolna W PUBLICZNEJ SZKOLE PODSTAWOWEJ W MYŚLISZEWICACH
BEZPIECZNI W KOMPUTEROWYM ŚWIECIE
Szkole Podstawowej w Licheniu Starym
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Akcja jest skierowana jest.
PEDAGOGIZACJA RODZICÓW
Kodeks 2.0 „Szkoła z klasą 2.0” ma na celu wprowadzenie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno - komunikacyjnych w edukacji.
SZKOŁA GIMNAZJUM NR 8 BYTOM
DEBATA SZKOLNA KODEKS 2.0..
Bezpieczeństwo w sieci
w praktyce pedagogicznej
Szkolny Kodeks 2.0.
Konkursy organizowane przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im
Konkursy organizowane przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im
O programie Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i „Gazetę Wyborczą”. która promuje.
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
Wyrównywanie szans edukacyjnych. Szkoła zapewnia uczniom dostęp do komputera, drukarki, skanera, aparatu cyfrowego, kamery i Internetu.
Razem tworzymy bezpieczny Internet
Bezpieczny Internet Prezentacja przygotowana z okazji Dnia Bezpiecznego Internetu 10 lutego 2015 r. Przygotowanie we współpracy nauczycieli: Renata Majewska.
SZKOŁA PODSTAWOWA IM. K. MAKUSZYŃSKIEGO W WIECHLICACH SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE ROK SZKOLNY 2013/2014.
Bezpieczeństwo w Internecie.
Szkoła z klasą 2.0 Kodeks 2.0.
W Szkole Podstawowej w Gostkowie Rok szkolny 2013/2014.
TIK? TAK! Spotkanie otwierające 22 listopada 2012 r. OrganizatorzyHonorowy patron.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Debata klasowa Klasa 4 KODEKS 2.0. Zestaw zasad wypracowanych przez ekspertów i rozwiniętych przez nauczycieli i uczniów. Główne punkty kodeksu: bezpieczeństwo.
U CZ I UCZ SIĘ Z TIK!!. 1. Z INFORMACJI KORZYSTAJ SAMODZIELNIE I KRYTYCZNIE. korzystamy z zasobów Internetu „z głową”: otwieramy tylko wiarygodne strony,
Główne zagadnienia KODEKSU Ucz i ucz się z TIK. Jak prowadzić lekcje w sieci – online i offline? Jak korzystać z Internetu, gdy lekcja nie odbywa.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Program „SZKOŁA Z KLASĄ 2.0” w Zespole Szkół Nr 3 w Lubinie II II edycja rok szkolny 2012/2013.
Jak stworzyć kodeks 2.0? Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Szkoła z Klasą 2.0 Gimnazjum Miejskie nr 1. Kodeks W naszej szkole w trakcie długich przerw udostępnione są komputery z dostępem do Internetu w.
Bez tajemnic” Wojciech Korthals klasa „0” Szkoła Podstawowa im. Jana III Sobieskiego w Żelistrzewie.
KODEKS 2.0 TECHNIKI INFORMACYJNO KOMUNIKACYJNE. KOMUNIKACJA Z RODZICAMI I UCZNIAMI ZA POMOCĄ TELEFONU KOMÓRKOWEGO I POCZTY ELEKTRONICZNEJ.
Zasada 1 Ucz i ucz się z TIK. Jak sensownie wykorzystać TIK w szkole i w domu dla uczenia się?
Zespół środków, czyli urządzeń (np. komputer, sieci komputerowe czy media), narzędzi (oprogramowanie) oraz innych technologii, które służą wszechstronnemu.
Doradztwo zawodowe w szkołach – jak wdrożyć i prowadzić?
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0  W projekcie udział bierze 500 szkół z całej Polski  w województwie śląskim do projektu przystąpiło 35 szkół.
DEBATA SZKOLNA 20 grudnia 2010 Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Piszu.
Międzysemestralne Otwarte Spotkanie TIK-owe r. PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA IM. BŁOGOSŁAWIONEGO KS. JERZEGO POPIEŁUSZKI W NIECZAJNIE GÓRNEJ.
Analiza wyników ankiety „Internet wsparcie czy zagrożenie ” oprac. Beata Zdrojewska, Magdalena Mike-Roczek.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: społeczna klasa I segregacja śmieci 1 godz. lekcyjna.
Internet Zagrożenia związane z Internetem Autor: Damian Urbańczyk.
Aleksander Kuliński klasa II A
Szkoła Podstawowa nr 59 im. Bolesława Krzywoustego w Szczecinie
Dzień Bezpiecznego Internetu
Szkoła Podstawowa nr 59 im. Bolesława Krzywoustego w Szczecinie
Sopocka Akademia Tenisowa
TIK w szkole.
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Diagnoza w Falochronie -i co z niej wynika?
Zapis prezentacji:

Bezpieczni w komputerowym świecie PROGRAM PROFILAKTYCZNO – WYCHOWAWCZY DLA UCZNIÓW KLAS I – VI SZKOŁY PODSTAWOWEJ Kwidzyn 2006 r.

Autorzy Baprawska M. Gerlach R. Grządka J. Guziejewska D. Klain M. Pawłowska B. Rakowska E. Srebrowska – Budek K. Strzelczyk W. Wiącek K.

Komputery wkroczyły w nasze życie. Nie sposób obejść się bez umiejętności posługiwania się nimi. Rodzi się jednak pytanie: „W jaki sposób wprowadzić dzieci w świat komputerów?” Nie ma wątpliwości - komputer jest nowoczesnym narzędziem o szerokich możliwościach zastosowań. O tym, w jaki sposób dziecko korzysta z komputera powinni decydować dorośli. To właśnie dorośli powinni dostarczać wiedzy na temat możliwości wykorzystania komputera w różnych dziedzinach życia oraz uczyć związanej z tym etyki.

Cel (główny) programu Celem programu jest taki wpływ na dziecko, aby potrafiło podjąć korzystne dla siebie decyzje podczas pracy z komputerem.

Cele szczegółowe Budzenie w dzieciach przekonania, że komputer jest tylko jednym z wielu narzędzi zdobywania wiedzy i źródłem rozrywki. Budzenie przekonania, iż komputer ma służyć człowiekowi, a nie zastępować mu świat rzeczywisty. Uwrażliwienie uczniów na zagrożenia dla ich zdrowia (fizycznego i psychicznego) oraz rozwoju związane z niewłaściwym korzystaniem z urządzeń i programów komputerowych. Pomoc uczniom w rozpoznawaniu własnych uzdolnień i zainteresowań w celu świadomego wyboru kierunku kształcenia.

Efekty Uczeń wie, jakie fizyczne dolegliwości grożą ludziom nadmiernie spędzających czas przed komputerem. Uczeń ma świadomość, że rzeczywistość wirtualna świata komputerowego może prowadzić do uzależnienia. Uczeń zna zasady etycznego zachowania się podczas korzystania z komputera i sieci komputerowej. Uczeń ma świadomość, że komputer jest tylko jednym z narzędzi zdobywania wiedzy i rozrywki.

Materiały do realizacji programu Scenariusze zajęć dla uczniów klas I - VI Scenariusz spotkania z rodzicami na temat – „Bezpieczni w sieci – świadomość zagrożeń i znajomość zasad bezpieczeństwa”, prezentacja multimedialna oraz ulotka edukacyjna

Założenia programu W trakcie tworzenia niniejszego programu założono, że uczniowie posiadają już pewną wiedzę związaną z technologią informacyjną. Program dotyczy uczniów klas I – VI szkoły podstawowej. Metody pracy odwołują się do przeżyć i doświadczeń dzieci. Program jest otwarty, daje możliwość nauczycielowi tworzenia własnych ośrodków tematycznych. Może być realizowany na zajęciach dodatkowych lub wplatany w tok zajęć lekcyjnych.

Korzyści ze stosowania komputera ułatwia naukę umożliwia dostęp do ogromnych zasobów informacji rozwija zainteresowania stanowi nieocenioną pomoc

Zagrożenia wynikające z korzystania z komputera Zagrożenia fizyczne Zagrożenia psychiczne Zagrożenia moralne Zagrożenia społeczne Zagrożenia intelektualne

Rola nauczyciela i rodzica w realizacji programu Do nauczycieli i rodziców należeć będzie przekazywanie dzieciom wiedzy, co do umiejętnego korzystania z dobrodziejstw technologii informacyjnej w sposób mądry i przemyślany.

Co robi szkoła, aby zabezpieczyć dzieci przed złym wpływem komputera i Internetu? 1. Zabezpieczenia antywirusowe Komputery w szkole posiadają zainstalowane programy antywirusowe: MKS vir – program antywirusowy zainstalowany na serwerze zabezpiecza wszystkie komputery w pracowni PC-cillin – program antywirusowy NOD32 – program antywirusowy 2. Zabezpieczenia przed niepożądanymi treściami takimi jak pornografia: ISA Serwer – filtr pozwalający zablokować niepożądaną stronę – wystarczy wpisać adres takiej strony, aby nie można było jej wyświetlić Toolbar rodzinny – program blokujący treści pornograficzne

Wykaz scenariuszy

Klasa I Do czego służy komputer? Co grozi mojemu ciału, gdy spędzam zbyt wiele czasu przy komputerze. Kto to jest obcy?

Klasa II Obcy w rzeczywistości i w Internecie. Chaos czy porządek? Chcę, by gry komputerowe czegoś mnie nauczyły.

Klasa III Wiem, że komputer też uzależnia. Chcę odwiedzać tylko bezpieczne i przyjazne strony. Reklama – zaczarowany świat?

Klasa IV Do czego służy Internet? Spotkanie z wirtualnym „znajomym”. Chcę uczciwie użytkować strony WWW.

Klasa V Ustalamy zasady bezpieczeństwa w Sieci. Serfujemy po Internecie. Gry komputerowe – które polubić, a które odrzucić. Uczciwość obowiązuje także w Internecie.

Klasa VI Dlaczego komputer też uzależnia? Internet jako źródło różnego rodzaju informacji. Niebezpieczeństwa w sieci. Może spędzam zbyt dużo czasu przy komputerze?

Ewaluacja programu Ze względu na długofalowy charakter oddziaływań programu planowane jest ocenienie jego skuteczności po trzech latach realizacji. Planuje się przeprowadzenie ankiety wśród uczniów i rodziców. Oceną programu przez uczniów będzie stopień ich zaangażowania na zajęciach, zdobyta wiedza, umiejętności a w szczególności ich postawy. Analiza zebranych za pomocą ankiet informacji dostarczy wiedzy o mocnych i słabych stronach programu. Uzyskane wskazówki będą bodźcem do dalszych działań w celu doskonalenia tego co stanowi siłę programu i zmianę tego, co jest jego słabością.

Dziękujemy za uwagę Autorzy