Gimnazjum Nr 1 w projekcie „Mały Archimedes”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Legnica 4 października 2011r. Jelenia Góra 5 października 2011r. Wałbrzych 6 października 2011r. Wrocław 11 października 2011r. Opole 7, 12 października.
Advertisements

Generator przyszłości
„E-podręczniki do kształcenia ogólnego”
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
REALIZUJĄC PROJEKT, CHCIELIŚMY OSIĄGNĄĆ CELE: ZAKTYWIZOWANIE UCZNIÓW ZAGROŻONYCH NIEUZYSKANIEM PROMOCJI DO NASTĘPNEJ KLASY; STWORZENIE WARUNKÓW DO ROZWOJU.
PROJEKT EDUKACYJNY AKTYWNY W SZKOLE AKTYWNY W ŻYCIU REALIZOWANY PRZEZ UCZNIÓW Z KLAS I.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Projekt realizowany przez Uniwersytet.
Szkoła nie musi być zamknięta. Realizacja polityki oświatowej w Opolu. Centrum Nauk Przyrodniczych przy PG nr 6, jako przykład zagospodarowania budynku.
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Realizacja projektu w roku szkolnym 2011/2012 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Wirtualne Koła Naukowe – środowisko uczenia się w wirtualnej przestrzeni. Henryk Szaleniec.
Realizacja projektu w roku szkolnym 2012/2013 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Projekt jest realizowany przez.
Oferta szkoleniowa Ośrodka rok szkolny 2009/10 semestr letni Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
POKAZ EFEKTÓW PRACY UCZNIÓW W RAMACH REALIZOWANEGO PROJEKTU
Podniesienie kompetencji nauczycieli z obszarów wiejskich Dolnego Śląska w zakresie innowacyjnych metod nauczania w obszarze ICT i nauk matematyczno-przyrodniczych.
Gimnazjum Nr 13 im. Mikołaja Kopernika z Oddziałami Dwujęzycznymi w Gdyni ul. Wejherowska Gdynia telefon:
INTERdyscyplinarny program nauczania BLOKowego przedmiotów matematyczno-przyrodniczych i informatyki w gimnazjum Biologia, Chemia, Fizyka, Geografia, Informatyka.
Publiczne Gimnazjum Nr 2 im. F. D. Kniaźnina w Puławach
Szkoła Podstawowa im. Bohaterów Monte Cassino w Ustrobnej
PROJEKT EDUSCIENCE W SZKOLE PODSTAWOWEJ W ZGŁOBNIU.
Nasza szkoła bierze udział w projekcie,,Wespół w zespół z Matematyką bez Granic' realizowanym przez Polskie Towarzystwo Matematyczne w okresie od r.
ZAJĘCIA DODATKOWE W ZESPOLE SZKÓŁ W GRABOWIE NAD PILICĄ ROK SZKOLNY 2012/2013.
Liceum w Psarach przepustką do sukcesu Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Via ad Artes Program rozwojowy liceów ogólnokształcących Miasta Opola KSI nr POKL /09 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze.
Projekt Nasz wspólny sukces był realizowany w Publicznym Gimnazjum nr 21 im. Marii Skłodowskiej – Curie w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w.
Nauczyciele prowadzący zajęcia:
OFERTA EDUKACYJNA ZS W OSTASZEWIE NA ROK SZKOLNY 2011/2012
Projekty współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Pozyskujemy Fundusze z Unii Europejskiej w projektach edukacyjnych.
PROJEKT Projekt, współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Działanie 3.3.4, zwyciężył w konkursie.
SCHOLARIS Scholaris, czyli Internetowe Centrum Zasobów Edukacyjnych Ministerstwa Edukacji Narodowej, to dostępny publicznie i bezpłatny portal zawierający.
Podstawowe informacje o projekcie ZSKP w projekcie Zadanie Wyjazdy AMW Festiwal Nauki Ekodolina Szymbark Toruń Warszawa Gdańsk – Sobieszewo.
1) D ąż y ć do tego, aby we wszystkich pracowniach by ł sprz ę t multimedialny. Na 27 sal dydaktycznych tylko w 14 salach znajdują się sprzęty multimedialne.
II.2.Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy programowej.
„Szkolne Centrum Nauki”
Projekt „Fizyka jest ciekawa” jest realizowany w ramach programu POKL
doświadczenia drogą do wiedzy"
E-Akademia Przyszłości to projekt realizowany przez Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne S.A. Jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Zdolni Chętni do pracy UCZNIOWIE PRZYNALEŻĄCY DO SZKOLNYCH ZESPOŁÓW KOMPETENCYJNYCH Joanna Kossowska Uniwersytet Gdański.
EDUKACJA BEZ GRANIC – KOŁO HISTORYCZNO - PRZYRODNICZE SZKOŁA PODSTAWOWA IM. TADEUSZA KOŚCIUSZKI W PRZEBIECZANACH.
PROJEKT FINANSOWANY PRZEZ UNIĘ EUROEJSKĄ ORAZ MIASTO BYDGOSZCZ AKTYWNY W SZKOLE – TWÓRCZY W ŻYCIU PRIORYTET IX, PODDZIAŁANIE
Wiedza i umiejętności drogą do kariery uczniów Zespołu Szkół z Ukraińskim Językiem Nauczania w Górowie Iławeckim Górowo Iławeckie 27 października 2013roku.
Akademia Młodych Noblistów. Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Priorytetu III Wysoka jakość systemu oświaty, 3.3. Poprawa.
Instytut Techniki Cieplnej Konarskiego 22, Gliwice Czy byłbyś dobrym inżynierem? Turniej dla uczniów szkół średnich.
Kompetencje kluczowe drogą do kariery
Nauka kluczem do sukcesu program rozwojowy liceów ogólnokształcących Miasta Opola.
Uprawnienia laureatów i finalistów olimpiad przedmiotowych oraz laureatów konkursów przedmiotowych Warszawa, 22 kwietnia 2014 r.
Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „KIERUNEK –SUKCES” Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO Podnoszenie kompetencji uczniowskich w dziedzinie nauk.
Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie „ ZACHODNIOPOMORSKIE TALENTY – REGIONALNY SYSTEM STYPENDIALNY” projekt realizowany przez Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie.
Zespół Nauczycieli Przedmiotów Przyrodniczych rok szkolny 2013/2014.
KONFERENCJA KONFERENCJA Podsumowanie projektu : „Z edukacją na TAK!” Oświęcim 7 czerwca 2011 r.
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
Szkoła Kluczowych Kompetencji luty 2009 rok – grudzień 2012 rok. Zespoły Szkół Ponadgimnazjalnych w Lipsku i Siennie.
Egzamin gimnazjalny Na podstawie § 32 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania.
Z Zapraszamy. Drzwi Otwarte 22 marca 2014 roku (sobota), godz – kwietnia 2014 roku (sobota), godz – Pomorska 105,
Klasa matematyczno- informatyczna w Świętej Katarzynie.
Rozszerzona matura – świadoma inwestycja w przyszłość
Gimnazjum nr 16 w Bydgoszczy
Projekt edukacyjny „Kompetencje kluczowe”
Klasa matematyczno-przyrodnicza pod patronatem PPWSZ w Nowym Targu
doświadczenia drogą do wiedzy"
Projekt: Poprawa jakości kształcenia ogólnego w mieście Jaśle oraz gminach: Jasło, Dębowiec, Krempna, Nowy Żmigród i Osiek Jasielski Regionalny Program.
Uprawnienia laureatów i finalistów olimpiad przedmiotowych oraz laureatów konkursów przedmiotowych Warszawa, 22 kwietnia 2014 r.
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2018/2019.
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Zapis prezentacji:

Gimnazjum Nr 1 w projekcie „Mały Archimedes” Gimnazjum nr 1 w Łukowie 01.04.2010 r. – 31.08.2013 r.

CEL PROJEKTU: Rozwój kompetencji kluczowych uczniów w zakresie matematyki, fizyki, chemii, geografii, biologii i przedsiębiorczości na poziomie szkół gimnazjalnych poprzez realizację programu własnego szkoły.

Nauczyciele na seminarium W dniach 14-15 maja 2010r nauczyciele realizujący projekt wzięli udział w seminarium naukowym z zakresu metod pracy z uczniem słabym i zdolnym, oraz rozwijania zainteresowań uczniów uczestniczących w projekcie.

„Mały Archimedes” obejmował 30 szkół z czterech województw, współfinansowany ze środków UE (EFS).

Koła naukowe W ramach projektu ,,Mały Archimedes” w Gimnazjum nr 1 w Łukowie prowadzone były koła naukowe i zajęcia dodatkowe z przedmiotów (łącznie 550 godzin): Fizyka Geografia Matematyka Chemia Biologia

oraz zestaw przyrządów: Dzięki projektowi szkoła wzbogaciła bazę dydaktyczną o pakiety edukacyjne i podręczniki na kwotę ok. 80 tys. zł oraz zestaw przyrządów: laptop, projektor multimedialny i tablica interaktywna

Projekt umożliwił uczniom zetknięcie się z zagranicznymi ośrodkami naukowymi. Uczniowie wyjechali na obozy do: Instytutu Maksa Plancka w Getyndze, Europejskiego Ośrodka Badań Jądrowych CERN w Genewie.

Działania projektowe Wyjazdy do Instytutu Problemów Jądrowych w Świerku k. Otwocka Wyjazdy na Festiwale Innowatorów Wyjazdy na konkursy matematyczno-przyrodnicze Wyjazdy do szkół ponadgimnazjalnych Obozy naukowe w kraju:

Wakacyjna Akademia Naukowa zajęcia w Akwarium Gdańskim, Słowińskim Parku Narodowym, Stacji Morskiej Instytutu Oceanograficznego,

Obozy Fizyczne na Uniwersytecie w Białymstoku(wydział fizyki): Muzeum Motoryzacji i Techniki, Zajęcia w Obserwatorium Astronomicznym oraz w Puszczy Knyszyńskiej,

Obozy w Wigierskim Parku Narodowym zajęcia w Ośrodku Edukacji Środowiskowej, wystawy przyrodnicze, rejs łodzią ze szklanym dnem. zwiedzanie Suwalskiego Parku Krajobrazowego

Wyjazdy do Ośrodka Atomistyki w Świerku: zajęcia laboratoryjne na temat promieniotwórczości i energetyki jądrowej, zwiedzanie reaktora MARIA.

Konkursy matematyczno-przyrodnicze 3 grudnia 2011r. Wojciech Jagielski Karolina Grom Weronika Mućka 8 grudnia 2012r. Szymon Grzechnik Mateusz Michalak Karol Witek

EFEKTY REALIZACJI PROGRAMU „MAŁY ARCHIMEDES” rozbudzenie zainteresowań uczniów naukami matematyczno-przyrodniczymi, podniesienie umiejętności wyjaśniania zjawisk przyrodniczych, prowadzenia eksperymentów i wyciągania wniosków, podniesienie umiejętności logicznego myślenia, dostrzeganie problemów oraz ich rozwiązywanie, zwiększenie motywacji uczniów do wyboru dalszej ścieżki edukacyjnej na kierunkach matematyczno-przyrodniczych.

Eksperymenty przedstawione na Festiwalach Innowatorów w Augustowie, w których brali udział nasi uczniowie, zachęciły ich do przeprowadzenia podobnych doświadczeń w szkole. Mieli możliwość rozwijania swoich zainteresowań i zaciekawienia nimi kolegów i koleżanek z młodszych klas. Przedstawili własne pokazy przed publicznością z naszego gimnazjum.