Prezentacja Spółki Stare Miasto-Park

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
STRATEGIA ROZWOJU GOSPODARCZEGO MIASTA PABIANICE
Advertisements

Najważniejszy w każdym działaniu jest początek
Wojewódzki Inspektorat Ochrony Środowiska w Krakowie
PROGRAM ROZWOJU OBSZARÓW WIEJSKICH NA LATA
System zbiórki odpadów w Pszczynie Pszczyna. województwo śląskie, powiat pszczyński gmina miejsko-wiejska mieszkańców powierzchnia 174 km2 (17.
Ministerstwo Gospodarki i Pracy Sektorowy Program Operacyjny Wzrost konkurencyjności przedsiębiorstw, lata (SPO-WKP) Małgorzata Świderska.
Oś 3 Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej 2 listopad 2009 r.
PROW PROGRAM ROZWOJU OBSZARÓW WIEJSKICH NA LATA
Projekt POIS /10 Modernizacja i rozbudowa systemu infrastruktury wodociągowo-kanalizacyjnej Gminy Milanówek.
PLAN PREZENTACJI Sesja Rady Miasta MIELECKI PARK PRZEMYSŁOWY – stan realizacji PROJEKT: Budowa Inkubatora Nowych Technologii IN- Tech wraz z.
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata
SPECJALNA STREFA EKONOMICZNA – PODSTREFA OŚWIĘCIM
1 MOŻLIWOŚCI FINANSOWANIA INICJATYW KLASTROWYCH W RAMACH REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO WOJEWÓDZTWA OPOLSKIEGO NA LATA 2007 – dr Rafał Klimek.
Tworzywa na paliwa – dlaczego Państwo nie chce pomóc?
1 Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej Poznań Małgorzata Świderska Warszawa Sektorowy Program Operacyjny WZROST KONKURENCYJNOŚCI.
POZYSKIWANIE FUNDUSZY UNIJNYCH PRZEZ MŚP
Program rozwoju targowisk na obszarach wiejskich Departament Funduszu Rozwoju Obszarów Wiejskich Wydział Wdrażania.
Projekty zgłoszone do Funduszu Spójności z Dolnego Śląska – ich rola w kształtowaniu polityki regionalnej Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki.
Prawodawstwo w zakresie gospodarki odpadami
GOSPODARKA ODPADAMI W ŚWIETLE AKTUALNEGO PRAWA POLSKIEGO I UE ORAZ PLANOWANE ZMIANY Beata B. Kłopotek Łódź, 14 grudnia 2007 r.
REGIONALNY SYSTEM GOSPODARKI ODPADAMI KOMUNALNYMI W POLSCE Sprawdzone rozwiązania w gospodarce odpadami komunalnymi Odzysk frakcji materiałowych z odpadów.
Aleksander Gabryś, Manager, Ernst&Young Warszawa, 3 czerwca 2013 roku
GMINA ZIĘBICE Dla rozwoju infrastruktury i środowiska Dla rozwoju infrastruktury i środowiska.
Starostwo Powiatowe w Szczecinku ul. 28 Lutego Szczecinek
1 Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego Wydział Ochrony Środowiska Sosnowiec, ŻYCIE PO ŚMIECIACH Czy dzięki nowej ustawie region będzie.
Nowe zadania Inspekcji Ochrony Środowiska wynikające z ustawy z 1 lipca 2011 r. o zmianie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz niektórych.
Spotkanie w sprawie gospodarki odpadami komunalnymi
NOWE ŻYCIE DLA ODPADÓW RECYKLING, PRZYGOTOWANIE DO PONOWNEGO UŻYCIA I ODZYSKU INNYMI METODAMI NIEKTÓRYCH FRAKCJI ODPADÓW KOMUNALNYCH.
Przepisy ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r
JAK BĘDZIE DZIAŁAŁ NOWY SYSTEM GOSPODARKI ODPADAMI od lipca 2013r.?
Nowy system gospodarowania odpadami komunalnymi w Gminie Bytom
KONCEPCJA SYSTEMU GOSPODARKI ODPADAMI KOMUNALNYMI NA TERENIE GMINY ZELÓW Zelów, r. 1.
INTEGRACJA SYSTEMÓW GOSPODARKI ODPADAMI
OBOWIĄZKI I UPRAWNIENIA GMINY W ZAKRESIE OCHRONY ŚRODOWISKA
PLANOWANE AKTY WYKONAWCZE DO USTAWY ORAZ SYSTEM KONTROLI MINISTERSTWA NAD JEJ WDRAŻANIEM Bernard Błaszczyk Podsekretarz Stanu Rydułtowy, dnia 29 sierpnia.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata Możliwości wsparcia dla przedsiębiorców.
Gospodarka odpadami w Polsce stan przed przyjęciem KPGO Dr hab. inż. Janusz Mikuła.
Program Operacyjny „Infrastruktura i Środowisko”
MPO KRAKÓW ISO 9001 Problematyka efektywnej gospodarki odpadami - Nowoczesne rozwiązania w branży usług komunalnych Kraków, kwiecień 2007.
Park Przemysłowy „Stare Miasto - Park” w Gminie Leżajsk
Krakowski Park Technologiczny Specjalna Strefa Ekonomiczna Atuty Krakowa i Małopolski dla pozyskiwania inwestycji z sektora SSC & BPO”
Perspektywy rozwoju energetyki odnawialnej w Polsce w latach
Przygotowanie terenów inwestycyjnych pod budowę
WOLNE powierzchnie biurowe WOLNE powierzchnie biurowe o łącznym metrażu 115,35 m² Park Przemysłowy Gminy Leżajsk.
Cel badań – Uzyskanie informacji jaką wiedzę posiadają mieszkańcy Krakowa na temat segregacji odpadów – Uzyskanie informacji w jaki sposób mieszkańcy.
Finansowanie inwestycji sektora gospodarki odpadami w nowej perspektywie Paweł Orłowski Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Infrastruktury i.
Programy pomocy publicznej - element strategii wspierania innowacyjności i rozwoju przedsiębiorczości.
Gospodarka odpadami w Sopocie. Wariant 1 – zaproponowano metodę powierzchniową:  jeżeli odpady komunalne są zbierane w sposób selektywny, to opłata będzie.
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej Finansowanie gospodarki odpadami ze środków NFOŚiGW Kraków, 3 października 2011 roku.
Gospodarka odpadami komunalnymi w Mieście Żywcu
PROJEKT REALIZOWANY PRZEZ POWIAT RZESZOWSKI W RAMACH PROGRAMU OPERACYJNEGO ROZWÓJ POLSKI WSCHODNIEJ NA LATA 2007 – 2013 DZIAŁANIE I.3 WSPIERANIE INNOWACJI.
Gospodarka odpadami na obszarze RZGW Gliwice
„Rozbudowa i modernizacja systemu wodociągowo – kanalizacyjnego w Białymstoku i gminie Wasilków” Projekt POIS /08.
Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego
Specjalna Strefa Ekonomiczna Pustków - Gmina Dębica
Główne założenia nowego „Systemu gospodarowania odpadami komunalnymi” Warszawa, 4 września 2008 r. Konferencja „Przygotowanie i ocena projektów finansowanych.
Projekt: „Zakład zagospodarowania odpadów w Kozodrzy”
STAN PRAC NAD AKTAMI WYKONAWCZYMI DO NOWELIZACJI USTAWY O UTRZYMANIU CZYSTOŚCI I PORZĄDKU W GMINACH Bernard Błaszczyk Podsekretarz Stanu Częstochowa, 1.
PI 4a - Wspieranie wytwarzania i dystrybucji energii pochodzącej ze źródeł odnawialnych Cel szczegółowy: zwiększony udział energii ze źródeł odnawialnych.
Gdańsk, 12 lutego 2015 roku Kierunki zmian w wojewódzkim planie gospodarki odpadami.
Wałbrzyska Specjalna Strefa Ekonomiczna „INVEST - PARK” Sp. z o.o. została ustanowiona Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 15 kwietnia 1997r., będzie.
 Ustawa obowiązuje od dnia 1 stycznia 2012 r.  Do r. gmina ma czas na wprowadzenie nowego systemu gospodarki odpadami komunalnymi (tj. przejęcie.
Kryteria wyboru projektów Działanie 5.1 Gospodarka odpadowa osi priorytetowej Środowisko przyrodnicze i racjonalne wykorzystanie zasobów Regionalnego Programu.
Analiza stanu gospodarki odpadami komunalnymi na terenie Gminy Lubliniec za 2013 rok.
Plan Gospodarki Odpadami dla Województwa Pomorskiego 2022 – cele i wyzwania w zakresie selektywnego zbierania odpadów. Realizacja „Planu inwestycyjnego”
1 1.
PROGRAM ROZWOJU OBSZARÓW WIEJSKICH NA LATA
Informacje w zakresie możliwości pozyskania dofinansowania ze środków RPO WP Działanie 11.2 Gospodarka Odpadami Gdańsk, 14 listopada 2016.
Autor: Kacper Nowak II A
Tereny inwestycyjne w Gminie Myślibórz
Zapis prezentacji:

Prezentacja Spółki Stare Miasto-Park

Gmina Leżajsk – organ założycielski Spółki Stare Miasto - Park Gmina Leżajsk obejmuje obszar 199,17 km2 , który zamieszkuje ponad 20,5 tys. mieszkańców. Teren gminy dzieli się na dwie części: północną i południową oddzielone od siebie przez inną jednostkę administracyjną – miasto Leżajsk. RZESZÓW

Trochę historii …. sierpień 2005 r. – powołanie Spółki „Stare Miasto - Park" przez Radę Gminy Leżajsk wrzesień 2006 r. - podpisanie umowy z Agencją Rozwoju Przemysłu S.A. o dofinansowanie projektu budowy „Parku Przemysłowego „Stare Miasto – Park” w gminie Leżajsk” grudzień 2006 r. - oficjalna inauguracja działalności Parku Przemysłowego lipiec 2007 r. – przejęcie przez Spółkę Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej w Wierzawicach

Cele działalności Spółki Bieżące zaspokajanie zbiorowych potrzeb ludności w drodze świadczenia usług powszechnie dostępnych w dziedzinie gospodarki komunalnej i gospodarki odpadami, spełniając wymagania swoich klientów w sposób nowoczesny, bezpieczny i sprzyjający ochronie środowiska. Stworzenie nowoczesnej, przychylnej Przedsiębiorcom i innowacyjnej instytucji. Prowadzenie działalności opartej na zaufaniu partnerów biznesowych, pracowników oraz odbiorców usług. Trwałe wkomponowanie się w otoczenie zewnętrzne i wewnętrzne prowadzonych działalności – komunalnej i komercyjnej.

Zakres działalności Spółki STARE MIASTO – PARK Sp. z o.o. PARK PRZEMYSOWY podstrefa Specjalnej Strefy Ekonomicznej EURO – Park Mielec ZAKŁAD KOMUNALNY

Park przemysłowy

Park przemysłowy utworzony w ramach realizacji projektu: Park Przemysłowy "Stare Miasto - Park„ w Gminie Leżajsk Źródło finansowania: Sektorowy Program Operacyjny Wzrost Konkurencyjności Przedsiębiorstw, lata 2004-2006. Działanie 1.3 Tworzenie korzystnych warunków dla rozwoju firm. Termin realizacji projektu: 02.01.2007 r. – 30.11.2008 r. Całkowita wartość projektu: 19.964.111,80 PLN Wysokość dofinansowania: 13.064.099,99 PLN

Tereny inwestycyjne Park przemysłowy „Stare Miasto - Park” stanowi podstrefę Specjalnej Strefy Ekonomicznej Euro-Park Mielec. Właścicielem gruntów i nieruchomości na terenie Parku jest Spółka Stare Miasto Park, w której 100% udziałów posiada gmina Leżajsk. Łączna powierzchnia terenów inwestycyjnych (w pełni uzbrojonych) to ponad 35 hektarów położonych w dwóch miejscowościach: - Stare Miasto  - Strefa „A” o łącznej powierzchni 33 ha, na której do dyspozycji inwestorów pozostają 3 nowo wybudowane hale produkcyjne (jedna o powierzchni 3000 m2 i dwie o powierzchni 2000 m2 każda). - Wierzawice - Strefa „B” o łącznej powierzchni 2,5ha budynek administracyjny - biura oraz hala produkcyjno-magazynowa o powierzchni 800 m2.

w Parku Przemysłowym Stare Miasto - Park Oferta dla Inwestorów w Parku Przemysłowym Stare Miasto - Park w Specjalnej Strefie Ekonomicznej EURO-PARK MIELEC Pomoc w postaci ulg podatkowych od nieruchomości położonych na terenie Parku Przemysłowego. Jest to pomoc de minimis uchwalona przez Gminę Leżajsk dla przedsiębiorców podejmujących nowe inwestycje na terenie Parku Przemysłowego. Pomoc ta jest udzielana w szczególności małym i średnim przedsiębiorcom w celu wspierania nowych inwestycji i tworzenia nowych miejsc pracy. Włączenie części terenów Parku Przemysłowego do Specjalnej Strefy Ekonomicznej EURO-PARK MIELEC zwiększyło zakres pomocy jaką Spółka może zaoferować przedsiębiorcom tj.  Zwolnienie podatkowe z tytułów kosztów nowej inwestycji od 50 % do 70%  Zwolnienie podatkowe z tytułów tworzenia nowych miejsc pracy od 50% do 70% - dwuletnich kosztów pracy nowo zatrudnionych pracowników. 

Oferta dla Inwestorów c.d. Korzyści i atuty Zwolnienia i ulgi w podatku dochodowym, nawet do 70% Zwolnienia i ulgi w podatku od nieruchomości Obniżenie kosztów prowadzonej działalności Dobry klimat dla inwestycji - przychylność i pomoc administracji samorządowej Bardzo dobrze rozwinięty system szkolnictwa Dostępność wykwalifikowanej kadry pracowniczej Dobrze rozwinięty system komunikacji drogowo-kolejowej.

Zakład komunalny

Struktura organizacyjna Zakładu komunalnego : Dział wodociągów i kanalizacji gospodarki odpadami ZAKŁAD KOMUNALNY

Dział wodociągów i kanalizacji Dział realizuje zadania z zakresu zbiorowego zaopatrzenia w wodę na terenie Gminy Leżajsk. Jedna z posiadanych stacji uzdatniania wody w miejscowości Giedlarowa

Dział wodociągów i kanalizacji c.d. Nowoczesna oczyszczalnia ścieków w miejscowości Wierzawice oddana do użytku w 2005 roku.

Dział gospodarki odpadami do 80% udziału do 50% udziału 10%-30% udziału poniżej 10% udziału nowe propozycje wejścia M. LEŻAJSK G. ADAMÓWKA G. LEŻAJSK G. SIENIAWA G. GRODZISKO DOLNE G. RAKSZAWA G. CZARNA G. TRYŃCZA G. WIĄZOWNICA G. JAROSŁAW G. PRZEWORSK M. ŁAŃCUT M. PRZEWORSKK G. GAĆ M. JAROSŁAW G. ŁAŃCUT G. MARKOWA G. PAWŁOSIÓW G. ZARZECZE G. KAŃCZUGA

Dział gospodarki odpadami Wywóz odpadów stałych Selektywna zbiórka surowców wtórnych Wynajem i sprzedaż pojemników na odpady Zbiórka elektrośmieci Wywóz nieczystości płynnych

Sortownia - Składowisko odpadów komunalnych „Stare Miasto-Park” Sp. z o.o. posiada własne Składowisko Odpadów Komunalnych innych niż niebezpieczne i obojętne w miejscowości Giedlarowa (gmina Leżajsk), którym zarządza. W celu dostosowania obowiązujących norm i zmieniających się potrzeb w latach 2007 - 2008 przeprowadzona została rekultywacja i modernizacja (przebudowa) wydzielonej wschodniej części składowiska. Obszar zrekultywowany zdeponowane 165 tys. ton odpadów Obszar zmodernizowany pojemność kwatery 94 tys. ton Teren przeznaczony pod budowę sortowni

prace rekultywacyjne Wartość inwestycji 1 715 553,17 PLN (środki własne)

prace modernizacyjne Wartość inwestycji 1 317 275,54PLN (środki własne)

stan obecny Obecnie składowisko odpadów w Giedlarowej spełnia wymogi najlepszej dostępnej techniki dla składowisk odpadów oraz stosowania zasad gospodarowania odpadami, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa.

Regulacje prawne w zakresie gospodarowania odpadami Od 1.01.2013 r. zgodnie z rozporządzeniem Ministra Gospodarki i Pracy z 7.09.2005 r. w sprawie kryteriów i procedur dopuszczenia odpadów do składowania na składowiskach danego typu nie będzie można składować odpadów komunalnych, których wartości graniczne przekraczają: ogólny węgiel organiczny TOC > 5%, strata przy prażeniu > 8%, wartość opałową > 6 MJ/kg Ograniczenie składowania odpadów ulegających biodegradacji wymuszone spełnieniem dyrektywy składowiskowej 99/31/WE oraz ustawy o odpadach w stosunku do masy odpadów wytwarzanych w 1995r.: w 2010 r. więcej niż 75% w 2013 r. więcej niż 50% w 2020 r. więcej niż 35%

Regulacje prawne w zakresie gospodarowania odpadami c.d. Kolejnymi celami, jakie przyjęto do realizacji w gospodarce odpadami są: do 2014r. zmniejszenie masy składowanych odpadów komunalnych, max. 85% odpadów wytworzonych, w 2014r. osiągnięcie 60% poziomu odzysku opakowań i 55% poziomu ogólnego recyklingu docelowo zredukowanie w Polsce liczby składowisk odpadów innych niż niebezpieczne i obojętne, na których są składowane odpady komunalne do max. 200.

„BUDOWA SORTOWNI ODPADÓW KOMUNALNYCH W celu spełnienia warunków wynikających z uregulowań prawnych dotyczących gospodarki odpadami Spółka przystąpiła do realizacji na terenie Składowiska Odpadów Komunalnych inwestycji pn.   „BUDOWA SORTOWNI ODPADÓW KOMUNALNYCH W GIEDLAROWEJ” współfinansowanej z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Osi Priorytetowej 4 „Ochrona środowiska i zapobieganie zagrożeniom”  Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2007-2013, działanie 4.1. Infrastruktura ochrony środowiska. Zakończenie realizacji projektu: III kw. 2011 Koszt całkowity: 5 153 449,48 PLN w tym środki z RPOWP na lata 2007-2013: 3 650 343,27 PLN

Zakres rzeczowy inwestycji Zakres rzeczowy realizowanej inwestycji obejmuje wybudowanie instalacji służących do wydzielenia frakcji przygotowanych do odzysku materiałowego oraz energetycznego. Budowana instalacja pozwoli wydzielić poszczególne asortymenty odpadów celem przygotowania komponentów paliwa, frakcje materiałowe, jak również odpady przeznaczone do stabilizacji tlenowej. Ilość odpadów dostarczonych do instalacji wynosić będzie 10 000 Mg w skali 1 roku.

Realizacja inwestycji 4 marzec 2011

Realizacja inwestycji 30 marzec 2011

Realizacja inwestycji kwiecień 2011

Realizacja inwestycji stan obecny

stan obecny - montaż linii sortowniczej Realizacja inwestycji stan obecny - montaż linii sortowniczej

Efekty realizacji projektu W efekcie realizacji projektu wybudowana została sortownia o kubaturze 11690 m3. Powstały obiekt będzie pełnił funkcję odzysku surowców wtórnych, a dodatkowo segregacji odpadów problemowych i niebezpiecznych zwiększając udział odzysku segregowanych odpadów. Wybudowana instalacja pozwoli ograniczyć ilość odpadów unieszkodliwianych przez składowanie Około 50 % odpadów, tzw. energetycznych, zostanie wykorzystane do produkcji paliwa alternatywnego. W strumieniu zmieszanych odpadów komunalnych znajdują się również surowce wtórne (ok. 15 % masy odpadów), które zostaną przekazane do ponownego przetworzenia. Spełnienie wymogów i obowiązków wynikających z przepisów dotyczących gospodarowania odpadami i sposobu ich unieszkodliwiania

Przyszłość …. Celem Spółki jest dalszy, intensywny rozwój jej działalności, zwłaszcza w zakresie gospodarki odpadami w kontekście nowych uregulowań prawnych.

Dziękuję za uwagę