ZARZĄDZANIE POTRZEBAMI KLIENTÓW

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
MARIANNA HAJDUKIEWICZ
Advertisements

Skuteczne zachowania na rynku pracy
Nauka szkolna - problem dziecka czy rodzica?
SZKOLNA TELEGAZETA. Debata Recepta na demokrację w szkole W naszej szkole w dn odbyła się debata pt.: Recepta na demokrację w szkole. Na debatę
Opracowała: Małgorzata Nowińska-Zgurska Kuratorium Oświaty w Rzeszowie
Jolanta Misztal Kujawsko – Pomorskie Centrum Edukacji Nauczycieli we Włocławku Program poprawy efektywności kształcenia - opracowanie, wdrożenie i ewaluacja.
Szkoła mojego dziecka ( analiza badania) Opracowała : mgr Anna Kędziorek – Pedagog.
„Zero” tolerancji dla przemocy
DORADZTWO ZAWODOWE DLA UCZNIÓW.
Sprawowanie nadzoru pedagogicznego
Jak być własnym szefem?.
Przedszkole Nr 48 z Oddziałami Integracyjnymi w Zabrzu Przedszkole i projekty e-Twinning.
ZESPÓ Ł SZKÓ Ł PONADGIMNAZJALNYCH NR 2 W MYS Ł OWICACH ZNAM KONCEPCJĘ PRACY MOJEJ SZKOŁY.
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
„Jakość jest tym czego brak oznacza straty dla wszystkich”
SERDECZNIE WITAMY W GIMNAZJUM NR 1 W LUBONIU
Rodzice i nauczyciele; płaszczyzna porozumienia
co po gimnazjum ? Wybierz swoją przyszłość Przygotowała:
„Oczekiwania rodziców wobec szkoły”
EWALUACJA WSPÓŁPRACY Z RODZICAMI PROWADZONEJ PRZEZ SZKOŁĘ
Współpraca z rodzicami w Przedszkolu Miejskim nr 4 w Lubinie
Jak pomagać dziecku w nauce?
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ i PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
Współczesny nauczyciel a idea Janusza Korczaka
Fotografia naszym życiem
Recepta na sukces nauczyciela
Zajęcia integracyjno-edukacyjne dla uczniów klas I odbyły się w okresie od września do listopada 2006r. i objęły 138 uczestników czyli 5 klas I. Ponadto.
„Jak pomóc dziecku w nauce”
Ankieta C Metryczka Rekrutacja.
Konferencja dla dyrektorów szkół i przedszkoli Europejski wymiar edukacji- rola dyrektora szkoły w realizacji międzynarodowych projektów współpracy szkół
CZYLI UWOLNIJ POTENCJAŁ
Ankieta dla uczniów „Demokracja a życie w szkole. Kto i jak podejmuje decyzje w naszym gimnazjum?”
Problemy wychowawcze szkoły
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
Reporterzy z klasy 2.
STRATEGIE OCENIANIA KSZTAŁTUJACEGO
9. Wszystkie ważne informacje z życia szkoły publikujemy na stronie internetowej szkoły.
CHWILE Są takie chwile w życiu, kiedy tęsknisz za kimś tak bardzo, że chciałbyś urzeczywistnić swoje marzenia i móc przytulić tę ukochaną osobę do siebie.
Szkoła Współpracy.
PO CZYM POZNAĆ, ŻE WF W MOJEJ SZKOLE „UDAJE SIĘ”?
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
GLEBOGRAF PANOWIE ! 8 MARCA MAMY NA GŁOWIE! JA, PIERWSZAK W TEJ SZKOLE O ŚWIĘCIE PAŃ ZAPOMNIEĆ NIE POZWOLĘ!
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ I PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
Wyniki ankiet uczniów, rodziców i nauczycieli podsumowujące 2-letni Projekt Comenius Projekt: „Przedsiębiorczy może być każdy”
Młodzież w okresie szkolnym wykazują dużą otwartość i ciekawość świata, mają potrzebę przebywania w grupie, podejmowania działań na rzecz innych. Wolontariat.
M emories F actory Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Integracyjnymi im. Mieszka I Świnoujście.
Pierwsza sesja Rozpoznanie i planowanie terapii. Jak pokierować pierwszą sesją jak postawić diagnozę i przygotować plan terapii Postępuj metodycznie,
Szkolny katalog motywowania uczniów do nauki. Naczelna zasada Stwórzmy możliwości osiągania drobnych sukcesów indywidualnych każdemu uczniowi.
III MAŁOPOLSKIE FORUM PORADNI PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNYCH IWONA JANEK GIMNAZJUM NR IM. B.GŁOWACKIEGO.
Władze samorządowe w naszej szkole
Co to jest wolontariat? ?.
Co to jest WOLONTARIAT?.
Warszawski System Doradztwa Zawodowego jako forma wsparcia karier uczniów w obliczu współczesnej rzeczywistości Kraków, r.
BADANIE BYŁO CAŁKOWICIE ANONIMOWE. POSŁUŻYŁO NAM DO USTALENIA OCZEKIWANIA RODZICÓW NASZYCH UCZNIÓW W ODNIESIENIU DO NAJWAŻNIEJSZYCH KIERUNKÓW DZIAŁAŃ PLANOWANYCH.
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
Doradztwo zawodowe w szkołach – jak wdrożyć i prowadzić?
ZINTEGROWANA POLITYKA BEPIECZEŃSTWA „Szkoła promująca bezpieczeństwo” Wyniki ankiet przeprowadzonych wśród uczniów, rodziców i nauczycieli Zespołu Szkół.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
Kurs - OK zeszyt.
VIII sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 imienia Jędrzeja Śniadeckiego w Pionkach Wykonały: Sylwia Szmit, Patrycja Petniak.
Rola opiekuna praktyk, jako MENTORA dla studenta- praktykanta.
PROCESY EDUKACYJNE SĄ ORGANIZOWANE W SPOSÓB SPRZYJAJĄCY UCZENIU SIĘ
CHWILE Są takie chwile w życiu, kiedy tęsknisz za kimś tak bardzo, że chciałbyś urzeczywistnić swoje marzenia i móc przytulić tę ukochaną osobę do siebie.
Spotkanie ze Słowem Mk 8, Z Ewangelii według świętego Marka:
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 12 WE WROCŁAWIU   RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ WYMAGANIE Szkoła lub placówka wspomaga rozwój uczniów z uwzględnieniem ich indywidualnej.
Przykłady dobrych praktyk
MemoriesFactory Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Integracyjnymi
Plan Prezentacji O nas – Poznaj evoSOLUTIONS Przykładowe oferty pracy
CHWILE Są takie chwile w życiu, kiedy tęsknisz za kimś tak bardzo, że chciałbyś urzeczywistnić swoje marzenia i móc przytulić tę ukochaną osobę do siebie.
Plan Prezentacji O nas – Poznaj evoSOLUTIONS Przykładowe oferty pracy
Zapis prezentacji:

ZARZĄDZANIE POTRZEBAMI KLIENTÓW Irena Dzierzgowska Marzec 2005

Historia małej Yoko Pewien Japończyk, rozpoczynający kilkuletnią pracę w Polsce poszukiwał przedszkola dla swojej córki. Zwiedził ponad 20 placówek. Aż wreszcie... – Widział pan nasze przedszkole – powiedziała pani dyrektor. – Mam nadzieję, że spodobało się Panu. Lecz proszę mi szczerze powiedzieć – Czego Pan i Pana żona oczekujecie od nas? Czego się obawiacie? W jaki sposób możemy spełnić Wasze oczekiwania i stworzyć Yoko jak najlepsze warunki?

Historia małej Yoko – Droga pani dyrektor, znalazłem tu miejsce dla mojej Yoko – powiedział – i z zaufaniem powierzę Pani opiekę nad córką. Jest Pani pierwszą osobą, która nie mówiła o sobie, nie chwaliła własnej oferty, ale zapytała o nasze potrzeby i oczekiwania. To mnie całkowicie przekonało. MORAŁ jeśli chcesz złowić rybę, nie karm jej ciastkami, nawet jeśli Ty bardzo lubisz ciastka. Ważne jest to, co lubi ryba!

Przewrót pokopernikański – wokół kogo kręci się Ziemia? Ziemia kręci się wokół oczekiwań klientów! Ziemię napędza energia różnych organizacji Wszystkie organizacje muszą mieć klientów. Bez nich nic nie znaczą Klient ma świadomość swych praw i pełną swobodę wyboru Klient na pewno nie zdecyduje się na wybór miejsca, gdzie jest źle traktowany, jego potrzeby są lekceważone, a on sam poniżany Klient pójdzie tam, gdzie jego potrzeby zostaną rozpoznane i zaspokojone Organizacja, która odpowiada na potrzeby klientów zbierze ich najwięcej Klienci są źródłem energii każdej organizacji. Napędzają ją. A organizacje... patrz punkt 1

Koszty pozyskiwania informacji Sytuacja na rynku Nadmierna podaż Niedostateczna Wysokie Niskie Wymagający dyktator Bezbronne dziecko Koszty pozyskiwania informacji Jonas Ridderstråle, Kjell Nordström, Funky biznes

Zarządzanie Zarządzanie to proces planowania, organizowania, motywowania i kontrolowania Zarządzanie potrzebami klientów: Zaplanowanie w jaki sposób, będą badane potrzeby klientów Zorganizowanie sposobu zaspokajania oczekiwań Motywacja do otwartego artykułowania swoich oczekiwań Kontrola stopnia zadowolenia klienta

Zarządzanie Proces zarządzania potrzebami nigdy się nie kończy! Gdy już 100% klientów jest zadowolonych, rodzą się nowe potrzeby. Często kreuje je sama instytucja. Tworzy innowację i proponuje klientom coś, o czym oni nawet nie marzyli. Słynne pytanie: „Czy badając oczekiwania klientów wynaleziono elektryczność?”, pokazuje, że nie wystarczy zaspokoić aktualne oczekiwania klientów. Trzeba jeszcze wyprzedzać i kreować przyszłe

Zarządzanie potrzebami klientów w szkole Kto jest klientem szkoły? Uczniowie i ich rodzice. Nauczyciele Uczniowie Rodzice Nauczyciele Część wspólna oczekiwań uczniów, nauczycieli i rodziców to: efekty pracy - jak najlepsze wyniki sprawdzianów i egzaminów dobre warunki nauki i pracy klimat wzajemnego szacunku

Prawa zaspokajania potrzeb Satysfakcja nauczyciela = Sukces ucznia + Zadowolenie rodziców Sukces ucznia = Satysfakcja nauczyciele + Zadowolenie rodziców Zadowolenie rodziców = Sukces Ucznia + Satysfakcja Nauczyciela

Badanie potrzeb i oczekiwań rodziców Indywidualne oczekiwania związane z dzieckiem Oczekiwania związane z organizacją szkoły Rodzice dobrze znają własne dziecko i mają głębokie przekonanie, że wiedzą, co jest dla niego najlepsze Potrzeby rodziców są ważne dla ich kontaktu z instytucją. Często mają podłoże w dawnych i obecnych doświadczeniach rodziców (kiedy sami byli uczniami), bywają oparte na tradycji i przyzwyczajeniach

Przykłady badania indywidualnych oczekiwań Przykład 1. Rozmowy intymne Przykład 2. Charakterystyka dziecka Przykład 3. Mapa charakterystycznych cech dziecka Przykład 4. Ankieta dla rodziców dzieci rozpoczynających naukę w klasie I szkoły podstawowej Przykład 5. Diagnoza inteligencji dziecka

Przykłady oczekiwań związanych z organizacją Przykład 6. Rozmowa w czasie wywiadówki Przykład 7. Grupa dyskusyjna Przykład 8. Reprezentacja rodziców w szkole Przykład 9. Zadania szkoły Przykład 10. Strona internetowa szkoły Przykład 11. Ankieta „Oczekiwanie rodziców”

Badanie potrzeb uczniów Przykład 12. Rozmowy indywidualne z dyrektorem, nauczycielem, wychowawcą lub pedagogiem Przykład 13. Rozmowy zbiorowe

Badanie potrzeb nauczycieli Przykład 14. Ankieta „Oczekiwania nauczycieli”

Katalizator entuzjazmu Piosenka przyszłości Cecha Wczoraj Dziś Jutro Struktura Sztywna Elastyczna Impulsywna Dyrektor Szef, menedżer Motywator Katalizator entuzjazmu Klienci Petenci Partnerzy Przyjaciele

Cudowny paradoks Odczujesz więcej radości i osiągniesz większe sukcesy wtedy, gdy zrezygnujesz z prób uzyskanie tego, czego Ty pragniesz, a zaczniesz pomagać ludziom w uzyskaniu tego, co chcą oni. Spencer Johnson