WYRÓWNYWAWNIE SZANS EDUKACYJNYCH. E-akademia przyszłości Projekt realizowany w naszej szkole przez 3 lata – od 1 września 2010r. do nadal, współfinansowany.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
DORADZTWO ZAWODOWE W SZKOLE PONADGIMNAZJALNEJ
Advertisements

Generator przyszłości
Człowiek – Najlepsza inwestycja
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Realizacja projektu w szkołach w roku szkolnym 2010/2011 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Istnieje coś rzadszego od talentu - talent do tego, by dostrzec talent. … Elbert Hubbart.
Projekt Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój dla uczniów klas I-VI w 3 szkołach podstawowych z terenów wiejskich Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój. Udział w projekcie.
Priorytet 2 Podlaskiego Kuratora Oświaty
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Zadania nauczyciela i jego rola w udzielaniu pomocy psychologiczno-
Człowiek – najlepsza inwestycja Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Mała gmina - wielkie perspektywy!
Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH SZKOŁA PODSTAWOWA NR 45 W BYTOMIU.
SZKOŁA MOJĄ SZANSĄ PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY Z FUNDUSZY UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH PROGRAMU OPERACYJNEGO KAPITAŁ LUDZKI.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego dr Anna Białek-Jaworska, WNE UW, PTM, 16 grudnia 2011.
Liceum w Psarach przepustką do sukcesu Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
BEZ BARIER DO KARIER ! Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Pozyskujemy Fundusze z Unii Europejskiej w projektach edukacyjnych.
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH. W ZSP w Czarnkowie szczególną troską otoczona jest młodzież o specjalnych potrzebach edukacyjnych. W pracy z uczniem.
KIM JEST SZKOLNY DORADCA ZAWODOWY?
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego (NUMER PROJEKTU: POKL /09) Aktywizacja.
Podsumowanie realizacji projektu Czym skorupka za młodu nasiąknie… Indywidualizacja procesu nauczania w klasach I, II, III szkół podstawowych w Gminie.
PROJEKT „MÓJ WYBÓR – MOJA PRZYSZŁOŚĆ” REALIZOWANY PRZEZ
II.2.Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy programowej.
E-Akademia Przyszłości to projekt realizowany przez Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne S.A. Jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH. W ZSP w Czarnkowie szczególną troską otoczona jest młodzież o specjalnych potrzebach edukacyjnych. W pracy z uczniem.
KALEJDOSKOP SZANS KALEJDOSKOP MOZLIWOŚCI Szkoła Podstawowa nr 13 im. Komisji Edukacji Narodowej w Jeleniej Górze Jelenia Góra r.
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego, ul. Wspólna 2/4, Warszawa, WIEDZA SPEŁNIA MARZENIA Projekt Unii Europejskiej.
Patent żabki Szkoła Podstawowa nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi w Bielawie.
Poradnictwo edukacyjno – zawodowe w Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej dla Młodzieży.
Podstawy prawne doradztwa zawodowego w Polsce
Nauka kluczem do sukcesu program rozwojowy liceów ogólnokształcących Miasta Opola.
Rok szkolny 2013/2014 Zespół w składzie:
Jak zapewnić w szkole kontynuację działań z przedszkola?
Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III szkoły podstawowej w kontekście wdrażania nowej podstawy kształcenia ogólnego Projekt.
„Szkoła w Bejscach znana z tego, że się troszczy o każdego” że się troszczy o każdego”
Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „KIERUNEK –SUKCES” Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
Gimnazjum im. Jana Pawła II w Choceniu Klasa Terapeutyczna.
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
Zespół Szkół im. Jana Pawła II w Kowalewie
Rok szkolny 2014/2015. Zdefiniowanie celów ewaluacji i sposobu wykorzystania wyników ewaluacji Stworzenie przez szkołę atmosfery dla uczniów zdolnych.
UCZNIOWIE NABYWAJĄ WIADOMOŚCI I UMIEJĘTNOŚCI OKREŚLONE W PODSTAWIE PROGRAMOWEJ.
DORADZTWO ZAWODOWE W ZESPOLE SZKÓŁ W GĘBICACH PUBLICZNYM GIMNAZJUM IM. LEŚNIKÓW POLSKICH rok szkolny 2015/2016.
Szkoła Podstawowa nr 172 im. Polskiej Organizacji Wojskowej.
Doradztwo zawodowe w szkołach – jak wdrożyć i prowadzić?
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana uczniowi w przedszkolu, szkole i placówce polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych.
Urząd Miasta Lublin Projekt „MOJA FIRMA. Będę przedsiębiorcą” jest realizowany od 4 sierpnia 2010 r. jest realizowany od 4 sierpnia 2010 r. do 29 lutego.
UCZNIOWIE SĄ AKTYWNI Ankietę przeprowadziły i prezentację przygotowały: Agnieszka Karpińska i Aleksandra Zawartowska.
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
Doradztwo zawodowe, co dalej w świetle reformy systemu oświaty?
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia
Projekt edukacyjny „Kompetencje kluczowe”
Procesy edukacyjne są zorganizowane w sposób sprzyjający uczeniu się.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 12 WE WROCŁAWIU   RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ WYMAGANIE Szkoła lub placówka wspomaga rozwój uczniów z uwzględnieniem ich indywidualnej.
INDYWIDUALIZACJA NAUCZANIA I WYCHOWANIA UCZNIÓW KLAS I – III SZKÓŁ PODSTAWOWYCH DOBRY START PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA W JORDANOWIE ŚLĄSKIM.
Praca z uczniem zdolnym w Zespole Szkół nr 8 we Włocławku
rozwój kompetencji kluczowych w Szkole Podstawowej nr7
rozwój kompetencji kluczowych w Szkole Podstawowej nr7
Rola oceny na lekcjach wychowania fizycznego
SZKOŁA PODSTAWOWA im. MARII KONOPNICKIEJ W STĘŻYCY
„Poszerzamy Kadr” Projekt:
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Zapis prezentacji:

WYRÓWNYWAWNIE SZANS EDUKACYJNYCH

E-akademia przyszłości Projekt realizowany w naszej szkole przez 3 lata – od 1 września 2010r. do nadal, współfinansowany ze środków Unii Europejskiej Uczniowie przygotowują się do funkcjonowania w społeczeństwie wiedzy i uczenia się przez całe życie. Kształtowanych jest u uczniów siedem kompetencji kluczowych, które pomogą im w rozwoju zdolności i osobowości oraz pozwolą na jak najlepsze funkcjonowanie w nowoczesnym społeczeństwie W ramach udziału w projekcie e-Akademia Przyszłości zarówno uczniowie jak i nauczyciele korzystają z platformy edukacyjnej EduPortal. Uczniowie korzystają z jednostek e-learningowych, nauczyciele przeprowadzają lekcje z wykorzystaniem platformy, mogą również tworzyć wirtualne klasy, a także sprawdzać postępy i zaangażowanie uczniów.

Mój wybór – moja przyszłość Projekt realizowany w naszej szkole w latach , współfinansowany we środków Unii Europejskiej. Celem głównym projektu było podniesienie szans edukacyjnych wszystkich uczniów G10 w okresie trwania projektu poprzez wdrożenie programu rozwoju szkoły. Cele szczegółowe: o podniesienie u 80% uczestników kompetencji kluczowych o wzbogacenie i uatrakcyjnienie oferty edukacyjnej dostępnej dla uczniów; o podniesienie świadomości uczestników nt. Konieczności podejmowania działań w zakresie podnoszenia poziomu wykształcenia; o poprawa współpracy i komunikacji między rodzicami i szkołą poprzez wdrożenie nowego systemu dostarczania bieżących informacji o frekwencji i postępach.

Działania w ramach projektu Mój wybór – moja przyszłość wycieczki zawodoznawcze warsztaty zawodoznawcze zajęcia sportowo-kulturalne gazetka – kwartalnik szkolny E-dziennik oraz e-wywiadówka gazetki ściennie Z zawodami za pan brat warsztaty Moja droga edukacyjno – zawodowa konsultacje z psychologiem, doradcą zawodowym giełda zawodów maraton spotkaniowo – filmowy festyn szkolny Zrealizowane działania w projekcie spowodowały wzrost szans edukacyjnych uczniów gimnazjum, wzrost kompetencji kluczowych w procesie uczenia się przez całe życie, znajomość rynku pracy, a także świadomy wybór dalszej kariery edukacyjno- wychowawczej. Zakupiony sprzęt ICT ze środków EFS, realizacja dodatkowych zadań ze środków innych niż EFS, a także działania wspierające doradztwo zawodowe warunkują rzetelne i kompletne przygotowanie młodzieży Gimnazjum nr 10. Wartość dodana projektu: zwiększenie motywacji do nauki i poszerzenie zainteresowań uczniów, kształtowanie prawidłowych wzorców zachowań społecznych.

Równy start w przyszłość Równy start w przyszłość W latach szkoła brała udział w projekcie Równy start w przyszłość – wyrównywanie szans edukacyjnych w Rybniku, którego celem było stworzenie możliwości równego dostępu uczniom rybnickich szkół do szeroko pojętej edukacji poza godzinami lekcyjnymi poprzez realizacje programów rozwojowych. Projekt przyczynił się do podniesienia poziomu nauczania w szkole, stwarzając możliwość pomocy uczniom mającym trudności w nauce. Na wszystkich poziomach oddziałów odbywały się zarówno zajęcia wyrównawcze z poszczególnych przedmiotów szkolnych dla uczniów mających trudności z opanowaniem materiału z lekcji oraz koła zainteresowań dla tych uczniów, którzy chcieli swoją wiedzę pogłębić z danego przedmiotu. Mimo, iż projekt zakończył się już parę lat temu, uczniowie w dalszym ciągu mają możliwość korzystania z zajęć prowadzonych przez nauczycieli.

Indywidualizacja uczniów Potrzeby uczniów o specyficznych wymaganiach edukacyjnych są uwzględniane indywidualnie w przypadku każdego ucznia, np.: - indywidualizacja pracy na poszczególnych lekcjach, - praca zgodnie z założeniami KIPU, - możliwość wydłużenia czasu pisania sprawdzianów i kartkówek, - możliwość poprawy kartkówek i sprawdzianów, - uczniowie z dysleksją oceniani zgodnie z zaleceniami CKE, - możliwość przygotowania zadań w domu, - dostosowywanie trudności zadań do możliwości, - możliwość udziału w zajęciach wyrównawczych, - indywidualna pomoc nauczycieli.

Koła zainteresowań Potrzeby uczniów zdolnych są uwzględniane na każdym przedmiocie (uczniowie otrzymują dodatkowe zadania do wykonania, mają możliwość zaprezentowania swoich prac wykonanych dodatkowych zadań i osiągnięć na forum klasy, mają możliwość udziału w zajęciach dla uczniów uzdolnionych lub zainteresowanych danym przedmiotem). Uczniowie uzdolnieni są zachęcani do udziału w konkursach szkolnych i pozaszkolnych. Poza zajęciami obowiązkowymi szkoła oferuje uczniom szereg zajęć pozalekcyjnych umożliwiających rozwój zainteresowań uczniów. Zajęcia te maja na celu wyrównanie szans oraz znacznie wybiegają ponad podstawę programową. Ponadto w bieżącym roku szkolnym w każdej klasie nauczyciele prowadzą dodatkowe zajęcia fakultatywne w ramach tzw. godzin prezydenckich, podczas których przygotowują uczniów do konkursów przedmiotowych i innych, zachęcają uczniów do wykonywania dodatkowych zadań, wskazując przy tym inne źródła zdobywania informacji. Uczniowie mają także możliwość wzięcia udziału w projektach.