MODEL DZIAŁANIA NAUCZYCIELA LIDERA UDZIELANIA PIERWSZEJ POMOCY.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
MARIANNA HAJDUKIEWICZ
Advertisements

KOWEZiU ul. Spartańska 1B Warszawa
ZADANIA DYREKTORA SZKOŁY/PLACÓWKI W NOWYM NADZORZE PEDAGOGICZNYM opracowanie: Władysława Tkaczyk st. wizytator.
NOWY NADZÓR PEDAGOGICZNY
Kontrole doraźne w roku szkolnym Kontrole doraźne -71 na wniosek : organu prowadzącego szkołę lub placówkę - 4 Rzecznika Praw Obywatelskich.
Organizacja nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2010/2011.
Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z r
Działania Kuratorium Oświaty w Gorzowie Wielkopolskim
Ocena jakości pracy Doradcy zawodowego CEN w Białymstoku.
Rola poradni w rozpoznawaniu potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych dzieci oraz udzielaniu wsparcia merytorycznego dyrektorom w zakresie.
Nowa rola placówek doskonalenia nauczycieli
* Jesteśmy placówką, w której wspólne działania szkoły i przedszkola na stałe wpisały się w rytm naszej pacy. Wynikiem tego są wspólnie organizowane uroczystości,
SZKOLENIE RADY PEDAGOGICZNEJ
Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej
ETwinning narzędziem realizacji nowej podstawy programowej Warszawa, 18 marca 2010 Iwona Moczydłowska, MSCDN Wydział w Siedlcach Konferencja z okazji 5-lecia.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ I SPORTU z dnia 23 kwietnia 2004 r. w sprawie szczegółowych zasad sprawowania nadzoru pedagogicznego, wykazu.
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
Spotkanie z Wójtami, Burmistrzami, Prezydentami i Starostami Małopolski Małopolski Kurator Oświaty Artur Dzigański.
WYDZIAŁ KSZTAŁCENIA PRZEDSZKOLNEGO, PODSTAWOWEGO I GIMNAZJALNEGO Gdańsk, dnia 26 sierpnia 2008 r. Kuratorium Oświaty w Gdańsku.
Gimnazjum Nr 1 im. Orląt Przemyskich w Przemyślu.
Wyniki badań dotyczące wdrożenia rozporządzenia o nadzorze pedagogicznym.
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
Powiatowa Poradnia Psychologiczno - Pedagogiczna w Kłobucku ul. Ks
Projekt systemowy – działania na rzecz rozwoju szerokopasmowego dostępu do Internetu M INISTERSTWO I NFRASTRUKTURY.
WNIOSKI Z PRZEPROWADZONEJ ANKIETY DIAGNOZUJĄCEJ (marzec 2013 r.) 52 / 107 uczestników konferencji.
Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
System doskonalenia nauczycieli oparty na ogólnodostępnym kompleksowym wspomaganiu szkół Białystok, r.
Kołowy model pracy w grupach w pedagogice planu daltońskiego
Organizacja pomocy psychologiczno - pedagogicznej
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
PROGRAM ROZWOJU SZKOŁY NA LATA KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU GIMNAZJUM W DOBRYM.
Bezpieczne zachowanie w szkole
„ E-valesco znaczy wzmocnić ” Płock, wrzesień 2013 r.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ 2014/2015
Raport z ewaluacji wewnętrznej 2014/2015
Program Leonardo da Vinci Nr projektu: PL1-LEO Projekt został zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej w ramach programu.
 Dla uczniów z orzeczeniem: o potrzebie indywidualnego obowiązkowego, rocznego przygotowania przedszkolnego indywidualnego nauczania  Dla uczniów z opinią.
Organizacja pracy z dziećmi niepełnosprawnymi w Szkole Podstawowej Nr 2 w Parczewie Parczew, r.
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK OŚWIATOWO-WYCHOWAWCZYCH I ARTYSTYCZNYCH.
1 Procedury doskonalenia uczenia się i nauczania Nagrywanie i omawianie lekcji.
Wdrażanie systemu wsparcia w powiecie w ramach projektu „System doskonalenia nauczycieli oparty na kompleksowym wspomaganiu szkół”
Nasza „mała” demokracja
Co to jest spacer edukacyjny?
SZKOLNA DEBATA DOTYCZĄCA SAMORZĄDNOŚCI UCZNIOWSKIEJ Jak przygotowa ć i zorganizowa ć wybory do w ł adz samorz ą du uczniowskiego, ż eby by ł y ś wi ę tem.
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA ZAWODOWEGO.
KOMPANIA WĘGLOWA S.A..
„Jeden gram praktyki jest lepszy niż tona teorii” Swami Shivananda Kompetencje dyrektora poradni niezbędne w procesie wspomagania rozwoju szkół – dobra.
WYNIKI AUTOEWALUACJI w Szkole Promującej Zdrowie przeprowadzonej w roku szkolnym 2014/2015 Szkoła Podstawowa im. Ks. Mariana Wiewiórowskiego w Gomulinie.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana uczniowi w przedszkolu, szkole i placówce polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych.
Wyniki Ewaluacji 2015 rok. Publiczne przedszkole im. Marii Kownackiej w Graczach.
1 Telemedycyna na przykładzie modelu zabrzańskiego Anna Goławska Departament Infrastruktury i e-Zdrowia Ministerstwo Zdrowia.
PROJEKT Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego WSL LIDEREM W EFEKTYWNYM KSZTAŁCENIU NAUCZYCIELI.
Projekt Zintegrowanej Polityki Bezpieczeństwa „Szkoła Promująca Bezpieczeństwo” W Zespole Szkół w Więcławicach Starych.
Departament Polityki Regionalnej, Wydział Zarządzania RPO, Biuro Ewaluacji RPO Informacja odnośnie stanu wdrażania rekomendacji z przeprowadzonych badań.
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
Spotkanie z rodzicami uczniów szkół podstawowych i gimnazjów
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 12 WE WROCŁAWIU   RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ WYMAGANIE Szkoła lub placówka wspomaga rozwój uczniów z uwzględnieniem ich indywidualnej.
Nowe kompetencje nauczycieli motorem rozwoju szkoły
Przykładowy model podziału środków
„Bliżej rynku pracy – Zintegrowany System Doradztwa Edukacyjno-Zawodowego ZIT WOF”
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
Akademia wychowawcy. Jak krok po kroku zorganizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną? Elżbieta.
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA WEDŁUG AKTUALNYCH PRZEPISÓW PRAWA – cz. 3 Elżbieta Doroszuk
Programu polityki oświatowej Miasta Olsztyna na lata
Zapis prezentacji:

MODEL DZIAŁANIA NAUCZYCIELA LIDERA UDZIELANIA PIERWSZEJ POMOCY

NAUCZYCIEL LIDER ZAPEWNIA POMYŚLNY PRZEBIEG EDUKACJI I UCZESTNICZY W TYM PROCESIE UDZIELA PORADY I WYKAZUJE STAŁĄ GOTOWOŚĆ DO UDZIELANIA PORAD WSPÓŁDZIAŁA Z PERSONELEM ODPOWIEDZIALNYM ZA UTRZYMANIE SYSTEMU PP W GOTOWOŚCI INICJUJE PRZEDSIĘWZIĘCUIA USPRAWNIAJĄCE SYSTEM PP I EDUKACJĘ SZKOLNĄ W TYM ZAKRESIE WSKAZUJE SŁABE STRONY SYSTEMU PP

NAUCZYCIEL LIDER n PROWADZI DZIAŁANIA POPULARYZUJĄCE I UŚWIADAMIAJĄCE n TWORZY UCZNIOWSKIE ZESPOŁY WSPIERAJĄCE n PROPAGUJE ZASADY PP ORAZ ORGANIZUJE POKAZY ZASTOSOWANIA ŚRODKÓW OPATRUNKOWYCH n ROZWIJA WSPÓŁPRACĘ Z INNYMI LIDERAMI n OPRACOWUJE PROJEKTY DOSKONALENIA I APLIKACJI SZKOLNEGO SYSTEMU PP

Na przykład: n Omawia i propaguje opracowany dla szkoły plan systemu PP na radach pedagogicznych, zwraca uwagę na skuteczność systemu oraz jego istotne walory. n Poddaje opracowany plan pod ocenę rady pedagogicznej n Uzupełnia plan w oparciu o uzyskane opinie i wnioski

Powiązanie systemu n Z SYSTEMEM ZARZĄDZANIA MAJĄTKIEM I INFRASTRUKTURĄ n Z SYSTEMEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ n Z SYSTEMEM ZARZĄDZANIA BHP n Z SYSTEMEM ZABEZPIECZENIA PPOŻ I ANTYKRYZYSOWYM

Zadanie OPRACUJ TABLICĘ SZKOLNĄ PROPAGUJĄCĄ ZASADY I PRZEPISY ORAZ SYSTEM UDZIELANIA PIERWSZEJ POMOCY

Zadanie PROPAGUJ NA TABLICY W SPOSÓB CYKLICZNY POSZCZEGÓLNE ZASADY ZAPISANE W INSTRUKCJACH UDZIELANIA PP

Zadanie UMIEŚĆ NA TABLICY PLAN ROZMIESZCZENIA APTECZEK W SZKOLE

INNE ZADANIE n DOSTOSUJ ZAPISY INSTRUKCJI PP DO POTRZEB SZKOŁY

Korzyści –Korzyść nr 1: STAŁA INFORMACJA –Korzyść nr 2: STAŁY DOSTĘP DO AKTUALNYCH INFORMACJI –Korzyść nr 3: USPRAWNIENIE SYSTEMU PP

Projekt systemu udzielania PP –Plan graficzny rozmieszczenia apteczek w szkole –Standardowa zawartość apteczki –Sposób gospodarowania wyposażeniem apteczek-osoby odpowiedzialne –Zasady i sposób oznakowania punktów PP –Projekt zarządzenia –Projekt tablicy szkolnego systemu PP –Wykaz osób przeszkolonych w udzielaniu PP(tablica) –Schemat postępowania początkowego(tablica) –Miejsca rozmieszczenia telefonów alarmowych(tablica) –Instrukcje PP –Szkolenia w zakresie PP(plan doskonalenia)