GIMNAZJUM NR 18 im. Noblistów Polskich w Szczecinie

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Pomoc psychologiczno –pedagogiczna w szkole ponadgimnazjalnej
Advertisements

Grupa Edukacyjna Aktywne Szkolenia Sp. z o. o
Uczniowie niepełnosprawni w szkołach województwa dolnośląskiego
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 września 2011 r. z wyjątkami
Podstawy prawne i organizacja oddziałów integracyjnych
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOŚCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
MONITOROWANIE I EWALUACJA DZIAŁAŃ W ZAKRESIE IPET I PDW
Prawa dziecka/ucznia niepełnosprawnego wynikające z przepisów prawa oświatowego opracowała: Iwona Kapczyńska.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOŚCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
Drugi priorytet Ministra Edukacji Narodowej Wrzesień 2007 r.
Perspektywy Szkolnictwa Specjalnego (w aspekcie analizy działalności orzeczniczej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej nr 1 i nr 2 w Płocku) Marzenna Czarnecka.
Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej
Zadania nauczyciela i jego rola w udzielaniu pomocy psychologiczno-
Organizacja udzielania uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
Kształcenie uczniów posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego Kuratorium Oświaty w Łodzi Barbara Łaska.
EFEKTYWNA POMOC PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNA I KSZTAŁCENIE SPECJALNE
„Możliwości i ograniczenia w edukacji dzieci niepełnosprawnych”
Pomoc psychologiczno - pedagogiczna
Podstawy prawne funkcjonowania poradni
Praca z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych
Warto wiedzieć… Pomoc psychologiczno-pedagogiczna.
PODSTAWY PRAWNE PRACY Z UCZNIEM O SPECJALNYCH POTRZEBACH EDUKACYJNYCH
Integracja w kształceniu zawodowym
Szczecin, 4 października 2012 r.
Poradnie wydają kilka rodzajów orzeczeń
Planowane zmiany w aktach prawnych Październik 2010.
Realizacja obowiązku szkolnego i obowiązku nauki poza szkołą.
Uczeń niepełnosprawny w szkole ogólnodostępnej Opracowanie: Maria Rusin Kuratorium Oświaty w Rzeszowie.
Rozporządzenie MEN z dnia 18 września 2008r
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkołach
BARBARA WOLAŃSKA WRZESIEŃ 2011
Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole
Indywidualne nauczanie
Zrozumieć indywidualne potrzeby
Nowe regulacje prawne zawarte zostały w rozporządzeniach:
Powiatowa Poradnia Psychologiczno - Pedagogiczna w Kłobucku ul. Ks
Podstawy prawne, rola psychologa,
Dostosowanie warunków przeprowadzania egzaminu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie dla zdających ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Kuratorium Oświaty w Warszawie Wydział Zwiększania Szans Edukacyjnych
Organizacja pomocy psychologiczno - pedagogicznej
UCZEŃ NIEPEŁNOSPRAWNY W SZKOLE OGÓLNODOSTĘPNEJ
Formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej
Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej na terenie szkoły
KONFERENCJA „UCZEŃ Z ZABURZENIAMI ZACHOWANIA I EMOCJI”
Anna Olczak PPP nr 1 Gdańsk
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH W PSP NR2 IM.J.KORCZAKA W KLUCZBORKU   Na.
Organizacja pracy z dziećmi niepełnosprawnymi w Szkole Podstawowej Nr 2 w Parczewie Parczew, r.
EUROPOS SĄJUNGA EUROPOS REGIONINĖS PLĖTROS FONDAS VEIKLŪS KAIMYNAI.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA NOWE OBOWIĄZKI NAUCZYCIELA
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
Forum Pedagogów 1 października 2015r.
Orzecznictwo w procesie diagnozy FASD Barbara Woszczyna Tomaszowice 2015r.
Joanna Brzoskowska Dyrektor PP-P 4 4 listopad 2015 r.
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
Kształcenie integracyjne jest alternatywną formą nauczania i wychowania w warunkach szkoły ogólnodostępnej. Włączenie uczniów niepełnosprawnych do zespołu.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana uczniowi w przedszkolu, szkole i placówce polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych.
Wybrane zagadnienia dotyczące awansu zawodowego nauczycieli.
Opracowanie : Joanna Zamojska
Aspekt prawny opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju oraz orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego.
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych,
Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r
Katarzyna Pawlusek Izabela Juszkiewicz
Na wniosek dyrektora przedszkola, szkoły i placówki:
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 9 sierpnia 2017 r
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna a kształcenie specjalne
Kształcenie specjalne
Katarzyna Pawlusek Izabela Juszkiewicz
Zapis prezentacji:

GIMNAZJUM NR 18 im. Noblistów Polskich w Szczecinie

Gimnazjum Nr 18 im. Noblistów Polskich mieści się przy ul. Witkiewicza 40 w Szczecinie. Jest małą, kameralną szkołą na Pogodnie, o ciekawej pawilonowej zabudowie, bez barier architektonicznych.

Od roku 2001 w szkole funkcjonują klasy integracyjne. W każdym roku obowiązek szkolny realizuje około 400 uczniów, w 15 – 17 oddziałach. Na każdym poziomie są dwie klasy integracyjne.

Uczniowie gimnazjum mogą poszczycić się tytułami laureatów i finalistów konkursów przedmiotowych organizowanych przez Zachodniopomorskie Kuratorium Oświaty, Towarzystwo na Rzecz Młodzieży Uzdolnionej, jak i konkursów ogólnopolskich.

W szkole zatrudnionych jest 54 nauczycieli, wśród nich pracują: Pedagog psycholog logopeda pedagodzy specjalni

Pedagodzy wspomagający posiadają specjalizację z dziedziny: oligofrenopedagogiki tyflopedagogiki surdopedagogiki

Wraz z wprowadzeniem Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 listopada 2010 r, na terenie szkoły zorganizowano pomoc psychologiczno – pedagogiczną dla uczniów.

Zarządzeniem dyrektora powołano w szkole osobę koordynującą pracę zespołów.

Obecnie do szkoły uczęszcza 32 uczniów posiadających orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego. Gimnazjum nr 18 specjalizuje się w pomocy uczniom z: z niepełnosprawnością ruchową z niepełnosprawnością sprzężoną słabo słyszącym słabo widzącym niewidomym i niesłyszącym

Wspieramy również uczniów: chorych przewlekle z autyzmem Aspergerem z zaburzonym zachowaniem, zagrożonych niedostosowaniem społecznym z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim

IPET Opracowano 32 Indywidualne Programy Edukacyjno – Terapeutyczne dla uczniów posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego.

KIP Dla 53 uczniów, posiadających opinię psychologiczno – pedagogiczną, założono Karty Indywidualnych Potrzeb.

które są wymieniane w opiniach to: dysleksja dysortografia dysgrafia Najczęstsze problemy, które są wymieniane w opiniach to: dysleksja dysortografia dysgrafia inne specyficzne trudności w nauce.

Karta Indywidualnych Potrzeb zakładana jest również uczniom nie posiadających opinii Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej, a potrzebujących wsparcia z strony szkoły.

Wszystkie zajęcia specjalistyczne są realizowane przez nauczycieli zatrudnionych w Gimnazjum nr 18, najczęściej w formie zajęć pozalekcyjnych lub w ramach godzin wynikających z art. 42 ust.2, pkt 2 KN.

Zwiększono ofertę zajęć pozalekcyjnych dla wszystkich uczniów.