Tworzenie sylabusa kursu e-learningowego

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Podstawowe pojęcia e-learningu
Advertisements

ZSKU Krosno, 22 listopada 2010 r.
Przegląd Projektu Zakres nauczania Przedział wiekowy Cele
Procedury współpracy gimnazjów z Biurem Projektu e-Akademia Przyszłości. Warszawa r.
NAUCZANIE INDYWIDUALNE ODN SŁUPSK Władysława Hanuszewicz
Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
Wnioski z realizacji zadań nadzoru pedagogicznego
Inżynieria Oprogramowania 0. Informacje o zajęciach
Wykorzystanie Platformy Moodle w dydaktyce języków obcych
Zaangażowanie wielu jednostek Studium Języków Obcych Ośrodek Nowych Technologii Edukacyjnych Wieloetapowość prac Tworzenie treści Obróbka metodyczna Obróka.
KONKURS WIEDZY O SZTUCE
Realizacja projektu w szkołach w roku szkolnym 2010/2011 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Realizacja projektu w roku szkolnym 2011/2012 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Szkolenia przygotowujące nauczycieli gimnazjów
Wyrównywanie szans edukacyjnych.
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Człowiek – najlepsza inwestycja Uniwersytet im. Adama Mickiewicza.
Sprawowanie nadzoru pedagogicznego
E-learning jako element warsztatu informacyjnego współczesnej biblioteki Joanna Rudna Biblioteka WydziałuTechniki Morskiej ZUT.
Projekt Szkoła z klasą 2.0 Edycja 2011/2012. Cele projektu Celem Programu jest promowanie wykorzystywania w nauczaniu nowoczesnych technologii informacyjno.
Metody i narzędzia pracy na platformie Moodle Tomasz Andrzejczak.
MOODLE Platforma do zdalnej komunikacji dla Kierunku Ekonomia informacje dla Studentów Studentów I Roku Ciechanów, 2013 rok.
Organizacja seminarium dyplomowego inżynierskiego
ABC e-learningu.
Model pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi jest częścią projektu: „Podniesienie efektywności kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami.
SERDECZNIE WITAMY W GIMNAZJUM NR 1 W LUBONIU
Nowoczesne formy kształcenia w Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie.
Zdalne Nauczanie w Praktyce Nowoczesne Metody Nauczania (NMN)
Istota i zastosowanie platformy e-learningowej Moodle
WebQuest wykonane w ramach projektu BelferOnLine
POKL /12. GRUPA DOCELOWA Do udziału w projekcie zapraszamy nauczycieli kształcenia zawodowego zamieszkałych lub zatrudnionych na terenie.
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Zadania Świętokrzyskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Kielcach w ramach projektu Młodzieżowy Inkubator Przedsiębiorczości.
OCENA KSZTAŁTUJĄCA ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 94.
Izabela Kołodziejczyk
Blended learning w naszej szkole WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Przegląd projektu ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli.
Rok szkolny 2012/2013. Każda edycja programu trwa przez cały rok szkolny – od września do czerwca Pomoc w lepszym wykorzystaniu posiadanych zasobów (szkolnych.
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA UCZNIA – WARSZTAT PRACY NAUCZYCIELI.
Projekt jako element strategii doskonalenia nauczycieli Ewa Superczyńska Konferencja Doskonalenie nauczycieli powiatu wolsztyńskiego 14 listopada.
POLSKA AKADEMIA OTWARTA Rozpoczęcie roku akademickiego 2007/2008.
Platforma Edukacyjna Szkoły Podstawowej nr 67 w Krakowie Z tej krótkiej prezentacji dowiemy się, do czego będzie służyć uczniom platforma edukacyjna, jak.
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
Stacje uczenia się WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Przegląd projektu ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli Teacher Planning.
PUBLICZNEJ BIBLIOTEKI PEDAGOGICZNEJ RODN „WOM” W CZĘSTOCHOWIE
Sieć współpracy i samokształcenia jako forma uczenia się liderów WDN WIDEOKONFERENCJA Liderzy WDN 17 luty 2014 r.
Pisanie i modyfikowanie programów, pisanie innowacji i projektów edukacyjnych w edukacji wczesnoszkolnej Joanna Dembowa.
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
E-learning (kurs dla uczniów)
PROGRAMY NAUCZANIA INNOWACJE PEDAGOGICZNE PROGRAMY AUTORSKIE
Realizacja edukacji zdrowotnej na III i IV etapie edukacyjnym
Dobre praktyki TIK. Dla kogo program? Program skierowany jest do wszystkich tych nauczycieli, którzy widzą potrzebę edukacji medialnej w szkole, chcą.
Wydział Rolnictwa i Biologii Wydział Zastosowań Informatyki i Matematyki Centrum Informatyczne Centrum Edukacji Multimedialnej Szkoły Głównej Gospodarstwa.
Szkoła z klasą 2.0 Kodeks 2.0.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Co to jest spacer edukacyjny?
Strona Moodle dla Grupy ds.Rozwoju Zawodowego. i. Adres platformy
Metoda ćwiczeń praktycznych Scenariusz zajęć
O nowych zadaniach nauczyciela matematyki w kontek ś cie wyboru podr ę czników i programów nauczania.
„ Platforma edukacji zdalnej ”. Czym jest edukacja zdalna? "Nauczanie na odległość jest to metoda prowadzenia procesu dydaktycznego w warunkach, gdy nauczyciele.
Prawo autorskie w szkole, czyli … zasady eksploatacji Internetu
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Andrzej Syguła, „Metoda warsztatu w nauczaniu informatyki z wykorzystaniem platformy.
Rok szkolny 2015/ Razem raźniej! 2. Kradzież nie popłaca! 3. Stop plagiatom! 4. Dorośli z nami! 5. Korzystamy z TIK! 6. Uwaga – obcy w sieci!
E-Learning. Co to jest e-learning? E-learning jest to metoda nauczania na odległość z wykorzystaniem technologii komputerowych i Internetu. Pozwala na.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Specjalność INFORMATYKA INTERNETOWA w ramach projektu.
1 Metoda projektów Praktyka w edukacji 2 Metoda projektów – praktyka w edukacji Metoda projektów jest formą pracy uczniów łączącą wiedzę teoretyczną.
 12 września 2011 r. – godz spotkanie z Mentorem w szkole (sekretariat)  Praktyki ciągłe: – r.  Praktyki śródroczne: w trakcie.
Praca metodą projektu edukacyjnego
metodyka edukacji plastycznej w klasach IV-VI
PRZEDMIOTOWY SYSTEM OCENIANIA
Projekt Kim będziesz?.
Zapis prezentacji:

Tworzenie sylabusa kursu e-learningowego prowadzący: Grażyna Bochenkiewicz nauczyciel-konsultant RODN „WOM” w Częstochowie tel. 600 – 783 – 501 e-mail: bochenkiewicz@womczest.edu.pl

Proponowany przebieg spotkania 4.11.2011 r. godz. 9.50 – 11.20 sprawy organizacyjne, rozdanie materiałów, kart ewaluacji bieżącej miniwykład : definicje pojęcia sylabus szkolenia on-line prezentacja wybranego sylabusa szkolenia on-line umieszczonego w kursie zdalnego nauczania na platformie MOODLE RODN „WOM” w Częstochowie formułowanie celów kursu metodą SMART warsztat: wypracowanie przez Uczestników zarysu własnego sylabusa on-line z wykorzystaniem przygotowanego schematu; omówienie wyników pracy konsultacje indywidualne

Cele szkolenia Po zakończeniu szkolenia Uczestnik będzie potrafił: zdefiniować pojęcie: sylabus kursu on-line wyliczyć i scharakteryzować elementy struktury sylabusa kursu on-line formułować cele kursu on-line metodą SMART stworzyć zarys własnego sylabusa kursu on-line

Definicje pojęcia sylabus kursu on-line Sylabus kursu on-line to informator zawierający przede wszystkim program nauki, warunki uczestnictwa i politykę oceniania. Nie ma jedynie słusznej formy zapisu sylabusa. Adresatami sylabusa kursu on-line są: - uczestnicy kursu (uczniowie) - przedstawiciele nadzoru pedagogicznego - inni nauczyciele, którzy będą realizować dany kurs. W relacjach uczeń – nauczyciel sylabus jest: - kontraktem - mapą - harmonogramem.

Sylabus jako kontrakt między uczniem a nauczycielem Nauczyciel definiuje wyraźnie w sylabusie zasady uczestnictwa w kursie on-line, wymagania, kryteria oceniania oraz prawa i obowiązki ucznia. Nawet w kursach hybrydowych jasne wskazówki, odnoszące się do aktywności studentów są bardzo istotne.

Sylabus jako mapa (geografia) kursu on-line W kursie on-line uczniowie są w nowej wirtualnej klasie. Uczniowie chcą wiedzieć jak poruszać się po kursie, m.in.. - co po kolei mają robić - gdzie mogą znaleźć materiały kursu - gdzie są zadania - gdzie są oceny… W module organizacyjnym / wprowadzeniu nauczyciel może opisać, co kryje się pod określonymi tytułami linków i w której części kursu one są : panel lewy, środkowy, prawy…

„Sieciowa nadmiarowość” Mimo podawania konkretów w sylabusie uczniowie i tak są zagubieni w wirtualnej klasie. Warto zatem istotne informacje zamieszczać w więcej niż jednym miejscu. W wirtualnej klasie „nadmiarowość” jest często lepsza niż „elegancka zwięzłość”.

Sylabus jako harmonogram kursu on-line W harmonogramie kursu najlepiej umieszczać dokładne daty dla każdego istotnego elementu kursu. Jest to szczególnie istotne dla kursów asynchronicznych, gdzie uczniowie mogą logować się o różnych porach dnia i w różnych dniach tygodnia. Uczniowie, którzy uczestniczą w tego typu asynchronicznych zajęciach, często gubią się.

Uwaga końcowa Jeśli nasz sylabus będzie opracowany niedokładnie, pobieżnie, to musimy liczyć się z zalewem e-maili / smsów … od naszych uczniów zupełnie niezwiązanych z przedmiotem kursu, a dotyczących spraw organizacji.

- materiały - Prezentacja struktury przykładowego sylabusa on-line Tytuł kursu Autor kursu Prowadzący zajęcia Opieka techniczna Liczba godzin Termin kursu Forma prowadzenia zajęć Adresat kursu Wiedza i umiejętności wstępne przed przystąpieniem do kursu Sprzęt i oprogramowanie uczestnika kursu Cele dydaktyczne kursu Struktura kursu Harmonogram kursu

- materiały - Prezentacja struktury przykładowego sylabusa on-line 14. Treści merytoryczne kursu 15. Metody i środki dydaktyczne 16. Formy komunikacji i integracji uczniów w kursie 17. Wymagania (obowiązkowe i nieobowiązkowe), zasady sprawdzania wiadomości i oceniania 18. Prawa i obowiązki Uczestnika 19. Informacje o procedurach postępowania. Sytuacje wyjątkowe 20. Metody ewaluacji kursu 21. Źródła do autoedukacji dla ucznia (bibliografia / netografia); podręczniki podstawowe dla prowadzącego kurs 22. Informacja o prawach autorskich

Prezentacja wybranego sylabusa szkolenia on-line umieszczonego w kursie zdalnego nauczania na platformie MOODLE RODN „WOM” w Częstochowie http://www.moodle.womczest.edu.pl/

Nigdy nie używamy czasowników: Cele SMART S SIMPLE prosty, jednoznaczny M MEASURABLE mierzalny A ACHIEVABLE osiągalny, realistyczny R RELEVANT istotny, ważny T TIME BOUND określony w czasie Nigdy nie używamy czasowników: - zrozumieć - uświadomić sobie - poznać. Te czasowniki nie są ani jednoznaczne, ani mierzalne. Cele naszego kursu on-line możemy poprzedzić zdaniem: Po zakończeniu kursu uczeń / uczestnik będzie potrafił: cel z czasownikiem SMART itd..

Czasowniki do formułowania celów SMART

ZADANIE Wypracowanie przez Uczestników zarysu własnego sylabusa on-line z wykorzystaniem przygotowanego schematu Wchodzimy na stronę Platformy MOODLE RODN „WOM” w Częstochowie http://www.moodle.womczest.edu.pl/ 2. Logujemy się do kursu: „Tworzenie sylabusa kursu e-learningowego” nazwa użytkownika : userX hasło : XUser4_11 (X to nr stanowiska komputerowego Uczestnika - od 1 do 24)

Omówienie wyników pracy Przez Uczestników warsztatu

Dziękuję za uwagę. Proszę o karty ewaluacji szkolenia. prowadzący: Grażyna Bochenkiewicz nauczyciel-konsultant RODN „WOM” w Częstochowie tel. 600 – 783 – 501 e-mail: bochenkiewicz@womczest.edu.pl pokój nr 219