Publiczna Szkoła Podstawowa nr 1 im. T. Kościuszki w Staszowie.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
WYNIKI EGZAMINU GIMNAZJALNEGO Z JĘZYKA NOWOŻYTNEGO ROK SZKOLNY 2009/2010.
Advertisements

Nowa” Matura 2015 Języki obce
Podczas sprawdzianu badano umiejętności z następujących obszarów:
GIMNAZJUM IM. STANISŁAWA STASZICA W PANKACH
PUBLICZNE GIMNAZJUM W DRAWSKU
Wyniki sprawdzianu, egzaminu gimnazjalnego i maturalnego w 2009 r. uczni ó w szk ó ł prowadzonych przez Gminę Miejską Mielec.
Prezentacja przygotowana przez zespół badawczy przy CKE pod kierunkiem dr R.Dolaty PRIORYTETY POMORSKIEGO KURATORA OŚWIATY w roku szkolnym 2008/
Sprawdzian po klasie szóstej w szkole podstawowej
Program Międzynarodowej Oceny Umiejętności Uczniów OECD PISA
Sprawdzian dla uczniów kończących szóstą klasę szkoły podstawowej.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ W ZESPOLE SZKÓŁ W KOWALEWIE ZA ROK SZKOLNY 2011/2012.
Informacje ogólne Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007r w sprawie warunków i sposobie oceniania, klasyfikowania.
WYNIKI SPRAWDZIANU SZÓSTOKLASISTY 2010 DLA SZKOŁY.
Wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego w 2013r
Raport z wyników egzaminu maturalnego
Wyników sprawdzianu szóstoklasistów z dn r. Analiza.
Badania osiągnięć uczniów – analiza wyników
Osiągnięcia uczniów klasy szóstej, którzy przystąpili do sprawdzianu w kwietniu 2010 roku WOJEWÓDZTWO KUJAWSKO-POMORSKIE WOJEWÓDZTWO KUJAWSKO-POMORSKIE.
Egzamin gimnazjalny – zasady r.szk. 2013/14
SPOTKANIE Z RODZICAMI OGÓLNE INFORMACJE O SPRAWDZIANIE Data sprawdzianu – 8 kwietnia 2008 roku Czas pracy – 60 minut Liczba punktów do uzyskania.
Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego Skala staninowa średnich wyników szkół (w %) z egzaminu gimnazjalnego w 2012 r. Stanin Język polski Historia.
Wyniki egzaminów gimnazjalnych szkół powiatu nakielskiego w roku 2011 w kontekście wyników kraju, województwa i innych powiatów przy uwzględnieniu wyników.
Warlubie, r.. Wyniki egzaminów gimnazjalnych szkół powiatu świeckiego w roku 2011 w kontekście wyników kraju, województwa i innych powiatów.
WYNIKI PRÓBNEGO SPRAWDZIANU W KLASACH VI 27 LISTOPADA 2012R. ILOŚĆ UCZNIÓW W KLASACH VI126 ILOŚĆ UCZNIÓW PISZĄCYCH PRÓBNY SPRAWDZIAN124.
Konferencja inauguracyjna Wolsztyn 14 listopada 2007.
Analiza wyników sprawdzianu ‘2013
1. ŁATWOŚĆ ZADANIA (umiejętności) 2. ŁATWOŚĆ ZESTAWU ZADAŃ (ARKUSZA)
Maksymalnie za część humanistyczną testu można było uzyskać 20 punktów.
ANALIZA EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2013 GIMNAZJUM IM
Wyników sprawdzianu szóstoklasistów z dn r. Analiza.
Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego z języka angielskiego 2012
Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego w części humanistycznej
NOWA FORMUŁA SPRAWDZIANU SZÓSTOKLASISTY
WYNIKI ANKIETY ewaluacyjnej dla nauczyciela: W jaki sposób analiza wyników sprawdzianu wpływa na planowanie i podejmowanie działań przez nauczycieli? kwiecień.
MATURA 2010 Z MATEMATYKI Podstawowe informacje o egzaminie maturalnym z matematyki Prezentację opracowała: Iwona Kowalik.
Sprawozdanie z testu kompetencji klas szóstych październik 2012r.
1 Analiza wyników sprawdzianu ‘2014 Zespół Szkolno-Przedszkolny w Krowiarkach – XI 2014 – XI 2014 Opracował: J. Pierzchała.
Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego
Termin sprawdzianu: 1 kwietnia 2015 r. (środa), godz
Zestaw egzaminacyjny Zestaw egzaminacyjny zawierał zestaw 28zadań (80min), z podziałem na część humanistyczną oraz matematyczną: - j polski13 zadań21.
Wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego w 2014r. uczniów szkó ł w gminie Mas ł ów.
Porównanie z rokiem  Skala staninowa (od ang. standard nine), standardowa dziewiątka – dziewięciostopniowa skala testu psychologicznego znormalizowana.
ANALIZA EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2014 GIMNAZJUM IM. JANA PAWŁA II W BOGUSZYCACH.
Informator dla rodziców
Sprawdzian po klasie szóstej Informacje w pigułce Sprawdzian odbył się 4 kwietnia 2013r. Do sprawdzianu przystąpiło 42 uczniów Test składał się.
Sprawdzian po klasie szóstej INFORMACJE W PIGUŁCE Do rozwiązania było 26 zadań z języka polskiego i matematyki Maksymalnie można było uzyskać 40.
Sprawdzian szóstoklasisty
PRÓBNY EGZAMIN GIMNAZJALNY 2015
Kwiecień 2015 Opracowanie: Elżbieta Wachnik-Kulpa Agnieszka Piotrowska-Jobda Marta Bąk Małgorzata Domańska.
1 kwietnia 2015 roku odbył się kolejny ogólnopolski sprawdzian dla uczniów klas szóstych szkoły podstawowej. Został on zorganizowany i przeprowadzony na.
EWD gimnazjalne Czym jest metoda edukacyjnej wartości dodanej (EWD)? Efektywność pracy szkoły, przed kilku laty, oceniano jedynie na podstawie wyników.
1 kwietnia 2015 roku odbył się kolejny ogólnopolski sprawdzian dla uczniów klas szóstych szkoły podstawowej. Został on zorganizowany i przeprowadzony na.
Wyniki egzaminu gimnazjalnego w Społecznym Gimnazjum w Rybniku.
Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego w części matematyczno- przyrodniczej z zakresu przedmiotów przyrodniczych w roku szkolnym 2014/2015.
PRÓBNEGO SPRAWDZIANU SZÓSTOKLASISTY
Analiza wyników sprawdzianu szóstoklasistów w roku szkolnym 2013/2014.
Informacja o wynikach sprawdzianu i egzaminu w publicznych szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach (dla których organem.
Sprawdzian szóstoklasisty w pigułce. Witaj szóstoklasisto! 1 kwietnia 2015 roku napiszecie sprawdzian szóstoklasisty złożony z dwóch części : 1.Część.
Raport Analiza i interpretacja wyników próbnego egzaminu maturalnego z matematyki w województwie kujawsko-pomorskim w 2013 r. cz.1 Opracowanie Ewa Ludwikowska.
SPRAWDZIAN OD ROKU SZKOLNEGO 2014/15 Odbędzie się 1 kwietnia 2015 roku.
Sprawdzian został przeprowadzony 1 kwietnia 2015 r. Uczniowie, którzy z przyczyn losowych lub zdrowotnych nie przystąpili do sprawdzianu tego dnia, pisali.
1 1 Podsumowanie egzaminu gimnazjalnego przeprowadzonego w 2016 roku w województwie pomorskim Wrzesień 2016 roku.
DIAGNOZA POZIOMU WIEDZY Z MATEMATYKI UCZNIÓW KLASY I TECHNIKUM INFORMATYKI WRZESIEŃ, ROK SZKOLNY 2016 / 2017.
ANALIZA WYNIKÓW DIAGNOZY WSTĘPNEJ
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego - poziom podstawowy.
Podczas sprawdzianu badano umiejętności z następujących obszarów:
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego - poziom podstawowy.
Wykorzystywanie wyników sprawdzianu w pracy dydaktycznej
Próbny egzamin ÓSMOKLASISTy 2018/2019
Wyniki egzaminu próbnego
Zapis prezentacji:

Publiczna Szkoła Podstawowa nr 1 im. T. Kościuszki w Staszowie

ANALIZA SPRAWDZIANÓW OKE DLA KLAS SZÓSTYCH

SPIS TREŚCI I. Opis testu W wodzie. II. Analiza graficzna i opisowa uczniowskich umiejętności. III. Podstawowe dane i wskaźniki statystyczne. IV. Kartoteka zestawu zadań testu pt. W wodzie. V. Analiza zadań pod względem stopnia łatwości i trudności. VI. Wyniki sprawdzianu w skali staninowej, procentowej i punktowej z uwzględnieniem umiejętności. VII. Wnioski do realizacji.

1.czytanie, 2.pisanie, 3.rozumowanie, 4.korzystanie z informacji, 5.wykorzystanie wiedzy w praktyce. I. Opis testu W wodzie Celem testu było sprawdzenie stopnia opanowania przez uczniów kończących VI klasę umiejętności zawartych w podstawie programowej i w standardach wymagań egzaminacyjnych. Test sprawdzał pięć kluczowych umiejętności:

Pięć kluczowych umiejętności UmiejętnościLiczba pkt WagaNumery zadań, czynności S-A1-052 Czytanie1025%1, 3, 4, 5, 6, 9, 10, 16, 17, 18 Pisanie1025%23.I, 23.II, 23.III, 23.IV, 23.V, 25.I, 25.III, 25.IV, 2.V, 25 VI Rozumowanie820%12, 13, 14, 21.I, 21.III, 22, 25.I Korzystanie z informacji 410%8, 9, 26 Wykorzystanie wiedzy w praktyce 820%2, 7, 11, 15, 20, 21.II, 24

Pięć kluczowych umiejętności

1. W zakresie czytania sprawdzano umiejętności: odczytywania tekstu popularnonaukowego, odczytywania przenośnych znaczeń, odczytywania elementów charakterystycznych dla danego tekstu, odczytywania danych z planu i tabeli.

2. W zakresie pisania sprawdzano umiejętności: redagowania ogłoszenia, formułowania wypowiedzi ze świadomością celu, budowania tekstu poprawnego kompozycyjnie, przestrzegania norm językowych, ortograficznych i interpunkcyjnych.

3. W zakresie rozumowania sprawdzano umiejętności: rozpoznawania charakterystycznych własności figur, rozpoznawania charakterystycznych cech obiektów przyrodniczych, ustalania sposobu rozwiązania zadania, analizowania otrzymanego wyniku. 4. W zakresie korzystania z informacji sprawdzano umiejętności: wskazywanie źródeł informacji i posługiwania się nimi.

5. W zakresie wykorzystania wiedzy w praktyce sprawdzano umiejętności: posługiwania się poznanymi terminami do opisywania sytuacji spotkanych w środowisku, zrozumienie zasad postępowania w środowisku, wykonanie obliczeń dotyczących czasu, pieniędzy i długości, wyjaśniania na podstawie instrukcji obsługi, jak uruchomić proste urządzenie techniczne.

Podstawowe dane i wskaźniki statystyczne Liczba uczniów 88 Średnia 28,71 Odchylenie standardowe 8,07 Mediana 30 Dominanta 34 Wariancja 65,20 Maksimum 40 Minimum 7 Łatwość testu 0,72

Rozkład wyników uczniów piszących sprawdzian – zestawienie liczby punktów

Kartoteka zestawu zadań pt. W wodzie (SA1-052) oraz umiejętności i czynności uszeregowane według obszarów standardów wymagań

Analiza zadań pod względem stopnia łatwości Zamieszczone w sprawdzianie zadania od nr 1 do nr 20 były zadaniami zamkniętymi. Za rozwiązanie każdego z nich uczeń mógł uzyskać 1 pkt. Łatwość zadaniaSkala łatwości Ilość zadań Numery zadań Bardzo trudne BT0,00-0,190 Trudne T0,20-0,490 Umiarkowanie trudne UT 0,50-0,6946, 12, 14, 18 Łatwe Ł0,70-0,89122, 3, 4, 5, 7, 9, 10, 11, 13, 15, 20, Bardzo Łatwe BT0,90-1,0041, 8, 16, 17 Zadania zamknięte

Łatwość zadaniaSkala łatwości Ilość zadań Numery zadań Bardzo trudne BT0,00-0,190 Trudne T0,20-0,49223.III,25.IV, Umiarkowanie trudne UT 0,50-0,69821.II,21.III,23.I,23.IV,23.V, 25.V,25.VI,26.I Łatwe Ł0,70-0,89721I,22.I,23.II,24.I,25.I,25.II, 25.III Bardzo Łatwe BT0,90-1,000 Zadania Otwarte Analiza zadań pod względem stopnia łatwości

Znaczna większość zadań zamkniętych mieści się w przedziale zadań łatwych i bardzo łatwych. Jest tak dlatego, że uczniowie lepiej sobie radzą z tego typu pracą. Zadania otwarte wymagają znacznie większego wysiłku od piszących, stąd ta część sprawdzianu sytuuje się wśród łatwości umiarkowanie trudnych i trudnych. W teście przeważały zadania łatwe, można było za nie uzyskać 19 punktów z 40 i umiarkowanie trudne, za które można było uzyskać 12 punktów. Nie było zadań trudnych. Liczba pkt w przedziale Podział procentowy Opis dydaktyczny wyniku 0-134,6najniższy ,2bardzo niski ,0niski ,3raczej średni ,0średni ,0wyżej średni ,2wysoki 384,6bardzo wysoki ,1najwyższy

Ujęcie procentowe

Na 88 uczniów w VI klasach zdających egzamin, jeśli przeciętna klasa liczyłaby 22 osoby, to rozkład ocen byłby następujący

Skala staninowa wyników testowania to dziewięciostopniowa skala oceny wyników testowania utworzona na podstawie całej populacji uczniów, stanowi dydaktyczny opis w skali 1-9 i pozwala lepiej niż surowy wynik ocenić osiągnięcia uczniów.

Podział procentowy w skali staninowej

Wyniki sprawdzianu w skali procentowej

Wyniki w skali staninowej dla poszczególnych klas

Wyniki sprawdzianu w skali punktowej z uwzględnieniem umiejętności

Czytanie Pisanie Rozumo- wanie Korzystanie z infor. Wykorzysta- nie wiedzy Razem

1. Czytanie Z tą umiejętnością uczniowie radzą sobie dobrze. Tylko jedno zadanie (nr 14) sprawdzające tę umiejętność wypada wyraźnie słabiej (łatwość 0,50) od innych z tej grupy. Zadanie dotyczy: Ile osi symetrii ma figura przedstawiająca żagiel oznaczony numerem 1 ?. Umiejętność czytania była badana tylko zadaniami zamkniętymi, które sprawiają uczniom znacznie mniej problemów niż otwarte.

2. Pisanie Największym problemem uczniów jest napisanie tekstu poprawnego językowo. Umiejętność pisania badają w tegorocznym teście dwa zadania rozszerzonej odpowiedzi (zad. 23 i 25). W obydwu najsłabszym elementem była poprawność językowa. W zadaniu 25. piszący mógł bez konsekwencji utraty punktów, zrobić w swojej pracy dwa błędy. W kryteriach do zadania 23 nie było limitu błędów językowych, ortograficznych i interpunkcyjnych. Uczeń musiał napisać ogłoszenie w zadaniu 23. bezbłędnie, aby uzyskać maksymalną ilość punktów. Prawdopodobnie miało to wpływ na stosunkowo niski średni wynik umiejętności Pisanie

3. Rozumienie Tę umiejętność badały zadania zarówno zamknięte (zad. 12, 13 i 14), jak i otwarte. Tylko jedno zadanie (zad. 14) wypadło nawet poniżej (0,40) średniej łatwości dla tej umiejętności. Zadanie dotyczyło osi symetrii.

4. Korzystanie z informacji W teście pt. W wodzie ta umiejętność była oceniana czterema punktami. Jedno z zadań (zad. 26) było umiarkowanie trudne (łatwość 0,97). Trudność ta wynikała z faktu, że było to zadanie otwarte o dość nietypowej konstrukcji – z czterech podanych odpowiedzi uczeń musiał podkreślić trzy prawidłowe. W podobnych konstrukcyjnie zadaniach zamkniętych zawsze wybiera tylko jedną, stąd niektórzy ograniczali się do takiego właśnie zabiegu, co oczywiście nie dawało punktu.

5. Wykorzystanie wiedzy w praktyce Wynik tej umiejętności jest dość dobry (łatwość 0,74). Powodem na korzyść jest fakt, iż zadania matematyczne były łatwiejsze niż w roku ubiegłym i było ich mniej. Wynik byłby na pewno lepszy, gdyby nie czynność II zadaniu 21, która miała sprawdzić obliczenia dotyczące pieniędzy. Sporo uczniów miało trudności z prawidłowym obliczeniem.

Wnioski Sprawdzian, który uczniowie PSP 1 w Staszowie napisali w 2005 roku, okazał się łatwiejszy niż w roku ubiegłym (średnia w roku 2004 wynosiła 26,14, w roku ,21). Najtrudniejsze dla uczniów są zadania otwarte z języka polskiego i matematyki. Tradycyjnie już szóstoklasiści mają kłopoty z poprawnością językową, ortograficzną i interpunkcyjną, przy dłuższych wypowiedziach typu polonistycznego. Tegoroczny test wykazał też, że wielu uczniów ma ograniczony zasób słownictwa (np. nie znają słowa żegluga i mają trudności z właściwym jego używaniem). Jeśli chodzi o umiejętności matematyczne, uczniowie najczęściej popełniają błędy rachunkowe w obliczeniach, nie potrafią również prawidłowo przeanalizować otrzymanego wyniku. Niewątpliwie, są to podstawowe umiejętności matematyczne, opanowanie których warunkuje sukces w uczeniu się matematyki.

Czynniki mające wpływ na osiągnięcie wyników: Niskie aspiracje uczniów. Deficyty rozwojowe uczniów. Małe zainteresowanie rodziców postępami dziecka. Czynniki środowiskowe. Stres. Dobór form i metod pracy z dziećmi. Zwiększająca się liczba dzieci mających trudności w nauce i z orzeczeniem o obniżaniu wymagań. Brak odpowiedniej bazy dydaktycznej. Mała korelacja międzyprzedmiotowa. Małe zainteresowanie czytelnictwem.

Zaplanowane i podjęte działania w roku szkolnym 2005/2006 w celu wykorzystania lepszych wyników 1. Weryfikacja szkolnych programów nauczania w zakresie wymogów edukacyjnych zawartych w podstawie programowej i standardach egzaminacyjnych. 2.Zmiany form badania wiedzy i umiejętności uczniów. 3.Prowadzenie zajęć wyrównawczych z matematyki, języka polskiego i historii. 4.Wykorzystanie pomocy dydaktycznych. 5.Przeprowadzenie minimum trzech próbnych sprawdzianów i ich wnikliwa analiza. 6.Stosowanie aktywizujących form i metod nauczania. 7.Odnoszenie się do praktyki zdobytej wiedzy oraz tworzenie potrzebnych doświadczeń i nawyków. 8.Rozwiązywanie problemów w twórczy sposób.

9.Zwiększenie korelacji międzyprzedmiotowej. 10.Uczenie poszukiwania, porządkowania i wykorzystywania informacji z różnych źródeł. 11.Rozwijanie sprawności umysłowych oraz osobistych zainteresowań. 12.Szkolenie rady pedagogicznej. 13.Konstruowanie programu naprawczego. 14.Stosować dużo ćwiczeń utrwalających. 15.Zwrócić większą uwagę na kształtowanie umiejętności językowych, interpunkcyjnych i ortograficznych. 16.W większym zakresie, na wszystkich zajęciach lekcyjnych wskazywać na umiejętność wykorzystania wiedzy zdobytej na lekcjach, w praktyce dotyczy to wiedzy matematycznej, przyrodniczej i technicznej.

17.Równomierne planowanie pracy dydaktycznej przy rozłożeniu materiału nauczania na trzyletni cykl kształcenia, ze szczególnym uzupełnieniem braków wiedzy i umiejętności uczniów z poszczególnych partii materiału nauczania. 18.Systematyczne opracowywanie własnych narzędzi i wykorzystanie dostępnych na rynku w zakresie zaznajamiania uczniów z procedurą tekstów, umiejętności ich rozumowania ich właściwej kolejności postępowania przy rozwiązywaniu zadań. 19.Jeżeli chodzi o wykorzystanie wiedzy w praktyce należy dążyć do wykonywania podstawowych działań matematycznych w nawiązaniu do elementów przyrody najbliższego otoczenia ucznia, zjawiska przyrodnicze powinny być objaśniane o obrazowane w formie szkiców, diagramów, tabel, wykresów itp. 20.W większym stopniu należy zachęcać uczniów do obserwowania codziennych sytuacji życiowych, informacji podawanych w mediach.