„Media jako czwarta władza”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Materiały pomocnicze Naziemna telewizja cyfrowa (DVB-T)
Advertisements

Komunikacja społeczna i media – mgr Katarzyna Paliwoda
TVP GORZÓW WIELKOPOLSKI PARTNER W BIZNESIE
Sieci komputerowe Wstęp Piotr Górczyński 20/09/2003.
Środki łączności przewodowej i bezprzewodowej.
ŚRODKI ŁĄCZNOŚCI PRZEWODOWEJ I BEZPRZEWODOWEJ
1 / 17 Komercyjne aspekty webcastingu z punktu widzenia nadawcy publicznego Warszawa 8 grudnia 2005 r. Warszawa, 8 grudnia 2005 r.
Historia powstania sieci INTERNET
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Tegoroczny Katowicki Sylwester z gwiazdami odbędzie się na placu przed słynnym katowickim Spodkiem. Stanie tam duża nowoczesna scena z multimedialną scenografią.
Tegoroczny Katowicki Sylwester z gwiazdami odbędzie się na placu przed słynnym katowickim Spodkiem. Stanie tam duża nowoczesna scena z multimedialną scenografią.
Katedra Marketingu Usług
Gazeta i czasopismo - źródło aktualnej wiedzy.
Internet w pigułce Zajęcia wyrównawcze z informatyki Grzegorz Koloch.
Tradycyjne media w internecie
Telewizja.
Wykład I Media, Internet, społeczeństwo
Norbert Kubiak Łukasz Łapanowski Aleksandra Nike Bartłomiej Stawski.
ŚRODKI MASOWEGO PRZEKAZU
KULTURA OKRESU MIĘDZYWOJENNEGO
Telewizja, komputer, Internet
INTERNET Ogólnoświatowa sieć komputerowa, określana również mianem sieć sieci. W sensie logicznym, Internet to przestrzeń adresowa zrealizowana przy wykorzystaniu.
POCZĄTKI TELEWIZJI.
Nazwa szkoły: Gimnazjum nr 22 ID grupy: 98_1_G_P1 Opiekun: Małgorzata Nadolska-Zduńska Kompetencja: przedsiębiorczość Temat projektowy: Znaczenie środków.
Mass media, publikatory
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Bezpieczne korzystanie z środków przekazu medialnego.
STARE I NOWE MEDIA W BIBLIOTECE
Demokracja Demokracja – system rządów (reżim polityczny, ustrój polityczny) i forma sprawowania władzy, w których źródło władzy stanowi wola większości.
Powrót Hibernatusa Reklamy Świat mediów W izolacji od 2000 roku...
Podział i funkcje mass mediów
HISTORIA INTERNETU INTERNET
Wpływ komunikacji poprzez media na współczesny obraz świata
Zagrożenia niesione przez współczesne środki przekazu (massmedia)
Europejskie i lokalne Wyzwania regulacyjne w mediach Tadeusz Kowalski, prof.UW Warszawa, 8 grudnia 2006.
Temat: Mass media i opinia publiczna.
Autor: ELŻBIETA RENISZAK
Historia metod komunikacji.
Zmiany na przestrzeni czasów
Komunikacja: od mowy do Internetu
Metody komunikacji na odległość bliską i daleką.
Katarzyna Rusek kl. I D.  Powstanie cywilizacji nie byłoby możliwe bez opanowania technik komunikacji. Bez umiejętności porozumiewania się, człowiek.
Metody komunikacji.
METODY KOMUNIKACJI Wykonała: Kinga Sak.
Komunikacja.
Metody komunikacji.
Komunikacja.
Katarzyna Rusek kl. I D.  Powstanie cywilizacji nie byłoby możliwe bez opanowania technik komunikacji. Bez umiejętności porozumiewania się, człowiek.
Spis treści 1. Czasy kiedy człowiek nie potrafił jeszcze mówić. 2. Od chwili kiedy już mówił do czasów wynalezienia elektryczności. 3. Od elektryczności.
Komunikacja jest to proces przekazywania informacji pomiędzy jej uczestnikami.
METODY KOMUNIKACJI NA ODLEGŁOŚĆ BLISKĄ I DALEKĄ
Wymiana informacji między ludźmi od początku istnienia ludzkości była warunkiem ich wspólnego bytowania. Bez komunikacji rozwój byłby praktycznie niemożliwy,
Metody komunikacji.
Sposoby Komunikacji.
BLISKĄ I DALEKĄ. Komunikacja to proces przekazywania (wymiany) informacji między jej uczestnikami. Ludzie od zawsze odczuwali potrzebę komunikowania się.
Niedoskonałości mowy prowadziły do prób stworzenia lepszego sposobu przekazywania i przechowywania informacji. Rozwijane techniki należy podzielić na.
Metody komunikacji.
Media – Czwarta władza.
 Syn włoskiego kupca z Lombardii rozpoczął doświadczenia z przesyłaniem i odbiorem fal radiowych w roku Pracując w amatorskich warunkach – i.
Komunikacja.
Sytuacja w polskich mediach zmieniła się szybko po 1989 roku, kiedy w Polsce zmieniła się sytuacja polityczna. Media przestały pełnić funkcję propagandową.
Metody komunikacji.
Mgr Wiznerowicz PROMOCJA.
Nikoletta Gabinek. Ewolucja mózgu odróżniła człowieka od zwierząt, gdy doprowadziła do powstania rewolucyjnego sposobu komunikacji - mowy. Umożliwiła.
Czyli jak człowiek komunikował się kiedyś i dziś.
Powstanie cywilizacji nie byłoby możliwe bez opanowania technik komunikacji. Bez umiejętności porozumiewania się, człowiek nie tylko nie byłby w stanie.
Czasopisma w życiu człowieka.
NACZELNA RADA ADWOKACKA -kampania informacyjna „Zapytaj adwokata” Warszawa, kwiecień 2016.
Przesyłanie informacji
Zapis prezentacji:

„Media jako czwarta władza” Projekt edukacyjny pt. „Media jako czwarta władza”

Historia mediów- dawne sposoby przekazywania informacji Porozumiewanie się między ludźmi od dawien dawna było warunkiem ich koegzystencji. Bez komunikowania się rozwój ludzkości byłby praktycznie niemożliwy, świat pozostałby nieodkryty, niezbadany. Dawniej ludzie przekazywali sobie informacje np. poprzez: Gońca Listownie Gołębiami pocztowymi Dymnymi znakami Były to początki mediów, których rozwój nastąpił w IV w. , na dworze cesarskim w Chinach. Wydawana tam prasa dała początek gazetom i czasopismom. Pierwsza gazeta powstała w Pekinie w 700 r.

Początki prasy Pierwsza znana nam gazeta ukazała się w 1609 roku w Strasburgu. Pierwszą polską gazetą był „Merkuriusz Polski Ordynaryjny”, który wydawany był od 1661 roku w Krakowie. Ukazywała się 1-2 razy w tygodniu w nakładzie ok. 100-200 egzemplarzy, liczyła od 8 do 12 stron.

Pierwsze radio Za wynalazcę radia, które przyczyniło się do rozwoju środków masowego przekazu uważany jest Włoch-Guglielmo Marconi. Prace nad przesłaniem fal radiowych zaczął w 1894 , pierwsza próba przesłania fal na dalekie odległości odbyła się w 1899 kiedy to sygnał został przekazany przez kanał La Manche . Pierwsza audycja radiowa została nadana z garażu Amerykanina Franka Conrada w 1916 Radio zaczęło być wykorzystywane w edukacji i uczelnie w Stanach Zjednoczonych rozpoczęły dodawanie kursów radiowych do swoich programów nauczania

Wczesna telewizja Pierwsza transmisja telewizyjna z Londynu do Nowego Jorku odbyła się 27 stycznia 1928 roku. W dniu 3 lipca 1928 roku w Londynie odbyła się transmisja telewizyjna w kolorze W Polsce początki telewizji zainicjowano już w dwudziestoleciu międzywojennym. Pierwszą transmisję sygnału telewizyjnego przeprowadziła w 1931 roku rozgłośnia Polskiego Radia w Katowicach. W 1936 roku zbudowano nadajnik na warszawskim wieżowcu Prudential. Już w 1937 roku na szesnastym piętrze rozpoczęła działalność eksperymentalna stacja telewizyjna, nadająca z anteny zainstalowanej na dachu gmachu. Pokaz próbnej transmisji telewizyjnej odbył się 26 sierpnia 1939 roku w Warszawie z udziałem Mieczysława Fogga. Pierwszym filmem wyemitowanym przez przedwojenną próbną telewizję polską była "Barbara Radziwiłłówna".

Internet Historia Internetu zaczyna się 29 września 1969 roku, kiedy to w Uniwersytecie Kalifornijskim w Los Angeles, a wkrótce potem w trzech następnych uniwersytetach zainstalowano w ramach eksperymentu finansowanego przez ARPA, zajmującą się koordynowaniem badań naukowych na potrzeby wojska, pierwsze węzły sieci ARPANET – bezpośredniego przodka dzisiejszego Internetu. W ciągu dwóch następnych lat sieć była rozbudowywana, w pracach nad nią brała udział coraz większa liczba naukowców z różnych ośrodków. Trzeba było opracować konkretne aplikacje, umożliwiające wykorzystanie możliwości komunikacyjnych dawanych przez sieć; jednym z pierwszych zastosowań było zdalne wykonywanie obliczeń na komputerach dużej mocy znajdujących się w innych ośrodkach

Funkcje mediów Media pełnią wiele funkcji: informacyjna - czyli media zbierają na temat różnych wydarzeń gospodarczych, politycznych i kulturalnych i przekazują ją w wiadomościach lub innych programach informacyjnych. rozrywkowa - wszystkie media starają się dostarczać odbiorcom rozrywkę gdyż to zapewnia im popularność i w przypadku telewizji dużą oglądalność.  reklamowa – media starają się przyciągać reklamodawców gdyż dzięki pieniądzom z reklam mogą zapewnić większy i atrakcyjniejszy wybór programów rozrywkowych a stacje telewizyjne mogą również zaprezentować bogaty wybór hitów filmowych.  opiniotwórcza - powoduje, że media wpływają na swoich widzów, czytelników i słuchaczy kształtując opinię publiczną.  kontrolna - media śledzą poczynania władz i osób publicznych przez co mogą zapobiec różnym nadużyciom z ich strony.  Mobilizacyjna - kampanie medialne w sferze polityki, wojny, rozwoju ekonomicznego i religii.  transmisyjna – transmisje z widowisk sportowych, koncertów, gal czy pokazów. 

Premier, Rada ministrów Władza Filozof francuski okresu oświecenia-Monteskiusz wprowadził słynny trójpodział władzy : Władza ustawodawcza Władza wykonawcza Władza sądownicza „Czwarta władza” Sejm, Senat Premier, Rada ministrów Sądy, trybunały Media Obecnie mianem czwartego organu władzy określamy media. Nazywamy je tak, ponieważ mają ogromny wpływ na nasze decyzje, opinię na dany temat oraz styl bycia. Kontrolują również urzędników z mediów dowiadujemy się o szkodliwych i źle podjętych decyzjach oraz o przestępstwach.

Wpływ mediów na nasze życie wywierany przez reklamy Na reklamy skazani jesteśmy do końca życia, spotykamy je na każdym kroku i nawet nie zdajemy sobie sprawy z tego jaki one mają wpływ na nasze decyzje czy styl życia. Do każdego człowieka przekaz reklamowy trafia w inny sposób. Niektóre osoby są bardzo podatne na reklamę, podejmują ważne decyzje pod jej wpływem. Jednym z wielu przykładów mogą być banki, które licznie się reklamują. Oferują tanie, szybkie pożyczki, a ludzie bez zastanowienia z tego korzystają. Różne badania pokazują, że jeszcze 15 lat temu Polacy uważali reklamy za pożyteczne. Natomiast teraz jest odwrotnie i uważamy je za tak zwane „zło konieczne”. Często jednak podświadomie wybieramy ofertę czy produkt, który miał lepszą kampanię marketingową. Na takim właśnie efekcie zależy zleceniodawcom. Uzyskują go dzięki licznym konsultacjom z psychologami czy bardzo mocno przekonującym wypowiedziom szanowanych lub znanych ekspertów.

Przykłady reklam Coraz częściej w reklamach pojawiają się słowa „najlepsze produkty „ , ”najlepsza jakość” Producenci stosują „haczyki „ których przeciętny klient nie będzie wstanie sprawdzić Banki coraz częściej stosują małą czcionkę ,aby zminimalizować odrzucenie oferty przez klienta

Projekt wykonali: Oskar Mazur 2B Tomasz Wójcik 2B Filip Kopeć 2B Przemysław Rogalski 2B Stanisław Grabowski 2B Krzysztof Wyspiański 2B Łukasz Byczkowski 2G