Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Sytuacja w polskich mediach zmieniła się szybko po 1989 roku, kiedy w Polsce zmieniła się sytuacja polityczna. Media przestały pełnić funkcję propagandową.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Sytuacja w polskich mediach zmieniła się szybko po 1989 roku, kiedy w Polsce zmieniła się sytuacja polityczna. Media przestały pełnić funkcję propagandową."— Zapis prezentacji:

1

2 Sytuacja w polskich mediach zmieniła się szybko po 1989 roku, kiedy w Polsce zmieniła się sytuacja polityczna. Media przestały pełnić funkcję propagandową i zaczęły służyć społeczeństwu. Radio, prasa i telewizja w ciągu ostatnich kilkunastu lat znacząco ewaluowały. Wraz z postępem techniki dziennikarze, operatorzy i producenci mają szersze możliwości zaprezentowania swojej pracy. Jest ona ciekawsza pod względem teoretycznym jak i technicznym oraz wizualnym.

3 studio faktów studio wiadomości z 1989r

4

5 Na początku lat osiemdziesiątych do zapisywania obrazu służyły kasety VHS odtwarzane w tzw. magnetowidach. Sam dźwięk zapisywano na kasetach magnetofonowych, które działały na tej samej zasadzie.

6 Jeden z pierwszych magnetowidów Kasety VHS

7 Dzisiejsza technika pozwala na zapisywanie i odtwarzanie obrazu i dźwięku metodą cyfrową. Tak zapisane są nieporównywalnie lepszej jakości. Ważne jest to, że dziś nie potrzebujemy wypożyczalni kaset video by obejrzeć najnowszy film. Możemy to zrobić w niedługim czasie po premierze filmu na stronach takich jak: zalukaj.pl, cda.pl

8 płyta dvd Odtwarzacz dvd

9 Ciekawą zdobyczą techniki w zakresie zapisywania danych jest pamięć USB, tzw. pendrivy, które są nieocenioną pomocą dla każdego. Na nich możemy zapisać zarówno filmy, dźwięki, zdjęcia i wszelkiego rodzaju niezbędne nam dokumenty. Niewielkich rozmiarów urządzenie jest w stanie pomieścić ogromną „objętość” widomości.

10

11 Aby media mogły przyciągnąć rzesze odbiorców, przekazywane informacje muszą podawać w sposób jasny, rzetelny i zrozumiały. W dziennikarstwie wydaje się być równie ważną zasada „kto pierwszy ten lepszy”. Ważne informacje dla społeczeństwa i podane w możliwie najkrótszym czasie od wydarzenia przyciąga widzów i słuchaczy przed odbiornik.

12 Ważną rzeczą w przekazie informacji jest jej zatytułowanie. Jeśli informacja jest przekazywana przez telewizję – musi to być wyraźnie rzucające się w oczy – jak to robią stacje informacyjne, np. na czerwonym pasku z boku ekranu wyraźnym drukiem i umieszczane uaktualnienie na bieżąco i dodatkowo omawiane przez dziennikarza prowadzącego. W radio „rzuca” się hasło, powraca do niego podobnie jak w telewizji, w prasie wyraźny nagłówek na pierwszej stronie.

13 Rzetelny dziennikarz:  Podaje tylko informacje pewne, nie plotki  Nie wykorzystuje photoshopa do obróbki zdjęć w celu zdobycia sensacji

14 Na pytanie dotyczące dziennikarskiej uczciwości odpowiada wypowiedź Józefy Hennelowej dla Tygodnika Powszechnego, w której cytuje zawołanie ks. Lutra:,,W zawodzie dziennikarskim trzeba stawiać na prawdę. Za wszelką cenę. (...) Dziennikarstwo, które nie służy prawdzie, nie ma żadnego sensu”. Dziennikarze nie powinni za wszelką cenę zaprzeczać realizowaniu hasła o „stawianiu na prawdę”, choć nie zawsze ma to sens.

15 Spędzaj przed telewizorem tylko tyle czasu ile potrzebujesz Wybieraj konkretne programy i informacje które cię interesują, nie przeskakuj automatycznie z kanału na kanał Selekcjonuj informacje Dopytuj, jeśli jest coś dla ciebie nie jasne – dorośli pomogą ci zrozumieć podawane wiadomości

16 Dziennikarze często w przedstawianych przez siebie informacjach stosują tzw. słowa-klucze, unifikację aby informacje podawane przez nich wiązały się wzajemnie i wciągały odbiorcę. Częste zastosowanie ma tzw. retoryka szoku, czyli szokujące tytuły w mediach, np. „Szokujący wypadek”, który odnosił się do potrącenia staruszki przez furmankę.

17 została przeprowadzona we wrześniu 2015 roku wśród dwudziestu uczniów naszej szkoły

18

19

20

21

22

23 Wykonał: Mateusz Ulatowski


Pobierz ppt "Sytuacja w polskich mediach zmieniła się szybko po 1989 roku, kiedy w Polsce zmieniła się sytuacja polityczna. Media przestały pełnić funkcję propagandową."

Podobne prezentacje


Reklamy Google