Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007-2013,

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
DORADZTWO ZAWODOWE W SZKOLE PONADGIMNAZJALNEJ
Advertisements

Projekty systemowe wspierające kierunki zmian w kształceniu zawodowym
Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego oraz budżet państwa w ramach Zintegrowanego Programu Operacyjnego.
Projekty realizowane w ZSP nr 2 w Siedlcach współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki 2007 – 2013 w Małopolsce
Departament Strategii i Rozwoju Regionalnego
Małopolskie Partnerstwo na rzecz Kształcenia Ustawicznego – platformą współpracy na rzecz rozwoju i promocji kształcenia przez całe życie Luty 2010.
KOWEZiU ul. Spartańska 1B Warszawa
Kierunki zmian w kształcemiu zawodowym.
1. 2 Możliwości finansowania rozwoju nowoczesnych technologii edukacyjnych ze środków UE w latach 2007 – 2013 Marek Szczepański Zastępca Prezesa PSDB.
Modernizacja kształcenia zawodowego
Kształcenie dorosłych w Małopolsce - zamierzenia Województwa Małopolskiego Spotkanie w dniach 4-5 kwietnia 2013 WARSZAWA.
Poradnictwo zawodowe w resorcie edukacji w Polsce
Pracownie informatyczne
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
Kształcenie według nowej podstawy programowej kształcenia w zawodach Konferencja metodyczna dla nauczycieli przedmiotów zawodowych w roku szkolnym 2012/2013.
1 ZAŁOŻENIA PROJEKTOWANYCH ZMIAN KSZTAŁCENIE ZAWODOWE I USTAWICZNE.
Ocena jakości pracy Doradcy zawodowego CEN w Białymstoku.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Przykłady dobrej.
Program Operacyjny Współpracy Transgranicznej Republika Czeska – Rzeczpospolita Polska Możliwości realizacji projektu w ramach dziedziny wsparcia.
MENTOR MULTIMEDIALNY – ZAWÓD PRZYSZŁOŚCI Projekt: Mentor multimedialny – zawód przyszłości jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego.
Odnowiona Strategia Lizbońska jako podstawa założeń Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
ZMIENIAMY OŚWIATĘ fundusze europejskie na edukację Warszawa, 14 listopada 2012 r.
Doskonalenie podstawprogramowych kluczemdo modernizacjikształcenia zawodowego Warszawa 11 października 2012 r.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
ABC FUNDUSZY EUROPEJSKICH © Mariola Ciborowska, 11 grudnia 2012.
Modernizacja Kształcenia Zawodowego Projekty systemowe KOWEZiU Od 2008 roku w KOWEZiU realizowane są projekty systemowe…
POKL /12. GRUPA DOCELOWA Do udziału w projekcie zapraszamy nauczycieli kształcenia zawodowego zamieszkałych lub zatrudnionych na terenie.
Wewnętrzny system zapewniania jakości PJWSTK - główne założenia i kierunki działań w ramach projektu „Kaizen - japońska jakość w PJWSTK” Projekt współfinansowany.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Projekty systemowe i konkursowe realizowane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej na rzecz kształcenia zawodowego i ustawicznego Katowice, 29 października.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Sesja panelowa - Panel 1 i 2 Sesja panelowa - Panel 1 i 2 Korzyści wynikające z realizacji modułowych programów nauczania dla zawodu Konferencja System.
PROJEKT: Diagnoza dostosowania umiejętności i kwalifikacji zawodowych do wymogów lubuskiego rynku pracy realizowany przez: ASM – Centrum Badań i Analiz.
PROJEKT: Diagnoza dostosowania umiejętności i kwalifikacji zawodowych do wymogów lubuskiego rynku pracy realizowany przez: ASM – Centrum Badań i Analiz.
Kształcenie zawodowe w szkołach rolniczych
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Projekt systemowy Atrakcyjna szkoła drogą do sukcesu. Program szkoleń animatorów przedsięwzięć edukacyjnych w szkołach podstawowych.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Atrakcyjna szkoła drogą do sukcesu. Plan wystąpienia Cele programu zajęć doradczych i psychologiczno-pedagogicznych Sposoby realizacji celów Zadania programów.
Główne kierunki krajowej polityki edukacyjnej do roku 2020
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Europa 2020 o … doradztwie zawodowym
ŁCDNiKP 824/rz Akredytacje Łódzkiego Kuratora Oświaty dla placówki doskonalenia i pozaszkolnych form kształcenia ustawicznego Certyfikat ISO 9001 (od 2002)
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli w Powiecie.
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Kadry dla innowacyjnej gospodarki – rola priorytetu IV PO Kapitał Ludzki Agnieszka Gryzik dyrektor Departamentu.
Technologia kształcenia zawodowego 6. Kształcenie modułowe1 6. Idea, organizacja i technologia kształcenia modułowego 1. Podstawy teoretyczne, założenia.
Finansowanie kształcenia zawodowego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
SYRIUSZ – KONFERENCJA PSZ 2011 Monika Zawadzka Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich Partner Konferencji.
Czy uczyć normalizacji w szkole zawodowej? Warszawa, 12 marca 2014 r. Piotr Pniewski.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Projekt „Opracowanie założeń merytorycznych i instytucjonalnych wdrażania KRK oraz Krajowego Rejestru Kwalifikacji dla uczenia się przez całe życie” Polska.
Edukacja normalizacyjna i zadaniowa w kontekście relacji „Szkoła – rynek pracy” Donata Andrzejczak Łódzkie Centrum Doskonalenia Nauczycieli I Kształcenia.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
PRIORYTET IX PO KL ROZWÓJ WYKSZTAŁCENIA I KOMPETENCJI W REGIONACH.
Doradztwo zawodowe w szkołach
Harmonogram naborów wniosków o dofinansowanie na 2015 rok w trybie konkursowym w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Projekty zrealizowane w ZS1
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Zwiększenie udziału partnerów społecznych w kształtowaniu strategii umiejętności i rozwoju kapitału ludzkiego, w celu lepszego ich dostosowania do.
Propozycja kryteriów wyboru projektów w trybie konkursowym
Starostwo Powiatowe w Świeciu ul. Gen
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Zapis prezentacji:

Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki , Priorytet IX, Działanie 9.4. Wysoko wykwalifikowane kadry systemu oświaty

Istota kształcenia modułowego

Warunkiem realizacji idei budowania społeczeństwa opartego na wiedzy jest nadanie w Polsce odpowiedniej rangi, powszechnie rekomendowanej w ostatnich latach, koncepcji uczenia się przez całe życie

Priorytety Strategii Kształcenia Ustawicznego Strategia określa sześć działań priorytetowych, wspierających ogólnie cele rozwoju kształcenia ustawicznego, są to: – zwiększanie dostępności do kształcenia ustawicznego, – podnoszenie jakości kształcenia ustawicznego, – współdziałanie i partnerstwo, – tworzenie zasobów informacyjnych w zakresie kształcenia ustawicznego i rozwój usług doradczych, – uświadamianie roli i znaczenia kształcenia ustawicznego

Priorytety Strategii Kształcenia Ustawicznego Kształcenie modułowe będzie miało swoje miejsce w działaniu dotyczącym zwiększenia dostępności oraz podnoszenia jakości kształcenia ustawicznego

Zwiększenia dostępności Kształcenie modułowe zwiększa różnorodność oferty edukacyjnej, wspiera mechanizmy zapewniające drożność ścieżek edukacyjnych oraz przyczynia się do tworzenia warunków sprzyjających podnoszeniu kwalifikacji zawodowych osób zatrudnionych w poszczególnych sektorach gospodarki.

Podnoszenie jakości kształcenia ustawicznego Kształcenie modułowe przyczynia się do lepszego zaspokojenia oczekiwań i potrzeb uczniów, studentów i słuchaczy. Kształcenie modułowe sprzyjać będzie łatwiejszemu i szybszemu aktualizowaniu treści kształcenia, wprowadzaniu innowacyjnych metod nauczania, przystosowaniu procesu nauczania do systemu egzaminowania

Podnoszenie jakości kształcenia ustawicznego W zakresie podnoszenia jakości kształcenia ustawicznego przewiduje się dwa konkretne zadania odnoszące się do kształcenia modułowego, są to: –– modyfikacja i wzbogacanie oferty programowej kształcenia ustawicznego z uwzględnieniem programów modułowych, – stworzenie banku programów modułowych dla form szkolnych i pozaszkolnych.

Kształcenie modułowe Kształcenie modułowe szczególnego znaczenia nabrało w kształceniu zawodowym, w którym można dokonać podziału procesu pracy na zadania zawodowe wykonywane na stanowiskach pracy przyporządkowanych określonemu zawodowi

Kształcenie modułowe Zawód można zdefiniować jako wykonywanie zespołów czynności społecznie użytecznych, wyodrębnionych na skutek podziału pracy, wymagających od pracownika odpowiedniej wiedzy i umiejętności, warunkujących wykonanie zadań zawodowych powtarzanych systematycznie i będących źródłem utrzymania dla pracownika i jego rodziny

Kształcenie modułowe Stanowisko pracy możemy określić jako miejsce pracy, na którym pracownik wykonuje zadania zawodowe Zadanie zawodowe jest to wyodrębniona z działań pracowniczych cząstka, stanowiąca pewną całość, którą można traktować jako sekwencję działania zawodowego

Kształcenie modułowe Biorąc pod uwagę powyższe stwierdzenia i definicje możemy dokonać strukturalizacji zawodu. Dokonać podziału działań pracowniczych na wyodrębnione jednostki, które będą stanowiły punkt wyjścia do kształcenia modułowego

Kształcenie modułowe Kształcenie modułowe polega na takiej organizacji procesu nauczania-uczenia się, w której podstawą całej działalności dydaktycznej nie jest program nauczania lecz wybrany moduł, jako wyodrębniona całość programu nauczania, która doprowadza uczących się do uzyskania określonych wiadomości, umiejętności i postaw warunkujących realizację jednego zadania zawodowego zgodnie z przyjętym standardem kwalifikacji dla określonego stanowiska pracy

Kształcenie modułowe Modułowy system kształcenia jest to forma kształcenia, która zrywa z konwencją dotychczasowych programów nauczania, odrębnych programów dla poszczególnych przedmiotów nauczania, programów w tradycyjnym rozumieniu, wprowadzając modułowy układ treści. Proces kształcenia zostaje oparty na modułach, obejmujących zintegrowane treści kształcenia z różnych dziedzin

Proces strukturalizacji działań pracowniczych realizowanych w ramach zawodu

Kształcenie modułowe Opierając się na podziale działań pracowniczych można wdrożyć system kształcenia, który polega na kształtowaniu umiejętności wykonywania zadań zawodowych. Proces nauczania może przebiegać więc jako kolejne zdobywanie niezależnych porcji umiejętności (modułów).

Kształcenie modułowe System kształcenia oparty na kolejnym zaliczaniu modułów może przynieść wiele korzyści, takich jak: otwartość i elastyczność systemu kształcenia, łatwe dostosowanie programów nauczania do potrzeb zmieniającego się rynku pracy, łatwe dostosowanie programu nauczania do indywidualnych potrzeb i możliwości słuchaczy, bez względu na wiek, płeć, status rodzinny, miejsce zamieszkania, skuteczność kształcenia poprzez ograniczenie zbędnej wiedzy i umiejętności oraz ścisłe ukierunkowanie procesu nauczania, możliwość indywidualizacji procesu kształcenia, możliwość ciągłego unowocześniania programów nauczania, przesunięcie akcentu z nauczania na samokształcenie.

Programy nauczania MODUŁ IMODUŁ IIMODUŁ IIIMODUŁ IV MODUŁ VMODUŁ VI MODUŁ VII MODUŁ VIII MODUŁ IX MODUŁ N

Programy nauczania

BIURO PROJEKTU Zachodniopomorskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli ul. Gen. J. Sowińskiego 68, p Szczecin tel.: 091/