Ścieżki Rowerowe.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Bezpieczni na drodze.
Advertisements

Pieszy, rowerzysta i motorowerzysta w ruchu drogowym
Znaki drogowe informacyjne i nakazu
PRZEPISY RUCHU DROGOWEGO
Znaki Nakazu.
BEZPIECZEŃSTWO RUCHU DROGOWEGO
Zasady dotyczące ruchu drogowego rowerzystów
ZNAKI DROGOWE.
Prezentacja – Daria Staś
Program „IIII” DZIECI I RUCH DROGOWY.
Zawracanie Cofanie Postój i zatrzymanie
PRZEPISY RUCHU DROGOWEGO
PRZEPISY RUCHU DROGOWEGO
"Jeżdżę z głową" Joanna Ziętarska Michalina Sochacka Natalia Czarnecka
Ja i moje miasto jeżdżę bezpiecznie.
Bezpieczeństwo rowerzysty
Kliknij, aby edytować styl wzorca podtytułu Kocham rower Publiczne Gimnazjum nr 3 w Żninie.
,,Jak moje miasto jeździ z głową”
Jak moje miasto jeździ z głową?
BEZPIECZEŃSTWO W RUCHU DROGOWYM
Jeżdżę z głową. Ubiór pieszego i rowerzysty Na co jesteśmy narażeni??? Wyposażenie roweru Wyposażenie motoroweru Uprawnienia Wykonali.
Skuter. Bęczarka to mała miejscowość położona w województwie małopolskim, powiecie myślenickim i Gminie Myślenice. Choć jest niewielkiej powierzchni,
P ROGRAM J EŻDŻĘ Z GŁOWĄ W PG 1 W N OWEJ S OLI ANALIZA WYNIKÓW Autorzy klasa 1 b grupa 2 Domin Artur, Dziemidok Dominik, Hrebeniuk Daria, Janiszewska Agnieszka.
Przebudowa ulicy Wojska Polskiego Projekt przebudowy obejmował ul. Wojska Polskiego od skrzyżowania z ul. Młyńską do skrzyżowania z ul. Armii.
ZNAKI DROGOWE DLA ROWERZYSTÓW
Jak moje miasto jeździ z głową !
MENU ROWERZYSTA 1 OBOWIĄZKOWE WYPOSAŻENIE ROWERU. 2 2
Zmiany w Prawie o ruchu drogowym dotyczące rowerzystów
Autorka: Sylwia Palonek
Kocham rower jak moja miejscowosc jezdi z glowa
Politechnika Warszawska, 6 grudzień 2007
JEŻDŻĘ Z GŁOWĄ.
Program „IV” DZIECI I RUCH DROGOWY.
Program „O” DZIECI I RUCH DROGOWY.
Dbajmy o nasze bezpieczeństwo
Podczas wykonywania manewrów na drodze
Przygotował: Tomasz Kacprzak 2014
Podstawowe pojęcia z ruchu drogowego.
Manewry na drodze cz.3: wymijanie, omijanie, wyprzedzanie
Działania rewitalizacyjne na Pradze. Działania rewitalizacyjne na Pradze do 2014 r. budowa infrastruktury sportowej remont obiektów zabytkowych modernizacja.
DEBATA „ŚCIEŻKI ROWEROWE – BEZPIECZNY DOJAZD DO SZKOŁY” Hrubieszów, 2013.
Głównym sponsorem projektu ,,Jeżdżę z głową ’’ jest BANK BGŻ
Ruch uliczny.
Przebieg Debaty 1. Sposoby docierania do szkoły 2. Tworzenie rozkładu jazdy 3. Brak Ścieżek rowerowych w naszej gminie 4. Środki transportu młodzieży.
ZNAKI DROGOWE Z ZAKRESU KARTY ROWEROWEJ
PODSTAWOWE DEFINICJE Z KODEKSU DROGOWEGO.
Znaki Nakazu.
Bezpieczeństwo na drogach
TEMAT: Zasady ruchu drogowego. Znaki drogowe.
WYMIJANIE to przejeżdżanie obok pojazdu lub innego uczestnika ruchu poruszającego się w przeciwnym kierunku.
JAK MIASTO JEŹDZI BEZPIECZNIE.
Jak moje miasto jeździ bezpiecznie?. Komentarz:  Nie są zagrożeniem dla przechodni ó w.  Mogą jechać po chodniku.
BEZPIECZEŃSTWO W RUCHU DROGOWYM Gabriel Milczarek II b.
Prezentacje opracowali
Zamknięcie mostu na ul. Pałacowej 4 maja (od godziny 17.00) zamknięcie mostu na ul. Pałacowej maj – grudzień 2015r. zmieniona organizacja ruchu.
Uprawnienia do kierowania i warunki uzyskania karty rowerowej Karta rowerowa.
Zmiany komunikacyjne w Poznaniu do roku 2030 !. BRT (ang. Bus Rapid Transit) Oddzielny pas ruchu. Szybki tranzyt autobusowy. Usprawniona infrastruktura.
Test Finał Lubuski Konkurs BRD W Europie jeździmy bezpiecznie Brody Żarskie, 7 maja 2016 r.
Bezpieczeństwo i rozwaga- tego od ciebie każdy wymaga.
Drogi Rowerowe w Polsce autor: Kinga Ludwiczak kl. 6c.
Uczeń na drodze Eliminacje szkolne test 2017
o kierujących pojazdami z późniejszymi zmianami
Zadania drogowe planowane do realizacji w 2017 r
II spotkanie konsultacyjne dotyczące budowy drogi dla rowerów oraz wydzielenia torowiska wzdłuż ulicy Grunwaldzkiej Poznań,
Prezentację przygotowała Anna Wolniak z klasy 6a
Uczeń na drodze Eliminacje szkolne test 2018
UPRZYWILEJOWANIE TRANSPORTU ZBIOROWEGO
MŁODZI LUDZIE NA DRODZE BEZPIECZEŃSTWO W RUCHU DROGOWYM
Lekcja 2 Temat: Zasady bezpiecznego poruszania się po drogach
WEBQUEST Zasady ruchu drogowego
Zapis prezentacji:

Ścieżki Rowerowe

Według prawa o ruchu drogowym jest to droga lub jej Droga rowerowa (droga dla rowerów, ścieżka rowerowa, trasa rowerowa) jest wydzielonym pasem terenu (ciągiem komunikacyjnym) przeznaczonym dla ruchu rowerowego. Według prawa o ruchu drogowym jest to droga lub jej część przeznaczona do ruchu rowerów, oznaczona odpowiednimi znakami drogowymi. Droga dla rowerów jest oddzielona od innych dróg lub jezdni tej samej drogi konstrukcyjnie lub za pomocą urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego. Droga rowerowa (droga dla rowerów, ścieżka rowerowa, trasa rowerowa) jest wydzielonym pasem terenu (ciągiem komunikacyjnym) przeznaczonym dla ruchu rowerowego. Według prawa o ruchu drogowym jest to droga lub jej część przeznaczona do ruchu rowerów, oznaczona odpowiednimi znakami drogowymi. Droga dla rowerów jest oddzielona od innych dróg lub jezdni tej samej drogi konstrukcyjnie lub za pomocą urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego.

Rodzaje Ścieżek Rowerowych

Będąca częścią drogi publicznej, obejmuje wydzielony pas rowerowy po obu stronach jezdni lub rzadziej kontrapasy oraz wydzielone drogi rowerowe i ulice o ruchu uspokojonym.

Droga rowerowa będąca częścią wydzieloną z dotychczasowego chodnika.

Ze względu na rodzaj Wyróżniamy : samodzielna, w pasie drogowym b) samodzielna, niezależna od układu drogowego (np. w parku, nad rzeką) c) wydzielona z jezdni d) wydzielona z chodnika

Ze względu na kierunek wyróżniamy : a) jednokierunkowe: prowadzone ulicą jednokierunkową w przeciwnym kierunku w stosunku do kierunku jazdy aut (kontrapas), b) dwie (o przeciwnych kierunkach jazdy) po przeciwległych stronach jezdni c) dwukierunkowe.

Wydzielanie ścieżek rowerowych ma bezsporny wpływ na bezpieczeństwo rowerzystów W kolizji rower – samochód, rowerzysta zwykle ma małe szanse na wyjście z takiej kolizji bez uszczerbku na zdrowiu, utraty życia, kompletnego zniszczenia roweru. Odseparowanie lub chociaż wyznaczenie niezależnych pasów ruchu dla użytkowników aut i rowerów znacząco wpłynęło na poprawę bezpieczeństwa tych ostatnich.

Rozwój infrastruktury rowerowej w Polsce w ostatnich latach obok aspektów bezpieczeństwa ma też bezpośredni wpływ na: rozwój ogólnie pojętego kolarstwa, promowanie zdrowego stylu życia, c) rozwój „małej turystyki”, pozytywny wpływ na środowisko naturalne (ekologia), usprawnianie komunikacji w dużych miastach poprzez organizowanie systemu wypożyczania rowerów VETURILO.

ZASADY BEZPIECZEŃSTWA to, że poruszamy się po ścieżce (drodze) dla rowerów nie zwalnia nas od stosowania zasad: a) przepisów ruchu drogowego, sprawnego i odpowiednio wyposażonego roweru b) trzeźwości (alkohol, środki odurzające), c) ograniczonego zaufania, d) zdrowego rozsądku Poziom naszego bezpieczeństwa możemy też podnieść: a) używając kamizelek, emblematów i znaków odblaskowych b) używając kasków rowerowych

ŚCIEŻKI ROWEROWE W POKLSCE Stan obecny to: • ok. 1500 km wydzielonych ścieżek rowerowych • ok. 20000 km znakowanych szlaków rowerowych

Szlak rowerowy po Gminie Konopnica Długość szlaku: 30 km Trasa ma około 30 kilometrów długości a umożliwia przejazd z ul. Raszyńskiej w Lublinie do ul. Cienistej nad Zalewem Zemborzyckim.

Dziękujemy ZA obejrzenie Naszej Prezentacji. Natalia Majczak Adrian Podstawka