Paweł Piecuch Ekspert w zakresie implementacji rozwiązań technologicznych w ochronie zdrowia. Warszawa Więcej informacji i materiałów w portalu:
Określenie potrzeb technologicznych – to wielkie wyzwanie dla ZOZ -Duża ilość rozwiązań IT na rynku. -Brak znajomości możliwości wszystkich systemów. -Często nie do końca jasny cel informatyzacji. -Nie ma systemów uniwersalnych. -Spore ryzyko błędnego wyboru.
Określenie potrzeb technologicznych – WIELKIE wyzwanie dla ZOZ Już na etapie budżetowania powinniśmy zaangażować specjalistów w zakresie rozwiązań IT w celu stwierdzenia, czy zakładane ramy finansowe pozwalają na realne planowanie wdrożenia. Dysproporcja kosztów posiadania systemu IT.
Nowe technologie będą stanowiły integralną część infrastruktury informatycznej w placówkach ochrony zdrowia. -Narzędzia dostępu zdalnego i kompleksowej pracy zdalnej. -Urządzenia mobilne – smarphoney, tablety, mobilne komputery (notebooki, netbooki etc). Dysproporcja kosztów posiadania systemu IT.
Jak określić cele wdrożenia rozwiązań IT ? - Dla kogo wdrażamy system ? - Jakie najważniejsze funkcje musi spełniać ? - Jakich danych dostarczać ? - Jakich komponentów systemu faktycznie potrzebujemy ?
Budżet Analiza zapotrzebowania Komunikacja wewnętrzna Racjonalne cele inwestycji w IT Sukces wdrożeniowy
Dział IT Personel Lekarski Zarząd Dyrektor Medyczny Szef Administracji W proces decyzyjny podczas wyboru rozwiązań IT dla placówki powinna być zaangażowana każda osoba, której decyzje mogą wpływać na funkcjonowanie systemu. Zdanie lekarzy również jest niezwykle cenne, to oni najlepiej potrafią ocenić interfejs i jego przejrzystość. Przejrzystość interfejsu = czas wykonywania operacji w systemie / czas oswajania się z nim.
Zagrożenia: Bariery komunikacyjne Bagatelizowanie roli IT w ZOZ Traktowanie potencjalnych dostawców jak doradców
Polityka racjonalnego inwestowania w IT Audyt Potrzeb Technologicznych Konsultacje zewnętrzne przy określaniu celów wdrożenia technologii Racjonalny wybór dostawcy
SYSTEM INFORMATYCZNY NIE JEST POJEDYNCZYM PRODUKTEM
Dzieli się na wiele różniących się od siebie warstw. Każda z warstw powinna być traktowana niezależnie.
System IT w placówce ZOZ to przede wszystkim narzędzie zarządzania STRATEGICZNEGO
Nie zawsze rozwiązanie kompleksowe jest najlepsze. Komunikacja między działami placówki jest kluczowa podczas określania oczekiwań wobec systemu IT. Planując wdrożenie warto racjonalnie myśleć o rozwoju naszego systemu po wdrożeniu. Technologie informatyczne bardzo szybko się starzeją i są zastępowane nowymi. Traktujmy system warstwowo – szukajmy dostawców będących specjalistami w poszczególnych warstwach (oprogramowanie, sprzęt, procesy) AUDYT POTRZEB TECHNOLOGICZNYCH – warto !
Dziękuję za uwagę ! Paweł Piecuch Ekspert w zakresie implementacji rozwiązań technologicznych w ochronie zdrowia. Warszawa 2012 Zapraszam do dyskusji: