Obwodnica Milanówka i Grodziska Maz. Spotkanie z mieszkańcami 24 marca 2007 we współpracy ze Stowarzyszeniem Przyjazna Komunikacja.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
SOCHACZEW Propozycja lokalizacji lotniska cywilnego dla Linii Low Cost i Cargo.
Advertisements

I część 1.
Koncepcja przestrzenna docelowego układu drogowego
1 Akceptacja przebiegu obwodnicy Olsztyna Raport z badania PBS DGA.
SITK Radom - XX Radomskie Dni Techniki
Obwodnica Olsztyna – opis konfliktu
KONKURS WIEDZY O SZTUCE
Kierunki rozwoju infrastruktury transportowej na Mazowszu
Konsultacje społeczne projektu strategii
AKTUALIZACJA STRATEGII ROZWOJU WOJEWÓDZTWA KUJAWSKO-POMORSKIEGO REGIONALNY PROGRAM OPERACYJNY WOJEWODZTWA KUJAWSKO-POMORSKIEGO NA LATA Toruń,
Skoro nie wiesz dokąd zmierzasz Nigdy tam nie dojdziesz Konwent zrzeszenia Prezydentów, Burmistrzów i Wójtów Województwa Lubuskiego Pogorzelica
Strategia rozwoju Opola w latach
Jakie Centrum Obywatelskie w Łodzi? Forum Pełnomocników 19 czerwca 2012.
Muzeum Warszawskiej Pragi w organizacji O/MHW
Łódzkiego Obszaru Metropolitalnego w kontekście aktualizacji
Strategia Rozwoju Miasta Włocławek jako podstawa do aplikacji o środki zewnętrzne w tym Unii Europejskiej Włocławek, 24 września 2012 roku.
DĄBROWSKA KARVINA. GŁÓWNY CEL: ZWIĘKSZENIE ZNAJOMOŚCI KULTURY CZESKIEJ I POLSKIEJ; INTEGRACJA NARODÓW. CZAS PROJEKTU: 5 MIESIĘCY OKRES TRWANIA: 8 DNI.
Strategiczne Projekty drogowe Miasta Gdańska
KOTLINY JELENIOGÓRSKIEJ
ZAŁOŻENIA DO PLANU ZAGOSPODAROWANIA PRZESTRZENNEGO POZNAŃSKIEGO OBSZARU METROPOLITALNEGO PRACE NAD PLANEM ZAGOSPODAROWANIA PRZESTRZENNEGO.
CO, GDZIE, JAK ? czyli przewodnik w sieci procedur dotyczących
1 I spotkanie Lokalnego Forum Planowania Strategicznego 6 listopada 2007 rok.
MIEJSCOWY PLAN ZAGOSPODAROWANIA PRZESTRZENNEGO (MPZP.)
„Milanówek, letnisko czy sypialnia ?”
Adam Lewandowski. Coraz bardziej potrzebujemy całościowych strategii i skoordynowanych działań ze strony wszystkich instytucji i osób zaangażowanych w.
Aktywny Młody Mazowszanin Działania skierowane do młodzieży: -Konkurs -Rady młodzieżowe przy samorządach gminnych i powiatowych 1Warszawa, 29 maja 2013.
Kalendarz 2011 Real Madryt Autor: Bartosz Trzciński.
KALENDARZ 2011r. Autor: Alicja Chałupka klasa III a.
Strategia Rozwoju Powiatu Puławskiego
STUDIUM UWARUNKOWAŃ I KIERUNKÓW ZAGOSPODAROWANIA PRZESTRZENNEGO
Podjęte działania: Miasto w maju 2004 roku we współpracy z Wydziałem Architektury Politechniki Gdańskiej zorganizowało konkurs dla studentów, w którym.
Serdecznie witamy w Gminie Witkowo
Zieleń w mieście – dlaczego jej potrzebujemy?
przygotował: Jacek Makuch SEMINARIUM Z PRZEDMIOTU „KOLEJE MIEJSKIE”
Kalendarz 2011r. styczeń pn wt śr czw pt sb nd
Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego Departament Środowiska i Rozwoju Obszarów Wiejskich 1 Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego Zagadnienia.
ŚRÓDMIEŚCIE OLSZTYNA KOMUNIKACJA W ZINTEGROWANYM PROGRAMIE ROZWOJU PRZESTRZENNEGO ŚRÓDMIEŚCIA OLSZTYNA WYDZIAŁ ROZWOJU MIASTA, MARZEC 2014.
Zmiana Planu Zagospodarowania Przestrzennego Województwa Małopolskiego
Plany ochrony parków krajobrazowych i ich rola w ochronie krajobrazu i przyrody. Konferencja „Chronić chronione” r. Dr inż. Marian Tomoń.
Platforma informacyjna wsparciem procesu optymalizowania rozwoju systemu transportowego KRAKOWIC dr hab. inż. Andrzej Szarata Politechnika Krakowska Katowice,
Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń.
STRATEGIA ROZWOJU MIASTA ŚWIDWIN NA LATA
Platforma informacyjna jako wsparcie opracowywania studiów transportowych Leszek Żychoń.
Kalendarz 2020.
Tramwaje Warszawskie przyjazne ludziom i miastu
Zasady dostępności centralnych obszarów Warszawy dla komunikacji indywidualnej Warszawa, grudzień 2011.
KOMUNIKACJA ROWEROWA NA TERENIE MIASTA OTWOCK. KOALICJA ROWEROWA OTWOCK.
Wspólny projekt „Podwarszawskie Trójmiasto Ogrodów – poprawa spójności obszaru Podwarszawskiego Trójmiasta Ogrodów poprzez współpracę w zakresie polityki.
Urząd Gminy i Miasta Koziegłowy Pl. Moniuszki Koziegłowy
Jak uczynić przełomową inwestycję przyjazną dla lokalnej społeczności?
Gdańsk w nowej perspektywie Porozmawiajmy o Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Raport z debat (kwiecień-czerwiec 2015)
Uwarunkowania Na terenie miasta Zielona istniejący układ komunikacyjny, opiera się głównie na następujących ciągach dróg: droga ekspresowa S3, droga krajowa.
PREZYDENT MIASTA GDAŃSKA GDAŃSK W NOWEJ PERSPEKTYWIE STUDIUM UWARUNKOWAŃ I KIERUNKÓW ZAGOSPODAROWANIA PRZESTRZENNEGO MIASTA GDAŃSKA GDAŃSK W NOWEJ PERSPEKTYWIE.
Gmina-Miasto Koszalin Budowa i przebudowa dróg stanowiących zewnętrzny pierścień układu komunikacyjnego miasta Koszalin – I etap odcinek od ul. Gnieźnieńskiej.
Początek XIX wieku Wielkoprzestrzenne koncepcje- Zagłębie Staropolskie Plany regulacyjne miast Plany zabudowy 1932 r.-powstanie Biura Planów Regionalnych.
DOPROWADZENIE NIEZBĘDNEJ INFRASTRUKTURY TECHNICZNEJ DO STREF INWESTYCYJNYCH TRZEBUSZA I DUNIKOWA PRZEZNACZONYCH POD FUNKCJE PRZEMYSŁOWO SKŁADOWEJ.
GDAŃSK W NOWEJ PERSPEKTYWIE STUDIUM UWARUNKOWAŃ I KIERUNKÓW ZAGOSPODAROWANIA PRZESTRZENNEGO MIASTA GDAŃSKA GDAŃSK W NOWEJ PERSPEKTYWIE STUDIUM UWARUNKOWAŃ.
STRATEGICZNY PROGRAM TRANSPORTOWY DZIELNICY POŁUDNIE W MIEŚCIE GDAŃSKU.
Witamy na I forum na rzecz budowy drogi S-74. Forum na rzecz budowy drogi S-74 Dlaczego powstało forum? Celem konferencji jest stworzenie forum wymiany.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Warszawie ul. Mińska 25, Warszawa Tel.: , Faks:
A.J.N (KRS) grupa tematyczna GP Zadanie (1): - (1.1) określenie głównych wyzwań - (1.2) propozycja celów strategicznych.
PROJEKT ELITON TOMICE PROWADZĄCY ZARZĄD DRÓG POWIATOWYCH W POZNANIU ZAMAWIAJĄCY STAROSTA POZNAŃSKI MARSZAŁEK WOJEWÓDZTWA WIELKOPOLSKIEGO.
Rok Klimatu i Środowiska w Puszczykowie Urząd Miejski w Puszczykowie ul. Podleśna Puszczykowo
ZGODNIE Z UZYSKANĄ INFORMACJĄ NIE, PROJEKT MPZP. JEST W OPRACOWANIU
Ewidencja Zabytków Ewidencja w Polsce Krajowa Ewidencja Zabytków
Budowa Trasy Północnej w Szczecinie – etap II
Plan transportowy Źródła prawa: - Utz - ustawa z dnia 16 grudnia 2010 r. o publicznym transporcie zbiorowym - Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z.
Drogi Utrudnianie poczynań miasta w kwestii poprawy stanu dróg i bezpieczeństwa na terenie Podkowy Leśnej przez Starostwo Powiatowe w Grodzisku Mazowieckim.
MIEJSCOWY PLAN ZAGOSPODAROWANIA PRZESTRZENNEGO (MPZP.)
Zapis prezentacji:

Obwodnica Milanówka i Grodziska Maz. Spotkanie z mieszkańcami 24 marca 2007 we współpracy ze Stowarzyszeniem Przyjazna Komunikacja

2 Misja Miasta Milanówka MILANÓWEK TO: RODZINNE, NOWOCZESNE MIASTO OGRÓD KIERUJĄCE SIĘ ZASADĄ ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU, BUDUJĄCE PRZYSZŁOŚĆ ZACHOWUJĄC WARTOŚCI ŚRODOWISKA KULTUROWEGO I PRZYRODNICZEGO PRZY UWZGLĘDNIENIU POTRZEB PRZYSZŁYCH POKOLEŃ I W NIEUSTANNYM DIALOGU Z MIESZKAŃCAMI, I W NIEUSTANNYM DIALOGU Z MIESZKAŃCAMI, OTWARTE NA INICJATYWY OBYWATELSKIE, ROZWÓJ MAŁYCH I ŚREDNICH PRZEDSIĘBIORSTW I OSADNICTWO, I OSADNICTWO, WSPIERAJĄCE ROZWÓJ NOWOCZESNYCH FORM EDUKACJI.

3 Tematy poruszone w prezentacji 1. Status prawny południowej obwodnicy drogi wojewódzkiej nr 719. wojewódzkiej nr Północny wariant przebiegu obwodnicy – stanowisko Władz Milanówka. 3. Stanowiska gmin sąsiednich. 4. Uwarunkowania prawne zmiany przebiegu obwodnicy. obwodnicy. 5. Harmonogram zmiany Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego Miasta Milanówka. Miasta Milanówka.

4 Status prawny południowej obwodnicy drogi wojewódzkiej nr 719 Plan Zagospodarowania Przestrzennego Miasta Milanówka – 1981 Plan Zagospodarowania Przestrzennego Miasta Milanówka – 1981 Plan Zagospodarowania Przestrzennego Miasta Milanówka – 1993 Plan Zagospodarowania Przestrzennego Miasta Milanówka – 1993 Studium Przestrzenne – 1998 Studium Przestrzenne – 1998 Plan Przestrzenny Województwa Plan Przestrzenny Województwa

5 Przyczyna powstania obwodnicy to odciążenie ul. Królewskiej Królewska

6 Ul. Królewska – stan obecny

7 Królewska Planowana obwodnica – pierwotnie planowane warianty w Milanówku Tory kolejki WKD Ul. Brwinowska Ul.Wierzbowa Ul. Wierzbowa

8 Ul. Wierzbowa / Wiatraczna

9 Zagrożenia!!! Odcięcie południa od północy Milanówka ?

10 Zagrożenia!!! Wzrost natężenia ruchu w rejonie Turczynka (w zależności od przejętego wariantu)

11 Zagrożenia!!! Zagrożona staje się idea utworzenia centrum kulturalnego na Turczynku i Stawisku

12 Zagrożenia!!! Wzrost skażenia środowiska wzdłuż trasy obwodnicy

13 Północny wariant przebiegu obwodnicy Wstępna koncepcja – maj 2005 Wstępna koncepcja – maj 2005 Wniosek do planu zagospodarowania przestrzennego aglomeracji warszawskiej – czerwiec 2006 Wniosek do planu zagospodarowania przestrzennego aglomeracji warszawskiej – czerwiec 2006 Przekazanie aktualnej wersji do Urzędu Marszałkowskiego – marzec 2007 Przekazanie aktualnej wersji do Urzędu Marszałkowskiego – marzec 2007

14 Przebieg autostrady w naszym rejonie Źródło: SISKOM

15 Szczegółowy przebieg A2 ? Źródło: SISKOM

16 Wariant obwodnicy północnej – wersja Urzędu Miasta Milanówka

17 Przykładowe obwodnice mazowieckie – Garwolin Źródło: SISKOM

18 Przykładowe obwodnice mazowieckie – Jabłonna Źródło: SISKOM

19 Przykładowe obwodnice mazowieckie – Serock Źródło: SISKOM

20 Stanowiska Gmin sąsiednich Brwinów – TAK Podkowa Leśna – TAK Grodzisk Maz. - ?

21 Uwarunkowania prawne zmiany przebiegu obwodnicy Zmiana przebiegu obwodnicy – zmiana studium przestrzennego Zmiana przebiegu obwodnicy – zmiana studium przestrzennego Spec-ustawa Spec-ustawa

22 Harmonogram zmiany Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego Miasta Milanówka Ocena wariantów przebiegu obwodnicy – ekspertyza Ocena wariantów przebiegu obwodnicy – ekspertyza Wyłonienie autorów opracowania Studium Wyłonienie autorów opracowania Studium Sporządzenie projektu Studium Sporządzenie projektu Studium Uzgodnienie Uzgodnienie Dyskusja publiczna Dyskusja publiczna Uchwalenie Uchwalenie

23 Co możemy stracić bezpowrotnie???

24 Stowarzyszenie Przyjazna Komunikacja popiera efektywne oraz przyjazne rozwiązania komunikacyjne dla człowieka i środowiska naturalnego, popiera stanowisko Burmistrza Miasta Milanówka dotyczące poprowadzenia obwodnicy północną stroną Grodziska Mazowieckiego i Milanówka, popiera odciążenie komunikacyjne Grodziska Mazowieckiego i ulicy Królewskiej w Milanówku, poprzez budowę obwodnicy północnej, uważa, że powinna obowiązywać strategia komunikacyjna: dojedź jak najbliżej celu autostradą lub trasą katowicką, a przejazd drogami lokalnymi ogranicz do minimum, popiera postulaty Komitetu Droga Królewska, gdyż są słuszne i spójne z naszym celem nadrzędnym.

25 Zdaniem Stowarzyszenia za poprowadzeniem obwodnicy stroną północną – zgodnie ze stanowiskiem Burmistrza Milanówka przemawiają następujące fakty: TIR-y jadą głównie na północ Grodziska Mazowieckiego, po stronie północnej nie ma znaczących kolizji z zabudową mieszkalną i zabytkami, obwodnica północna byłaby alternatywą dla osób, które nie chcą skorzystać z płatnego odcinka autostrady, poprowadzenie, w ciągu obwodnicy północnej, dodatkowego wiaduktu nad torami kolejowymi, zmniejszyłoby ruch na bardzo przeciążonym wiadukcie w Milanówku i usprawniłoby komunikację z Warszawą mieszkańcom północnej części Milanówka budowa obwodnicy południowej spowodowałaby bezpowrotną utratę ostatnich atrakcyjnych terenów budowlanych, zmieniając charakter tych okolic z miasta – ogrodu na okolicę tranzytowo-przemysłową!

Czy wyrazimy zgodę? Decyzja należy do naszych władz lokalnych i Nas samych