14.03.2012 Warsztaty dla studentów z Jakości Kształcenia Prof. dr hab. n. med. Józef Kobos Pełnomocnik Rektora ds. Krajowych Ram Kwalifikacji i Jakości.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Dr inż. Magdalena Jabłońska
Advertisements

dr Anna Murkowska dr Przemysław Wolski
Uniwersytet Warszawski
KRK – na Uniwersytecie Warszawskim Marta Kicińska-Habior
Wewnętrzny system zapewniania jakości KSZTAŁCENIA
Program wychowawczy szkoły i program profilaktyki
Kryteria i tryb dokonywania okresowej oceny nauczycieli akademickich
Pełnomocnik Rektora ds. Zapewnienia i Doskonalenia Jakości Kształcenia
Kształtowanie motywacji pracowników
Propozycje działań na rzecz jakości kształcenia przygotowane przez Uczelniany Zespół Zapewnienia Jakości Kształcenia na podstawie Raportu z drugiej Ogólnouniwersyteckiej.
Rola studentów w zapewnianiu jakości kształcenia w jednostkach Uniwersytetu Warszawskiego.
Mały Senat 23 listopada 2011 Marta Kicińska-Habior.
Uniwersytet Warszawski
Prowadzenie dokumentacji
Pełnomocnik Rektora ds. Zapewnienia i Doskonalenia Jakości Kształcenia
System Zapewnienia i Doskonalenia Jakości Kształcenia w UMB obejmuje: Uczelniany Zespół do Spraw Zapewnienia i Doskonalenia Jakości Kształcenia. Wydziałowe.
RAPORT DOTYCZĄCY EWALUACJI
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ I SPORTU z dnia 23 kwietnia 2004 r. w sprawie szczegółowych zasad sprawowania nadzoru pedagogicznego, wykazu.
Zebranie Uczelnianego Zespołu ds. Jakości Kształcenia
Wprowadzanie opisu przedmiotu po stronie USOSweb (według sylabusa zgodnego z załącznikiem 1 do Zarządzenia nr 11 Rektora UW z dnia 19 lutego 2010) DAK.
1.Prezentacja zadań UZZJK zgodnie z zaleceniami PKA. 2.Przedstawienie bieżącej sytuacji dotyczącej przeprowadzonych hospitacji i ankietyzacji na poszczególnych.
Cele i zadania UZZJK zgodnie z Uchwałą Senatu 32/2012 z dnia 25 października 2012r.
Ustawa Prawo o Szkolnictwie Wyższym
Jakość kształcenia w roku akademickim 2012/13
Wewnętrzny system zapewniania jakości PJWSTK - główne założenia i kierunki działań w ramach projektu „Kaizen - japońska jakość w PJWSTK” Projekt współfinansowany.
DOSKONALENIE PROGRAMÓW KSZTAŁCENIA WARSZTATY 8 maj 2013.
Zasady i tryb przeprowadzania ankiet oceny przedstawianej przez studentów i doktorantów po zakończeniu każdego cyklu zajęć Szczecin,13 grudnia 2013.
Spotkanie UZZJK i WZZJK
RAPORT WYDZIAŁ TEOLOGICZNY Rada ds. Jakości Kształcenia Badanie jakości kształcenia na UAM 2011/2012 Grudzień 2012 Samoocena wydziałowa 1.
System Zapewniania jakości kształcenia w szkolnictwie wyższym
OKRESOWA OCENA NAUCZYCIELI AKADEMICKICH W POLITECHNICE ŚLĄSKIEJ
Projekt Kwalifikacja jakości w Uniwersytecie Nr POKL /11 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu.
Budowa i funkcjonowanie systemu zapewniania jakości kształcenia na Wydziale Lingwistyki Stosowanej UW.
EWALUACJA JAKOŚCI KSZTAŁCENIA – DANE ZBIORCZE Rok akademicki 2012/2013 Semestr letni.
Zmiany w statucie AktualniePo zmianie § Instytut można utworzyć, jeżeli w proponowanym składzie osobowym, liczącym przynajmniej piętnastu.
ZASADY FUNKCJONOWANIA UCZELNIANEGO SYSTEMU ZAPEWNIANIA JAKOŚCI KSZTAŁCENIA W POLITECHNICE WROCŁAWSKIEJ § 3. W celu realizacji zadań USZJK na szczeblu uczelnianym,
Dr inż. Magdalena Jabłońska ZASADY FUNKCJONOWANIA
KONTROLA ZARZĄDCZA - 1 Kontrolę zarządczą stanowi ogół
CELE I ZAKRES EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
„ E-valesco znaczy wzmocnić ” Płock, wrzesień 2013 r.
Jakość kształcenia, a potrzeby osób z niepełnosprawnościami Monika Szpringer Robert Dutkiewicz.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA W I LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCYM W OLEŚNICY.
Omówienie formularza Sprawozdania z oceny własnej – doświadczenia jednostek w uznawaniu efektów uczenia się osiągniętych poza edukacją formalną (2014)
Spotkanie z pracownikami I r. Nowe programy nauczania (KRK)
Adres siedziby: ul. Stanisława Wyspiańskiego Oświęcim tel: fax:
System zapewniania i doskonalenia jakości kształcenia na Uniwersytecie Warszawskim – wybrane zagadnienia Agata Wroczyńska i Paweł Stępień Spotkanie z Przewodniczącymi.
KRK – na Uniwersytecie Warszawskim 7czerwca 2011 Marta Kicińska-Habior.
Jak w Krakowskiej Akademii im. A. F. Modrzewskiego w Krakowskiej Akademii im. A. F. Modrzewskiego potwierdzać efekty uczenia się zdobyte poza systemem.
Analiza wyników ankiet studenckich za rok 2014/2015 ( semestr zimowy)
Uczelniany System Zapewnienia Jakości Kształcenia w Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie Sprawozdanie z działalności w roku akademickim 2014/2015.
UCZELNIA PRZYJAZNA NIEPEŁNOSPRAWNYM Wsparcie studentów niepełnosprawnych Katowice, 10 października 2015.
Wyniki ankiety ewaluacyjnej Kierunek: GEOGRAFIA II st. Studia stacjonarne 2014.
Wyniki ankiety ewaluacyjnej Kierunek: GOSPODARKA PRZESTZRENNA II st. Studia stacjonarne 2014.
POTWIERDZANIE EFEKTÓW UCZENIA SIĘ Szczecin 26 październik 2015.
Pełnosprawny Student IX Kraków, 3 listopada 2015 r. DR MARIA GORCZYŃSKA PEŁNOMOCNIK REKTORA UNIWERSYTETU EKONOMICZNEGO W KATOWICACH DS. OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
OCENA INSTYTUCJONALNA W ŚWIETLE AKTUALNYCH KRYTERIÓW OCENY JAKOŚCI Stanisław Kondracki Ekspert Polskiej Komisji akredytacyjnej Uniwersytet Przyrodniczo-Humanistyczny.
Ewaluacja w nadzorze pedagogicznym
Ewaluacja jakości kształcenia – dane zbiorcze Rok akademicki 2012/2013 Semestr zimowy Dr Agnieszka Pawlak, Zakład Nauk o Rodzinie UM Dr Paweł Przyłęcki,
Wydział Ekonomii, Zarządzania i Turystyki ul. Nowowiejska Jelenia Góra.
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
W SZKOLNICTWIE WYŻSZYM
Regulamin studiów pierwszego stopnia, drugiego stopnia oraz jednolitych studiów magisterskich oraz Regulamin studiów doktoranckich w pigułce Piotr Szumliński.
Uczelniany System Zapewnienia Jakości Kształcenia
W SZKOLNICTWIE WYŻSZYM
Rola oceny na lekcjach wychowania fizycznego
Dr inż. Magdalena Jabłońska ZASADY FUNKCJONOWANIA
Jakość kształcenia w szkolnictwie wyższym
PROJEKTY POWER
Anna Kowalska, SP w Koszalinie
Zapis prezentacji:

Warsztaty dla studentów z Jakości Kształcenia Prof. dr hab. n. med. Józef Kobos Pełnomocnik Rektora ds. Krajowych Ram Kwalifikacji i Jakości Kształcenia

Cele i zadania UZZJK zgodnie z Uchwałą Senatu 391/2011 z dnia 28 czerwca 2011r.

Celem Uczelnianego Zespołu jest: doskonalenie kształcenia oferowanego studentom Uniwersytetu Medycznego w Łodzi; wspomaganie polityki kadrowej; kształtowanie postaw projakościowych w środowisku uczelnianym oraz budowanie kultury jakości; motywowanie pracowników i studentów do doskonalenia jakości kształcenia i samokształcenia; informowanie Rektora o działalności dydaktycznej Uniwersytetu Medycznego w Łodzi i osiąganych efektach kształcenia; podnoszenie konkurencyjności i atrakcyjności Uniwersytetu Medycznego w Łodzi; tworzenie podstaw do osiągania wysokiej pozycji Uniwersytetu Medycznego w Łodzi w skali krajowej i międzynarodowej.

Uczelniany Zespół realizuje następujące zadania: opracowanie polityki systematycznego doskonalenia jakości kształcenia w Uniwersytecie Medycznym w Łodzi; tworzenie skutecznych, przejrzystych, powszechnie dostępnych procedur odnoszących się do: – zatwierdzania, monitoringu oraz okresowego przeglądu programów kształcenia i ich efektów, – sposobu oceny studentów, – doskonalenia jakości kadry dydaktycznej, – monitorowania zasobów wspierających kształcenie oraz środków wsparcia dla studentów, – gromadzenia, opracowania, analizy, interpretacji oraz wykorzystania danych dotyczących działalności dydaktycznej i jej efektów, – form i sposobów publikowania informacji o wskazanych w wyżej wymienionych punktach aspektach działalności dydaktycznej Uniwersytetu Medycznego w Łodzi; monitorowanie różnych aspektów działalności dydaktycznej Uniwersytetu Medycznego w Łodzi oraz inicjowanie działań zmierzających do doskonalenia jakości kształcenia;

Cele i zadania WZZJK zgodnie z Uchwałą Senatu 391/2011 z dnia 28 czerwca 2011r.

Wydziałowy Zespół realizuje następujące zadania: 1. Podejmowanie działań na rzecz zapewnienia i doskonalenia jakości kształcenia na UM w Łodzi. W tym celu opracowuje i przedstawia Dziekanowi wnioski i propozycje dotyczące: a) polityki oraz procedur zapewnienia jakości na Wydziale, b) zasad zatwierdzania, monitorowania oraz okresowego przeglądu programów nauczania oraz ich efektów, c) sposobów oceniania studentów i doktorantów, d) zasad zapewnienie jakości i rozwoju kadry dydaktycznej, e) zasad monitorowania oraz okresowego przeglądu zasobów do kształcenia i oraz środków wsparcia dla studentów i doktorantów,

f) zasad działania systemów informatycznych oraz gromadzenia i wykorzystania informacji dotyczących kształcenia na Wydziale, g) zasad publikowania informacji na temat kształcenia na Wydziale. 2. Sporządza sprawozdanie z oceny własnej i przedstawia je Dziekanowi Wydziału. 3. Przedstawia plan działania w celu doskonalenia jakości kształcenia i wyeliminowania zjawisk niepożądanych.

ARKUSZ OCENY HOSPITACJI ZAJĘĆ DYDAKTYCZNYCH Przeprowadzonej w dniu: Osoba Hospitowana: (tytuł, stopień naukowy, imię i nazwisko) Osoby Hospitujące: (tytuł, stopień naukowy, imię i nazwisko) Wydział: Katedra / Zakład: Kierunek i semestr studiów: Tryb studiów: stacjonarne / niestacjonarne / I stopnia / II stopnia / III stopnia / jednolite magisterskie (właściwe zakreślić) Forma zajęć: (wykłady,seminaria, ćwiczenia laboratoryjne, zajęcia praktyczne) Frekwencja studentów na hospitowanych zajęciach: a. stan osobowy grupy: b. liczba studentów obecnych na zajęciach:

Oceny dokonuje się przez zakreślenie jednego z trzech punktów skali przyporządkowanej każdemu z dziewięciu składników ocenianych kompetencji. Na obu biegunach skali umieszczono opisy skrajnych sytuacji: od zdecydowanie negatywnych (lewa strona) do zdecydowanie pozytywnych (prawa strona) Konstrukcja prowadzonych zajęć Organizacja zajęć była niepoprawna, źle rozplanowana Rozplanowanie i wykorzystanie czasu zajęć było adekwatne do problematyki zajęć 123 Przygotowanie prowadzącego Nauczyciel jest zagubiony wśród poruszanych zagadnień, jego znajomość tematyki zajęć jest niska Nauczyciel jest przygotowany do zajęć, podejmuje odpowiedź na większość pytań, w tym także wykraczających poza bieżący temat. Potrafi wiązać temat zajęć z innymi zagadnieniami 123 Trafność doboru metod nauczania do tematyki zajęć i wykorzystanie pomocy naukowych Nauczyciel niewłaściwie dobiera metodę prezentacji treści. Nie uwzględnia takich warunków, jak liczebność studentów, wyposażenie sali itp. Nauczyciel z pełnym zrozumieniem dobiera metodę do proponowanych treści i warunków kształcenia 123

Sposób określania celu dydaktycznego Nauczyciel nie określił celu dydaktycznego Nauczyciel wyraźnie określił cel dydaktyczny, który jest dostosowany do możliwości studentów 123 Zgodność prowadzonych zajęć z programem nauczania danego przedmiotu Treści programowe zostały dobrane całkowicie przypadkowo. Trudno dociec, dlaczego dany temat jest realizowany na tych zajęciach Treści zajęć zostały trafnie dobrane do specyfiki przedmiotu. Wskazują zgodność z programem i podaną studentom tematyką 123 Komunikatywność i umiejętność nawiązania kontaktu ze studentami przez osobę Hospitowaną Nauczyciel nie potrafi prowadzić inteaktywnych zajęć ze studentami Nauczyciel potrafi prowadzić interaktywne zajęcia ze studentami, wprowadza elementy dyskusyjne 123

Umiejętność aktywizacji i inspirowania studentów do własnych poszukiwań Nauczyciel wymaga jedynie biernego odtwarzania wiadomości. Wykazuje brak krytycyzmu wobec przerabianych zagadnień, przedstawia je jako dogmaty Nauczyciel zachęca do krytycznego myślenia, przedstawia analizowane treści bez dogmatyzmu. Wspiera krytycyzm i samodzielne opinie studentów 123 Opracowanie treści przedmiotów Treści nauczania zostały dobrane przypadkowo i są niedostosowane do realizacji celów zajęć i możliwości studentów Treści nauczania zostały właściwie dobrane do realizacji celów zajęć i możliwości studentów 123 Określenie czy uzyskana na zajęciach: wiedza, umiejętności i kompetencje są użyteczne w praktyce zawodowej Całkowicie nieużyteczne Zdecydowanie użyteczne 123

Inne uwagi do osoby Hospitowanej: Ogólna ocena poziomu zajęć na podstawie sumy uzyskanych punktów według skali Poziom wysokiPoziom średniPoziom niski Zalecenia pohospitacyjne: Uwagi osoby Hospitowanej: Podpis osoby Hospitowanej (Oświadczam że zapoznałem/am się z oceną zawartą w arkuszu hospitacji) Podpisy osób Hospitujących

Regulamin Hospitacji § 1 Hospitacjom podlegają wszystkie zajęcia dydaktyczne. § 2 Hospitacje zajęć dydaktycznych maja na celu dążenie do systematycznej poprawy jakości kształcenia lub mają na celu dbałość o rozwój dydaktyczny nauczycieli akademickich i są jedną z procedur systemu zapewnienia jakości kształcenia. § 3 Hospitacje prowadzą członkowie Wydziałowego Zespołu ds. Zapewnienia Jakości Kształcenia bądź osoby wyznaczone przez ten Zespół. Zalecana jest lista trzech osób, na czele z samodzielnym pracownikiem naukowym.

§ 4 Procedura hospitacji dotyczy następujących rodzajów zajęć: wykłady, seminaria, ćwiczenia laboratoryjne, zajęcia praktyczne. § 5 Raz w roku akademickim hospitacjom podlegają zajęcia mnie doświadczonych, młodszych nauczycieli akademickich (ze stażem pracy krótszym niż 5 lat) i doktorantów. § 6 Hospitacje zajęć starszych nauczycieli akademickich, ze stażem pracy dłuższym niż 5 lat, zwłaszcza pracowników samodzielnych, przeprowadzane są w przypadku sytuacji szczególnie niepokojących oraz na własną prośbę nauczyciela akademickiego.

§ 7 Przez sytuację niepokojącą rozumiemy zgłoszenie pisemne bądź ustne, złe wyniki ankiety oraz wszelkie inne sprawy docierające do Wydziałowego Zespołu ds. Zapewnienia Jakości Kształcenia o niewłaściwej jakości prowadzonych zajęć. § 8 Hospitacje zajęć prowadzonych przez młodszych nauczycieli akademickich maja charakter doradczo – konsultacyjny, podczas których bardziej doświadczeni nauczyciele akademiccy służą kolegom radą i pomocą. § 9 Hospitacje zajęć starszych nauczycieli akademickich służą koleżeńskiej dyskusji, polegającej na wymianie doświadczeń, wzajemnych inspiracjach oraz informowaniu się o optymalnych rozwiązaniach dydaktycznych.

§ 10 Hospitacje przeprowadzane są na zaplanowanych zajęciach dydaktycznych przewidzianych w programie kształcenia, ponieważ tylko wtedy możliwa jest ich weryfikacja pod kątem zgodności z ogólnie przyjętym programem. § 11 Stałym elementem każdej hospitacji jest omówienie oceny prowadzonych zajęć. § 12 Hospitujący na piśmie dokumentują przeprowadzoną wizytację poprzez sporządzenie oceny. Ocena ta ma formę sformalizowanej opinii opisowej, którą należy przedstawić osobie hospitowanej w celu ustosunkowania się do niej.

§ 13 Podczas hospitacji ocenie podlegają: a) Konstrukcja prowadzonych zajęć b) Przygotowanie prowadzącego c) Trafność doboru metod nauczania do tematyki zajęć i wykorzystanie pomocy naukowych d) Sposób określania celu dydaktycznego e) Zgodność prowadzonych zajęć z programem nauczania danego przedmiotu f) Komunikatywność i umiejętność nawiązania kontaktu ze studentami przez osobę Hospitowaną g) Umiejętność aktywizacji i inspirowania studentów do własnych poszukiwań h) Opracowanie treści przedmiotów przez osobę Hospitowaną i) Określenie czy uzyskana na zajęciach: wiedza, umiejętności i kompetencje są użyteczne w praktyce zawodowej

§ Niska ocena prowadzącego (9 – 13) punktów powinna być punktem wyjścia do przeprowadzenia przez niego rozmowy z bezpośrednim przełożonym na temat możliwych na temat możliwych działań, które pomogą w osiąganiu lepszych efektów dydaktycznych i przyczynią się poprawy relacji ze studentami. 2. Ponowna niska ocena prowadzącego zajęcia w ramach tego samego przedmiotu i na podstawie tego samego kryterium oceny powinna być punktem wyjścia do przeprowadzenia przez prowadzącego zajęcia z Dziekanem na temat możliwych działań, które pomogą w osiąganiu lepszy efektów dydaktycznych i przyczyniają się do poprawy relacji ze studentami. 3. Prowadzący zajęcia przygotowuje w następstwie rozmowy, o której mowa w pkt. 2 pisemny plan działań, mający pomóc prowadzącemu zajęcia w osiąganiu lepszych efektów dydaktycznych i poprawie relacji ze studentami, konsultuje jego zawartość z bezpośrednim przełożonym i przekazuje kopię planu do Wydziałowego Zespołu ds. Zapewnienia Jakości Kształcenia.

Ankieta ewaluacyjna W trosce o zapewnienie wysokiej jakości kształcenia na Uniwersytecie Medycznym w Łodzi pragniemy Państwa zaprosić do współpracy przy ocenie kadry dydaktycznej Uniwersytetu Medycznego w Łodzi. Prosimy o rzetelne wypełnienie ankiety. Dla każdego pytania należy zaznaczyć odpowiedź we właściwej kolumnie, używając skali 0 – 5 (0 – opinia bardzo negatywna, 5 – opinia wysoce pozytywna). W przypadku oceny wykładu, ankietę wypełniają jedynie studenci którzy brali udział w powyżej 50% zajęć. Ankieta jest anonimowa. Czy zajęcia wzbogaciły Twoją wiedzę lub pozwoliły nabyć nowe umiejętności? Czy prowadzący rozpoczynał i kończył zajęcia zgodnie z planem? Czy prowadzący był dobrze przygotowany do zajęć? Uwagi dotyczące zajęć i sposobu ich prowadzenia: ……………………………………………………………………………………………………………………… ……………………………………………………………………………………………………………………… …………………………………………………………………………………………………………………..

Prawa i obowiązki studentów i doktorantów wynikające z Uchwały 391/2011 Senatu UM w Łodzi Ocenianie studentów (§ 17) 1. Prowadzący zajęcia z określonego przedmiotu jest zobowiązany do przedstawienia studentom na pierwszych zajęciach wymagań i kryteriów zaliczenia przedmiotu. 2. Każdy Zakład i Katedra w UM w Łodzi określa w formie pisemnej i zamieszcza w systemie informatycznym Uniwersytetu Medycznego w Łodzi wymagania i kryteria oceniania studentów podczas egzaminu. 3. Student ma prawo do uzasadnienia oceny jaką otrzymał z egzaminu.

(§ 18) 1. Studenci okresowo opiniują sposób ich oceniania na zajęciach, w których uczestniczyli w danym roku akademickim. Anonimowe ankiety dotyczące zasad oceniania będą dostępne w systemie informatycznym UM w Łodzi. 2. Opracowania wyników ankiet dokonuje Biuro ds. Zapewnienia Jakości Kształcenia, we współpracy z Katedrą Nauk Humanistycznych. Wyniki przekazywane są Uczelnianemu Zespołowi ds. Zapewnienia Jakości Kształcenia, a następnie właściwym Wydziałowym Zespołom ds. Zapewnienia Jakości Kształcenia.

Ocenianie doktorantów (§ 21) 1. Dziekan Wydziału, w porozumieniu z Kierownikiem Studium Doktoranckiego oraz Pełnomocnikami Dziekanów ds. Studiów Doktoranckich, określa organizację zajęć na studiach doktoranckich i sposób ich zaliczania. 2. Nauczyciel akademicki prowadzący określony przedmiot na studiach doktoranckich jest zobowiązany do przedstawienia studentom na pierwszych zajęciach w formie pisemnej szczegółowych wymagań i kryteriów zaliczenia przedmiotu.

3. Uczestnicy studiów doktoranckich dokonują oceny programu studiów doktoranckich w Uniwersytecie Medycznym w Łodzi w zakresie: a) jakości oferty edukacyjnej (przydatność treści w ich rozwoju naukowym), b) sposobu prowadzenia zajęć na studiach doktoranckich, c) opinii dotyczących prowadzenia przez nich zajęć dydaktycznych. 4. Ocena ma formę anonimowej ankiety, przeprowadzanej w formie elektronicznej za pośrednictwem systemu informatycznego UM w Łodzi. Wyniki ankiet analizuje Uczelniany Zespół ds. Zapewnienia Jakości Kształcenia we współpracy z Katedrą Nauk Humanistycznych i Kierownikiem Studium Doktoranckiego.

(§ 22) Przewodniczący Samorządu Studentów UM w Łodzi składa w terminie do 15 listopada bieżącego roku akademickiego do UZZJK propozycje działania w zakresie poprawy jakości kształcenia na kolejny rok akademicki.

Ustawa Prawo o Szkolnictwie Wyższym Art. 13a. Uczelnia monitoruje kariery zawodowe swoich absolwentów w celu dostosowania kierunków studiów i programów kształcenia do potrzeb rynku pracy, w szczególności po trzech i pięciu latach od dnia ukończenia studiów. Art Organizację i tok studiów oraz związane z nimi prawa i obowiązki studenta określa regulamin studiów.

Art Wszyscy nauczyciele akademiccy podlegają okresowej ocenie, w szczególności w zakresie należytego wykonywania obowiązków. 2. Oceny dokonuje podmiot wskazany w statucie uczelni, nie rzadziej niż raz na dwa lata lub na wniosek kierownika jednostki organizacyjnej, w której nauczyciel akademicki jest zatrudniony. Oceny nauczyciela akademickiego posiadającego tytuł naukowy profesora, zatrudnionego na podstawie mianowania, dokonuje się nie rzadziej niż raz na cztery lata. 3. Podmiot, o którym mowa w ust. 2, przy dokonywaniu oceny nauczyciela akademickiego w zakresie wypełniania przez niego obowiązków dydaktycznych uwzględnia ocenę przedstawianą przez studentów i doktorantów, po zakończeniu każdego cyklu zajęć dydaktycznych. Zasady dokonywania tej oceny i sposób jej wykorzystania określa statut uczelni.