Elektroniczna Dystrybucja Informacji EDI, format XML

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
SI CEPiK Przekazywanie danych o badaniach do
Advertisements

Departament Informatyzacji MAiC
E-nauczyciel Rozwijanie umiejętności nauczycieli z zakresu wykorzystania TIK na lekcjach Rządowy Program "Cyfrowa Szkoła” oraz Certyfikacja e-Nauczycieli.
1. Geneza projektu 2. Założenia i cele projektu 3. Harmonogram projektu 4. Produkty projektu 5. Założenia techniczne i wydajnościowe 6. Wizja systemu 7.
EBPP - nowy trend na rynku
Potwierdzenie przyjęcia zamówienia
przetwarzaniu informacji
XHTML Podstawowe różnice.
e-commerce jako efektywny rozwój dystrybucji
Nowa Jakość kontroli w biznesie Projekt: Stworzenie e- usługi w postaci systemu księgowo-kadrowego on-line przez MGA Sp. z o.o. w Toruniu jest współfinansowany.
Wytyczne Ministra Rozwoju Regionalnego w zakresie wyboru projektów w trybie konkursowym Szkolenie, maja 2007 r. Departament Koordynacji i Zarządzania.
Program badań statystycznych statystyki publicznej (PBSSP) na rok 2008
elektronicznego fakturowania
Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych
Wykład 2: Systemy klasy C.A.T. (Computer-Aided Translation)
Systemy operacyjne.
Problemy organizacji usług publicznych świadczonych drogą elektroniczną wdrażanych przez MSWiA   współpraca między systemami lokalnymi a platformą ePUAP.
Wszczęcie postępowania (art. 61 KPA)
Koncepcje i rozwiązania praktyczne stosowania e-faktur
Mirosław BarszczWarszawa, 7 lipca 2005 r. Jerzy Martini Piotr Maksymiuk Marek Wojda Faktura elektroniczna Elektroniczna korespondencja z organami podatkowymi.
Współczesne systemy informacyjne
Systemy zarządzania treścią CMS
Podstawy prawne informatyzacji administracji publicznej
Prawodawstwo w zakresie gospodarki odpadami
Atlantis INSPECTOR System wspomagania zarządzaniem i ewidencją obiektów sieciowych.
Składanie deklaracji podatkowych – e-Podatki
Nowoczesny system zarządzania firmą
Elektronizacja współpracy pomiędzy Zakładem Ubezpieczeń Społecznych
Protokół Komunikacyjny
Elektroniczny Obieg Dokumentów i Elektroniczna Skrzynka Podawcza
Ramzes Sp. z o. o. ul. Fasolowa 31A Warszawa Dział handlowy tel
Janusz Langer 19 wrzesień 2006, FTB/ZBP, Warszawa
Ministerstwo Finansów
Mobilny ePodpis już w Plusie Polkomtel i MobiTrust Warszawa, 7 stycznia 2009 – w ofercie Plus dla Firm od 9 stycznia 2009 roku.
1. 2 Elektroniczna Dystrybucja Informacji EDI, format XML Wydział Prawa i Administracji Pracownia Komputerowa.
Inicjatywa elektronicznego biznesu w przedsiębiorstwach
Pierwszy rok obawy, nadzieje i rzeczywistość
Przegląd prac prowadzonych nad elektroniczną postacią aktów prawnych Jarosław Deminet Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach.
CDN OPT!MA integracja z Systemem Microsoft Office 2003.
Szkolenie dla nowych podmiotów – aplikacje w kontraktowaniu na lata Lubuski Oddział Wojewódzki NFZ w Zielonej Górze wrzesień 2010.
Przekraczamy bariery możliwości Otwarcie formatów 2007.
System e-zamówienia.
Zarządzanie dokumentacją medyczną w modelu zdecentralizowanym
Prezentacja i szkolenie
Ogólnokrajowa karta miejska
XML – eXtensible Markup Language
Innowacje pedagogiczne w przedszkolach
A. Jędryczkowski – 2007 r.. Algorytmem nazwiemy ścisły przepis postępowania, którego wykonanie gwarantuje otrzymanie danych wynikowych z dostarczonych.
Tworzenie stron internetowych www World Wide Web
eDeklaracje – dla podatnika
Podpis elektroniczny Przesyłanie i składowanie faktur elektronicznych
XML Publisher Przedmiot i zakres szkolenia Przedmiot i zakres szkolenia Przeznaczenie XML Publisher Przeznaczenie XML Publisher Definiowanie Definiowanie.
Automatyczna wymiana zawiadomień z Sądami Rejonowymi w myśl Ustawy o Infrastrukturze Informacji Przestrzennej Mariusz Kasperkiewicz Jastrzębia Góra,
Płatnik PIT – zmiany od 2015 roku
Źródła prawa powszechnie obowiązującego i miejsce jego ogłoszenia
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
Andrzej Majkowski 1 informatyka +. 2 Bezpieczeństwo protokołu HTTP Paweł Perekietka.
Przygotowali: Anna Farion Dariusz Droździel
ZASTOSOWANIE KOMPUTEROWEGO WSPOMAGANIA W ZARZĄDZANIU JAKOŚCIĄ - METODY FMEA I QFD Politechnika Śląska, Wydział Organizacji i Zarządzania, Katedra Zarządzania.
Formatowanie dokumentów
Rola KDPW w obsłudze walnych zgromadzeń Pierwsze doświadczenia po zmianie KSH.
Moduł e-Kontroli Grzegorz Dziurla.
Dokumenty jako dowód w postępowaniu administracyjnym
DOKUMENTACJA OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH dr hab. Mariusz Jagielski
 Art Jeżeli liczba zmian w ustawie jest znaczna lub gdy ustawa była wielokrotnie uprzednio nowelizowana i posługiwanie się tekstem ustawy może.
WYDZIAŁ ZARZĄDZANIA KRYZYSOWEGO
Repozytorium Transakcji w KDPW Warszawa, 8 listopada 2012.
NAJWAŻNIEJSZE AKTY PRAWNE WYKONAWCZE DO USTAWY Z 29 SIERPNIA 1997 ROKU O OCHRONIE DANYCH OSOBOWYCH.
Hipertekst HTML WWW.
PODSTAWY PRZEDSIĘBIORCZOŚCI
Zapis prezentacji:

Elektroniczna Dystrybucja Informacji EDI, format XML Wydział Prawa i Administracji Pracownia Komputerowa

Elektroniczna wymiana danych (ang Elektroniczna wymiana danych (ang. Electronic Data Interchange), to sposób wymiany dokumentów pomiędzy kontrahentami w postaci elektronicznej, charakteryzujący się: przesyłaniem dokumentów w formie elektronicznej („bezpapierowej”), wymianą dokumentów spełniających uzgodnione wcześniej standardy dotyczące zawartości i formatu np. XML, EDIFACT, wymianą danych bezpośrednio pomiędzy systemami informatycznymi partnerów

EDI- Elektroniczna wymiana danych EDI określa sposób wymiany pomiędzy komputerami stron, dokładnie określonych co do formatu komunikatów,. W ramach EDI definiuje się sekwencję komunikatów między stronami transmisji, przy czym każda z nich może być jej nadawcą lub odbiorcą. Dane zawierające treść dokumentów mogą być przesłane od nadawcy do odbiorcy poprzez środki porozumiewania się na odległość lub też mogą być przewiezione na nośniku pamięci.

EDI- Elektroniczna wymiana danych (2) EDI wyeliminuje konieczność wielokrotnego wprowadzania danych oraz przyspiesza i zwiększa dokładność przepływu informacji dzięki połączeniu odpowiednich aplikacji komputerowych między firmami uczestniczącymi w wymianie. Użycie EDI poprawia czasową dostępność informacji logistycznej, poszerza i uściśla dane, a także zmniejsza pracochłonność procesu. Aby w pełni wykorzystać zalety EDI, uczestnicy kanału informacyjnego powinni się komunikować za pośrednictwem komputera. Efektywne wdrożenie EDI wymaga bezpośredniej komunikacji między systemami komputerowymi, zarówno nabywców jak i sprzedawców produktu.

Korzyści z EDI Korzyści dla Klienta wynikające z zastosowania rozwiązań EDI, to przede wszystkim: utrwalenie i wzmocnienie relacji partnerskich z kontrahentami, poprawa bezpieczeństwa i niezawodności wymiany z nimi dokumentów, redukcja kosztów administracyjnych osiągana dzięki: wyeliminowaniu dokumentów papierowych i poprawie efektywności pracy, automatyzacji przetwarzania danych i wyeliminowaniu wielokrotnego wprowadzania danych do systemów informatycznych, redukcji błędów przy wprowadzaniu danych do systemu, usprawnieniu procesu przesyłania informacji, w szczególności przyspieszeniu przesyłania informacji, zmniejszeniu kosztów łączności poprzez eliminację przesyłania dokumentów np. faksem

podanie ceny 8

podanie ceny zamówienie 9

podanie ceny zamówienie potwierdzenie przyjęcia zamówienia 10

11 podanie ceny zamówienie potwierdzenie przyjęcia zamówienia przesłanie faktury 11

12 podanie ceny zamówienie potwierdzenie przyjęcia zamówienia przesłanie faktury Informacja o zapłacie 12

Możliwości EDI Zamiast wielokrotnie przetwarzać ręcznie otrzymywane dokumenty, można uzgodnić typ elektronicznych formularzy i między komputerami przesyłać jedynie typ formularza oraz treść jego pól. Pełna treść przesyłanych w ten sposób dokumentów (opisy pól ich treść) widoczna jest zarówno u sprzedawcy jak i u odbiorcy. Pewnym ograniczeniem w stosowaniu EDI jest konieczność uzgadniania formatów poszczególnych rodzajów dokumentów przed rozpoczęciem wymiany informacji takim sposobem.

Zastosowanie EDI w praktyce Pierwszym opisanym zastosowaniem EDI był system zbierania zamówień na motocykle od klientów Kawasaki. Przyszły właściciel mógł „skonstruować” motocykl dla siebie wybierając rodzaj ramy, silnika, wyposażenie motocykla i jego kolor. Zamówienie przyjmował jeden z przedstawicieli KAWASAKI w Japonii, wypełniając z klientem elektroniczny formularz zamówienia. Zamówienie to przesyłane było do działu sprzedaży fabryki KAWASAKI, gdzie po elektronicznym przetworzeniu przesyłano je do działu montażu. Tam ustalano kolejność montażu poszczególnych motocykli i wg. tego (dalej przetwarzając elektroniczne informacje) zamawiano poszczególne podzespoły na określoną godzinę. Eliminowało to konieczność magazynowania części na poszczególnych etapach produkcji. W ciągu 48 godzin od zamówienia klient dostawał zamówiony motocykl, zbudowany z elementów wg, jego życzenia.

Format XML XML (eXtensible Markup Language – rozszerzalny język znaczników) pozwala definiować struktury dokumentów. XML to zestaw ścisłych reguł (można go traktować również jako wytyczne czy konwencję) do projektowania formatów, na których oparte zostaną dane. Jest tekstem ale nie należy go czytać Ułatwia automatyczne przetwarzanie dokumentów.

Podstawowym pojęciem w języku XML jest znacznik zawarty między znakami <> np. <data>. każdy znacznik musi być zamknięty, więc zamknięciem znacznika <data> będzie </data>. <podatnik> <nazwisko>Kowalski</nazwisko> <imie>Jan</imie> <PESEL>49021404319</PESEL> </podatnik>

XML a HTML HTML definiuje dokładne znaczenia każdego ze znaczników i jego atrybutów, jak również ich wygląd w przeglądarce, XML używa znaczników tylko do rozgraniczenia pewnej części z całego dokumentu, a interpretację znaczenia pozostawia aplikacji odczytującej te dane.

Przykładowy fragment dokumentu XML

Publikowanie prawa miejscowego Zasady i tryb ogłaszania aktów prawnych oraz wymagania techniczne dotyczące dokumentów elektronicznych określają: Ustawa z dnia 20 lipca 2000 r. (Dz.U.10.17.950) Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 25 kwietnia 2008 r. (Dz. U. 08.75.451)

Z przepisów ustawy wynika, że: Ogłoszenie w Dzienniku Urzędowym jest obowiązkowe Ogłoszenie winno nastąpić niezwłocznie Akty prawa miejscowego ogłasza się w Wojewódzkim Dzienniku Urzędowym Wojewódzki Dziennik Urzędowy wydaje wojewoda

Budowa aktu prawnego Akty prawne, przekazywane do ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym od 1.01.2009, są zapisywane jako teksty strukturalne w postaci uniwersalnego formatu tekstowego do zapisu danych w formie elektronicznej XML Tekst strukturalny aktu prawnego zawiera: strukturę aktu tekst poszczególnych części tytuły poszczególnych części przypisy załączniki do aktów

Struktura aktu prawnego: część księga tytuł dział rozdział oddział artykuł paragraf ustęp punkt litera tiret

Program do tworzenia dokumentów prawnych Edytor Aktów Prawnych XML opracowany przez firmę AC&B (Administration & Business Consulting) spełnia wszelkie wymogi ustawy Własności: Pełna zgodność z systemem Elektroniczny Dziennik Urzędowy Funkcja przekazywania uchwał i innych aktów do ogłoszenia w DU (moduł komunikacyjny) Możliwość tworzenia aktów w oparciu o szablony aktów Automatyczne tworzenie uchwał budżetowych Obsługa podpisu jednorazowego i wielopodpisu

Wymagania sprzętowe i programowe: Procesor Intel Core 2 Duo lub podobny, 4 GB RAM, 200 MB wolnego miejsca na HDD; System Windows XP z Service Pack 3 lub nowszy, Przeglądarka IE 7 lub podobna Czytnik plików PDF Wskazany Office 2007 lub nowszy Sterowniki i oprogramowanie do podpisu elektronicznego Oprogramowanie JAVA

Produktem wynikowym Edytora jest dokument XML oraz powstały na jego podstawie dokument PDF. Dokument XML zawiera treść aktu prawnego bez żadnych znaczników formatujących. Dokument PDF jest wizualną postacią pliku XML powstającą na podstawie definicji formatowania z pliku XSL. Przez modyfikacje pliku XSL możemy zmieniać wygląd pliku PDF, nie zmieniając treści pliku XML.

EDI- Elektroniczna wymiana danych (2) EDI określa sposób wymiany pomiędzy komputerami stron dokładnie określonych co do formatu komunikatów zawierających treści inne niż mechanizmy przekazu środków pieniężnych. W ramach EDI definiuje się sekwencję komunikatów między stronami transmisji, przy czym każda z nich może być jej nadawcą lub odbiorcą. Dane zawierające treść dokumentów mogą być przesłane od nadawcy do odbiorcy poprzez środki porozumiewania się na odległość lub też mogą być przewiezione na nośniku pamięci.