Krajowa Izba Gospodarcza Elektroniki i Telekomunikacji www.kigeit.org.pl Stosowanie w praktyce art. 139 PT Materiał do dyskusji Warszawa, dnia 13 marca.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
JASTRZĘBIA GÓRA 2010 Przekształcenia do postaci mapy zasadniczej do postaci cyfrowej i utworzenia baz danych Karol Kaim.
Advertisements

Dr hab. Fryderyk Zoll, prof. UJ i ALK
Prace UE w zakresie systemów zabezpieczenia społecznego
Warszawa, dnia 5 listopada 2004 r.
Najważniejsze problemy przy implementacji znowelizowanego pakietu dyrektyw łączności elektronicznej kwiecień 2010 r.
Umowa ramowa - Nazwa UMOWA O WARUNKACH I SPOSOBIE REALIZACJI LOKALNEJ STRATEGII ROZWOJU OBSZARÓW RYBACKICH.
Potrzeba nowelizacji przepisów o O.W.U.
Problematyka odmowy przyłączania do sieci elektroenergetycznej Poznań, dnia 20 listopada 2012 r.
SIEĆ SZEROKOPASMOWA POLSKI WSCHODNIEJ Władysław Ortyl Sekretarz Stanu Warszawa, 12 lipca 2007 r.
Zamówienia publiczne a innowacje
Karol Jakubowicz Polityka w dziedzinie mediów elektronicznych w UE i Polsce: propozycje „Białej Księgi”
Struktura Austriackiego Urzędu Regulacji Radiofonii i Telewizji
Ocena funkcjonowania Lokalnych Grup Działania realizujących Lokalną Strategię Rozwoju w ramach PROW 2007 – 2013 czerwiec 2012 r. Wydział Leader DROW Ministerstwo.
Utrata statusu odpadów (end of waste)
WNIOSKÓW DOFINANSOWYWANYCH
Obowiązki wynikające z art. 75 ustawy o wspieraniu rozwoju usług i sieci telekomunikacyjnych (Dz. U. Nr 106, poz. 675). (Dz. U. Nr 106, poz. 675).
Działalność jednostek samorządu terytorialnego w telekomunikacji – wymagania Megaustawy Piotr Combik.
Prawodawstwo w zakresie gospodarki odpadami
Konferencja „Wykorzystanie Paliw Metanowych w Transporcie”
Rozwój Infrastruktury Telekomunikacyjnej pod kątem ISP
1 Prawo energetyczne Założenia zmian do systemu kwalifikacji osób oraz ich spójność z przepisami UE i systemami kwalifikacji w krajach UE Ministerstwo.
Megaustawa Instytucje ustawy i działania doradcze Prezesa UKE
Zasady działania Unii Europejskiej
Funkcjonowanie procedury notyfikacji w ramach dyrektywy 98/34/WE Koordynacja systemu notyfikacji na szczeblu krajowym Warsztaty legislacyjne w zakresie.
Pieniądz Elektroniczny
Krzysztof Bielewicz ITTI Sp. z o.o e- technologie i biznes
Przestrzeganie przepisów bhp,
Zmiana rozporządzeń dla działań 413 i 431 Maj 2014 r. Wydział Leader DROW Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi.
Regionalny Program Operacyjny
Wpływ rozporządzenia eIDAS na prawo europejskie i krajowe prof. n
Zasada partnerstwa w nowej perspektywie finansowej
Ochrona danych osobowych i informacji niejawnych
KONTROLA ZARZĄDCZA - 1 Kontrolę zarządczą stanowi ogół
Kartele cenowe - nielegalne porozumienia pomiędzy przedsiębiorstwami
obowiązki przedsiębiorców telekomunikacyjnych
Podstawy prawne organizacji interwencji kryzysowej
Koncepcje zarządzania jakością (prof. nadzw. dr hab. Zofia Zymonik)
Instrukcja Ruchu i Eksploatacji Sieci Przesyłowej PSE-Operator S.A.
Dr hab. Mariusz Jagielski EKONOMICZNE ASPEKTY KONSTYTUCJI -własność Wydział Prawa i Administracji.
PRAWO ADMINISTRACYJNE
Departament Rozwoju Obszarów Wiejskich Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi Krajowa Sieć Obszarów Wiejskich.
„Budowa lub modernizacja dróg lokalnych” w ramach poddziałania „Wsparcie inwestycji związanych z tworzeniem, ulepszaniem lub rozbudową wszystkich rodzajów.
Zasady postępowania egzekucyjnego w administracji
Planowana koncepcja współpracy PPL z Województwem Lubuskim w ramach kontynuacji funkcjonowania Portu Lotniczego Zielona Góra-Babimost Zielona Góra,
Reglamentacja procesu budowy
Szerokopasmowa Polska 2020 JUSTYNA ROMANOWSKA WARSZAWA 28 STYCZNIA 2016 R.
Projekt Planu Ewaluacji Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata Posiedzenie Komitetu Monitorującego RPO WM na lata.
w Regionalnym Programie Operacyjnym
Prawo telekomunikacyjne Ewa Galewska CBKE. Sektor telekomunikacyjny Monopole naturalne Operatorzy zasiedziali Brak równowagi pomiędzy podmiotami Wysokie.
Ordynacja podatkowa Przepisy ogólne. Praktyczne i teoretyczne przesłanki wyodrębnienia gałęzi prawa podatkowego. O wyodrębnieniu danej gałęzi decydują.
Zapewnienie współkorzystania oraz dostępu telekomunikacyjnego do Regionalnych Sieci Szerokopasmowych Urząd Komunikacji Elektronicznej Departament Hurtowego.
Prawo telekomunikacyjne Ewa Galewska CBKE. Sektor telekomunikacyjny Monopole naturalne Operatorzy zasiedziali Brak równowagi pomiędzy podmiotami Wysokie.
Porozumienia w sprawie wspólnego ustalanie stawek krajowej opłaty interchange: postępowanie UOKiK Nikodem Szadkowski Departament Analiz Rynku UOKiK.
Białystok, r. Program Operacyjny Polska Cyfrowa założenia wsparcia rozwoju szybkich sieci szerokopasmowych.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Białystok, 24 września 2010 r. Sieci teleinformatyczne.
Podkomitet Monitorujący ds. równoważnego rozwoju Maria Manelska Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego Departament Wdrażania Regionalnego.
Repozytorium Transakcji w KDPW Warszawa, 8 listopada 2012.
Własność intelektualna w projektach 7PR.
Poradnik wodociągowo-kanalizacyjny   Przegląd zagadnień w świetle decyzji UOKiK Warszawa, lipiec 2016.
Konkurencja a polityka konkurencji
Konstytucyjny system źródeł prawa
Charakter prawny współdziałania Komisji Europejskiej z Prezesem UKE w regulacjach rynku wewnętrznego Mateusz Chołodecki.
Pojęcie usługi publicznej a otwarty dostęp
Procedury związane z obsługą zgłoszeń prac geodezyjnych,
Publiczne prawo konkurencji
Polskie uwarunkowania instytucjonalno-prawne dla realizacji projektów PPP 22 czerwca 2015.
Grupa tematyczna ds. innowacji w rolnictwie i na obszarach wiejskich
Czy organ podatkowy jest związany przepisami prawa wskazanym we wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej? Toruń, 31 marca 2017 r.
dr Piotr Sitniewski  Prezes Fundacji JAWNOSC.PL
UKE Praktyczne aspekty dostępu hurtowego do sieci POPC Warszawa, 20 czerwca 2018 r.
Zapis prezentacji:

Krajowa Izba Gospodarcza Elektroniki i Telekomunikacji Stosowanie w praktyce art. 139 PT Materiał do dyskusji Warszawa, dnia 13 marca 2013 r.

Krajowa Izba Gospodarcza Elektroniki i Telekomunikacji POTRZEBA WSPÓŁKORZYSTANIA Z INFRASTRUKTURY Decyzja Komisji w sprawie PL/2012/1364: Dostęp do kanalizacji kablowej oraz współużytkowanie elementów sieci i urządzeń towarzyszących w Polsce: Komisja przyznaje, że zapewnienie dostępu do istniejącej infrastruktury technicznej może ułatwić uruchomienie sieci dostępu nowej generacji. Zgodnie z niedawnymi deklaracjami Komisja zachęca do wykorzystywania i współużytkowania na szerszą skalę istniejącej kanalizacji teletechnicznej, co stanowi jedną z głównych możliwości ograniczenia kosztów wprowadzenia dostępu nowej generacji. Komisja regularnie podkreśla, że dostęp do kanalizacji kablowej może stanowić istotny element środków naprawczych stosowanych celem rozwiązania problemów związanych z fizycznym dostępem do sieci. Ułatwienie dostępu do kanalizacji kablowej może stanowić wsparcie dla procesu rozbudowy sieci szerokopasmowych w Polsce, a tym samym przyczynić się do osiągnięcia wskazanych w Europejskiej agendzie cyfrowej celów, jakimi są zapewnienie spójności społecznej i stymulowanie wzrostu gospodarczego.

Krajowa Izba Gospodarcza Elektroniki i Telekomunikacji STOSOWANIE ART. 139 PT (I) WĄTPLIWOŚCI INTERPRETACYJNE 1.Jakie elementy infrastruktury powinny podlegać regulacji z art. 139 PT? 2.Czy dostęp powinien dotyczyć jedynie infrastruktury pasywnej? 3.Jak należy definiować pojęcie infrastruktury pasywnej? 4.Czy dostęp powinien dotyczyć jedynie wolnych zasobów i jak należy je definiować? 5.Czy dostęp dotyczy jedynie infrastruktury, której właścicielem jest podmiot zobowiązany?

Krajowa Izba Gospodarcza Elektroniki i Telekomunikacji STOSOWANIE ART. 139 PT (II) OBOWIĄZKI REGULACYJNE NA RYNKACH WŁAŚCIWYCH. 1.Jaka jest relacja między stosowaniem art. 139 PT a wyznaczaniem pozycji SMP i nakładaniem obowiązków regulacyjnych? 2.Jaka jest relacja między stosowaniem art. 139 PT a rynkiem fizycznego dostępu (rynkiem nr 4 z Zaleceń KE)? 3.Czy zakres stosowanie art. 139 PT dotyczy usług LLU i BSA? 4.Czy decyzja wydana na podstawie art. 139 ust. 1b PT będzie poddana postępowaniu konsultacyjnemu? 5.Czy decyzja wydana na podstawie art. 139 ust. 1b PT będzie poddana postępowaniu konsolidacyjnemu?

Krajowa Izba Gospodarcza Elektroniki i Telekomunikacji STOSOWANIE ART. 139 PT (III) PYTANIA SZCZEGÓŁOWE DO PREZESA UKE. 1.Jak należy rozumieć kryteria z art. 139 ust. 1 PT, art. 139 ust. 1b? 2.Jak Prezes UKE rozumie zasadę proporcjonalności, o której mowa w art. 12 ust. 1 i 5 Dyrektywy Ramowej i w jaki sposób Prezes UKE będzie uwzględniał tę zasadę przy wydawaniu decyzji, o której mowa w art. 139 ust. 1b? 3.Czy istnieje prawny obowiązek opracowania informacji, o której mowa w art. 139 ust. 1a PT (jaki powinien być zakres takiego dokumentu)? 4.Czy Prezes UKE będzie wzywał (I) w tym samym czasie (II) każdego operatora sieci w Polsce do przedłożenia informacji, o której mowa w art. 139 ust. 1a PT? 5.Co będzie regulowane w ewentualnej decyzji z art. 139 ust. 1b PT?

Krajowa Izba Gospodarcza Elektroniki i Telekomunikacji STOSOWANIE ART. 139 PT (IV) INTERWENCJA PREZESA UKE 1.Potencjalna ingerencja regulacyjna powinna być ograniczona do rozwiązania istniejących na rynku problemów dotyczących blokowania dostępu do sieci 2.Według informacji uzyskanych od Członków KIGEiT nie ma problemów z dostępem do infrastruktury – wobec żadnego z Członków nie toczy się żadne postępowanie wszczęte na podstawie art. 139 PT 3.Zidentyfikowany przez Członków KIGEiT problem dotyczy jedynie dostępu do infrastruktury regulowanego na podstawie art. 30 Megaustawy

Krajowa Izba Gospodarcza Elektroniki i Telekomunikacji PODSUMOWANIE Art. 139 PT w obecnym brzmieniu wywołuje wątpliwości w zakresie jego wykładni Dla prawidłowego, przejrzystego i jednolitego stosowania tego przepisu przez operatorów niezbędne jest stanowisko Prezesa UKE dotyczące jego wykładni i stosowania Interwencja regulacyjna Prezesa UKE powinna mieć miejsce jedynie wówczas, gdy Prezes UKE zidentyfikuje problemy wskazujące, iż operatorzy spotykają się z problemami w komercyjnym dostępie do wolnych zasobów danego operatora