Etyka biznesu Reputacja, społeczna odpowiedzialność biznesu

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Juan Pablo Concari Anzuola
Advertisements

Analiza konkurencyjności polskiego sektora kosmicznego
1 Warszawa, 21 lutego 2008 r. Przegląd budżetu UE a kierunki reformy polityki spójności Podsekretarz Stanu w Augustyn Kubik Podsekretarz Stanu w Ministerstwie.
Starzenie się ludności a rozwój srebnej, białej, zielonej gospodarki
Współpraca międzysektorowa na rzecz csr na Śląsku Rola instytucji publicznych w upowszechnianiu CSR w regionie. Katowice, 27 czerwca 2012.
FORUM BIZNESU KONFERENCJA i SEMINARIUM BiznesKlaster – innowacyjna forma współpracy sektora biznesu, nauki i administracji Białystok, r. KONFERENCJA.
SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE „Moja kolorowa szkoła”
Współpraca międzysektorowa na rzecz CSR: formy, korzyści
Fairtrade – dynamiczny rynek
CARS 2020: Plan działania na rzecz konkurencyjnego i zrównoważonego przemysłu motoryzacyjnego w Europie Konferencja prasowa 8 listopada 2012.
Definicje […] społeczeństwo obywatelskie jest przestrzenią działania instytucji, organizacji, grup społecznych i jednostek, rozciągającą się pomiędzy rodziną,
Zdobądź przewagę nad konkurencją ! Bądź społecznie odpowiedzialny!
Konferencja Odpowiedzialny Biznes 2005, listopada 2005
Ministerstwo Gospodarki Działania MG na rzecz popularyzacji koncepcji nowego podejścia do zamówień publicznych Krzysztof Gulda Dyrektor Departamentu Rozwoju.
INFORMACJA I PROMOCJA Kwiecień 2004 Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej.
1 Unia Europejska a edukacja medialna Albert Woźniak Departament Polityki Europejskiej i Współpracy z Zagranicą
III Forum Gospodarcze Województwa Kujawsko-Pomorskiego Toruń, 28 maja 2003r.
Maciej Bieńkiewicz, 15 marca 2012
Internet 2006: rozwój e-commerce
Prof. dr hab.. Małgorzata – Piasecka Szkoła Główna Handlowa Warszawa
1 Warszawa, 17 stycznia 2008 r. Projekt Stanowiska Rządu ws. kierunków reformy polityki spójności UE Hanna Jahns Hanna Jahns Sekretarz Stanu w Ministerstwie.
CSR jako narzędzie budowania pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa
CSR – Made in Germany dr Zbigniew Kamiński.
Lubelskie Samorządy na 5 – wzmocnienie i poprawa jakości usług urzędów administracji samorządowej Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach.
Społeczna odpowiedzialność biznesu
Raportowanie danych niefinansowych oraz dotyczących różnorodności prace Parlamentu Europejskiego, Rady oraz Komisji Europejskiej w 2013 roku.
2012 Eko-PARP Elżbieta Rochalska Warszawa, r.
1 Ocena skutków regulacji wdrożenia dyrektywy 2006/123/WE Ministerstwo Gospodarki Departament Regulacji Gospodarczych Warszawa, 28 stycznia 2008 r.
Wsparcie na wdrożenie CSR
Społeczno-ekologiczna odpowiedzialność przedsiębiorstw na poziomie lokalnym Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa zaczyna się tam, gdzie kończy się.
Obszary społecznej odpowiedzialności według ISO
CSR jako narzędzie budowania pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa
Promocja standardów społecznej odpowiedzialności w przedsiębiorstwach Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej z EFS w ramach PO KL oraz budżetu.
Lewiatan wobec idei społecznej odpowiedzialności biznesu
Społeczne partnerstwo na rzecz zdrowia środowiskowego
Konferencja dla dyrektorów szkół i przedszkoli Europejski wymiar edukacji- rola dyrektora szkoły w realizacji międzynarodowych projektów współpracy szkół
SPOŁECZNA ODPOWIEDZIALNOŚĆ PRZEDSIĘBIORSTW. PROGRAM OPRERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Priorytet VIII Regionalne kadry gospodarki Działanie 8.1 Rozwój pracowników.
Budowanie partnerstwa Halina Siemaszko W prezentacji wykorzystano materiały Fundacji Partnerstwo dla Środowiska.
Najlepsze wykorzystanie Europejskich Ram Odniesienia na rzecz Zapewniania Jakości w Kształceniu i Szkoleniu Zawodowym Drogowskazy Jolanta Podłowska MIĘTNE,
Społeczna odpowiedzialność biznesu
PARTNERZY Konsorcja Fundusze inwestycyjne Partnerzy technologiczni Domy mediowe Agencje PR Społeczeństwo jako partner 1.
Społeczna Odpowiedzialność Biznesu CSR- Corporate Social Responsibility
Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw
Działaj odpowiedzialnie! Promocja społecznej odpowiedzialności biznesu w województwie lubuskim Jarosław Nieradka Organizacja Pracodawców Ziemi Lubuskiej.
Sprawiedliwy Handel (Fair trade) – międzynarodowy ruch konsumentów, organizacji pozarządowych, firm importerskich i handlowych oraz spółdzielni drobnych.
PRZEWODNIK DLA FIRMY. Podstawowe korzyści CRM zawiera różne wzorce współpracy między stronami, najbardziej popularną formą jest angażowanie klientów firmy.
Raport z badań CSR w opinii inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych oraz spółek giełdowych Badanie wśród inwestorów instytucjonalnych Warszawa, lipiec.
Przygotowanie MŚP do realizacji ambitnych projektów i wdrażania innowacji w ramach PO Inteligentny Rozwój.
Spróbujmy się zrozumieć Inaczej mówimy, tak samo pracujemy Głusi w pracy Korzyści dla pracodawcy – pozafinansowe.
Corporate Social Responsibility
System Przeciwdziałania Zagrożeniom Korupcyjnym
Analiza, testowanie oraz wdrożenie innowacyjnych rozwiązań wspomagających godzenie życia zawodowego i prywatnego w Wielkopolsce, opartych na idei flexicurity.
Humanistyczne aspekty zarządzania jakością
WYŻSZA SZKOŁA INFORMATYKI I ZARZĄDZANIA z siedzibą w Rzeszowie WYŻSZA SZKOŁA INFORMATYKI I ZARZĄDZANIA z siedzibą w Rzeszowie 11 WYŻSZA SZKOŁA INFORMATYKI.
Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na wszystkie wyzwania... ~ … ale jesteśmy Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na wszystkie wyzwania... ~ … ale jesteśmy.
Jak skutecznie budować pozycję firmy na rynku lokalnym?
KULTURA I ETYKA W PRACY BIUROWEJ
Działania Ministerstwa Gospodarki w obszarze
Sprzedaż lokalnych produktów trystycznych WARSZAWA_27_10_2015.
Stereotypy w zarządzaniu (komunikat) mgr Agnieszka Kamińska doktorantka politologii ISP PAN i Collegium Civitas
Etyka Patrycja Zalewska.
Skłonność do angażowania się w działania pro-konsumenckie i pro-społeczne wśród polskich przedsiębiorców Warszawa 6 czerwca 2006 Prezentacja wyników badań.
Społeczna odpowiedzialność biznesu. Celem prezentacji jest przedstawienie podstawowych założeń koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR), coraz.
Etyka biznesu. Implementacja. Instrumenty implementacyjne Projekty edukacyjne Dobrowolne zobowiązania w ramach CSR Komisje etyczne i kodeksy etyczne Audyt.
Metoda weryfikacji zakresu wdrożenia standardu ISO w przedsiębiorstwach Prowadzący: Krzysztof Janicki, Auditor Wiodący PRS Certyfikacja Termin i.
Edukacja normalizacyjna i zadaniowa w kontekście relacji „Szkoła – rynek pracy” Donata Andrzejczak Łódzkie Centrum Doskonalenia Nauczycieli I Kształcenia.
Społeczna odpowiedzialność organizacji Zmiany zachodzące w otoczeniu współczesnych organizacji powodują, że ulegają zmianie społeczne oczekiwania wobec.
Społeczna odpowiedzialność organizacji według norm ISO 26000, SA 8000
Konkurs „Biznes z Sercem” - Dlaczego warto
Prowadzący: Krzysztof Janicki, Auditor Wiodący PRS Certyfikacja
Zapis prezentacji:

Etyka biznesu Reputacja, społeczna odpowiedzialność biznesu

Nagroda nobla 1998 r. „przywrócenie etycznych wymiarów w dyskusji nad problemami gospodarki”

Stereotypy w biznesie Biznes to dżungla Pierwszy milion – ukradziony Głupi nie korzysta Wszyscy tak robią Jeśli wlazłeś między wrony… Tylko ryba nie bierze

Uzasadnienie nauczania etyki Wyzwania dla gospodarki w XXI w. Zmiany polityki gospodarczej kraju i świata Presja na obniżenie kosztów wytwarzania Kurczące się zasoby naturalne Zmiany klimatyczne Konflikty społeczne i militarne Marginalizacja grup społecznych w różnych częściach świata Łamanie praw człowieka

Źródła etyki Wg T. Kotarbińskiego: Rozum Serce (uczucia) Sumienie Wiara (religia)

ETYKA

Kształtowanie postaw Kształtowanie ludzkich postaw odbywa się za pomocą: Inspirowania zaangażowania Przykładów (naśladownictwo) Przemyśleń humanistycznych

Postawa człowieka Postawa: Trwała decyzja do działania kierowanego wartościami moralnymi Odpowiedzialność osobista

Standardy moralne Sprawiedliwość Uczciwość Prawda Słuszność

Edukacja etyki Ogólny zestaw wartości: Człowieczeństwo Wartości etyczne Argumenty Motywacja Wymogi społeczne: Kształtowanie postaw Etyka biznesu jako przedmiot nauczania

Europejski system Obejmuje: Standardy Normy Narzędzia: Prawo Nauka Informacja Możliwy dzięki: Zniesieniu barier Mobilności pracowników Porównywalności firm (zasad)

Korzyści stosowania etyki Międzynarodowa przejrzystość Międzynarodowe uznanie kwalifikacji kadry Międzynarodowa mobilność kadr Wdrażanie standardów etyki biznesu w firmie Zrozumienie dla społecznej odpowiedzialności firm

Zagadnienie etyki Problemy pracy: Godność pracownika Godna i sprawiedliwa płaca Bezpieczeństwo i warunki pracy Postawy pracownika Problemy reklamy i promocji: Budowa obrazu firmy Uczciwość reklamy Manipulacja informacją Wykorzystywanie emocji konsumentów

Zagadnienie etyki Problemy konkurencji: Nieuczciwa konkurencja Ujawnianie tajemnicy handlowej Kopiowanie produktów Naruszanie marki Nieuczciwe negocjacje Postępowanie pracowników: Przestrzeganie obowiązków Dbałość o dobre relacje Korupcja Kradzieże

Etyka a biznes ETYKA BIZNESU Sprawność Moralność

Dylematy etyczne Oszustwo Kradzież Korupcja Nieterminowość Nierzetelność Zła jakość Naruszanie godności człowieka Naruszanie warunków współżycia społecznego

Reputacja co to jest ? Reputacja - to inaczej opinia, jaką dany człowiek cieszy się wśród innych ludzi Opinia o firmie, ocena otoczenia

Reputacja przedsiębiorcy Istotny element działalności gospodarczej Element przewagi konkurencyjnej Dbałość o dobre imię Wartość, którą można łatwo stracić

Społeczna odpowiedzialność BIZNESU

Społeczna odpowiedzialność biznesu w UE Komisja Europejska definiuje CSR jako koncepcję dobrowolnego uwzględniania przez firmę aspektów społecznych i ekologicznych podczas prowadzenia działań handlowych i w kontaktach z interesariuszami /Green Paper for Promoting a European Framework for Corporate Social Responsibility. COM (2001) 366 final, Bruksela 2001r./

CSR w biznesie CSR to taki sposób prowadzenia działalności firmy, w którym najważniejszym celem jest osiągnięcie równowagi między jej efektywnością i dochodami a interesem społecznym

Obszar CSR Społeczna kontrola działań administracji państwowej i samorządowej Standardy w polityce Marnotrawstwo Korupcja Obrona podstawowych praw i wolności człowieka Prawo do informacji Ochrona pracy Ochrona prywatności

Światowe dokumenty CSR Deklaracja z Rio de Janeiro /Konferencja ONZ nt. środowiska i rozwoju /1992 r./ Wytyczne OECD dla przedsiębiorstw wielonarodowych

Europejskie dokumenty CSR Zielona Księga /2001/ Komunikaty Komisji Europejskiej nt. zrównoważonego rozwoju, partnerstwa na rzecz wzrostu /2002, 2006/ Komunikat KE Sprawozdanie nt. konkurencyjności /2008/ Sprawozdanie Parlamentu Europejskiego dotyczące Społecznej odpowiedzialności /2006, 2009/

Polskie dokumenty CSR Zrównoważony Biznes – podręcznik dla małych i średnich przedsiębiorstw /Ministerstwo Gospodarki/ Raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce” /2008 r./ Kodeksy etyczne /zawodowe, branżowe, organizacyjne/

Ocena CSR w Polsce Raport UE i Program ONZ ds. rozwoju CSR z 2008 r.: Polska jest najmniej zaangażowanym krajem w sprawy społeczne odpowiedzialnego biznesu Zysk jest najważniejszym Rząd nie przewodzi inicjatywom CSR W przetargach profil społeczny, ekologiczny, etyczny nie odgrywa żadnej roli Brak przepisów promujących CSR Media nie edukują społeczeństwa w zakresie prawa, ekonomii, biznesu i społecznej odpowiedzialności