Rekrutacja 2010 Tomasz Zając Pracownia Ewaluacji Jakości Kształcenia na zlecenie Biura ds. Rekrutacji Załącznik nr 2 do protokołu nr 22 posiedzenia Senatu.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Gimnazjum nr 3 do klasy językowej DSD
Advertisements

Opracowały: Dorota Gajda i Małgorzata Adamczyk
LEKTORATY.
Uniwersytet Warszawski Ucz się od najlepszych!. Uniwersytet dziś czyli nasza oferta.
KSZTAŁCENIE ZA GRANICĄ
Opracował: Zbigniew Łuczka M A T U R A W R O K U Co nowego.
MINISTERSTWO OBRONY NARODOWEJ
MATURA w bliższej i dalszej przyszłości Salon Maturzystów 2008.
Kwalifikacje nauczycieli Rok szkolny 2009/
Poradnik rekrutacyjny 2013/2014 GIMNAZJALISTO! Z nami zaplanujesz swoją przyszłość. POMAGAMY, WSPIERAMY, UDZIELAMY PORAD.
Matura w systemie polskim a matura międzynarodowa
WARUNKI REKRUTACJI na studia w Politechnice Wrocławskiej na rok akademicki 2008/2009 Doc. dr inż. Magdalena Rutkowska REKRUTACJA 2008.
Egzamin gimnazjalny od roku 2012 Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania.
MATURA 2010 RAPORT Opracowały: Dorota Gajda i Małgorzata Adamczyk.
Dalej. Wejdź na stronę internetową uczelni. Znajdź zakładkę REKRUTACJA 2010/2011 Załóż swoje konto – otrzymasz login i hasło dostępu. dalejwstecz.
Uniwersytety Trzeciego Wieku
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka Prognoza wpływu zmian demograficznych na liczbę
Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie
WYNIKI MATURY W roku szkolnym 2009/2010 do egzaminu maturalnego przystąpiło 44 tegorocznych absolwentów i 4 absolwentów z lat ubiegłych (w tym jedna.
Zasady rekrutacji - studia stacjonarne W roku akademickim 2007/2008 rekrutacja na studia stacjonarne obejmuje studia pierwszego stopnia. Absolwenci wszystkich.
Badanie losów absolwentów
§ 1 W województwie małopolskim rekrutację kandydatów do oddziałów klasy pierwszej szkół ponadgimnazjalnych dla młodzieży: liceum ogólnokształcącego,
Analiza wyników egzaminu maturalnego Sesja wiosenna 2007 r. Liceum Ogólnokształcące im. Cypriana K. w Mońkach.
Wyniki egzaminów gimnazjalnych szkół powiatu nakielskiego w roku 2011 w kontekście wyników kraju, województwa i innych powiatów przy uwzględnieniu wyników.
Warlubie, r.. Wyniki egzaminów gimnazjalnych szkół powiatu świeckiego w roku 2011 w kontekście wyników kraju, województwa i innych powiatów.
Sprzeczności i „niewykonalne” zapisy
Na podstawie interpretacji MNiSW z dnia
Seminarium Dobre praktyki w organizacji studiów I stopnia Wydział Elektroniki, Telekomunikacji i Informatyki Politechnika Gdańska Prof. dr hab. inż. Alicja.
Kształcenie inżynierów z perspektywy AGH
ELEKTRONICZNA REKRUTACJA DO SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH.
Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie
Język francuski na świecie
Rekrutacja na studia w Uniwersytecie Wrocławskim
Język francuski na świecie
1 1 Tendencje w rozwoju pomorskiej edukacji na podstawie wybranych wyników egzaminów zewnętrznych II FORUM POMORSKIEJ EDUKACJI Gdańsk, 18 listopada 2013.
Bieżąca tematyka jako element cyklu zajęć
Omówienie formularza Sprawozdania z oceny własnej – doświadczenia jednostek w uznawaniu efektów uczenia się osiągniętych poza edukacją formalną (2014)
1 Uznawanie efektów uczenia się Podstawa prawna 1.Ustawa z dnia 27 lipca 2005 roku – Prawo o szkolnictwie wyższym; 2.Rozporządzenie MNiSW z dnia 14 września.
Jak w Krakowskiej Akademii im. A. F. Modrzewskiego w Krakowskiej Akademii im. A. F. Modrzewskiego potwierdzać efekty uczenia się zdobyte poza systemem.
Rekrutacja na studia na rok akademicki 2015/2016
Egzamin maturalny maj Egzamin maturalny jest przeprowadzany na podstawie wymagań określonych w podstawie programowej kształcenia ogólnego oraz sprawdza,
Raport badawczy. Badani najczęściej odpowiadali, że podjęli pracę za granicą, chociaż mieli pracę w Polsce, jednak zarobki były zbyt niskie. Pracownicy.
Wyniki ankiety ewaluacyjnej Kierunek: GEOGRAFIA II st. Studia stacjonarne 2014.
Wyniki ankiety ewaluacyjnej Kierunek: GOSPODARKA PRZESTZRENNA II st. Studia stacjonarne 2014.
Komentarz Ankietę przeprowadzono wśród studentów ostatniego roku studiów stacjonarnych II stopnia kierunku Oceanografia wszystkich uruchomionych.
I Liceum Ogólnokształcące im. M. Kopernika – najlepsza szkoła ponadgimnazjalna w powiecie żywieckim I Liceum Ogólnokształcące im. M. Kopernika w Żywcu.
ANALIZA WYNIKÓW MATUR 2014 Liceum Ogólnokształcące w Krościenku n. D.
Badanie losów zawodowych absolwentów PWSIiP w Łomży, którzy ukończyli studia w 2010 roku mgr Marlena Włodkowska mgr inż. Sebastian Chrzanowski Biuro Karier.
Badanie losów zawodowych absolwentów PWSIiP w Łomży, którzy ukończyli studia w 2012 roku mgr Marlena Włodkowska mgr in ż. Sebastian Chrzanowski Biuro Karier.
Badanie losów zawodowych absolwentów PWSIiP w Łomży, którzy ukończyli studia w 2011 roku mgr Marlena Włodkowska Biuro Karier Łom ż a, 2014.
Polsko-hiszpański program dwudyplomowych studiów licencjackich (I stopnia) na kierunku Zarządzanie (moduł organizacyjny – Menedżer biznesu) realizowany.
Wyniki egzaminu maturalnego 2006 Maria Krystyna Szmigel OKE Kraków_2006.
1 Egzamin maturalny w roku 2008 czyli co każdy uczeń, absolwent, nauczyciel, rodzic powinien wiedzieć na temat matury w 2008 roku.
2 3 W części ustnej (bez określania poziomu) język polski język obcy nowożytny W części pisemnej język polski (poziom podstawowy) język obcy nowożytny.
Badanie losów zawodowych absolwentów PWSIiP
Rekrutacja 2017/2018 INSTRUKCJA*
Adres strony elektronicznego systemu naboru do szkół ponadgimnazjalnych Dla Kandydata: slaskie.edu.com.pl.
WYBÓR SZKÓŁ REKRUTACJA 2017
wyników sprawdzianu szóstoklasistów z dn R.
Zasady uczęszczania na lektoraty języków nowożytnych w Szkole Językowej Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu Prezentacja dla Studentów I roku Psychologii.
Kierunek: Zarządzanie Specjalność: Przedsiębiorczość i Marketing
LOSY ABSOLWENTÓW LO 2015/2016.
PRZYGOTOWANIE I ORGANIZACJAEGZAMINU MATURALNEGO W 2017 R.
SZKOLNICTWO PONADGIMNAZJALNE WARSZTATY DLA RODZICÓW
Sprawdź, którą ścieżkę rekrutacyjną powinieneś wybrać
MIEJSKI OŚRODEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI
Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie
OFERTA EDUKACYJNA. OFERTA EDUKACYJNA Przedmiot rozszerzony od klasy I Klasa I A Przedmiot rozszerzony od klasy I MATEMATYKA OD KLASY II WYBIERZESZ.
Dokument ten ma charakter informacyjny.
Opracowanie wyników egzaminów maturalnych 2019
Zapis prezentacji:

Rekrutacja 2010 Tomasz Zając Pracownia Ewaluacji Jakości Kształcenia na zlecenie Biura ds. Rekrutacji Załącznik nr 2 do protokołu nr 22 posiedzenia Senatu w dniu 15 grudnia 2010 r.

BdsR UW Opracowanie dotyczy osób, które wzięły udział w otwartej rekrutacji na studia pierwszego i drugiego stopnia oraz na jednolite magisterskie. Z systemu IRK pochodzą dane na temat kandydatów, którzy wnieśli opłatę rekrutacyjną chociaż na jeden kierunek studiów: -Zmienne demograficzne - Wyniki egzaminów - Przebieg rekrutacji Z systemu USOS pochodzą dane: -na jaki kierunek studiów kandydaci zostali przyjęci -dotyczące dyplomów licencjackich i magisterskich obronionych w 2010 r.

Rekrutacja na studia I stopnia i jednolite magisterskie

BdsR UW Liczba rejestracji na studia I stopnia i jednolite mgr w kolejnych latach Studia I stopniaStudia jednolite magisterskie

Kandydaci

BdsR UW Rok zdania matury

BdsR UW Kandydaci wg województwa Kandydaci z województwa mazowieckiego stanowią 58% ogółu kandydatów na studia stacjonarne, 77% kandydatów na studia niestacjonarne zaoczne i 76% kandydatów na studia niestacjonarne wieczorowe.

BdsR UW Liczba rejestracji Na największą liczbę kierunków kandydowały osoby, które zdawały maturę w roku Kandydaci pochodzący z województwa mazowieckiego kandydowali przeciętnie na większą liczbę kierunków niż kandydaci z innych województw. Liczba rejestracji powiązana jest z trybem studiów. Kandydaci na studia stacjonarne rejestrują się na więcej kierunków niż kandydaci na studia niestacjonarne.

BdsR UW Wybór trybu studiów Studia niestacjonarne wieczorowe stanowią dla większości decydujących się na nie kandydatów zabezpieczenie na wypadek niepowodzenia w rekrutacji na studia stacjonarne. Osoby kandydujące na studia niestacjonarne zaoczne stanowią odrębną grupę, która jest w niewielkim stopniu zainteresowana podjęciem studiów w innym trybie.

BdsR UW Wybór trybu studiów w zależności od roku zdania matury Wybór trybu studiów zależny jest od roku zdania matury. Widoczna jest także zależność wyboru trybu studiów od wyników maturalnych – osoby o niższych wynikach są bardziej skłonne do kandydowania na studia niestacjonarne.

Zakwalifikowani

BdsR UW Liczba kierunków, na które kandydat się zakwalifikował Większość kandydatów została zakwalifikowana przynajmniej na jeden kierunek studiów. Jedynie 46% kandydatów na studia stacjonarne zostało zakwalifikowanych przynajmniej na jeden kierunek studiów. Na studia niestacjonarne wieczorowe i zaoczne zakwalifikowanych zostało ponad 97% ubiegających się o to kandydatów.

Przyjęci

BdsR UW Odsetek przyjętych wśród zakwalifikowanych na studia w poszczególnych trybach Około jedna trzecia zakwalifikowanych kandydatów nie podjęła studiów na UW. Stosunkowo najmniej osób zrezygnowało ze studiów stacjonarnych

BdsR UW Liczba przyjętych na studia I stopnia i jednolite mgr w kolejnych latach Studia I stopniaStudia jednolite magisterskie

Popularność kierunków

BdsR UW Mierniki popularności kierunków studiów Stosunek liczby zakwalifikowanych do ogółu kandydatów. Pokazuje jak silna była selekcja na danym kierunku. Zależy od liczby osób, które zrezygnowały z podjęcia studiów – jest wskaźnikiem chęci podjęcia studiów przez kandydatów. Nie może być większa niż liczba kandydatów na jedno miejsce. Opisuje popularność kierunku na etapie rejestracji. Liczba kandydatów na jedno miejsce nie jest wskaźnikiem chęci podjęcia studiów - nie uwzględnia informacji na temat zachowań kandydatów następujących po etapie rejestracji - liczby zakwalifikowanych Szansa zostania zakwalifikowanym Liczba zakwalifikowanych na jedno miejsce Liczba kandydatów na jedno miejsce

BdsR UW Mierniki popularności kierunków studiów - przykład

Matury

BdsR UW Wyniki matur Widoczna jest autoselekcja kandydatów: na studia stacjonarne oraz na kierunki bardziej oblegane próbują się dostać osoby o lepszych wynikach maturalnych. Tylko na studiach stacjonarnych dochodzi do selekcji kandydatów. Ze względu na ograniczoną porównywalność wyników matur, analiza obejmuje tylko maturzystów z 2010 roku. Brane są pod uwagę egzaminy zdawane przez najwięcej osób: j. polski, j. angielski i matematyka na poziomie podstawowym. Wnioski Analizowane wyniki

BdsR UW Język polski Porównywalność wyników – Skala staninowa Konstrukcja skali wg CKE Średnie wyników egzaminu maturalnego z języka polskiego na poziomie podstawowym wśród kandydatów, zakwalifikowanych, niezakwalifikowanych i przyjętych na studia różnych trybów

BdsR UW Matematyka Porównywalność wyników – Skala staninowa Konstrukcja skali wg CKE Średnie wyników egzaminu maturalnego z matematyki na poziomie podstawowym wśród kandydatów, zakwalifikowanych, niezakwalifikowanych i przyjętych na studia różnych trybów

BdsR UW Język angielski Porównywalność wyników – Skala staninowa Konstrukcja skali wg CKE Średnie wyników egzaminu maturalnego z języka angielskiego na poziomie podstawowym wśród kandydatów, zakwalifikowanych, niezakwalifikowanych i przyjętych na studia różnych trybów

Rekrutacja na studia II stopnia

BdsR UW Liczba rejestracji na studia II stopnia w kolejnych latach Studia II stopnia

Kandydaci

BdsR UW Wiek

BdsR UW Absolwenci UW

BdsR UW Liczba rejestracji Kandydaci na studia drugiego stopnia dokonują znacznie mniej rejestracji niż kandydaci na studia pierwszego stopnia. Osoby młodsze dokonywały nieco więcej rejestracji niż starsi kandydaci

BdsR UW Wybór trybu studiów Kandydaci na studia drugiego stopnia dokonują wyboru trybu studiów w zdecydowanie odmienny sposób niż kandydaci na studia pierwszego stopnia. Można wskazać dwie odrębne grupy: kandydatów na studia stacjonarne i zaoczne.

BdsR UW Wybór trybu studiów Absolwenci UW stanowiąc połowę kandydatów na studia drugiego stopnia przeważają wśród kandydatów na studia stacjonarne oraz niestacjonarne wieczorowe. Absolwenci innych uczelni stanowią natomiast większość wśród kandydatów na studia niestacjonarne zaoczne

BdsR UW Wybór trybu studiów w zależności od wieku

Zakwalifikowani

BdsR UW Liczba kierunków, na które kandydat się zakwalifikował Selekcja na studiach drugiego stopnia jest znacznie słabsza niż na studiach pierwszego stopnia. W przypadku studiów stacjonarnych nie został zakwalifikowany co piąty kandydat. Na studiach niestacjonarnych wieczorowych nie zakwalifikowano 10% kandydatów, a na studiach niestacjonarnych zaocznych już tylko 5%.

Przyjęci

BdsR UW Odsetek przyjętych wśród zakwalifikowanych na studia w poszczególnych trybach Kandydaci na studia drugiego stopnia zdecydowanie rzadziej rezygnują z podjęcia studiów, na które zostali zakwalifikowani niż kandydaci na studia pierwszego stopnia. Przyjętych na studia zostało ponad trzy czwarte wszystkich kandydatów

BdsR UW Liczba przyjętych na studia II stopnia w kolejnych latach Studia II stopnia

BdsR UW Liczba absolwentów UW oraz absolwentów innych uczelni przyjętych na studia II stopnia w 2010 r.

Trajektoria studiowania

BdsR UW Skreślenia i rezygnacja ze studiów Największy odsetek osób, które uzyskały dyplom licencjata w terminie jest wśród osób, które rozpoczęły w 2007 roku studia stacjonarne. Najniższy odsetek osób, które uzyskały dyplom licencjata w terminie jest wśród osób, które rozpoczęły w 2007 roku studia niestacjonarne zaoczne. Liczba osób, które rozpoczęły studia w 2007 roku; Liczba osób, które rozpoczęły studia w 2007 r. i rozpoczęły III rok studiów w 2010 roku Liczba osób, które rozpoczęły III rok studiów w 2010 roku i uzyskały dyplom licencjata w 2010 roku

BdsR UW Porównanie liczby studentów przyjętych na studia I stopnia z liczbą uzyskanych dyplomów licencjackich Typ studiów Rekrutacja 2007/2008 Studenci na III roku studiów licencjackich 2009/2010 Liczba dyplomów uzyskanych przez studentów z kolumny poprzedniej Liczba dyplomów licencjackich uzyskanych przez studentów w 2009/2010 Liczba kandydatów Liczba przyjętych Stacjonarne, I stopnia Niestacjonarne wieczorowe, I stopnia Niestacjonarne zaoczne, I stopnia Ogółem Dane dotyczące liczby studentów i liczby dyplomów pochodzą z systemu USOS, zostały pobrane 14 grudnia 2010r. Dane dotyczące dyplomów uzyskanych przez studentów III roku studiów licencjackich w 2009/2010 roku akademickim obejmują okres od 1.06 do r. Dane dotyczące liczby dyplomów uzyskanych w roku 2009/2010 obejmują okres od r. do r.

BdsR UW Terminy obrony prac licencjackich W roku 2010 dyplom licencjata na UW uzyskało blisko 4700 osób* Spośród absolwentów studiów pierwszego stopnia zdecydowana większość ubiegała się o przyjęcie na studia drugiego stopnia na Uniwersytecie Warszawskich (84%). Rejestracja na studia drugiego stopnia była powiązana z terminem ukończenia studiów pierwszego stopnia Rozkład skumulowany częstości daty uzyskania dyplomu licencjata w 2010 roku. *- dane wyeksportowane z USOS Podana wartość obejmuje również osoby, które rozpoczęły studia przed 2007 rokiem.

BdsR UW Zmiany trybu studiów Spośród absolwentów studiów zaocznych blisko 30% nie ubiegało się o przyjęcie na żadne studia na UW. Absolwenci studiów stacjonarnych i zaocznych, którzy zdecydowali się kandydować na studia w 2010 roku, przeważnie nie chcieli zmieniać trybu studiów Wśród absolwentów studiów wieczorowych można zaobserwować odwrotną tendencję – większość próbowała zmienić tryb studiów Odsetek kandydatów, którzy dokonali rejestracji na studia II stopnia w poszczególnych trybach, w grupach wyróżnionych ze względu na tryb ukończonych studiów I stopnia

BdsR UW Zmiany trybu studiów c.d. Najrzadziej tryb studiów zmieniały osoby, które ukończyły studia stacjonarne I stopnia. Najczęściej zmieniły tryb studiów osoby, które ukończyły studia niestacjonarne wieczorowe I stopnia. Odsetek osób przyjętych na studia drugiego stopnia w poszczególnych trybach w grupach wyróżnionych ze względu na tryb ukończonych studiów pierwszego stopnia

BdsR UW Zmiany kierunku studiów 87% osób z omawianej grupy kandydowało na studia II stopnia na dotychczasowym kierunku, a 77% rozpoczęło na nim naukę. W omawianej grupie kandydatów zdecydowana większość (81%) decydując się na studia drugiego stopnia, kandydowała na studia będące kontynuacją ich dotychczasowych studiów. Większość z tych osób została następnie zakwalifikowana i przyjęta na studia. W efekcie 68% absolwentów, którzy chcieli kontynuować naukę na UW i mogli to uczynić na tym samym kierunku, nie skorzystało z możliwości zmiany kierunku studiów Wyłącznie osoby, które ukończyły kierunki studiów, które można kontynuować w ramach studiów drugiego stopnia. Gdy nie był brany pod uwagę tryb studiów Gdy brany pod uwagę był tryb studiów Analizowana grupa