Czynniki wpływające na atrakcyjność zajęć internetowych

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
Advertisements

POZNAWCZE SKŁADNIKI PROCESU TWÓRCZEGO
Jaki personel zatrudniamy a jaki byśmy chcieli?
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Nowoczesne technologie ICT w upowszechnianiu.
Zadanie publiczne pt. Przyszłość jest Kobietą, projekt realizowany w ramach Konkursu Dotacji – Fundusze strukturalne na poziomie NSS, edycja II, organizowanego.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Projekt realizowany przez Uniwersytet.
(na podstawie badań ankietowych)
Języki obce online - oczami studentów WSG.
Jakie strategie podczas czytania polskiego hipertekstu stosują uczący się języka polskiego jako obcego?
Izabella Bednarczyk Justyna Jonatowska
Animacja grup zadaniowych Agnieszka Leśny. Odpowiedź na pytanie czy i jak udało nam się osiągnąć zamierzone cele oraz w jaki sposób udało nam się je osiągnąć?
Trzecia edycja Ogólnouniwersyteckiej Ankiety Oceniającej Jakość Kształcenia Zakres tematyczny Albert Izdebski Mikołaj Jasiński Tomasz Zając.
Pracownia Ewaluacji Jakości Kształcenia
Osobowość Osobowość stanowią te cechy osoby bądź ludzi w ogóle, które umożliwiają wyjaśnienie spójnych wzorców zachowań. Zachowanie uwarunkowane osobowością.
TEQUILA\ TELEWYKŁADY W OCZACH STUDENTÓW wyniki ilościowe ankiety audytoryjnej zrealizowanej w latach akademickich: 2004/ / /2007 mgr Joanna.
Wybrane wyniki badania ewaluacyjnego
LITERATURA ANEKSY. STRUKTURA DZIAŁU TEORETYCZNEGO DEFINICJE WAŻNIEJSZYCH POJĘĆ HISTORIA ROZWOJU ZJAWISKA ANALIZA TEORII NAUKOWYCH PUNKTY WYJŚCIOWE O CELU.
PRZETWARZANIE POZNAWCZE
LITERATURA ANEKSY. STRUKTURA DZIAŁU TEORETYCZNEGO DEFINICJE WAŻNIEJSZYCH POJĘĆ HISTORIA ROZWOJU ZJAWISKA ANALIZA TEORII NAUKOWYCH PUNKTY WYJŚCIOWE O CELU.
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Priorytet III, Działanie 3.2 Rozwój systemu egzaminów zewnętrznych Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach.
dr Zbigniew E. Zieliński Wyższa Szkoła Handlowa
Ankieta Oceny Zajęć Dydaktycznych
OCENIANIE PREDYSPOZYCJI DO NAUKI PRZEZ INTERNET
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Priorytet III, Działanie 3.2 Rozwój systemu egzaminów zewnętrznych Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach.
GRYWALIZACJA W PROCESIE ROZWOJU KOMPETENCJI I EFEKTYWNOŚCI PRACOWNIKÓW
Katedra Zarządzania Miastem i Regionem
ZADANIA KOORDYNATORÓW
III SPOTKANIE EKSPERCKIE
„Student jako konsument na rynku multimediów”
Ankieta C Metryczka Rekrutacja.
Instrukcja USOS Ankiety wersja by Marek Opacki.
Efektywność e-nauczania w doskonaleniu zawodowym nauczycieli
Moduł: Informatyka w Zarządzaniu
- bariera informacyjna w bibliotekach akademickich
PRZYSPOSOBIENIE BIBLIOTECZNE ON-LINE Z doświadczeń e-learningu na Uniwersytecie Warszawskim Maria Wilkin, Marcin Skład Centrum Otwartej i Multimedialnej.
Zakład Psychologii Transportu Drogowego
PSYCHOSPOŁECZNE UWARUNKOWANIA ROZWOJU DZIECI I MŁODZIEŻY
Kółko chemiczne Szkolne wsparcie kapitału kulturowego.
Kłanino r. Gabriela Albertin – Koordynator Projektu
Efektywność uczenia się dziecka zależy m.in. od następujących czynników:
Cyfrowe praktyki i strategie upowszechniania i odbioru dziedzictwa kulturowego w Polsce w latach Spotkanie rekrutacyjne 10 kwietnia 2014 Instytut.
Wyniki ankiety przeprowadzonej na III roku FG/SN cykl kształcenia Olsztyn, Listopad 2014.
Wybrane zagadnienia raportu z ankiety ewaluacyjnej (wrzesień 2013 r.) respondenci: studenci studiów III stopnia biorący udział w Programie MOST w roku.
Analiza wyników ankiet studenckich za rok 2014/2015 ( semestr zimowy)
Wyniki ankiety ewaluacyjnej Kierunek: GEOGRAFIA II st. Studia stacjonarne 2014.
Wyniki ankiety ewaluacyjnej Kierunek: GOSPODARKA PRZESTZRENNA II st. Studia stacjonarne 2014.
Ankieta Oceny Zajęć 2014/2015. Na zakończenie każdego z semestrów w roku akademickim 2014/2015 tj. w terminie 2 lutego marca 2015 oraz 8 czerwca.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Maria WILKIN Stacjonarnie czy przez Internet? Indywidualizacja wyboru formy kształcenia.
IX Konferencja „Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka” Maria ZAJĄC „E-learning 2.0 a style uczenia się” Maria ZAJĄC E-learning 2.0 a style.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Anna DRZEWIŃSKA „Nauczyciele i uczniowie jako uczestnicy procesu uczenia się wykorzystywania.
E-Learning. Co to jest e-learning? E-learning jest to metoda nauczania na odległość z wykorzystaniem technologii komputerowych i Internetu. Pozwala na.
Ewaluacja pracy szkoły – drogą do wszechstronnego rozwoju uczniów.
Ewaluacja jakości kształcenia – dane zbiorcze Rok akademicki 2012/2013 Semestr zimowy Dr Agnieszka Pawlak, Zakład Nauk o Rodzinie UM Dr Paweł Przyłęcki,
Psychologiczne Kompetencje Menedżera seminarium Dr Jolanta Babiak Semestr zimowy 2016/2017.
Profiler™ Podstawowe informacje Dr Paweł Wójcik Sylwia Pawłowska Sierpień 2016.
Doradcy zawodowi : mgr Agnieszka Pątek – Gołębiowska
NCBiR Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój PLN
Analiza wyników ewaluacji form doskonalenia realizowanych przez CEN w Gdańsku w okresie I-VII 2016
„Promocja zdrowia psychicznego w środowisku akademickim, wsparcie studentów z doświadczeniem kryzysu psychicznego”
Erasmus + program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu na lata
SZKOLNICTWO PONADGIMNAZJALNE WARSZTATY DLA RODZICÓW
Postawy studentów wychowania fizycznego Uniwersytetu Rzeszowskiego wobec zdrowia Dr Jaromir Grymanowski Uniwersytet Rzeszowski Wydział Wychowania Fizycznego.
Ewaluacja szkoleń w Giżycku
Z UMIEJĘTNOŚCI JĘZYKOWYCH PO PRAKTYKACH ZAGRANICZNYCH W LIPSKU
Wyniki ankiety oceny jakości kształcenia przeprowadzonej wśród studentów w roku akademickim 2016/2017 Realizując zadania wynikające z Wewnętrznego Systemu.
Staże europejskie drogą do sukcesu
Wyniki ankiety oceny jakości kształcenia przeprowadzonej wśród nauczycieli w roku akademickim 2017/2018 Realizując zadania wynikające z Wewnętrznego Systemu.
Wyniki ankiety oceny jakości kształcenia przeprowadzonej wśród studentów w roku akademickim 2017/2018 Realizując zadania wynikające z Wewnętrznego Systemu.
ABSOLWENT, PRACODAWCA I WYKŁADOWCA – TRZY STANY JEDNA OSOBA
Zapis prezentacji:

Czynniki wpływające na atrakcyjność zajęć internetowych Dr Dorota Król mgr Aneta Mieszkowska

Wprowadzenie Zmienne osobowościowe: Neurotyczność Ekstrawersja-introwersja Otwartość na doświadczenie Samoocena Specyficzne kompetencje: Kompetencje społeczne Inteligencja emocjonalna

Pytanie badawcze nr 1 Czy studenci internetowych zajęć różnią się od tych wybierających tradycyjne formy uczenia się?

Pytanie badawcze nr 2 Jakie czynniki wpływają na ocenę kursu przez studenta? Doświadczenie – wszechstronność korzystania z sieci wzrasta wraz ze stażem korzystania z internetu

Komunikacja Wrażenie obecności społecznej Rodzaje języka w internecie: Język codziennej komunikacji w odmianie swobodnej i bardziej oficjalnej Odmiana naukowa

Pytanie badawcze nr 3 Pytanie badawcze nr 4 Czy kursy o większym stopniu interakcji są lepiej odbierane przez studentów? Pytanie badawcze nr 4 Czy sposób wypowiedzi wykładowcy (zabarwienie emocjonalne i stopień formalizmu) wpływa na ocenę kursu?

Narzędzia badawcze Kwestionariusz NEO – FFI Neurotyzm Ekstawersja Otwartość na doświadczenia Ugodowość Sumienność

Narzędzia badawcze Inwentarz Stylów Myślenia Sternberga-Wagnera monarchiczny hierarchiczny oligarchiczny anarchiczny globalny lokalny

Narzędzia Ankieta ewaluacyjna - 13 kursów z programu IBIZA (Interdyscyplinarna Baza Internetowych Zajęć Akademickich)

Osoby badane – pierwsza część Studenci z systemu ewidencji UW (USOS). Dwie grupy: osoby, które nie miały swojego konta w systemie COME UW osoby, które ukończyły kurs internetowy w poprzednim semestrze z oceną bardzo dobrą (dobrze radzące sobie w tej formie) Internetowy kwestionariusz wypełniły 143 osoby. Do analiz weszło 111 osób - 49 osób z pierwszej grupy i 62 osoby z drugiej grupy (uwzględniono tylko te, które ukończyły dwa lub więcej kursów internetowych)

Osoby badane – druga i trzecia część 463 studentów uczestniczących w trzynastu kursach COME UW w programie IBIZA, którzy wypełnili ankiety ewaluacyjne po zakończeniu kursu

Wyniki badań pierwszej części

Wyniki badań pierwszej części Żadna ze skal z Inwentarza Stylów Myślenia Stenberga-Wagnera nie różnicuje istotnie statystycznie studentów wybierających formy tradycyjne i formy online.

Wyniki badań drugiej części Zastosowałyśmy analizę regresji. Zmienna zależna – czy kurs spełnił Pan/i oczekiwania? Trzy grupy: Zastosowane komponenty i narzędzia na kursie; Cechy i umiejętności posiadane przez studentów; Cechy i umiejętności prowadzącego. Dodatkowo analizy wykonywałyśmy oddzielnie dla osób, które pierwszy raz uczestniczyły w kursie i dla tych, dla których był to kolejny kurs.

Ocena różnych komponentów i narzędzi Liczba kursów R2 F df 1 0,20 3,9*** 85 Więcej niż 1 0,13 2,7*** 83 *** p<0,001

Ocena różnych komponentów i narzędzi Predyktory Czy kurs spełnił oczekiwania? Liczba kursów 1 Więcej niż 1 Treść  = 0,32  = -0,44 Jakość zastosowanej treści ni  = 0,42 Multimedia Indywidualne zadania domowe Grupowe zadania domowe Testy Dyskusje

Samoocena studenta Liczba kursów R2 F df 1 0,12 4,7*** 186 Więcej niż 1 0,25 11,3*** 212 *** p<0,001

Czy kurs spełnił oczekiwania? Samoocena studenta Predyktory Czy kurs spełnił oczekiwania? Liczba kursów 1 Więcej niż 1 Ocena własnego zaangażowania  = 0,18 ni Samodyscyplina  = -0,18 Stopień przyswojenia wiedzy  = 0,26  = 0,45 Zamiłowanie do pisania Towarzyskość Nieśmiałość Znajomość komputera

Ocena prowadzącego Liczba kursów R2 F df 1 0,20 4,1*** 83 Więcej niż 1 0,28 7,3*** 114 *** p<0,001

Czy kurs spełnił oczekiwania? Ocena prowadzącego Predyktory Czy kurs spełnił oczekiwania? Liczba kursów 1 Więcej niż 1 Pomoc prowadzącego ni  = 0,34 Kontakt z prowadzącym  = 0,24 Przejrzyste zasady i dobra komunikatywność  = 0,26  = 0,38 Życzliwość i otwartość prowadzącego Stopień integracji grupy Atmosfera panująca na kursie Spotkania „na żywo”

Wyniki badań trzeciej części Liczba postów na wszystkich forach dyskusyjnych dzielona przez liczbę uczestników Czas odpowiedzi na pytania studentów (liczony w godzinach) – Zliczenie przymiotników i imiesłowów przymiotnikowych i ich ocena nacechowania emocjonalnego na skali od -2 (negatywny) do +2 (pozytywny) - Ocena stopnia formalizmu przez sędziów kompetentnych (kolokwialny, potoczny, formalny, urzędowy)

Wyniki badań trzeciej części

Posumowanie Są różnice pomiędzy studentami, którzy uczestniczą w kursie po raz pierwszy, a tymi, dla których jest to kolejny kurs Prawdopodobnie nacechowanie emocjonalne wypowiedzi ma wpływ na ocenę całego kursu

Pytania można kierować na adres: dkrol@abcpraca.pl lub am@uw.edu.pl Dziękuję za uwagę Pytania można kierować na adres: dkrol@abcpraca.pl lub am@uw.edu.pl