NA TLE PUBLIC RELATIONS

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Wojciech Budzyński Strategia kształtowania postaw społecznych odnośnie rozbudowy sieci dróg i autostrad w Polsce
Advertisements

Zasady i problemy koordynacji polityki regionalnej
Transformacja rynkowa firm w biznesie międzynarodowym
SPORT PR PREZENTACJA AGENCJI, ZAKRES USŁUG.
Gospodarka Społeczna na Bursztynowym Szlaku
Współpraca międzysektorowa na rzecz CSR: formy, korzyści
Budowanie dialogu społecznego – rola współpracy sektora rządowego i pozarządowego na polu pomocy społecznej w kształtowaniu skutecznego systemu pomocy.
Ekonomia społeczna – praktyki wdrażania Karolina Cyran-Juraszek.
Transakcje kompensacyjne
PSYCHOLOGIA REKLAMY wykład 7
Instytucjonalne aspekty współpracy Budowanie kompetencji do współpracy między-samorządowej i międzysektorowej jako narzędzi rozwoju lokalnego i regionalnego.
Typy zachowań firmy w procesie internacjonalizacji (projekt badawczy)
PROMOCJA, czyli KOMUNIKACJA MARKETINGOWA (1)
Maciej Bieńkiewicz, 15 marca 2012
Katedra Marketingu Usług
Reklama jest zjawiskiem ściśle związanym z gospodarką rynkową i stanowi jej integralną część.
Promocja destynacji turystycznej za granicą
Województwo pomorskie –
Zarządzanie projektami
Internet jako płaszczyzna konkurowania w warunkach zakazu reklamy publicznej Katarzyna Liczmańska.
1.
KIERUNEK: ZARZĄDZANIE Instytut Marketingu Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu SPECJALNOŚĆ: PUBLIC RELATIONS.
Agata Blady, Komunikado PR,
SPOŁECZNY WIZERUNEK PUBLIC RELATIONS
Polska prezydencja w Unii Europejskiej.
CREATIVE BRIEF. PYTANIA KIM? KIM? CZYM? CZYM?CO?
WARSZTATY COACHING WSPOMAGAJĄCE TEMPO ROZWOJU ICH UCZESTNIKÓW I SPRZYJAJĄCE POLEPSZENIU EFEKTÓW DZIAŁANIA, ZMIERZAJĄCE DO NABYCIA UMIEJĘTNOŚCI.
OCENA KSZTAŁTUJĄCA ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 94.
Pilotażowy Program LEADER+ Wsparcie tworzenia Lokalnej Grupy Działania i opracowania Zintegrowanej Strategii Rozwoju Obszarów Wiejskich w Dolinie Pilicy.
Promocja oferty przedsiębiorstwa turystycznego
CSR- instrumentalne wykorzystanie czy uczciwa gra ? Wasiak Agnieszka.
KIERUNEK: ZARZĄDZANIE
Moduł G Marketing w procesie tworzenia wartości Opiekun: Prof. nadzw. dr hab.. Stanisława Wilmańska-Sosnowska.
Wzrost innowacyjności regionu jako efekt rozwijania i upowszechniania dobrych praktyk w zakresie strategicznego zarządzania środowiskowego w organizacjach.
EWALUACJA WEWNĘTRZNA PROFIL SZKOŁY
„Edukacja a rynek pracy – źródła informacji”
1) diagnostyczna – polegająca na zgromadzeniu informacji wyjściowych o wewnętrznych i zewnętrznych warunkach działania placówki 2) twórcza – związana.
PARTNERSTWO PUBLICZNO PRYWATNE Wojewódzki Urząd Pracy w Warszawie
Stowarzyszenie Gmin RP Euroregion Bałtyk Produkty i usługi kulturalne
Projekt „Moja firma w mojej gminie”
Wprowadzanie do podstaw marketingu-mix
Społeczne zaangażowanie firm na przykładzie Garncarskiej Wioski i Rajskiego Ogrodu Krzysztof Margol.
 Chciałbym również zaznaczyć iż w celu propagowania dziedziny sportu jaką jest piłka nożna, daliśmy możliwość brania udziału w zajęciach zmniejszając.
STOSUNKI MIĘDZYNARODOWE. Cele kształcenia Zasadniczym celem kształcenia na kierunku stosunki międzynarodowe jest przygotowanie absolwenta do podejmowania.
Instrumenty promocji (narzędzia promocji).
Opracowanie: Piotr Dereszewski. „…uniwersalna funkcja kreowania i oferowania wartości (użyteczności) dla innych w celu osiągnięcia pożądanych przez organizację.
Strategie promocji.
TECHNIK HANDLOWIEC.
SPONSORING W BIBLIOTECE – Z CZYM TO SIĘ JE?
Dziennikarstwo i komunikacja społeczna UŁ semestr zimowy 2013/2014 dr Anna Obrębska.
Prawdy oczywiste Twoja firma w obliczu nowej ustawy o prawach konsumenta - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA:
To nasza pasja którą się dzielimy z wszystkimi Olympic2014 Szkółka PiłkarskaOlympic2014 Szkółka Piłkarska.
Polityka gospodarcza Wprowadzenie.
Mgr Wiznerowicz PROMOCJA.
Studia miejskie i regionalne czyli do czego możecie wykorzystać wiedzę i umiejętności analityczne o miastach i regionach? Oferta dla Studentów II stopnia.
O NAS Stowarzyszenie Wsparcie Społeczne "Ja-Ty-My" jest organizacją pozarządową działającą od 2002 r. Powstało w wyniku doświadczeń ze współpracy z Community.
A.M. Zarzycka. Rodzaje działań promocyjnych reklama (radio, telewizja, prasa, kino, formy zewnętrze, Internet, tzw. direct mail) public relations sponsoring.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko – Pomorskiego na lata Wsparcie dla przedsiębiorstw: Działanie 5.5. Promocja i rozwój markowych.
Dorota Szybała-Pelak ROLA OŚRODKÓW WSPARCIA EKONOMII SPOŁECZNEJ W ROZWOJU SEKTORA EKONOMII SPOŁECZNEJ Szczyrk, 13 kwiecień 2016.
Dr Anna M. Zarzycka Zakład Strategii Konkurencji, Instytut Rynków i Konkurencji A.M. Zarzycka
Projekt systemowy LUBUSKIE CENTRUM INNOWACJI Deklaracje współpracy na rzecz rozwoju innowacji w regionie Maciej Nowicki Dyrektor Departamentu Rozwoju Regionalnego.
Społeczna odpowiedzialność organizacji Zmiany zachodzące w otoczeniu współczesnych organizacji powodują, że ulegają zmianie społeczne oczekiwania wobec.
TECHNIK ORGANIZACJI REKLAMY Rysujemy, wymyślamy. Burzę mózgów w głowie mamy ;)
Prawo Systematyka prawa.
Agro Klaster Kujawy – regionalna organizacja przedsiębiorców sektora rolno-spożywczego.
1 Polityka gospodarcza Wprowadzenie. 2 Literatura: Zajęcia 2 i 3: „Polityka gospodarcza”, red. B. Winiarski, rozdz.1.1, 1.2 i 1.4, rozdz. 2.1, 2.2, rozdz.
Katarzyna Matuszak Dyrektor Działu Rozwoju Przedsiębiorczości
10 Najnowszych Trendów Public Relations
Reklama audiowizualna. Definicja reklamy Reklama jest najbardziej popularnym środkiem komunikowania się firm z odbiorcą. Jest istotnym elementem marketingu.
Dualne kształcenie zawodowe
Zapis prezentacji:

NA TLE PUBLIC RELATIONS SPONSORING NA TLE PUBLIC RELATIONS

CO TAKE JEST SPONSORING? Sponsoring jest umową dwóch podmiotów - sponsora i sponsorowanego ; W zamian za przekazanie przez sponsora środków niezbędnych do realizacji celów sponsorowanego, ten zobowiązuje się do  reprezentowania imienia sponsora.

DLACZEGO SPONSORING? Łąnczy w sobie dwa elementy: wsparcia ważnej inicjatywy ; wzajemność świadczeń . Sponsor nie działa tylko jak filantrop,a otrzymuje coś w zamian.

KTO TO JEST SPONSOR? instytucja lub osoba prywatna; międzynarodowe firmy, małe lokalne przedsiębiorstwa.

JAKIE KORZYŚCI ZE SPONSOROWANIA ODNOSI SPONSOROWANY? Sponsorowany otrzymuje od partnera środki umożliwiające osiągnięcie zaplanowanego celu.

Jakie są zobowiązania sponsorowanego wobec sponsora? dobre reprezentowania imienia sponsora ; sponsorowany nie powinien w żaden sposób narażać jego imienia na  szwank.

Czym różnie się sonsoring od reklamy? SPONSORING JEST: umiejscawiany w public relations i służy promocji wizerunku firmy; Jego efekty są rozłożone w czasie, są trwalsze i głębsze. REKLAMA JEST: przekazem promującym firmę oraz jej produkt; narzędziem marketingowym i ma za zadanie informować i zachęcać do kupna.

Jakie są rodzaje sponsoringu? (ze względu na charakter świadczenia); USŁUGOWY RZECZOWY FINANSOWY

osobowy, instytucjonalny i projektowy (z punktu widzenia podmiotowego); aktywny i pasywny (biorąc pod uwagę aktywność przedsiębiorstwa stającego się sponsorem); jednorazowy lub długookresowy (ze względu na czas trwania powiązań między podmiotami); krajowy, zagraniczny, międzynarodowy (zasięg geograficzny przedsięwzięcia).

CO TO JEST PUBLIC RELATIONS? to działania organizacji zmierzające do nawiązania oraz utrzymania dobrych stosunków z jej otoczeniem definiowanym jako środowisko wewnętrzne oraz zewnętrzne. dysponuje wieloma narzędziami, które służą informowaniu o działaniach podejmowanych przez organizację, o jej planach, tłumaczeniu zachowań oraz kształtowaniu opinii o organizacji. Wśród tych narzędzi, jako jedno z najefektywniejszych w budowaniu wizerunku, wymieniany jest sponsoring.

CELE SPONSORINGU: upowszechnianiu stopnia znajomości firmy; powodowaniu pozytywnych skojarzeń między sukcesami osób lub instytucji sponsorowanych a sponsorem; powstawaniu i utrwalaniu pozytywnej opinii o sponsorze; tworzeniu atmosfery do wprowadzenia nowego towaru; precyzyjnym dotarciu do grup opiniotwórczych;

KONIEC Przygotowała ULYANA DZYUMA

Żródło: www. opoka.org.pl www.esponsor.pl