PROGRAM COMENIUS W EKONOMIKU Co to jest??? Projekt Democratic Values and Linguistic Diversity - Numer umowy: 2013-1-ES1-COM06-73772 2 - realizowany przez.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
dr Anna Murkowska dr Przemysław Wolski
Advertisements

Wizyty Studyjne Anna Kowalczyk Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
Wizyty Studyjne Wizyty studyjne 2009/2010 Spotkanie informacyjne Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie się przez.
Partnerska Współpraca Szkół Językowy Projekt Comeniusa pt. Wpływ kultury narodowej na kształtowanie się relacji rodzinnych w krajach zjednoczonej Europy.
Comenius Regio –
Wyrównywanie szans edukacyjnych
WYJAZDY INDYWIDUALNE UCZNIÓW Program COMENIUS konkurs 2010 Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie się przez całe życie.
C omenius Partnerskie Projekty Szkół Zadania koordynatora oraz organizacja mobilności Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie.
Program Socrates Comenius COMENIUS - komponent programu SOCRATES - stanowi wyzwanie dla 350 tysięcy szkół w Europie i 69 milionów uczniów. Wspiera inicjatywy.
INFORMACJE DLA SZKÓŁ.
NOWE PERSPEKTYWY KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO W POLSCE.
EUROPEJSKA WSPÓŁPRACA SZKÓŁ WOJEWÓDZTWA ŁÓDZKIEGO
COMENIUS WIELOSTRONNE PARTNERSKIE PROJEKTY SZKÓŁ.
Nowości w programie Comenius C omenius Regio Partnerskie Projekty Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie się przez całe życie.
Program Uczenie się przez całe życie COMENIUS edukacja szkolna Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie się przez całe życie.
Oferta programu Comenius Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie się przez całe życie.
Projekt Szkoła z klasą 2.0 Edycja 2011/2012. Cele projektu Celem Programu jest promowanie wykorzystywania w nauczaniu nowoczesnych technologii informacyjno.
Wszyscy partnerzy pracują nad rozwijaniem i udoskonalaniem u uczniów twórczego myślenie i umiejętności, opracowaniem elastycznych strategii.
Opracował J. Stryjkowski
SCENARIUSZ WARSZTATÓW DLA SZKOŁY GIMNAZJALNEJ W RAMACH CYKLU PRAWA OBYWATELSKIE – MOJE PRAWA Katarzyna Stępak, Scenariusz 2, Załącznik 2 PRAWO DOSTĘPU.
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
MIĘDZYNARODOWY PROCES DYDAKTYCZNY CZYNNIKIEM WZROSTU KOMPETENCJI ZAWODOWYCH NAUCZYCIELA.
Program Comenius, jako jeden z czterech programów Unii Europejskiej Uczenie się przez całe życie, realizuje następujące akcje: – Dwustronne Partnerskie.
Zewnętrzne źródła finansowania projektów o charakterze międzynarodowym Pracownia Projektów Europejskich Świętokrzyskie Centrum Doskonalenia Nauczyciel.
Plansza tytułowa / tytuł prezentacji
Projekt tranSPORTing emotions wrzesień 2009 – czerwiec 2011.
Prezentacja Programu Leonardo da Vinci
PROGRAM MŁODZIEŻ W DZIAŁANIU Program Młodzież w Działaniu Cele Programu Aktywne uczestnictwo młodzieży w życiu społecznym Europy Budowanie.
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Akcja jest skierowana jest.
Wizyty Studyjne Wizyty studyjne dla kadry zarządzającej, decydentów i specjalistów z zakresu edukacji oraz kształcenia i doskonalenia zawodowego Fundacja.
FRSE Prezentacja na temat współpracy europejskiej ZS nr 1 w Tychach.
PROGRAM COMENIUS.
Nowy program UE wspierający edukację, szkolenia, młodzież i sport na lata
Sieć współpracy i samokształcenia jako forma uczenia się liderów WDN WIDEOKONFERENCJA Liderzy WDN 17 luty 2014 r.
COMENIUS REGIO Safe Future Secure Internet.
Comenius… … Czyli co i jak.. Comenius… … Czyli co i jak.
ERASMUS+ unijny program w dziedzinie kształcenia, szkoleń, młodzieży i sportu
Michał Tuszyński-Sikora
Zagraniczna mobilność szkolnej kadry edukacyjnej w ramach projektów instytucjonalnych. Projekt jest finansowany w ramach Programu Operacyjnego Kapitał.
Wizyta studyjna w Lizbonie - projekt PL1-ESF Jakość nadzoru pedagogicznego i pracy szkoły w programie Zagraniczna Mobilność szkolnej kadry.
PROGRAM WSPIERAJĄCY EDUKACJĘ, SZKOLENIA, MŁODZIEŻ I SPORT NA LATA
Dobre praktyki TIK. Dla kogo program? Program skierowany jest do wszystkich tych nauczycieli, którzy widzą potrzebę edukacji medialnej w szkole, chcą.
MOBILNOŚĆ SZKOLNEJ KADRY EDUKACYJNEJ… CZYLI JAK ZDOBYĆ „KASĘ” NA NAUKĘ W INNYCH KRAJACH… …I W JAKI SPOSÓB POZNAWAĆ INNE KULTURY NIE BĘDĄC ROCKEFELLEREM…
Kłanino r. Gabriela Albertin – Koordynator Projektu
TIK? TAK! Spotkanie otwierające 22 listopada 2012 r. OrganizatorzyHonorowy patron.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
P ROGRAM : E RASMUS + A KCJA KLUCZOWA : M OBILNOŚĆ EDUKACYJNA A KCJA : M OBILNOŚĆ OSÓB UCZĄCYCH SIĘ I PRACOWNIKÓW T YP AKCJI : M OBILNOŚĆ OSÓB UCZĄCYCH.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Comenius w Zespole Szkół w Siedlcu W ramach programu „Uczenie się przez całe życie” Prezentację przygotowała Jowita Kalitka Siedlec 2014.
Program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu na lata
Program Operacyjny Wiedza – Edukacja – Rozwój Programy mobilnościowe Aleksandra Szyszka.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
1 Szkoła Promuj ą ca Zdrowie. 2 Czynniki wpływające na zdrowie.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
SZKOŁA PODSTAWOWA W CHARŁUPI MAŁEJ BENEFICJENT PROGRAMU ERASMUS+
Podstawowe informacje o projekcie Nazwa projektu: „Europejskie kompetencje i jakość kształcenia osób dorosłych w dobie globalizacji” Okres realizacji:
Terra Community and Ethics for the future Projekt Unii Europejskiej w którym udział bierze nasza szkoła. Projekt jest skierowany dla uczniów klas gimnazjum.
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
WYJAZDY INDYWIDUALNE UCZNIÓW
PROJEKTY UNIJNE W ZESPOLE SZKÓŁ W GÓRZE
2014–2020 ERASMUS+ AKCJA 1 AKCJA 2 AKCJA 3
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
TRZY KULTURY W TRÓJCE projekt edukacyjny ZSP Nr 3 w Łodzi
„Wsparcie rozwoju szkół poprzez doskonalenie nauczycieli”
Szkoła Nauczycielem stoi
E-fektywne F-unkcjonalne S-zkoły
Projekt: JAK SKUTECZNIE I EFEKTYWNIE UCZYĆ DOROSŁYCH WE WSPÓŁCZESNEJ EUROPIE Nr projektu: PL01-KA mgr Elżbieta Tomaszewska – koordynator.
„HOTELARZE Z WODZICZKI – EUROPEJSKI RYNEK PRACY NA WAS CZEKA”
w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Wincentego Witosa
Projekt Mobilność kadry edukacji szkolnej
Zapis prezentacji:

PROGRAM COMENIUS W EKONOMIKU Co to jest??? Projekt Democratic Values and Linguistic Diversity - Numer umowy: ES1-COM realizowany przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 1 im. Oskara Langego w Zamościu we współpracy z następującymi szkołami partnerskimi: IES Josefina Aldecoa, Madrid, SPAIN / Chastno Sredno Obshtoobrazovatelno Uchilishte Roerich, Sofia, BULGARIA / Istituto Statale di IstruzioneSuperiore Giorgio Vasari, Figline Valdarno, ITALY / General Edip Bayoglu Secondary School,Kocaeli, TURKEY./ Scoala Gimnaziala Lesile, General Secondary School,Simnicu de Sus, ROMANIA.

PLAN PREZENTACJI: 1.Ogólna charakterystyka Programu Comenius. 2.Comenius w ZSP nr 1. 3.Zasady uczestnictwa w Programie Comenius. 4.Dlaczego warto wziąć udział w Projekcie? Projekt Democratic Values and Linguistic Diversity - Numer umowy: ES1-COM realizowany przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 1 im. Oskara Langego w Zamościu we współpracy z następującymi szkołami partnerskimi: IES Josefina Aldecoa, Madrid, SPAIN / Chastno Sredno Obshtoobrazovatelno Uchilishte Roerich, Sofia, BULGARIA / Istituto Statale di IstruzioneSuperiore Giorgio Vasari, Figline Valdarno, ITALY / General Edip Bayoglu Secondary School,Kocaeli, TURKEY./ Scoala Gimnaziala Lesile, General Secondary School,Simnicu de Sus, ROMANIA.

1. Ogólna charakterystyka Programu Comenius. Projekt Democratic Values and Linguistic Diversity - Numer umowy: ES1-COM realizowany przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 1 im. Oskara Langego w Zamościu we współpracy z następującymi szkołami partnerskimi: IES Josefina Aldecoa, Madrid, SPAIN / Chastno Sredno Obshtoobrazovatelno Uchilishte Roerich, Sofia, BULGARIA / Istituto Statale di IstruzioneSuperiore Giorgio Vasari, Figline Valdarno, ITALY / General Edip Bayoglu Secondary School,Kocaeli, TURKEY./ Scoala Gimnaziala Lesile, General Secondary School,Simnicu de Sus, ROMANIA. Program Comenius jest skierowany do osób i instytucji działających w obszarze edukacji szkolnej, ze szczególnym uwzględnieniem: uczniów korzystających z edukacji szkolnej do momentu uzyskania wykształcenia średniego; szkół określonych przez państwa członkowskie; nauczycieli i pozostałego personelu tych szkół; stowarzyszeń, organizacji non profit, organizacji pozarządowych i przedstawicieli podmiotów związanych z oświatą szkolną; osób oraz podmiotów odpowiedzialnych za organizację i realizację oświaty i edukację na poziomie lokalnym, regionalnym i krajowym; ośrodków badawczych i podmiotów zajmujących się kwestiami uczenia się przez całe życie; podmiotów oferujących usługi w zakresie doradztwa zawodowego i poradnictwa, związane z jakimkolwiek aspektem uczenia się przez całe życie.

1. Ogólna charakterystyka Programu Comenius. Projekt Democratic Values and Linguistic Diversity - Numer umowy: ES1-COM realizowany przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 1 im. Oskara Langego w Zamościu we współpracy z następującymi szkołami partnerskimi: IES Josefina Aldecoa, Madrid, SPAIN / Chastno Sredno Obshtoobrazovatelno Uchilishte Roerich, Sofia, BULGARIA / Istituto Statale di IstruzioneSuperiore Giorgio Vasari, Figline Valdarno, ITALY / General Edip Bayoglu Secondary School,Kocaeli, TURKEY./ Scoala Gimnaziala Lesile, General Secondary School,Simnicu de Sus, ROMANIA. Cele szczegółowe Programu Comenius: rozwijanie wśród młodzieży i kadry nauczycielskiej wiedzy o różnorodności kultur i języków europejskich oraz zrozumienia jej wartości; pomaganie młodym ludziom w nabyciu podstawowych umiejętności i kompetencji życiowych niezbędnych dla rozwoju osobistego, przyszłego zatrudnienia i aktywnego obywatelstwa europejskiego.

1. Ogólna charakterystyka Programu Comenius. Projekt Democratic Values and Linguistic Diversity - Numer umowy: ES1-COM realizowany przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 1 im. Oskara Langego w Zamościu we współpracy z następującymi szkołami partnerskimi: IES Josefina Aldecoa, Madrid, SPAIN / Chastno Sredno Obshtoobrazovatelno Uchilishte Roerich, Sofia, BULGARIA / Istituto Statale di IstruzioneSuperiore Giorgio Vasari, Figline Valdarno, ITALY / General Edip Bayoglu Secondary School,Kocaeli, TURKEY./ Scoala Gimnaziala Lesile, General Secondary School,Simnicu de Sus, ROMANIA. Cele operacyjne Programu Comenius: poprawa pod względem jakościowym i ilościowym mobilności, w której uczestniczą uczniowie i kadra nauczycielska z różnych państw członkowskich; poprawa pod względem jakościowym i ilościowym partnerstw pomiędzy szkołami z różnych państw członkowskich, tak aby objąć wspólnymi działaniami oświatowymi w okresie trwania programu przynajmniej 3 miliony uczniów; zachęcanie do nauki nowożytnych języków obcych; wspieranie tworzenia innowacyjnych i opartych na TIK treści, usług, metodologii uczenia oraz praktyk w zakresie uczenia się przez całe życie; wzmacnianie jakości i wymiaru europejskiego kształcenia nauczycieli; wspieranie poprawy metod dydaktycznych i zarządzania.

1. Ogólna charakterystyka Programu Comenius. Projekt Democratic Values and Linguistic Diversity - Numer umowy: ES1-COM realizowany przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 1 im. Oskara Langego w Zamościu we współpracy z następującymi szkołami partnerskimi: IES Josefina Aldecoa, Madrid, SPAIN / Chastno Sredno Obshtoobrazovatelno Uchilishte Roerich, Sofia, BULGARIA / Istituto Statale di IstruzioneSuperiore Giorgio Vasari, Figline Valdarno, ITALY / General Edip Bayoglu Secondary School,Kocaeli, TURKEY./ Scoala Gimnaziala Lesile, General Secondary School,Simnicu de Sus, ROMANIA. Działania wspierane w ramach Programu Comenius: a. Mobilność obejmująca: wymianę uczniów i kadry; mobilność w szkołach dla uczniów oraz staże w szkołach lub przedsiębiorstwach dla kadry nauczycielskiej; uczestnictwo w szkoleniach dla nauczycieli i pozostałej kadry nauczycielskiej; wizyty studyjne i przygotowawcze w ramach działań związanych z mobilnością, partnerstwem, projektami lub sieciami (również seminaria kontaktowe); praktyki dla nauczycieli i przyszłych nauczycieli;

1. Ogólna charakterystyka Programu Comenius. Projekt Democratic Values and Linguistic Diversity - Numer umowy: ES1-COM realizowany przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 1 im. Oskara Langego w Zamościu we współpracy z następującymi szkołami partnerskimi: IES Josefina Aldecoa, Madrid, SPAIN / Chastno Sredno Obshtoobrazovatelno Uchilishte Roerich, Sofia, BULGARIA / Istituto Statale di IstruzioneSuperiore Giorgio Vasari, Figline Valdarno, ITALY / General Edip Bayoglu Secondary School,Kocaeli, TURKEY./ Scoala Gimnaziala Lesile, General Secondary School,Simnicu de Sus, ROMANIA. Tworzenie partnerstw: pomiędzy szkołami w celu rozwijania wspólnych projektów oświatowych dla uczniów i ich nauczycieli; pomiędzy instytucjami pełniącymi rolę lokalnej lub regionalnej władzy oświatowej w celu wzmacniania europejskiego wymiaru w edukacji, realizacji celów programuComenius, rozwijania struktur współpracy międzynarodowej, w tym przygranicznej a w konsekwencji wzbogacenia oferty edukacyjnej dla uczniów (Comenius Regio od 2009 roku).

1. Ogólna charakterystyka Programu Comenius. Projekt Democratic Values and Linguistic Diversity - Numer umowy: ES1-COM realizowany przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 1 im. Oskara Langego w Zamościu we współpracy z następującymi szkołami partnerskimi: IES Josefina Aldecoa, Madrid, SPAIN / Chastno Sredno Obshtoobrazovatelno Uchilishte Roerich, Sofia, BULGARIA / Istituto Statale di IstruzioneSuperiore Giorgio Vasari, Figline Valdarno, ITALY / General Edip Bayoglu Secondary School,Kocaeli, TURKEY./ Scoala Gimnaziala Lesile, General Secondary School,Simnicu de Sus, ROMANIA. Ekonomik w programie Comenius: Partnerskie Projekty Szkół Projekty partnerskie to współpraca dwóch lub więcej szkół z różnych krajów UE, która skutkuje przede wszystkim wymienianą doświadczeń i uczeniem się od siebie nawzajem. Akcja ma na celu wzmacnianie europejskiego wymiaru edukacji poprzez promowanie współpracy międzynarodowej, w której uczestniczą uczniowie i kadra nauczycielska z różnych państw członkowskich.

2. Comenius w ZSP nr 1. Projekt Democratic Values and Linguistic Diversity - jest realizowany przez naszą szkołę we współpracy z następującymi szkołami partnerskimi: IES Josefina Aldecoa, Madryt, HISZPANIA; Chastno Sredno Obshtoobrazovatelno Uchilishte Roerich, Sofia, BUŁGARIA; Istituto Statale di IstruzioneSuperiore Giorgio Vasari, Figline Valdarno, WŁOCHY; General Edip Bayoglu Secondary School,Kocaeli, TURCJA; Scoala Gimnaziala Lesile, General Secondary School,Simnicu de Sus, RUMUNIA. Projekt Democratic Values and Linguistic Diversity - Numer umowy: ES1-COM realizowany przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 1 im. Oskara Langego w Zamościu we współpracy z następującymi szkołami partnerskimi: IES Josefina Aldecoa, Madrid, SPAIN / Chastno Sredno Obshtoobrazovatelno Uchilishte Roerich, Sofia, BULGARIA / Istituto Statale di IstruzioneSuperiore Giorgio Vasari, Figline Valdarno, ITALY / General Edip Bayoglu Secondary School,Kocaeli, TURKEY./ Scoala Gimnaziala Lesile, General Secondary School,Simnicu de Sus, ROMANIA.

2. Comenius w ZSP nr 1. Realizując projekt pod nazwą Democratic Values and Linguistic Diversity mamy m. in. na celu: Akceptowanie i naśladowanie pozytywnych wzorców zachowań; Kształtowanie wartości moralnych, dokonywanie wyborów oraz ich wartościowanie; Kształtowanie umiejętności słuchania innych oraz rozumienia ich poglądów; Poprawę i rozwój programów nauczania poprzez wyrabianie świadomości europejskiej oraz zrozumienia zróżnicowania globalnego; Wspierać pracę zespołową oraz interakcje społeczne pomiędzy wszystkimi partnerami projektu, które będą mieć na celu ukształtowanie w uczestnikach cech świadomego i odpowiedzialnego obywatela Europy; Stworzenie uczniom ze szkół partnerskich możliwości wzajemnej współpracy, która będzie miała na celu przygotowanie wspólnych jej efektów oraz ocenę tejże współpracy; Krytyczna ocena zasad zachowania oraz ich adekwatności w sytuacjach życia codziennego; Używanie technologii informacyjnej podczas realizacji wspólnych działań oraz w celu wspólnej komunikacji między partnerami. Projekt Democratic Values and Linguistic Diversity - Numer umowy: ES1-COM realizowany przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 1 im. Oskara Langego w Zamościu we współpracy z następującymi szkołami partnerskimi: IES Josefina Aldecoa, Madrid, SPAIN / Chastno Sredno Obshtoobrazovatelno Uchilishte Roerich, Sofia, BULGARIA / Istituto Statale di IstruzioneSuperiore Giorgio Vasari, Figline Valdarno, ITALY / General Edip Bayoglu Secondary School,Kocaeli, TURKEY./ Scoala Gimnaziala Lesile, General Secondary School,Simnicu de Sus, ROMANIA.

2. Comenius w ZSP nr 1. Projekt Democratic Values and Linguistic Diversity - Numer umowy: ES1-COM realizowany przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 1 im. Oskara Langego w Zamościu we współpracy z następującymi szkołami partnerskimi: IES Josefina Aldecoa, Madrid, SPAIN / Chastno Sredno Obshtoobrazovatelno Uchilishte Roerich, Sofia, BULGARIA / Istituto Statale di IstruzioneSuperiore Giorgio Vasari, Figline Valdarno, ITALY / General Edip Bayoglu Secondary School,Kocaeli, TURKEY./ Scoala Gimnaziala Lesile, General Secondary School,Simnicu de Sus, ROMANIA. Aby osiągnąć wyżej wspomniane cele, w naszej szkole będą podejmowane następujące działania z udziałem uczniów, nauczycieli oraz lokalnej społeczności, mające na celu wypracowanie wspólnych produktów, w postaci: 1.SZKOLNA PROJEKTOWA TABLICA OGŁOSZEŃ - aktualizowana przynajmniej dwa razy w miesiącu, zawierająca: informacje o parterach projektu, aktualnościach projektowych oraz prace uczniów zaangażowanych w realizację projektu. 2.STRONA WWW PROJEKTU: Ze strony projektowej będzie można połączyć się ze stronami domowymi szkół partnerskich w celu podejrzenia realizacji zadań założonych w realizacji projektu. 3.BLOG - będzie używany jako projektowa gazetka informacyjna. Będzie on prowadzony i redagowany w formie projektowego czasopisma elektronicznego, w którym będą publikowane treści dotyczące realizacji zadań projektowych ujętych w harmonogramie działań projektowych. Poszczególne szkoły partnerskie będą przejmować redagowanie BLOGU w trakcie trwania projektu. Ekonomik będzie redagować bloga do końca listopada 2013r.

2. Comenius w ZSP nr 1. Projekt Democratic Values and Linguistic Diversity - Numer umowy: ES1-COM realizowany przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 1 im. Oskara Langego w Zamościu we współpracy z następującymi szkołami partnerskimi: IES Josefina Aldecoa, Madrid, SPAIN / Chastno Sredno Obshtoobrazovatelno Uchilishte Roerich, Sofia, BULGARIA / Istituto Statale di IstruzioneSuperiore Giorgio Vasari, Figline Valdarno, ITALY / General Edip Bayoglu Secondary School,Kocaeli, TURKEY./ Scoala Gimnaziala Lesile, General Secondary School,Simnicu de Sus, ROMANIA. Aby osiągnąć wyżej wspomniane cele, w naszej szkole będą podejmowane następujące działania z udziałem uczniów, nauczycieli oraz lokalnej społeczności, mające na celu wypracowanie wspólnych produktów, w postaci: 4. WIKI - wewnętrzny komunikator koordynatorów projektu oraz nauczycieli zaangażowanych w jego realizację, dzięki któremu będziemy dzielić i edytować treści dotyczące realizacji zadań zaplanowanych wspólnie przez szkoły partnerskie. 5. KONFERENCJE INTERNETOWE: Tematyka wideokonferencji zostanie ustalona podczas spotkania partnerów projektu w lutym 2014r. w Polsce. Wideokonferencje będą przeprowadzone w lutym, kwietniu i grudniu 2014r. oraz w kwietniu 2015r. Proponowana przez koordynatora projektu strona to:

2. Comenius w ZSP nr 1. Projekt Democratic Values and Linguistic Diversity - Numer umowy: ES1-COM realizowany przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 1 im. Oskara Langego w Zamościu we współpracy z następującymi szkołami partnerskimi: IES Josefina Aldecoa, Madrid, SPAIN / Chastno Sredno Obshtoobrazovatelno Uchilishte Roerich, Sofia, BULGARIA / Istituto Statale di IstruzioneSuperiore Giorgio Vasari, Figline Valdarno, ITALY / General Edip Bayoglu Secondary School,Kocaeli, TURKEY./ Scoala Gimnaziala Lesile, General Secondary School,Simnicu de Sus, ROMANIA. Aby osiągnąć wyżej wspomniane cele, w naszej szkole będą podejmowane następujące działania z udziałem uczniów, nauczycieli oraz lokalnej społeczności, mające na celu wypracowanie wspólnych produktów, w postaci: 6. ROZMÓWKI MULTIMEDIALNE, obejmujące swoją tematyką następujące zagadnienia: Wartości demokratyczne (między innymi te pielęgnowane w naszej szkole); Tradycyjne postaci z literatury reprezentujące wartości demokratyczne - nawet te najbardziej zaskakujące postaci z naszej literatury; Wypracowanie wspólnej dla naszej szkoły lektury dzieła literackiego (lub jego fragmentu), gdzie bohaterowie będą reprezentować wybrane wartości demokratyczne; Opracowanie tekstu wspólnej międzynarodowej piosenki projektowej; Zawody sportowe (siatkówka, koszykówka, piłka nożna); Żywienie i zdrowa dieta; Jezyk komputerowy.

2. Comenius w ZSP nr 1. Projekt Democratic Values and Linguistic Diversity - Numer umowy: ES1-COM realizowany przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 1 im. Oskara Langego w Zamościu we współpracy z następującymi szkołami partnerskimi: IES Josefina Aldecoa, Madrid, SPAIN / Chastno Sredno Obshtoobrazovatelno Uchilishte Roerich, Sofia, BULGARIA / Istituto Statale di IstruzioneSuperiore Giorgio Vasari, Figline Valdarno, ITALY / General Edip Bayoglu Secondary School,Kocaeli, TURKEY./ Scoala Gimnaziala Lesile, General Secondary School,Simnicu de Sus, ROMANIA. Aby osiągnąć wyżej wspomniane cele, w naszej szkole będą podejmowane następujące działania z udziałem uczniów, nauczycieli oraz lokalnej społeczności, mające na celu wypracowanie wspólnych produktów, w postaci: 7. Opracowanie przez szkoły partnerskie ulotki / broszury dotyczącej wartości demokratycznych, takich jak: Tolerancja; Wolność; Współpraca; Wspólne idee; I inne wartości będą przedstawione w ciekawy i interesujący sposób.

2. Comenius w ZSP nr 1. Projekt Democratic Values and Linguistic Diversity - Numer umowy: ES1-COM realizowany przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 1 im. Oskara Langego w Zamościu we współpracy z następującymi szkołami partnerskimi: IES Josefina Aldecoa, Madrid, SPAIN / Chastno Sredno Obshtoobrazovatelno Uchilishte Roerich, Sofia, BULGARIA / Istituto Statale di IstruzioneSuperiore Giorgio Vasari, Figline Valdarno, ITALY / General Edip Bayoglu Secondary School,Kocaeli, TURKEY./ Scoala Gimnaziala Lesile, General Secondary School,Simnicu de Sus, ROMANIA. Aby osiągnąć wyżej wspomniane cele, w naszej szkole będą podejmowane następujące działania z udziałem uczniów, nauczycieli oraz lokalnej społeczności, mające na celu wypracowanie wspólnych produktów, w postaci: 8. Wspólne szkolne czytanie - uczestnicy projektu zapoznają się z wybraną przez naszą szkołę postacią z literatury polskiej, która będzie reprezentować sobą pewne wartości demokratyczne. Nie będzie to być może demokrata od samego początku, aczkolwiek w miarę poznawania tej postaci będziemy mogli zaobserwować w niej postawy otwartości na innych, być może współpracy z innymi czy jakiekolwiek inne pozytywne zmiany w kierunku szerzenia wartości demokratycznych. 9. Opowiadanie / Sztuka - tutaj opracujemy scenariusz krótkiego, minutowego przedstawienia opartego na przedstawieniu postaci z naszego wspólnego szkolnego czytania, które zarejestrujemy jako materiał video i prześlemy (z napisami w języku angielskim) go naszego koordynatora do Hiszpanii w celu zmontowania materiału video.

2. Comenius w ZSP nr 1. Projekt Democratic Values and Linguistic Diversity - Numer umowy: ES1-COM realizowany przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 1 im. Oskara Langego w Zamościu we współpracy z następującymi szkołami partnerskimi: IES Josefina Aldecoa, Madrid, SPAIN / Chastno Sredno Obshtoobrazovatelno Uchilishte Roerich, Sofia, BULGARIA / Istituto Statale di IstruzioneSuperiore Giorgio Vasari, Figline Valdarno, ITALY / General Edip Bayoglu Secondary School,Kocaeli, TURKEY./ Scoala Gimnaziala Lesile, General Secondary School,Simnicu de Sus, ROMANIA. Aby osiągnąć wyżej wspomniane cele, w naszej szkole będą podejmowane następujące działania z udziałem uczniów, nauczycieli oraz lokalnej społeczności, mające na celu wypracowanie wspólnych produktów, w postaci: 10. Zawody sportowe. Każda ze szkół partnerskich wystawi drużyny, które będą ze sobą współzawodniczyć w siatkówce, koszykówce oraz piłce nożnej. Główną ideą zawodów będzie przestrzeganie zasad fair-play. Zawody zakończą się zdobyciem nagrody dla najlepszej drużyny. 11. Broszura dotycząca zasad zdrowego żywienia. Każda ze szkół partnerskich przygotuje przepisy kulinarne dań tradycyjnych dla swojego kraju. Będą one opublikowane jako wspólna broszura projektowa. 12. Wspólna piosenka. Interesujące przedsięwzięcie, które będzie zrealizowane w oparciu o tradycyjny folklor każdego z krajów partnerskich.

2. Comenius w ZSP nr 1. Projekt Democratic Values and Linguistic Diversity - Numer umowy: ES1-COM realizowany przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 1 im. Oskara Langego w Zamościu we współpracy z następującymi szkołami partnerskimi: IES Josefina Aldecoa, Madrid, SPAIN / Chastno Sredno Obshtoobrazovatelno Uchilishte Roerich, Sofia, BULGARIA / Istituto Statale di IstruzioneSuperiore Giorgio Vasari, Figline Valdarno, ITALY / General Edip Bayoglu Secondary School,Kocaeli, TURKEY./ Scoala Gimnaziala Lesile, General Secondary School,Simnicu de Sus, ROMANIA. Aby osiągnąć wyżej wspomniane cele, w naszej szkole będą podejmowane następujące działania z udziałem uczniów, nauczycieli oraz lokalnej społeczności, mające na celu wypracowanie wspólnych produktów, w postaci: 13. Archiwum video. Każda ze szkół partnerskich będzie archiwizować swoje działania w postaci filmów video, zdjęć oraz prezentacji multimedialnych. 14. Ewaluacja działań projektowych. Będzie ona odbywać się w postaci ankiet przeprowadzanych wśród uczestników projektu (uczniów, pracowników szkoły, nauczycieli, przedstawicieli lokalnej społeczności itd.) oraz raportów przesyłanych do Fundacji Rozwoju Systemu Edukacji w Warszawie w czerwcu 2014r. oraz w czerwcu 2015r.

3. Zasady uczestnictwa w Programie Comenius. 1.CHĘĆ WZIĘCIA UDZIAŁU W PROJEKCIE. 2.WYPEŁNIENIE NIEZBĘDNEJ DOKUMENTACJI: a)Formularza zgłoszeniowego; b)Opinii Wychowawcy Klasy; c)Opinii Samorządu Uczniowskiego; Projekt Democratic Values and Linguistic Diversity - Numer umowy: ES1-COM realizowany przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 1 im. Oskara Langego w Zamościu we współpracy z następującymi szkołami partnerskimi: IES Josefina Aldecoa, Madrid, SPAIN / Chastno Sredno Obshtoobrazovatelno Uchilishte Roerich, Sofia, BULGARIA / Istituto Statale di IstruzioneSuperiore Giorgio Vasari, Figline Valdarno, ITALY / General Edip Bayoglu Secondary School,Kocaeli, TURKEY./ Scoala Gimnaziala Lesile, General Secondary School,Simnicu de Sus, ROMANIA.

3. Zasady uczestnictwa w Programie Comenius. 4. Zapoznanie się z regulaminem rekrutacji do projektu (tablica ogłoszeń na korytarzu górnym). 5. Czynny udział w działaniach projektowych na terenie szkoły. Projekt Democratic Values and Linguistic Diversity - Numer umowy: ES1-COM realizowany przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 1 im. Oskara Langego w Zamościu we współpracy z następującymi szkołami partnerskimi: IES Josefina Aldecoa, Madrid, SPAIN / Chastno Sredno Obshtoobrazovatelno Uchilishte Roerich, Sofia, BULGARIA / Istituto Statale di IstruzioneSuperiore Giorgio Vasari, Figline Valdarno, ITALY / General Edip Bayoglu Secondary School,Kocaeli, TURKEY./ Scoala Gimnaziala Lesile, General Secondary School,Simnicu de Sus, ROMANIA.

3. Zasady uczestnictwa w Programie Comenius. Projekt Democratic Values and Linguistic Diversity - Numer umowy: ES1-COM realizowany przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 1 im. Oskara Langego w Zamościu we współpracy z następującymi szkołami partnerskimi: IES Josefina Aldecoa, Madrid, SPAIN / Chastno Sredno Obshtoobrazovatelno Uchilishte Roerich, Sofia, BULGARIA / Istituto Statale di IstruzioneSuperiore Giorgio Vasari, Figline Valdarno, ITALY / General Edip Bayoglu Secondary School,Kocaeli, TURKEY./ Scoala Gimnaziala Lesile, General Secondary School,Simnicu de Sus, ROMANIA. W ramach projektu, najbardziej zaangażowani uczniowie będą mieli okazję wyjechać do Włoch, Bułgarii, Rumunii, Turcji oraz Hiszpanii celem wymiany pomysłów, prac, doświadczeń nabytych podczas pracy w kraju a także poznania kultury i obyczajów krajów partnerskich. Wszystkich chętnych do pracy w projekcie serdecznie zapraszamy i zachęcamy. Naprawdę warto. Podstawowym kryterium udziału w wyjeździe zagranicznym jest przynależność do tzw. zespołu projektowego!

3. Zasady uczestnictwa w Programie Comenius. Projekt Democratic Values and Linguistic Diversity - Numer umowy: ES1-COM realizowany przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 1 im. Oskara Langego w Zamościu we współpracy z następującymi szkołami partnerskimi: IES Josefina Aldecoa, Madrid, SPAIN / Chastno Sredno Obshtoobrazovatelno Uchilishte Roerich, Sofia, BULGARIA / Istituto Statale di IstruzioneSuperiore Giorgio Vasari, Figline Valdarno, ITALY / General Edip Bayoglu Secondary School,Kocaeli, TURKEY./ Scoala Gimnaziala Lesile, General Secondary School,Simnicu de Sus, ROMANIA. Projekt w całości pokrywa koszty ubezpieczenia, podróży, zakwaterowania i wyżywienia w krajach partnerskich! Uczniowie wyjeżdzający nie ponoszą żadnych kosztów związanych z wyjazdem.

4. Dlaczego warto wziąć udział w Projekcie? Pragniemy, aby uczniowie Ekonomika: Poznali, zrozumieli i zaakceptowali różne kultury istniejące w ramach wspólnej Europy; zrozumieli zasady zachowania i różnorodności językowej w szkole i w sytuacjach życia codziennego; pracowali nad projektem, dzięki czemu poznają nowe metody uczenia się pozwalające na rozwiązywanie zadań poprzez pracę w grupie; wzbogacili i rozwijali umiejętności językowe; rozwijali umiejętności zastosowania technologii informacyjnej. Projekt Democratic Values and Linguistic Diversity - Numer umowy: ES1-COM realizowany przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 1 im. Oskara Langego w Zamościu we współpracy z następującymi szkołami partnerskimi: IES Josefina Aldecoa, Madrid, SPAIN / Chastno Sredno Obshtoobrazovatelno Uchilishte Roerich, Sofia, BULGARIA / Istituto Statale di IstruzioneSuperiore Giorgio Vasari, Figline Valdarno, ITALY / General Edip Bayoglu Secondary School,Kocaeli, TURKEY./ Scoala Gimnaziala Lesile, General Secondary School,Simnicu de Sus, ROMANIA.

4. Dlaczego warto wziąć udział w Projekcie? Wszelkie pytania dotyczące projektu prosimy kierować na adres Link na stronie: - zakładka Comenius. Projekt Democratic Values and Linguistic Diversity - Numer umowy: ES1-COM realizowany przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 1 im. Oskara Langego w Zamościu we współpracy z następującymi szkołami partnerskimi: IES Josefina Aldecoa, Madrid, SPAIN / Chastno Sredno Obshtoobrazovatelno Uchilishte Roerich, Sofia, BULGARIA / Istituto Statale di IstruzioneSuperiore Giorgio Vasari, Figline Valdarno, ITALY / General Edip Bayoglu Secondary School,Kocaeli, TURKEY./ Scoala Gimnaziala Lesile, General Secondary School,Simnicu de Sus, ROMANIA.

4. Dlaczego warto wziąć udział w Projekcie? Prezentację przygotowali: Monika Wasilewska Beata Szczuchniak Mariusz Szczuchniak Projekt Democratic Values and Linguistic Diversity - Numer umowy: ES1-COM realizowany przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 1 im. Oskara Langego w Zamościu we współpracy z następującymi szkołami partnerskimi: IES Josefina Aldecoa, Madrid, SPAIN / Chastno Sredno Obshtoobrazovatelno Uchilishte Roerich, Sofia, BULGARIA / Istituto Statale di IstruzioneSuperiore Giorgio Vasari, Figline Valdarno, ITALY / General Edip Bayoglu Secondary School,Kocaeli, TURKEY./ Scoala Gimnaziala Lesile, General Secondary School,Simnicu de Sus, ROMANIA.

4. Dlaczego warto wziąć udział w Projekcie? Dziękujemy za uwagę. Prosimy o pytania. Projekt Democratic Values and Linguistic Diversity - Numer umowy: ES1-COM realizowany przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 1 im. Oskara Langego w Zamościu we współpracy z następującymi szkołami partnerskimi: IES Josefina Aldecoa, Madrid, SPAIN / Chastno Sredno Obshtoobrazovatelno Uchilishte Roerich, Sofia, BULGARIA / Istituto Statale di IstruzioneSuperiore Giorgio Vasari, Figline Valdarno, ITALY / General Edip Bayoglu Secondary School,Kocaeli, TURKEY./ Scoala Gimnaziala Lesile, General Secondary School,Simnicu de Sus, ROMANIA.