Warunki dla konkurencyjności rynku szkolnictwa wyższego Gospodarka-Edukacja-Nauka Seminarium Otwartość, mobilność i umiędzynarodowienie uczelni, a konkurencyjność.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Kształcenie na kierunku gospodarka przestrzenna w uczelni ekonomicznej
Advertisements

Strategia rozwoju społeczeństwa informacyjnego w Polsce do roku 2013
Foresight „Akademickie Mazowsze 2030” Model Absolwenta
Kierunek EUROPA 1. Co zrobić, aby więcej studentów zagranicznych przyjeżdżało do Polski w ramach europejskich programów wymiany? 2. Jakie warunki przyjęcia,
Polska Akademia Nauk – faza I Instytuty jako Centra Doskonałości wyższych uczelni – w fazie tworzenia instytutów (wspierać najlepszych, by stali się jeszcze.
MINISTERSTWO NAUKI I SZKOLNICTWA WYŻSZEGO Program Operacyjny Kapitał Ludzki, Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Departament Funduszy.
NARODOWA STRATEGIA SPÓJNOŚCI dla rozwoju Polski. 02Ministerstwo Rozwoju RegionalnegoWarszawa, Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka, 2007.
Oddziaływanie współczesnych przemian kulturowo-cywilizacyjnych na rozwój zasobów ludzkich w kontekście tworzenia społeczeństwa informacyjnego i gospodarki.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet IV Szkolnictwo wyższe i nauka Działanie 4.2 Patrycja Dukaczewska.
Prorektor ds. Współpracy z Zagranicą i Rozwoju Uczelni prof. dr hab. Roman Kołacz AKADEMIA ROLNICZA WE WROCŁAWIU Wrocław, ul. C.K. Norwida 25/27.
NOWE PERSPEKTYWY KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO W POLSCE.
SIEĆ LLL Uniwersytet gdański,
I.Sagan, Proces Boloński, REA, Leźno Gdańsk, 28 listopada 2008 tworzenie wspólnego Europejskiego Obszaru Szkolnictwa Wyższego przygotowanie włączenia uczelni.
KONCEPCJA DZIAŁALNOŚCI
PATENT na innowacyjny biznes
CENTRUM TRANSFERU TECHNOLOGII AKADEMII GÓRNICZO HUTNICZEJ W KRAKOWIE WARTOŚCI NIEMATERIALNE I PRAWNE JAKO NIEDOCENIANA WARTOŚĆ NA UCZELNI I W FIRMIE. WYCENA.
1 Regionalny Program Operacyjny Województwa Podlaskiego na lata projekt Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego Departament Polityki Regionalnej.
Krzysztof B. Matusiak PRZEDSIĘBIORCZA UCZELNIA, PRZEDSIĘBIORCZY PROFESOR, PRZEDSIĘBIORCZY STUDENT - wyzwania współczesności - Opole, 28 stycznia 2010.
Uniwersytet Warmińsko-Mazurski oraz Bank Gospodarstwa Krajowego dla przedsiębiorstw regionu Konferencja Finansowanie inwestycji innowacyjnych przedsiębiorstw.
Rola uczelnianych centrów transferu technologii w komercjalizacji wyników badań naukowych Jelenia Góra, listopada 2013 r. Prof. zw. dr hab. inż.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego 1 17 października 2008 r. Anna Dobrowolska Dyrektor Departamentu Funduszy Europejskich Efekty SPO WKP –rola Ministerstwa.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
Od informacji do innowacji Prezentacja Ośrodka Przetwarzania Informacji na potrzeby projektu FuturICT Krzysztof Lipiec Warszawa, 25 maja 2011r. Krzysztof.
ABC FUNDUSZY EUROPEJSKICH © Mariola Ciborowska, 11 grudnia 2012.
EDUKACJA ZAWODOWA W PRAKTYCE
Projekty systemowe i konkursowe realizowane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej na rzecz kształcenia zawodowego i ustawicznego Katowice, 29 października.
Uniwersytet Humanistyczno-Przyrodniczy Jana Kochanowskiego w Kielcach.
Uniwersytet Medyczny im
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
Innowacyjne Polskie Przedsiębiorstwa MINISTERSTWO NAUKI I SZKOLNICTWA WYŻSZEGO.
Prezentacja inicjatyw Śląskiego Klastra ICT
Centrum Statystyki Regionalnej AE w Poznaniu (CSR) zostało powołane na mocy porozumienia między Prezesem Głównego Urzędu Statystycznego a Rektorem Akademii.
Spotkania konsultacyjne
Polska w Programach Ramowych UE
Kierownik projektu: dr inż. Wojciech Zając
ALGORYTM Co wynika dla uczelni technicznych
Kształcenie inżynierów z perspektywy AGH
1 Wsparcie przedsiębiorczości z funduszy strukturalnych w latach 2007 – 2013 Tomasz Nowakowski Ministerstwo Rozwoju Regionalnego.
Pomiędzy I a II Forum Pomorskiej Edukacji
Szkoła zawodowa Rzeszów 2013.
Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 28 maja 2008 r. w sprawie programu Kreator innowacyjności – wsparcie innowacyjnej przedsiębiorczości.
Jak robić to efektywnie?
Wsparcie dla rozwoju technologii
Europa 2020 o … doradztwie zawodowym
Studia doktoranckie w Procesie Bolońskim Katarzyna Martowska Zespół Ekspertów Bolońskich UKSW, Warszawa,
Uniwersytet Rzeszowski
Spotkanie z pracownikami I r. Nowe programy nauczania (KRK)
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Kadry dla innowacyjnej gospodarki – rola priorytetu IV PO Kapitał Ludzki Agnieszka Gryzik dyrektor Departamentu.
Fundusze UE na badania i rozwój w latach Bartosz Kozicki Departament Rozwoju Regionalnego i Przestrzennego UMWP Konferencja końcowa projektu.
UAM, listopad 2007 Zasady podziału dotacji z budżetu państwa dla uczelni publicznych Składniki algorytmu dla poszczególnych wydziałów UAM.
Ogólne informacje o Funduszach Europejskich na lata Marzec, 2013 r.
Narodowe Centrum Badań i Rozwoju 1 Droga urynkowienia wynalazków – stan prawny, zasady finansowania Leszek Grabarczyk Warszawa, 19 października 2015.
Możliwości pozyskania dofinansowania dla przedsiębiorców z Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój.
XII Sympozjum Krajowej Rady Koordynatorów Projektów Badawczych UE (KRAB) 2 grudnia 2015, Narodowe Centrum Badań Jądrowych, Świerk Pozyskiwanie i realizacja.
ARP – biznes, rozwój, innowacje Poznań, 26 Listopada 2015 r. ARP S.A./ARP – biznes, rozwój, innowacje.
Komercjalizacja wyników badań naukowych przez Wrocławskie Centrum Transferu Technologii Politechniki Wrocławskiej dr Jacek Firlej, Politechnika Wrocławska.
1 Metoda oceny sposobów współpracy uczelni publicznych z otoczeniem gospodarczym w zakresie transferu wyników badań naukowych i prac rozwojowych mgr inż.
Ośrodki innowacji i przedsiębiorczości w Polsce - potencjał i rezultaty działania Opracowanie: Marzena Mażewska.
Prof. UAM dr hab. Jacek Guliński Prorektor ds. programów europejskich i współpracy z gospodarką Poznań, wrzesień 2011.
Propozycje wyzwań, celów i programów opracowanych w ramach sekcji Gospodarka i Nauka.
Technologie w zasięgu ręki. Cele regionalne Umożliwienie transferu technologii pomiędzy przedsiębiorstwami oraz ośrodkami badawczymi i przedsiębiorstwami.
Gdańsk, r. Przedsiębiorcze odkrywanie – wprowadzenie do dyskusji, doświadczenia pomorskie Maciej Dzierżanowski, Stanisław Szultka, Instytut.
Model absolwenta dr Jolanta Barbara Jabłonkowska 1.
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
Alternatywny slajd początkowy – logo bez animacji
NARODOWE CENTRUM BADAŃ I ROZWOJU
Konkursy dla ABK - podsumowanie
Starostwo Powiatowe w Świeciu ul. Gen
wyzwania i perspektywy rozwoju
Zapis prezentacji:

Warunki dla konkurencyjności rynku szkolnictwa wyższego Gospodarka-Edukacja-Nauka Seminarium Otwartość, mobilność i umiędzynarodowienie uczelni, a konkurencyjność szkolnictwa wyższego w Polsce do 2040 roku 17 XII 2013 Prof. Andrzej Rabczenko Pracodawcy RP

Warunki dla konkurencyjności szkolnictwa wyższego: Edukacja na najwyższym poziomie (zorientowana na praktykę) Nauka w czołówce światowej Silny związek Nauki z Gospodarką

Co do tego jest potrzebne? Przebudowa systemu Gospodarka-Edukacja-Nauka

Kluczowe elementy zmian Współpraca Edukacji i Nauki z Administracją Struktura uczelni Sposób transferu wiedzy z Nauki do Gospodarki

Niezbędne posunięcia Przegląd zasad finansowania Inny związek Edukacji i Nauki Miejsce Nauki w Gospodarce

Czy zmiany są niezbędne? Krótki przykład stanu obecnego Jak finansowana jest edukacja wyższa w uczelniach publicznych?

MNiSW wypracowało algorytm: Dotacja podstawowa Składnik studencko-doktorancki Przeciętna kosztochłonność Składnik kadrowy Składnik badawczy Składnik wymiany

Razem ok. 60 współczynników! Składnik dostępności kadry Gdzie Razem ok. 60 współczynników!

A co z finansowaniem nauki i transferu wiedzy?

Problemy systemowe Gospodarka Nauka Edukacja

Administracja i G-E-N Gospodarka Gospodarka A A Nauka Edukacja 

Pracodawcy RP proponują: Spójny system Gospodarka-Edukacja-Nauka GEN

Proste myślenie o Edukacji Autonomiczna edukacja finansowana z czesnego Indywidualne ścieżki studiów Kontrola efektów studiowania I etap studiów – szkoła zawodu

Proste myślenie o Nauce Zadaniowe finansowanie badań naukowych Zmiany mechanizmów konkursowych Fundusz projektów własnych Projekty narodowe

Proste myślenie o związku Nauki z Gospodarką Finansowanie „proof of concept” Proaktywna rola biur transferu wiedzy Repozytorium Własności Intelektualnej

Równouprawnienie karier Edukator Kreator nauki Kreator aplikacji praktycznych Kompilator „Rzemieślnik” nauki

Koncepcja Centrów Wiedzy Tworzenie wiedzy: Instytuty n/b uczelniane, PAN, resortowe … Przetwarzanie wiedzy: Centra zaawansowanych technologii, unikalnych konstrukcji … Kumulacja wiedzy: Centra monitoringu zjawisk politycznych, kulturowych … Praktykowanie wiedzy: Kliniki medyczne, prawne, ośrodki aparatury unikalnej, pracownie referencyjne …

Cel strategiczny - współpraca Gospodarka Edukacja Nauka

Centralne zarządzanie? Swoboda kontrolowana przez potrzeby? Konieczna debata Paradygmat systemu Centralne zarządzanie? czy Swoboda kontrolowana przez potrzeby?

Polska – Kraj czeladników czy inżynierów?

Dziękuję A.Rabczenko@PracodawcyRP.pl