AKADEMIA WIEKU ŚREDNIEGO – akademicki model kształcenia ustawicznego osób 50+ Projekt współfinansowany ze środków UE w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
DORADZTWO ZAWODOWE W SZKOLE PONADGIMNAZJALNEJ
Advertisements

Projekty systemowe wspierające kierunki zmian w kształceniu zawodowym
Od kompetencji do kwalifikacji
KOMPETENCJE KLUCZOWE W PROJEKCIE EDUKCYJNYM
Wizyty Studyjne Wizyty studyjne 2009/2010 Spotkanie informacyjne Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie się przez.
Po co ? Wprowadzenie standardów usług edukacyjno – szkoleniowych w Małopolsce jest niezbędne dla stworzenia spójnego i efektywnego systemu edukacji pozaformalnej.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Projekt realizowany przez Uniwersytet.
FUNKCJE I Kompetencje nauczyciela
1 ZAŁOŻENIA PROJEKTOWANYCH ZMIAN KSZTAŁCENIE ZAWODOWE I USTAWICZNE.
Janusz Żak Korzyści wychowawcze i osobiste płynące z realizacji edukacji europejskiej.
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Realizacja projektu w szkołach w roku szkolnym 2010/2011 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Technologie informacyjno-komunikacyjne w kształceniu ustawicznym
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
Koncepcja rozwoju Szkoły Podstawowej nr 6 im. W. Chotomskiej w Dzierżoniowie na lata 2008 – 2013.
Ewa Miłuch - Szewczyk konsultant Dzielenie się swoją wiedzą Wiedza jest podstawą zarządzania instytucjami, placówkami obecnego XXI wieku Pracownik i pracodawca.
Uczenie się przez całe życie w Małopolsce 18 marca 2011.
W kierunku podnoszenia kwalifikacji zawodowych – konferencja podsumowująca kampanię Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Podstawowe terminy. Ustawa z dnia 27 lipca 2005 r. wraz z późniejszymi zmianami Rozporządzenie ministra nauki i szkolnictwa wyższego z dnia 5 października.
„W kierunku podnoszenia kwalifikacji zawodowych”
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego dr Anna Białek-Jaworska, WNE UW, PTM, 16 grudnia 2011.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Kwalifikacje po europejsku Zmiana dla Twojej przyszłości.
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
Modernizacja Kształcenia Zawodowego Projekty systemowe KOWEZiU Od 2008 roku w KOWEZiU realizowane są projekty systemowe…
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Informacja o programie Zostać przedsiębiorczym.
EDUKACJA ZAWODOWA W PRAKTYCE
Projekty systemowe i konkursowe realizowane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej na rzecz kształcenia zawodowego i ustawicznego Katowice, 29 października.
Rola biblioteki szkolnej w organizacji czasu wolnego uczniów jako formy przeciwdziałania zagrożeniom Łańcut,
Sesja panelowa - Panel 1 i 2 Sesja panelowa - Panel 1 i 2 Korzyści wynikające z realizacji modułowych programów nauczania dla zawodu Konferencja System.
Określa wspólny dla całej społeczności szkolnej kierunek działań
Dla Zasadniczej Szkoły Wielozawodowej w Obornikach Śląskich
Poradnictwo edukacyjno – zawodowe w Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej dla Młodzieży.
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
Szkoła demokracji – szkoła samorządności Program rozwoju kompetencji społecznych i obywatelskich rad pedagogicznych Spotkanie V Podsumowanie i zakończenie.
Seminarium tematyczne dla projektów innowacyjnych PO KL „Pracownik jak skutecznie aktywizować i wykorzystywać doświadczenie zawodowe” Warszawa, 17.
Przegląd okresowy projektu innowacyjnego pn. „AKADEMIA WIEKU ŚREDNIEGO – akademicki model kształcenia ustawicznego osób w wieku 50+” Kierownik projektu:
Kompetencje nauczycieli 6 października 2014 r. Caroline Kearney Starszy Kierownik Projektu & Analityk ds. Edukacji.
„AKADEMIA WIEKU ŚREDNIEGO – akademicki model kształcenia ustawicznego osób w wieku 50+” Projekt współfinansowany ze środków UE w ramach Europejskiego Funduszu.
KONGRES EDUKACJI POZAFORMALNEJ Warszawa, 26 listopada 2014 r. „AKADEMIA WIEKU ŚREDNIEGO – akademicki model kształcenia ustawicznego osób 50+” Projekt współfinansowany.
EDUKACJA ZDROWOTNA W SZKOŁACH PONADGIMNAZJALNYCH W POLSCE
Niewidzialne podstawy – budując kulturę szkoły, wychowujemy przyszłych zwycięzców Michelle Navarre Roel Vivit.
ŁCDNiKP 824/rz Akredytacje Łódzkiego Kuratora Oświaty dla placówki doskonalenia i pozaszkolnych form kształcenia ustawicznego Certyfikat ISO 9001 (od 2002)
Treści kształcenia.
Małe dziecko w systemie edukacji
Adres siedziby: ul. Stanisława Wyspiańskiego Oświęcim tel: fax:
5. Kształcenie praktyczne zawodowe
Technologia kształcenia zawodowego 6. Kształcenie modułowe1 6. Idea, organizacja i technologia kształcenia modułowego 1. Podstawy teoretyczne, założenia.
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015 Ewaluacje problemowe w zakresie wskazanym przez Ministra Edukacji Narodowej dotyczyły następujących.
Samouczenie się (self-directed learning) w edukacji demokratycznej
Raport z realizacji Miejskiego Planu Wsparcia w ramach projektu „Jeleniogórski system wsparcia placówek oświatowych” Konferencja dla dyrektorów szkół i.
SYRIUSZ – KONFERENCJA PSZ 2011 Monika Zawadzka Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich Partner Konferencji.
Źródła finansowania projektów podnoszących kompetencje cyfrowe PO WER
Nikogo nie trzeba przekonywać, że eksperymenty wykonywane samodzielnie przez ucznia czy prezentowane przez nauczyciela sprawiają, że lekcje są bardziej.
Możliwości rozwoju szkolnictwa zawodowego i edukacji przedszkolnej RPO WŚ
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Projekt „Opracowanie założeń merytorycznych i instytucjonalnych wdrażania KRK oraz Krajowego Rejestru Kwalifikacji dla uczenia się przez całe życie” Polska.
Edukacja normalizacyjna i zadaniowa w kontekście relacji „Szkoła – rynek pracy” Donata Andrzejczak Łódzkie Centrum Doskonalenia Nauczycieli I Kształcenia.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
Jak organizować społeczne środowisko uczenia się dzieci w klasie I?
Projekty zrealizowane w ZS1
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Projekt: JAK SKUTECZNIE I EFEKTYWNIE UCZYĆ DOROSŁYCH WE WSPÓŁCZESNEJ EUROPIE Nr projektu: PL01-KA mgr Elżbieta Tomaszewska – koordynator.
Motywowanie osób dorosłych w procesie edukacyjnym
Projekt Mobilność kadry edukacji szkolnej
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Zapis prezentacji:

AKADEMIA WIEKU ŚREDNIEGO – akademicki model kształcenia ustawicznego osób 50+ Projekt współfinansowany ze środków UE w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego AKADEMIA WIEKU ŚREDNIEGO – akademicki model kształcenia ustawicznego osób 50+ Projekt współfinansowany ze środków UE w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Wstępna wersja modelu AWŚ Aldona Pląska

AKADEMIA WIEKU ŚREDNIEGO – akademicki model kształcenia ustawicznego osób 50+ Projekt współfinansowany ze środków UE w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego AKADEMIA WIEKU ŚREDNIEGO – akademicki model kształcenia ustawicznego osób 50+ Projekt współfinansowany ze środków UE w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Cel główny WSTĘPNEJ WERSJI AKADEMICKIEGO MODELU KSZTAŁCENIA USTAWICZNEGO OSÓB W WIEKU 50+ Wdrażanie andragogicznego modelu kształcenia ukierunkowanego na uczenie się

AKADEMIA WIEKU ŚREDNIEGO – akademicki model kształcenia ustawicznego osób 50+ Projekt współfinansowany ze środków UE w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego AKADEMIA WIEKU ŚREDNIEGO – akademicki model kształcenia ustawicznego osób 50+ Projekt współfinansowany ze środków UE w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Motto: NIECH KAŻDY KOGOŚ UCZY. Marian Diamond Education In The Decades Ahead Pełny cytat brzmi: NIECH KAŻDY KOGOŚ UCZY jest moim motywem przewodnim na następne lata Doktor Diamond jest wykładowcą neuroanatomii na Uniwersytecie Kalifornijskim w Berkeley.

AKADEMIA WIEKU ŚREDNIEGO – akademicki model kształcenia ustawicznego osób 50+ Projekt współfinansowany ze środków UE w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego AKADEMIA WIEKU ŚREDNIEGO – akademicki model kształcenia ustawicznego osób 50+ Projekt współfinansowany ze środków UE w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Innowacyjność modelu AWŚ Odejście od tradycyjnego modelu kształcenia akademickiego Elastyczność modelu nastawionego na rozwiązywanie problemów społeczno – zawodowych, edukacyjnych i osobistych Wielopoziomowe połączenie między modułami, interdyscyplinarność Skoncentrowanie się na ludziach, ich potrzebach, wysoka tolerancja i akceptacja niepewności Otwarcie na doświadczenie, eksperymentowanie oraz osobiste włączanie się w proces zmian Współzależność - otwarty system wykorzystywania i dzielenia się wiedzą, materiałami każdy uczy się od każdego

AKADEMIA WIEKU ŚREDNIEGO – akademicki model kształcenia ustawicznego osób 50+ Projekt współfinansowany ze środków UE w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego AKADEMIA WIEKU ŚREDNIEGO – akademicki model kształcenia ustawicznego osób 50+ Projekt współfinansowany ze środków UE w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Założenia i filozofia modelu: kształcenie otwarte, bez formalnych warunków rekrutacji tworzenie warunków do aktywnego udziału w społeczności ludzi uczących się przez całe życie spełnianie funkcji społeczno - zawodowej, edukacyjnej i rozwojowej program nauczania nastawiony na rozwój osobisty, w tym kształtowanie poczucie własnej wartości i pewności siebie

AKADEMIA WIEKU ŚREDNIEGO – akademicki model kształcenia ustawicznego osób 50+ Projekt współfinansowany ze środków UE w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego AKADEMIA WIEKU ŚREDNIEGO – akademicki model kształcenia ustawicznego osób 50+ Projekt współfinansowany ze środków UE w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego kształcenie umiejętności życiowych, w tym twórcze rozwiązywanie problemów, kierowanie własnym życiem kształcenie umiejętności, które pozwolą uczyć się każdego przedmiotu, uczyć się myśleć oraz poznawanie nowych technik, które niezależnie od wieku - można zastosować do rozwiązania każdego problemu i podjęcia wyzwania stosowanie rozmaitych stylów i strategii nauczania, przemienność ról nauczyciela: tutor, facylitator,

AKADEMIA WIEKU ŚREDNIEGO – akademicki model kształcenia ustawicznego osób 50+ Projekt współfinansowany ze środków UE w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego AKADEMIA WIEKU ŚREDNIEGO – akademicki model kształcenia ustawicznego osób 50+ Projekt współfinansowany ze środków UE w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego trener, ekspert organizacja, przebieg kształcenia aktywizuje uczących się pod względem intelektualnym, emocjonalnym i praktycznym odwoływanie się do doświadczenia, zdobywanego podczas uczenia się w codziennym życiu dostosowanie kształcenia do indywidualnych potrzeb osoby uczącej się wspomaganie osoby uczącej się w diagnozowaniu jej potrzeb i w formułowaniu jej własnych celów

AKADEMIA WIEKU ŚREDNIEGO – akademicki model kształcenia ustawicznego osób 50+ Projekt współfinansowany ze środków UE w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego AKADEMIA WIEKU ŚREDNIEGO – akademicki model kształcenia ustawicznego osób 50+ Projekt współfinansowany ze środków UE w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego kształcenie kompetencji zawodowych nastawione jest na uczenie, jak stać się samodzielnym menedżerem swojej przyszłości wspieranie osób uczących się w realizacji ich planów oraz włączanie ich w ewaluację osiąganych wyników uniwersalność struktury modelu, treści nauczania, organizacji kształcenia pozwolą wdrożyć go do polityki oświatowej

AKADEMIA WIEKU ŚREDNIEGO – akademicki model kształcenia ustawicznego osób 50+ Projekt współfinansowany ze środków UE w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego AKADEMIA WIEKU ŚREDNIEGO – akademicki model kształcenia ustawicznego osób 50+ Projekt współfinansowany ze środków UE w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego CEL OGÓLNY PROGRAM ROZWOJU PRZEWODNIK METODYCZNY PROGRAM ROZWOJU PRZEWODNIK METODYCZNY PROGRAM ROZWOJU PRZEWODNIK METODYCZNY PROGRAM ROZWOJU PRZEWODNIK METODYCZNY O ORGANIZACJA I WARUNKI KSZTAŁCENIA JAKOŚĆ KSZTAŁCENIA PRAWNE REGULACJE KONTEKST

AKADEMIA WIEKU ŚREDNIEGO – akademicki model kształcenia ustawicznego osób 50+ Projekt współfinansowany ze środków UE w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego AKADEMIA WIEKU ŚREDNIEGO – akademicki model kształcenia ustawicznego osób 50+ Projekt współfinansowany ze środków UE w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego CEL OGÓLNY Wdrażanie andragogicznego modelu kształcenia ukierunkowanego na uczenie się Program kształcenia Moduł rozwoju kompetencji społecznych PORADNIK METODYCZNY Program kształcenia Moduł rozwoju kompetencji zawodowych PORADNIK METODYCZNY Program kształcenia Moduł rozwijania kompetencji posługiwania się technologiami ICT PORADNIK METODYCZNY Program kształcenia Moduł rozwijania kompetencji psychofizycznych PORADNIK METODYCZNY O ORGANIZACJA I WARUNKI KSZTAŁCENIA PRAWNE REGULACJE KONTEKST

AKADEMIA WIEKU ŚREDNIEGO – akademicki model kształcenia ustawicznego osób 50+ Projekt współfinansowany ze środków UE w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego AKADEMIA WIEKU ŚREDNIEGO – akademicki model kształcenia ustawicznego osób 50+ Projekt współfinansowany ze środków UE w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego KONTEKST DYNAMIKA RYNKU PRACY ZMIANY DEMOGRAFICZNE DOSTEPNOŚĆ DO SZKOLNICTWA WYŻSZEGO ROZWÓJ RÓŻNORODNOŚCI PROGRAMOWEJ SZKÓŁ WYŻSZYCH NOWA ROLA SZKÓŁ WYŻSZYCH W SPOŁECZEŃSTWIE OTWARTYM NA WIEDZĘ IDEA UCZENIA SIĘ PRZEZ CAŁE ŻYCIE

AKADEMIA WIEKU ŚREDNIEGO – akademicki model kształcenia ustawicznego osób 50+ Projekt współfinansowany ze środków UE w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego AKADEMIA WIEKU ŚREDNIEGO – akademicki model kształcenia ustawicznego osób 50+ Projekt współfinansowany ze środków UE w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PROGRAM KSZTAŁCENIA SŁUCHACZY AKADEMII WIEKU ŚREDNIEGO Moduł rozwoju kompetencji społecznych Moduł rozwoju kompetencji zawodowych Moduł rozwoju kompetencji związanych z posługiwaniem się technologiami ICT Moduł rozwoju kompetencji psychofizycznych Cele kształcenia Efekty kształcenia Struktura kształcenia Plan kształcenia Organizacja kształcenia Cele kształcenia Efekty kształcenia Struktura kształcenia Plan kształcenia Organizacja kształcenia Cele kształcenia Efekty kształcenia Struktura kształcenia Plan kształcenia Organizacja kształcenia Cele kształcenia Efekty kształcenia Struktura kształcenia Organizacja kształcenia

AKADEMIA WIEKU ŚREDNIEGO – akademicki model kształcenia ustawicznego osób 50+ Projekt współfinansowany ze środków UE w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego AKADEMIA WIEKU ŚREDNIEGO – akademicki model kształcenia ustawicznego osób 50+ Projekt współfinansowany ze środków UE w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Poradnik metodyczny do Programu kształcenia Słuchaczy Akademii Wieku Średniego Teoretyczne podstawy rozwoju kompetencjiMetodyka realizacji jednostek modułowychZakończenieBibliografiaZałączniki

AKADEMIA WIEKU ŚREDNIEGO – akademicki model kształcenia ustawicznego osób 50+ Projekt współfinansowany ze środków UE w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego AKADEMIA WIEKU ŚREDNIEGO – akademicki model kształcenia ustawicznego osób 50+ Projekt współfinansowany ze środków UE w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Organizacja i warunki kształcenia Organizacja i warunki kształcenia Rekomendacje i wnioski z pracy z testerami Współpraca z pracodawcami i specjalistami zawodowymi Regulamin nauki Zasady, metody i środki kształcenia Plan kształcenia

AKADEMIA WIEKU ŚREDNIEGO – akademicki model kształcenia ustawicznego osób 50+ Projekt współfinansowany ze środków UE w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego AKADEMIA WIEKU ŚREDNIEGO – akademicki model kształcenia ustawicznego osób 50+ Projekt współfinansowany ze środków UE w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego ANDRAGOGIKA W PRAKTYCE Motywacja do uczenia się wartości wewnętrznekorzyści osobiste Orientacja na uczenie się problemowakontekstualna Gotowość do uczenia się związana z życiemzadanie rozwojowe Uprzednie doświadczenia zasobymodele myślowe Samowiedza ucznia autonomiasamokształcenie Kluczowe reguły andragogiczne dlaczego?co?jak?

AKADEMIA WIEKU ŚREDNIEGO – akademicki model kształcenia ustawicznego osób 50+ Projekt współfinansowany ze środków UE w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego AKADEMIA WIEKU ŚREDNIEGO – akademicki model kształcenia ustawicznego osób 50+ Projekt współfinansowany ze środków UE w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Wewnętrzny system zapewniania jakości kształcenia Jakość kształcenia Publikowanie informacji Zatwierdzanie, monitoring, ewaluacja Dokumentowanie przebiegu i efektów kształcenia Ocenianie efektów kształcenia Zapewnianie jakości kadry dydaktycznej Zasoby do nauki