KLASA OBYWATELSKA Z POSZERZONYM JĘZYKIEM ANGIELSKIM SPRAWOZDANIE Z DZIAŁALNOŚCI ROK SZKOLNY 2011/2012.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Legnica 4 października 2011r. Jelenia Góra 5 października 2011r. Wałbrzych 6 października 2011r. Wrocław 11 października 2011r. Opole 7, 12 października.
Advertisements

SZKOLNA TELEGAZETA. Debata Recepta na demokrację w szkole W naszej szkole w dn odbyła się debata pt.: Recepta na demokrację w szkole. Na debatę
ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 4 W SKIERNIEWICACH ul. Podkładowa 2
Projekt Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój dla uczniów klas I-VI w 3 szkołach podstawowych z terenów wiejskich Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój. Udział w projekcie.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Ewaluacja innowacji pedagogicznej realizowanej w Zasadniczej Szkole Zawodowej w Ośrodku Szkolno-Wychowawczym dla Dzieci Młodzieży Niepełnosprawnej.
Praca metodą projektu edukacyjnego
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
Analizuje się wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego.
„Oczekiwania rodziców wobec szkoły”
Aktywny Młody Mazowszanin Działania skierowane do młodzieży: -Konkurs -Rady młodzieżowe przy samorządach gminnych i powiatowych 1Warszawa, 29 maja 2013.
Sprawozdanie z przeprowadzenia debaty w ramach projektu Od lepszej edukacji do lepszej przyszłości Wzbogacenie oferty edukacyjnej Publicznego Gimnazjum.
Liceum Ogólnokształcące im. Jana Kochanowskiego w Muszynie
„Mamo, tato mówię po angielsku”
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego (NUMER PROJEKTU: POKL /09) Aktywizacja.
Jeden nie da rady, ale z gromadą będą musieli się liczyć Janusz Korczak.
W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 12
II.2.Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy programowej.
Organizacja nauczania języka obcego w grupach międzyoddziałowych w Gimnazjum nr 35 Wiesława Sraga dyrektor Zespołu Szkół nr 12 w Bydgoszczy.
Dobrocin, 31 sierpnia 2009 Przedszkole w Dobrocinie – szansa na rozwój dostępna dla każdego dziecka.
EWALUACJA ZAJĘĆ POZALEKCYJNYCH - KOŁA ZAINTERESOWAŃ GIMNAZJUM im. C. K
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
Lokalizacja Położenie Oferta edukacyjna na rok szkolny 2012/2013 Nauka w liceum trwa 3 lata Nauka kończy się egzaminem maturalnym, uprawniającym do.
Szkoła Podstawowa nr 53 im. Pawła Edmunda Strzeleckiego
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA UCZNIA – WARSZTAT PRACY NAUCZYCIELI.
Gimnazjum nr 9 im. św. Królowej Jadwigi w Rzeszowie
„Sami o sobie, czyli demokracja w naszej szkole”
Współpraca z innymi szkołami Gimnazjum nr 12 w Tychach.
Ewaluacja 2011/2012 semestr II Profil szkoły.
Ocenianie kształtujące w Miejskiej Szkole Podstawowej im
Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych. Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet. Politycy.
Jak społeczność lokalna może wykorzystywać możliwości, które daje nam członkostwo w Unii Europejskiej?
Szkoła Współpracy.
DEBATA Współpraca w naszej szkole. GIMNAZJUM IM. JANA PAWŁA II W CHOCENIU.
Szkoła z pasją... Klasa Va.
PODSUMOWANIE ANKIETY. Czy udzielasz się aktywnie w działalność samorządu? TAK – 16% NIE – 84%
 Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych.  Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet.
Realizacja programu rozwojowego
Co chcieliśmy osiągnąć?
W roku szkolnym podjęliśmy działania, których celem było poprawienie funkcjonowania szkoły. Aby pozyskać potrzebne informacje : - Zwróciliśmy.
 Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych.  Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet.
CELE I ZAKRES EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie ZGODNOŚĆ REALIZACJI WYBRANYCH OBOWIĄZKOWYCH ZAJĘĆ EDUKACYJNYCH Z RAMOWYMI PLANAMI NAUCZANIA.
„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Konferencja Procedury rozwijania uczenia i nauczania stycznia 2014 SPACER EDUKACYJNY Dobra Praktyka Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Szczodrzykowie.
„WOLONTARIAT NA RZECZ AKTYWNOŚCI OBYWATELSKIEJ” EST LIBERALE OFFCIUM SERERE BENEFICIUM UT METERE POSSIS FRUCTUM. - JEST TO SZLACHETNE ZAJĘCIE SIAĆ DOBRODZIEJSTWO,
Nie tylko wybory – jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji ? Prowadzące: Kamila Helbin Karolina Szura.
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
Nasza „mała” demokracja
Wyniki badań "Idea samorządności a rzeczywistość".
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
PROJEKT „NAUKOWY ZAWRÓT GŁOWY” REALIZOWANY PRZEZ LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE IM. J. IWASZKIEWICZA W BRZEZINACH PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ.
DORADZTWO ZAWODOWE W ZESPOLE SZKÓŁ W GĘBICACH PUBLICZNYM GIMNAZJUM IM. LEŚNIKÓW POLSKICH rok szkolny 2015/2016.
W NIOSKI. Debatujący wraz z uczniami jednogłośnie stwierdzili, że debaty tego typu są bardzo potrzebne. Zamierzamy wprowadzić cyklicznie odbywające się.
Ewaluacja pracy szkoły – drogą do wszechstronnego rozwoju uczniów.
UCZNIOWIE SĄ AKTYWNI Ankietę przeprowadziły i prezentację przygotowały: Agnieszka Karpińska i Aleksandra Zawartowska.
Praca metodą projektu edukacyjnego
PROJEKTY UNIJNE W ZESPOLE SZKÓŁ W GÓRZE
Procesy edukacyjne są zorganizowane w sposób sprzyjający uczeniu się.
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
KLASA OBYWATELSKA Miejskie Gimnazjum Nr 3
ZESPÓŁ DS. PROMOCJI ZDROWIA
Science in English Innowacyjne nauczanie języka angielskiego
Erasmus + program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu na lata
Otwarta firma – Biznes przy tablicy
Krzysztof Szymański, Krzysztof Leja Wydział Zarządzania i Ekonomii
Z UMIEJĘTNOŚCI JĘZYKOWYCH PO PRAKTYKACH ZAGRANICZNYCH W LIPSKU
Co chcieliśmy osiągnąć?
Szkoła w Mieście Rodzaj innowacji: organizacyjno – metodyczna.
Zapis prezentacji:

KLASA OBYWATELSKA Z POSZERZONYM JĘZYKIEM ANGIELSKIM SPRAWOZDANIE Z DZIAŁALNOŚCI ROK SZKOLNY 2011/2012

PRZEWIDYWANE EFEKTY INNOWACJI (dla ucznia po 2 latach od wprowadzenia innowacji) – prezentowanie własnego punktu widzenia, – łatwość nawiązywania kontaktów, – umiejętność zadawania pytań i argumentowania odpowiedzi, – kreatywność, – działanie na rzecz środowiska lokalnego, – zdobycie umiejętności formułowania praktycznych rad, – radzenie sobie w urzędach (wnioski, zeznania np. podatkowe), – przedsiębiorczość, – radzenie sobie w sytuacjach stresowych, – wzmocnienie poczucia patriotyzmu i przynależności do społeczności lokalnej, – pozytywna ocena urzędów, z którymi uczniowie będą współpracować, – efekty medialne (relacje na lokalnych portalach internetowych, w prasie lokalnej).

DZIAŁALNOŚĆ W ROKU SZKOLNYM 2011/2012 W obecnym roku szkolnym na lekcjach wiedzy o społeczeństwie i języka angielskiego realizowano następujący zakres innowacji pedagogicznej: Dział Samorząd Lokalny - w ramach, którego uczniowie uczestniczyli w zajęciach w Starostwie Powiatowym w Oświęcimiu oraz spotkali się z p.o Prezydenta Oświęcimia Januszem Chwierutem, Dział Aktywność Obywatelska – w ramach, którego uczniowie uczestniczyli w kampanii profrekwencyjnej przed wyborami parlamentarnymi oraz w akcji Młodzi Głosują, Na zajęciach wiedzy o społeczeństwie realizowali poszerzony program nauczania wos-u o zadania wynikające z innowacji pedagogicznej, W ramach innowacji pedagogicznej zajęcia z języka angielskiego odbywały się dodatkowo jedną godzinę w tygodniu w klasie pierwszej, Na lekcjach języka angielskiego uczniowie mogli wzbogacić słownictwo, doskonalić płynność mówienia i poprawność fonetyczną, a przede wszystkim pokonywać barierę językową.

Uczniowie w Starostwie Powiatowym w Oświęcimiu Uczniowie z klasy obywatelskiej z poszerzonym językiem angielskim utworzonej w Miejskim Gimnazjum Nr 3 w Oświęcimiu, odwiedzili 23 listopada 2011 roku Starostwo Powiatowe w Oświęcimiu. Spotkali się z Sekretarzem Starostwa Jerzym Płaszczycą, który przybliżył młodzieży zasady funkcjonowania Starostwa Powiatowego w Oświęcimiu. Młodzież miała okazję zobaczyć jak pracują urzędnicy w Starostwie oraz usłyszeć o zasadach obowiązujących urzędników samorządowych. ;

Spotkanie z p.o. Prezydenta Miasta Oświęcimia Januszem Chwierutem Dnia 16 stycznia 2012 roku o godzinie uczniowie z klasy obywatelskiej, z nauczycielami Grzegorzem Olszewskim i Renatą Ligenzą, działającej w Miejskim Gimnazjum Nr 3 w Oświęcimiu spotkali się z Prezydentem Januszem Chwierutem. Spotkanie rozpoczął Prezydent Janusz Chwierut, który omówił zasady funkcjonowania Urzędu Miasta, przedstawił zadania, za które odpowiedzialny jest Prezydent miasta. W drugiej części spotkania uczniowie mieli okazje zadać Prezydentowi pytania. Dotyczyły one różnorodnych kwestii, tj. sportu, inwestycji w mieście, komunikacji miejskiej, szkolnictwa, rynku Starego Miasta. Prezydent Janusz Chwierut udzielając uczniom odpowiedzi stwierdził, że rozwój miasta i wzmacnianie jego wizerunku to również zadanie dla wszystkich mieszkańców Oświęcimia. Wspólne działania Prezydenta, Rady Miasta i mieszkańców są gwarancją rozwoju Oświęcimia

WYNIKI W NAUCE – KLASA OBYWATELSKA (1A) WIEDZA O SPOŁECZEŃSTWIE

WYNIKI W NAUCE – KLASA OBYWATELSKA (1A) JĘZYK ANGIELSKI

WYNIKI ANKIET PRZEPROWADZONYCH WŚRÓD UCZNIÓW - WNIOSKI 1.Uczniowie za bardzo ciekawe (skala 1-6) uznali wyjścia na zajęcia w terenie (Starostwo Powiatowe, UM). 2.Większość (15 uczniów) wyraża chęć zaangażowania się w dodatkowe zajęcia pozalekcyjne w ramach innowacji. Wskazują jednak na problemy polegające na braku czasu w związku z zajęciami treningowymi uczniów (67%) chciałaby w klasie II uczestniczyć w wycieczkach edukacyjnych związanych z realizacją innowacji.

WYNIKI ANKIET PRZEPROWADZONYCH WŚRÓD UCZNIÓW - WNIOSKI 4. Rok szkolny 2011/2012 pokazał że uczniowie zostali zmotywowani do nauki języka angielskiego poprzez ukazanie im jego przydatności w sytuacjach innych niż w szkole. Zajęcia z języka angielskiego młodzież uważa za ciekawe i inspirujące co zachęca ich do dalszej nauki. Dzięki temu młodzież chętniej poszerza swoje umiejętności językowe, korzysta ze stron internetowych specjalnie przygotowanych dla uczących się języka angielskiego, chętniej nawiązuje współprace w grupie. Ponadto uczniowie opanowali szeroki zakres słownictwa, łatwiej rozumieją wypowiedzi w języku angielskim co daje im podstawę do dalszej nauki. Ankiety wśród rodziców zostaną przeprowadzone na koniec klasy II.

Opracowali: Grzegorz Olszewski – nauczyciel wiedzy o społeczeństwie w klasie obywatelskiej, Edyta Bukowska – nauczyciel języka angielskiego w klasie obywatelskiej.