Międzynarodowy Rok Lasów 2011

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Lubuska Regionalna Organizacja Turystyczna LOTur
Advertisements

Projekt realizowany przez Gminę Miejską Kraków przy wsparciu finansowym Norweskiego Mechanizmu Finansowego 2008 – 2010.
Rola Krajowego Forum Wodnego
Biuro Komisarza Generalnego Sekcji Polskiej EXPO 2010
Dofinansowanie projektów z zakresu edukacji ekologicznej ze środków krajowych NFOŚiGW Polkowice r.
Międzynarodowy Dzień Ziemi
Kampania poprawy wizerunku wilków wśród lokalnej ludności Bieszczad
PYRLANDIA 2010 ul. Zgoda 14/8, Poznań; tel
BEZPIECZNA ELEKTRYCZNOŚĆ Kampania społeczna
KRAJOWA SIEĆ OBSZARÓW WIEJSKICH – PLAN DZIAŁANIA
Kampania promocyjna rolnictwa ekologicznego
Plan działań na rzecz rozwoju społeczeństwa informacyjnego
Promocja Narodowego Spisu Powszechnego Ludności i Mieszkań 2011 Zespół ds. promocji, popularyzacji oraz obsługi poligraficznej spisów Władysław Wiesław.
INFORMACJA I PROMOCJA Kwiecień 2004 Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej.
Fundacja Wspierania Inicjatyw Ekologicznych
Ministerstwo Polityki Społecznej DEPARTAMENT POŻYTKU PUBLICZNEGO październik – listopad 2005 r.
MOŻLIWOŚCI POZYSKANIA ŚRODKÓW NA BADANIA NAUKOWE POLSKO-NORWESKI FUNDUSZ BADAŃ NAUKOWYCH PROGRAMY WSPÓŁPRACY TERYTORIALNEJ.
SIEĆ LLL Uniwersytet gdański,
Wrocław, dn. 20 maja 2011 r. Obchody Europejskiego Roku Wolontariatu 2011 na Dolnym Śląsku Wydział Współpracy z Organizacjami Pozarządowymi UMWD Komisja.
Chopin 2010 w województwie łódzkim rola Urzędu Marszałkowskiego Dorota Wodnicka.
Działania podejmowane w zakresie edukacji ekologicznej w ramach Programu „Szkoły dla Ekorozwoju” przez Zespół Kształcenia Specjalnego nr 1 w Gorzowie.
NARODOWY FUNDUSZ OCHRONY ŚRODOWISKA I GOSPODARKI WODNEJ Udział Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w dofinansowywaniu działań edukacyjnych.
ZAPOBIEGANIE POWSTAWANIU ODPADÓW I WŁAŚCIWE POSTĘPOWANIE Z ODPADAMI
Roman Sowa Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka w Kielcach
1 Akademia Orange dla bibliotek. 2 Akademia Orange dla bibliotek wprowadzenie Na mocy porozumienia w sprawie utworzenia programu internetyzacji polskich.
U4energy Europejski konkurs dla szkół
Fundacja Inicjatyw Badawczo- Szkoleniowych WSP TWP w Warszawie Ul. Drawska Warszawa Tel w Fundacja.
Departament Społeczeństwa Informacyjnego
Projekt finansowany z budżetu województwa Dolnośląskiego
2012 Eko-PARP Elżbieta Rochalska Warszawa, r.
W ramach projektu III sektor dla wolontariatu Joanna Czabajska Szkolenie jest realizowane w ramach projektu pn.: III sektor dla wolontariatu finansowanego.
Centrum Edukacji Obywatelskiej Młody Obywatel Ścieżka III-WOLONTARIAT Projekt III-KAMPANIA NA RZECZ ZAANGAŻOWANIA SPOŁECZNEGO.
„Narzędzia promocji miejscowości na przykładzie miasta Suwałki”
PROMES - PROMOCJA EKONOMII SPOŁECZNEJ II Ogólnopolskie Spotkania Ekonomii Społecznej Warszawa, października 2007 r. Inicjatywa Wspólnotowa EQUAL.
„MAZURY ZA PÓŁ CENY” PRZYKŁADEM WSPOŁPRACY SIECI LOKALNEJ
Seminarium zadania badawczego nr 3 strategicznego projektu badawczego
Olsztyńskie Centrum Organizacji Pozarządowych Strategia Rozwoju Organizacji Pozarządowych w Olsztynie rok.
Pilotażowy Program LEADER+ Wsparcie tworzenia Lokalnej Grupy Działania i opracowania Zintegrowanej Strategii Rozwoju Obszarów Wiejskich w Dolinie Pilicy.
Punkt Informacyjny EUROPE DIRECT - Warszawa Działalność Punktu Informacyjnego EUROPE DIRECT – Warszawa Karolina Iwińska Konsultantka Punktu.
SPOŁECZNA ODPOWIEDZIALNOŚĆ PRZEDSIĘBIORSTW. PROGRAM OPRERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Priorytet VIII Regionalne kadry gospodarki Działanie 8.1 Rozwój pracowników.
Dzie ń Wody, Tydzie ń Edukacji Globalnej, Foto-petycja, Debaty, Prezentacje, Seanse filmowe.
Budowa struktur dla właściwego przekazu i odbioru informacji
PROMOCJA DZIELNICY TARGÓWEK
Szkolenie przygotowujące pracowników PIS do wprowadzenia programu edukacyjnego pt. Trzymaj Formę! listopada 2006 roku. Wprowadzenie programu edukacyjnego.
OFERTA DLA PARTNERA FESTIWALU 4M - MIŃSK MAZOWIECKI MIASTO MUZYKI
Instytut na rzecz Ekorozwoju
– Twój nowy Regionalny Portal Inwestycyjny ! Założenia projektu Special Investment Care – Specjalna Opieka Inwestycyjna.
Internet pośrednikiem w zdobywaniu przez młodzież funduszy na rozwiązywanie problemów idealizacje marzeń Budowanie społeczeństwa informacyjnego w Częstochowie.
STRATEGIA ROZWOJU GMINY SKARSZEWY NA LATA
STRATEGIA ROZWOJU MIASTA ŚWIDWIN NA LATA
WSPÓŁPRACA Z MEDIAMI W ROKU SZKOLNYM 2013/2014 NAJWAŻNIEJSZE WYDARZENIA SZKOLNE.
Opracowanie: Piotr Dereszewski. „…uniwersalna funkcja kreowania i oferowania wartości (użyteczności) dla innych w celu osiągnięcia pożądanych przez organizację.
Mała retencja poprzez inicjatywy obywatelskie I OPOLSKIE FORUM MIKRORETENCJI
Planowane działania informacyjne i promocyjne na 2016 rok Mariusz Frankowski Dyrektor Mazowieckiej Jednostki Wdrażania Programów Unijnych.
KAMPANIA EDUKACYJNA Projektu „Budowa Zakładu Termicznego Przekształcania odpadów Komunalnych (ZTPOK) dla Bydgosko-Toruńskiego Obszaru Metropolitalnego”
Międzynarodowa Konwencja Ochrony Roślin
Projekt „Platforma współpracy na rzecz zrównoważonego rozwoju rejonu Puszczy Białowieskiej”
Międzynarodowy Rok Lasów 2011 Warszawa, 30 września 2010.
Zasady dofinansowania projektów w ramach osi priorytetowej 2 Zachowanie i racjonalne użytkowanie środowiska ze szczególnym uwzględnieniem działania 2.6.
Fundusz Wsparcia Inicjatyw Lokalnych, Międzyregionalnych i Transgranicznych w Euroregionie Niemen Szkolenie dla beneficjentów w zakresie promocji i informacji.
PROGRAM ROZWOJU GMINY CZŁUCHÓW NA LATA
udział w międzynarodowych targach przygotowanie plansz, prezentacji, które umożliwią szybkie i efektowne zaprezentowanie miasta.
Kampania informacyjno-promocyjna „OPP na 101%”
Szkoła współpracuje ze społecznością lokalną Fundacja Civis Polonus
PODSUMOWANIE DZIAŁAŃ listopad – luty 2016
Klub Alternatywy Młodzieżowej
Gospodarka w Nadleśnictwie Mińsk
► Projekt "Inicjatywy oddolne na rzecz Zielonego Podkarpacia
Potrzeby informacyjne ROT WŁ w kontekście monitorowania SRWŁ 2020 i RSI LORIS 2030 Maciej Bąk (BPPWŁ ROT)
Stowarzyszenie Klubu Polskie Forum ISO – INEM Polska, istnieje od 1996
Zapis prezentacji:

Międzynarodowy Rok Lasów 2011 Warszawa, 30 września 2010

Geneza/ Przygotowania Sekretariatu FL ONZ W rezolucji 61/193 z dnia 20 grudnia 2006 r. Zgromadzenie Ogólne ONZ ogłosiło 2011 Międzynarodowym Rokiem Lasu i wezwało rządy (w ONZ) z odpowiednimi organizacjami pozarządowymi, sektorem prywatnym i innymi podmiotami, aby podjęli wysiłek, mające na celu podniesienie świadomości na wszystkich szczeblach w celu wzmocnienie zrównoważonego zarządzania, ochrony i zrównoważonego rozwoju wszystkich rodzajów lasów na rzecz obecnych i przyszłych pokoleń. Logo MRL 2011 Strona internetowa Inauguracja – IX Sesja FL ONZ (2-3 luty) z udziałem szefów państw i ministrów Seria znaczków pocztowych Film promocyjny do tłumaczenia na różne języki i emisji w telewizji Zaangażowanie ambasadorów lasów, do wzmacniania przesłań medialnych i przyciągania uwagi mediów Wiele innych działań opisanych na stronie internetowej w tym międzynarodowy festiwal filmowy, wystawy, konkursy dla ludzi sztuki itp..

Logo Międzynarodowego Roku Lasów 2011

Logo Międzynarodowego Roku Lasów 2011

Logo Międzynarodowego Roku Lasów 2011 Wyjaśnienie projektu logo Projekt logo Międzynarodowego Roku Lasów 2011 (Lasy 2011) służy przekazaniu przesłania "Lasy dla ludzi" podkreślając kluczową rolę ludzi w zakresie zrównoważonego zarządzania, ochrony i zrównoważonego rozwoju lasów na świecie. Ikonograficzne elementy projektu przedstawiają niektóre z wielu wartości lasów : lasy zapewniają schronienie dla ludzi i siedlisk dla różnorodności biologicznej, są źródłem pożywienia, lekarstwa i czystej wody, a także odgrywają istotną rolę w utrzymaniu stabilnego globalnego klimatu i środowiska. Wszystkie te elementy razem mają wzmocnić przekaz, że lasy są niezbędne dla przetrwania i dobrobytu ludzi na całym świecie, wszystkich 7 mld z nas.

Geneza/ Przygotowania Sekretariatu FL ONZ Strona internetowa Międzynarodowego Roku Lasów 2011 (www.un.org/esa/forests) opracowywana przez Sekretariat FL ONZ zapewnia platformę online dla wszystkich materiałów informacyjnych związanych z obchodami. Będzie interaktywna. Międzynarodowe materiały promocyjne w tym: fotografie, wideo, audio, prezetnacje PowerPoint Kalendarz imprez krajowych i międzynarodowych inicjatyw związanych a MRL Portal dla mediów na którym będą umieszczane nowości o lasach, wycinki z prasy, broszury informacyjne Strona będzie bramą do stron internetowych wszystkich państw członkowskich MRL 2011

Europejska Strategia komunikacyjna Zespół UNECE-FAO Forest Communicators Network zaproponował wspólną pan-europejska strategię komunikacji Na strategię składają się: Cele komunikacyjne Do każdego celu zostały opracowane kluczowe przesłania (key messages) Do każdego przesłania zaproponowano komunikaty wspierające (sub-messages)

Cele komunikacyjne MRL 2011 Wzrost świadomości ekologicznej społeczeństwa na temat dobrego stanu lasów europejskich. Uświadomienie społeczeństwu, że lasy zarządzane zgodnie z zasadami trwałej i zrównoważonej gospodarki leśnej są źródłem tlenu, drewna, energii, różnorodność biologiczną zapewniają miejsca pracy i zachowanie pięknego środowiska dla życia i wypoczynku człowieka a także wiele innych towarów i usług (również pochłanianie węgla).  Zwiększenie atrakcyjności drewna jako surowca i źródła energii przez poprawę zrozumienia przez społeczeństwo odnawialności/zdolności odnawiania się lasów europejskich. 

Cel komunikacyjny 1 – przesłanie kluczowe Wzrost świadomości ekologicznej społeczeństwa na temat dobrego stanu lasów europejskich Przesłanie kluczowe 1 Lasy Europy stale powiększają swoją powierzchnię i poprawiają stan zdrowotny, co jest wynikiem odpowiedzialnej gospodarki leśnej prowadzonej od setek lat.

Cel komunikacyjny 2 – przesłanie kluczowe Uświadomienie społeczeństwu, że lasy zarządzane zgodnie z zasadami trwałej i zrównoważonej gospodarki leśnej są źródłem tlenu, drewna, energii, różnorodność biologiczną zapewniają miejsca pracy i zachowanie pięknego środowiska dla życia i wypoczynku człowieka a także wiele innych towarów i usług (również pochłanianie węgla). Przesłanie kluczowe 2 Lasy Europy są zarządzane w sposób rozważny w oparciu o zasadę trwałości w celu zapewnienia produkcji nieograniczonych i odnawialnych surowców i dóbr oraz usług dostarczanych przez środowisko leśne z korzyścią dla nas wszystkich.

Cel komunikacyjny 3 – przesłanie kluczowe Zwiększenie atrakcyjności drewna jako surowca i źródła energii przez poprawę zrozumienia przez społeczeństwo odnawialności/zdolności odnawiania się lasów europejskich Przesłanie kluczowe 3 Wykorzystując surowiec drzewny dbamy o środowisko i wzbogacamy nasze codzienne życie.

Koncepcja obchodów Międzynarodowego Roku Lasów w Polsce Przygotowanie głównych przesłań medialnych, logo, komunikatów prasowych spójnych dla jednostek LP i zainteresowanych lasami. Eksponowanie logo roku lasów oraz podstawowych przesłań w całej działalności informacyjnej, edukacyjnej i promocyjnej LP. Nawiązanie współpracy ze wszystkimi zainteresowanymi stronami: NGO ekologicznymi, organizacjami i stowarzyszeniami branżowymi, szkołami i uczelniami leśnymi, instytutami naukowymi w celu wprowadzenia wspólnej strategii komunikacyjnej. Uroczyste rozpoczęcie Międzynarodowego Roku Lasów połączone z Seminarium na temat „Polskie lasy i leśnictwo na tle lasów Europy i świata” z udziałem ekspertów ze świata nauki oraz mediów (konferencja prasowa). Kluczowym komunikatem jest informacja, że lasów na planecie Ziemia ubywa, ale lasów w Europie i Polsce przybywa, bo są użytkowane w sposób zrównoważony.

Koncepcja obchodów Międzynarodowego Roku Lasów w Polsce Media Kontynuacja cyklu „Las bliżej nas” będzie to nasz własny „dziennik”, w którym będziemy relacjonowali m.in. nasze działania w ramach obchodów Roku Lasów Radio – współpraca z PR (umowa + Eko Radio), nawiązanie współpracy z rozgłośniami o największej liczbie radiosłuchaczy (np. RMF, ZET). Konkursy wiedzy dla słuchaczy nagrodą - płytą ze śpiewem ptaków lub filmem o lasach i ew. atrakcyjne pobyty rodzinne w leśniczówkach Prasa – informacje w prasie czytanej przez przeciętnego Kowalskiego (np. Fakt), wrzutki do gazet lokalnych, informacje atrakcyjne, przyciągające zainteresowanie o aktualnych problemach na styku las –społeczeństwo Prasa wewnętrzna i branżowa – artykuły specjalistyczne dla zainteresowanych Podpisanie patronatów medialnych nad obchodami Międzynarodowego Roku Lasów, np. TVP 1 lub 2, TVP Regionalne, PR pr.1 inne.

Koncepcja obchodów Międzynarodowego Roku Lasów w Polsce Internet: informacja na stronie Lasów www.lasy.gov.pl – zakładka poświecona obchodom Międzynarodowego Roku Lasów (na tej stronie logo, przesłania medialne, identyfikacja wizualna, tłumaczenia ze stron ONZ i UN-ECE , co dzieje się w roku lasów w Europie i na świecie, biuro prasowe – informacje prasowe itp.) wortal edukacyjny e-ryś – gry i konkursy związane z rokiem lasów, media społecznościowe: zaangażowanie w przypadku konkretnych inicjatyw np. dni otwarte w ośrodkach edukacyjnych

Koncepcja obchodów Międzynarodowego Roku Lasów w Polsce Edukacja: Edukacyjny autobus (dobrym pomysłem byłoby wykorzystanie nośności programu telewizyjnego i wykorzystanie dla całej akcji hasła „Las bliżej nas”), który wiosną (marzec-maj) i jesienią (wrzesień-listopad) 2011 r. będzie objeżdżał szkoły w całej Polsce. W każdej szkole wykłady itd., ale przede wszystkim prezentacja przygotowanego przez zespół (eksperci, aktorzy, animatorzy) multimedialnego show dla dzieciaków – filmy, prezentacje, drzewka, zwierzaki, gry i zabawy organizowane przez animatorów, konkursy. Drzewa dla pokoju – akcja współorganizowana przez LP i Klub Gaja Konkursy edukacyjne „Czysty Las” oraz „Young People in European Forests” – organizowane wraz z Towarzystwem Przyjaciół Lasu i finansowane przez LP „Mój Las” – konkurs LP i SiTLiD

Koncepcja obchodów Międzynarodowego Roku Lasów w Polsce Edukacja: Prowadzenie edukacji w Leśnych Kompleksach Promocyjnych Dni otwarte w ośrodkach edukacyjnych Wyprodukowanie książeczek dla dzieci i młodzieży (2 rodzaje) łamiących stereotypy odbierania lasów i leśnictwa Imprezy skierowane do ogółu społeczeństwa – w czasie imprez logo roku lasów i przesłanie Dni Lasu 2011 – centralne obchodzone w Warszawie połączone z i tzw. „Dni otwartych” w nadleśnictwach wokół dużych miast, polegających na zapraszaniu lokalnych społeczności w weekendy do ośrodków edukacji leśnej i na ścieżki edukacyjne LP Dzień Ziemi: z występami „leśnymi na scenie”, finał koncert znanego zespołu np. Dżem

Koncepcja obchodów Międzynarodowego Roku Lasów w Polsce Imprezy skierowane do ogółu społeczeństwa – w czasie imprez logo roku lasów i przesłanie c.d. Cykliczne: Niezapominajka (koncert w Studio PR), konkurs „Bajarze z leśnej polany”, „Grzybobranie” w Nadleśnictwie Wyszków, „Jagodobranie” w Nadleśnictwie Celestynów Wystawa o polskich lasach w centrum Warszawy powiązana z show ulicznym (konkursy, koncerty, rozdawanie sadzonek itp.) Instalacja w wybranych popularnych galeriach handlowych w największych miastach Polski (przykładowo, Arkadia w Warszawie, Manufaktura w Łodzi, Stary Browar w Poznaniu)

Koncepcja obchodów Międzynarodowego Roku Lasów w Polsce Kampanie: Kampania medialna „Czyste lasy na Mazowszu” – wielowątkowa kampania adresowana do rozmaitych grup docelowych (mieszkańcy przedmieść, rolnicy, turyści, władze samorządowe, przedsiębiorcy, media itp.) mająca na celu kształtowanie postawy szacunku dla zasobów leśnych i korzystania z nich w sposób kulturalny. Kompania medialna „Walory turystyczne polskich lasów” – ma na celu zachęcenie społeczeństwa do korzystania z walorów turystycznych lasów, ale w sposób umiarkowany i zgodny z prawem oraz uświadomienie opinii publicznej, że lasy państwowe są ogólnodostępne dla społeczeństwa i właściwie przystosowane do rekreacji. Targi: turystyczne, Hubertus, leśne, Poleko

Koncepcja obchodów Międzynarodowego Roku Lasów w Polsce Materiały i gadżety zawierające główne przesłania (key messages) : Krótkie filmy przekazujący główne przesłania do umieszczenia na kanale filmowym youtube. Spot reklamowy – rok lasów Banery, elementy wystawowe, tablice – główne przesłania Popularne gadżety z logo MRL i LP, tj. długopisy, ołówki, cukierki, koszulki, czapeczki, parasole, w dużych nakładach rozdawane w czasie wszystkich imprez.

Koncepcja obchodów Międzynarodowego Roku Lasów w Polsce Wydawnictwa promujące polskie lasy wykorzystywane w kampaniach i eventach: Kalendarz LP „Zielona Europa” – folder na temat lasów i gospodarki leśnej w Europie ze szczególnym uwzględnieniem na tym tle lasów i leśnictwa w Polsce „Lasy Europy” i „Lasy Polski” – ulotki z podstawowymi danymi statystycznymi, wykresami, mapami itp. Folder (broszura) – ukazujący ideę zrównoważonego rozwoju, a na tym tle trwale zrównoważoną gospodarkę leśną. Temat broszury bezpośrednio wynika z celów, które przyświecały Zgromadzeniu Ogólnemu NZ, ustanawiającemu rok 2011 Międzynarodowym Rokiem Lasów, biorąc pod uwagę fakt, że lasy i trwale zrównoważona gospodarka leśna mogą znacząco przyczynić się do zrównoważonego rozwoju, zmniejszenia ubóstwa i osiągnięcia uzgodnionych na poziomie międzynarodowym celów rozwoju, w tym Milenijnych Celów Rozwoju. „Mój dom z drewna” - folder poświęcony drewnu – uniwersalnemu surowcowi i odnawialnemu źródłu energii Plakat na Dni Lasu Folder „Natura 2000 w polskich lasach”

Koncepcja obchodów Międzynarodowego Roku Lasów w Polsce Inne Współpraca z biurami promocji miast i regionów . W czasie dużych imprez organizowanych przez nich promowanie logo MRL, logo LP oraz podstawowych przekazów o Lasach Pozyskiwanie elit kultury i innych grup społecznych o dużych możliwościach opiniotwórczych w celu zwiększania zasięgu oraz wzmocnienia siły przekazu przesłań zawartych w kluczowych komunikatach spójnej, europejskiej strategii komunikacyjnej na temat lasów. Konkurs artystyczny z dużą nagrodą – najlepsze zdjęcia, obrazy, filmy, scenariusze filmowe, muzyka i wszelkie inne formy sztuki, które przedstawić mają dzisiejsze polskie lasy.

Informacje prasowe – kilka informacji prasowych Do wypracowania Przygotowanie głównych przesłań dla realizacji spójnej strategii komunikacyjnej Informacje prasowe – kilka informacji prasowych Wykaz większych imprez na terenie RDLP o dużym zainteresowaniu medialnym

Dziękuję za uwagę Centrum Informacyjne Lasów Państwowych ul. Bitwy Warszawskiej 1920 r. nr 3 02-362 Warszawa cilp@lcilp.lasy.gov.pl tel. +48 22 822 49 31, fax +48 22 823 96 79