ZESPÓŁ SZKÓŁ TECHNICZNYCH W PLESZEWIE

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Generator przyszłości
Advertisements

Projekty realizowane w ZSP nr 2 w Siedlcach współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Szkoła Podstawowa im. Św. Kingi w Popowicach
Strategia rozwoju społeczeństwa informacyjnego w Polsce do roku 2013
W bieżącym roku szkolnym przez okres 8 miesięcy szkoła realizowała projekt rozwojowy pt. Moje miasto, moje korzenie. Przeworsk zza obiektywu fotograficznego.
Zajęcia matematyczne Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Smolniku.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Nowoczesne technologie ICT w upowszechnianiu.
w nowej podstawie programowej
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM – NAUKA PRZEZ DZIAŁANIE
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 4 W SKIERNIEWICACH ul. Podkładowa 2
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
Opracowanie: Włodzimierz Mielus Burmistrz Miechowa
ustanowiony z inicjatywy Komisji Europejskiej w ramach programu Safer Internet, ma na celu inicjowanie i propagowanie działań na rzecz bezpiecznego dostępu.
Projekt edukacyjny Siódemka realizowany przez Zespół Szkół nr 2 Szkołę Podstawową nr 7 z Oddziałami Integracyjnymi w Zamościu ul. Sienkiewicza 5,
POKAZ EFEKTÓW PRACY UCZNIÓW W RAMACH REALIZOWANEGO PROJEKTU
ŚWIATOWY DZIEŃ ZIEMI 2009.
P 11,,Energetyczne ABC Cele edukacyjne Cele ogólne: - zdobycie dodatkowej wiedzy i umiejętności przydatnych w przyszłej pracy zawodowej, Cele szczegółowe:
Przedsiębiorczość - cecha działania zmierzającego do zapewnienia racjonalnej i efektywnej koordynacji zasobów gospodarczych firmy. W praktyce przedsiębiorczość
„Kompleksowe umiejętności – gwarantem przyszłości”
KLASA OBYWATELSKA Z POSZERZONYM JĘZYKIEM ANGIELSKIM SPRAWOZDANIE Z DZIAŁALNOŚCI ROK SZKOLNY 2011/2012.
Centrum Edukacji Nauczycieli w Suwałkach ul. M. Reja 67 B.
Rozwój, koordynacja, monitoring i ewaluacja dolnośląskiego systemu innowacji współfinansowany z EFS w ramach poddziałania POKL Rozwój, koordynacja,
Zadania Świętokrzyskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Kielcach w ramach projektu Młodzieżowy Inkubator Przedsiębiorczości.
EDUKACJA ZAWODOWA W PRAKTYCE
Wykorzystanie pracowni otrzymanej z funduszy EFS.
DC Edukacja WAZE - Wielkopolska Agencja Zarządzania Energią Nr Projektu: POKL /11 Obszar realizacji: woj. wielkopolskie Kod projektu 9OZE.
KLASY INNOWACYJNE alternatywa dla … ”Nauka to pokarm dla rozumu”
FRSE Prezentacja na temat współpracy europejskiej ZS nr 1 w Tychach.
Projekt edukacyjny „Nasza szkoła w procentach”
Doradcy zawodowi: Anna Pilszek Sabina Kontny.
INNO – EKO – TECH Innowacyjne centrum dydaktyczno – badawcze alternatywnych źródeł energii, budownictwa energooszczędnego i ochrony środowiska Politechniki.
Tematyka prac magisterskich
Patent żabki Szkoła Podstawowa nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi w Bielawie.
Organizacja pomocy psychologiczno - pedagogicznej
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im. Józefa Nojego w Czarnkowie
Projekty mobilności polegają na organizowaniu wyjazdów zagranicznych dla uczniów, pracowników, absolwentów i bezrobotnych, a także szkoleniowców. Celem.
Projekt edukacyjny dla uczniów
Pilotażowy model doskonalenia nauczycieli i zewnętrznego wspomagania szkół i przedszkoli w powiecie jaworskim Projekt współfinansowany ze środków Unii.
 Dla uczniów z orzeczeniem: o potrzebie indywidualnego obowiązkowego, rocznego przygotowania przedszkolnego indywidualnego nauczania  Dla uczniów z opinią.
„WALORY PRZYRODNICZE OZORKOWA I OKOLIC”
Propozycje form szkoleniowych WOM dla nauczycieli historii i wiedzy o społeczeństwie na rok szkolny 2014/2015.
„Otwarta droga ku przyszłości
Samorządowy Menedżer Energii Studia dla SAMORZĄDOWCÓW !
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Projekt z zakresu bezpieczeństwa oraz edukacji finansowej dla uczniów klas drugich i trzecich szkoły podstawowej.
Politechnika Śląska w Gliwicach Wydział Organizacji i Zarządzania Katedra Zarządzania Środowiskiem i Bezpieczeństwem Kierownik Katedry: dr hab. Zygmunt.
PORADNIA Oferta doradcy zawodowego Powiatowego Ośrodka Rozwoju Edukacji w Giżycku Marty Knaś.
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
„Rozwój doskonalenia nauczycieli w powiecie augustowskim” Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.5. Kompleksowe wspomaganie szkół Projekt.
„Łączy nas piłka” Innowacja pedagogiczna w zakresie edukacji wczesnoszkolnej Opracowanie: Jadwiga Kmita Małgorzata Magiera Ewelina Klimek-Kupiec Współpraca.
Budowanie Sieci współpracy na rzecz promocji Odnawialnych Źródeł Energii – BUS OZE Development of a network of cooperation for the promotion of Renewable.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Projekt edukacyjny kl. II Gimnazjum rok szk.2015/2016 Opiekunowie: Barbara Błasiak, Bożena Żmuda.
PROGRAM ROZWOJU GMINY CZŁUCHÓW NA LATA
Analiza wyników ankiety „Internet wsparcie czy zagrożenie ” oprac. Beata Zdrojewska, Magdalena Mike-Roczek.
BARBARA OGRODOWSKA WICESTAROSTA NOWODWORSKI GDAŃSK, 6 CZERWCA 2016 r. POWIAT NOWODWORSKI.
Konferencja współfinansowan a ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Kompleksowy Program Rozwoju Szkolnictwa Zawodowego.
Gimnazjum nr 16 w Bydgoszczy
Doradztwo zawodowe w szkołach
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia
Uczniowie wyróżniający się pod względem nauki i zachowania w klasach I – III Szkoła Podstawowa:
Jak wspierać transfer technologii
„Wsparcie rozwoju szkół poprzez doskonalenie nauczycieli”
Szkoła Nauczycielem stoi
Czy według Państwa potrzebne są w szkole zajęcia dodatkowe?
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
SZKOŁA PODSTAWOWA im. MARII KONOPNICKIEJ W STĘŻYCY
Pierwszy film polski Jakub Igras i Adrian Rosły.
Pierwszy film polski Jakub Igras i Adrian Rosły.
Zapis prezentacji:

ZESPÓŁ SZKÓŁ TECHNICZNYCH W PLESZEWIE „ODNAWIALNE ŹRÓDŁA ENERGII” PILOTAŻOWY PROJEKT PRZYGOTOWUJĄCY WIELKOPOLSKIE SZKOŁY ZAWODOWE DO POSZERZENIA OFERTY EDUKACYJNEJ O TECHNOLOGIĘ OZE ZESPÓŁ SZKÓŁ TECHNICZNYCH W PLESZEWIE

Grupy projektowe: Grupa I Grupa II 1. Magdalena Jodłoś 2. Jagoda Bartczak 3. Jacek Rabiak 4. Paweł Grzegorzewski 5. Paweł Mielcarek 6. Jakub Grabowski 1. Miłosz Dłużak 2. Łukasz Cisowski 3. Adrian Grajek 4. Mateusz Ryżak 5. Marek Walendowski 6. Grzegorz Woźniak

Cele główne projektu: - aktywizowanie uczniów w zajęciach pozalekcyjnych w ramach realizowanego Projektu OZE, - praktycznego wykorzystania zestawów mini- laboratoriów wykorzystujących technologie OZE, - przedstawienie uczniom powiązania między zajęciami w szkole a rzeczywistymi aspektami wykorzystania technologii OZE w gospodarce, - nauka podstaw metod badawczych przez uczniów, - nabycie umiejętności pracy w grupie, - doskonalenie umiejętności prezentacji wyników badań i efektów pracy realizowanej w ramach projektu

Cele poboczne projektu: - popularyzacja wśród młodzieży wiedzy dotyczącej energii odnawialnej i racjonalnego gospodarowania energią, -wspieranie zachowań racjonalnego i efektywnego wykorzystania energii, jako środków sprzyjających ochronie środowiska i budowaniu społeczeństwa opartego na wiedzy i działającego zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju.

Technologie przyszłości

OZE – brzmi dość dziwnie, jednak to nic innego jak tylko „Odnawialne źródła energii”. Wszystkie możliwe informacje na ich temat, przedstawi wam Pan „Robocik”

Energia odnawialna to niewyczerpalne , nieocenione źródło energii dla domów, przedsiębiorstw, instytucji i gospodarstw rolnych

Istnieje wiele urządzeń, które pozwalają na wykorzystanie niekonwencjonalnych źródeł energii, np: ogniwa fotowoltaincze (baterie słoneczne)

Baterie słoneczne

Turbiny wiatrowe

Do jednych z nowszych rozwiązań należą pompy ciepłaumożliwiają wykorzystanie zasobów energii naturalnej, której nieskończonymi źródłami są: powietrze atmosferyczne, grunt, woda powierzchniowa lub podziemna. Urządzenia te pobierają energię cieplną z jednego z wymienionych powyżej źródeł i przenoszą ją do budynku.

„Ja” w szczególności przybliżę wam jeszcze jedno z wielu źródeł energii odnawialnej. Opowiem wam o biogazie i fermentacji. Pokaże wam też zdjęcia z wycieczki, na która zabrałem osoby które zgodziły się dołączyć do mojego wspaniałego projektu!

Biogaz jest produktem fermentacji beztlenowej związków pochodzenia organicznego, zawierających celulozę, białko, węglowodany, skrobię

Związki te występują w odpadach komunalnych pochodzenia biologicznego, w ściekach komunalnych i przemysłu rolno-spożywczego, a także w odchodach zwierząt.

A tak wygląda nasza wytwórnia biogazu A tak wygląda nasza wytwórnia biogazu! Oczyszczalnia ścieków w Pleszewie (Zielona Łąka)

A tak pracowaliśmy!

… wszyscy z dużym zaangażowaniem

Praktykę odbyliśmy w przedsiębiorstwie komunalnym w pleszewie

Zapoznaliśmy się dokładnie ze strukturą firmy

Poznaliśmy cały proces technologiczny oczyszczania ścieków komunalnych, a na koniec sprawdziliśmy efekt finalny tego procesu w laboratorium.

Na koniec praktyki wspólne zdjęcia

Efekty naszej pracy w ramach realizowanego projektu OZE prezentowaliśmy gimnazjalistom w czasie „Dni otwartych drzwi” w naszej szkole.

Widzowie wykazywali duże zainteresowanie

Wszyscy prezentowali efekty swojej pracy- generatory wiatrowe

Fotoogniwa

Fotoogniwa źródłem energii elektrycznej do hydrolizy wody

Ogniwa paliwowe

Zadowolony Marek, udało się

Prezentacja naszej pracy w ramach realizowanego projektu OZE stanowiła jeden z głównych punktów promocji szkoły w czasie „Dni otwartych drzwi”

W skład naszej grupy weszli: Jagoda Bartczak

Magda Jodłoś

Paweł Grzegorzewski

Paweł Mielcarek

Jakub Grabowski

Jacek Rabiak