CYFROWA GOSPODARKA Firmy, instytucje, użytkownicy wobec rozwoju technologii informacyjno-komunikacyjnych Wykorzystanie danych w małych firmach Dominika.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Założenia aktualizacji Regionalnej Strategii Innowacji Województwa Małopolskiego.
Advertisements

Penetracja Internetu na świecie
Prezentacja firmy Remigiusz Siudziński Warszawa,
5 powodów aby pokochać Google Analytics (i dwa powody aby się bać) Robert Drózd WebAudit.pl.

MobilePay System autoryzacji płatnego dostępu do usług internetowych.
PARTNERSTWO na rzecz rozwoju rynku pracy powiatu starogardzkiego Projekt 50+ doświadczenie.
ROK PO AKCESJI DO UE SZANSE I WYZWANIA DLA PRZEDSIĘBIORSTW dr Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek Warszawa,
Przedsiębiorcy i rozwój
Plan działań eEuropa+ - Wspólne działania na rzecz wdrożenia społeczeństwa informacyjnego w Europie Wskaźniki pomiaru stanu wdrażania Grażyna Omarska p.o.
badania rynku turystycznego
Sklepy internetowe. Tracking w sklepie internetowym O trackingu Jak śledzić? Gdzie śledzić? –Strona główna –Strona kategorii –Strona produktu –Koszyk.
Wdrażanie Regionalnej Strategii Innowacji w województwie lubelskim.
Gdańsk miastem wolności.
Jak bezpiecznie korzystać
Listonic – Wygodna lista zakupów
Departament Społeczeństwa Informacyjnego
Zasady funkcjonowania Warszawa Program marketingowy.
GOSPODARKA OPARTA NA DANYCH Social media to ocean danych! – jak wykorzystać je w marketingu? Dr Jan Zając, Sotrender 17 maja 2012.
OŚRODEK WSPARCIA EKONOMII SPOŁECZNEJ w regionie stargardzkim Priorytet VII. Promocja integracji społecznej Działanie 7.2 Przeciwdziałanie wykluczeniu i.
Promowanie Strony, Marketing Szeptany & Wirusowy
GOSPODARKA OPARTA NA DANYCH
CYFROWA GOSPODARKA Firmy, instytucje, użytkownicy wobec rozwoju technologii informacyjno-komunikacyjnych Przygotowanie do pracy w środowisku informacyjnym.
Działania optymalizujące finansowanie, realizację i organizację gminnych zadań - praktyczne rozwiązania XIV Kongres Gmin Wiejskich RP Serock, 15 października.
CYFROWA GOSPODARKA Firmy, instytucje, użytkownicy wobec rozwoju technologii informacyjno-komunikacyjnych W jakim kierunku zmierzają rozwiązania ICT… …
Internet dla zagrożonych wykluczeniem cyfrowym
1. Założenia do przygotowania Strategii Inwestycyjnej Wydział Rozwoju Gospodarczego Wrocław, 2 czerwca 2009.
Instrukcja MILO moduł klienta.
Google Analytics                                                                                              Mariusz Gąsiewski
1 Po co firmom Facebook? i na co warto uważać… Dr Jan Zając Warszawa, 2012/05/31.
BADANIE RYNKOWE I MARKETINGOWE
Rozwijaj firmę z Biznes Multimedia Łukasz Grodzki, Tel Skype biznesmultimedia
Krajowy System Usług Kierunki rozwoju Krajowego Systemu Usług i jego oferta wsparcia przedsiębiorczości Warszawa, 26 listopada 2010 r. 1.
CYFROWA GOSPODARKA Firmy, instytucje, użytkownicy wobec rozwoju technologii informacyjno-komunikacyjnych Cyfryzacja treści i nowe modele biznesowe Mirosław.
CYFROWA GOSPODARKA Firmy, instytucje, użytkownicy wobec rozwoju technologii informacyjno-komunikacyjnych Cyfrowa gospodarka – kluczowe trendy Dominik Batorski.
Dziennik internetowy dla rodziców – dlaczego warto? Dziennik pozwala rodzicom śledzić postępy swojego dziecka – dzięki temu mogą zapewnić mu dodatkową
CYFROWA GOSPODARKA Firmy, instytucje, użytkownicy wobec rozwoju technologii informacyjno-komunikacyjnych Nowe technologie jako narzędzie i jako środowisko.
NAUCZYCIELKA BADACZKA, jest pomysł na więcej pracy
CYFROWA GOSPODARKA Firmy, instytucje, użytkownicy wobec rozwoju technologii informacyjno-komunikacyjnych Gospodarka oparta na danych. Przyszłość zaawansowanej.
CYFROWA GOSPODARKA Firmy, instytucje, użytkownicy wobec rozwoju technologii informacyjno-komunikacyjnych Między elastycznością a bezpieczeństwem? Technologie.
Bezpieczny Internet! Bezpieczny uczeń! Świadomy uczeń!
Zaufany partner na rynku e-commerce
Oferta reklamowa Bo Luksus ma wiele twarzy. Czym jest luksus? Czy to przyjemny dotyk kaszmiru na skórze? Najnowszej klasy samochód w garażu? Relaks w.
1. Strona tytułowa Strona tytułowa 2. Spis treści Spis treści 3. Słowo wstępu Słowo wstępu 4. Prawo do informacji publicznej Prawo do informacji publicznej.
Inicjatywa MNiSW Inkubator Innowacyjności w Poznańskim Parku Naukowo -Technologicznym.
Projektowanie stron WWW WPROWADZENIE DO POZYCJONOWANIA STRON WWW
NETYKIETA, TIK I ŚWIADOMOŚĆ JĘZYKOWA MIESZKAŃCÓW NOWEJ WSI
Rozwijaj firmę z Biznes Multimedia
W W W Łukasz Stochniał.
Zarządzanie różnorodnością w opinii przedsiębiorców – wyniki badań zrealizowanych w ramach projektu Diversity Index Warszawa, 20 lutego 2013 r.
Instrumenty promocji (narzędzia promocji).
Strategie e-marketingu i e-komunikacji JST
Hmarjak.zut.edu.pl Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny Dr inż. Henryk Marjak ANALIZA WYKORZYSTANIA MEDIÓW SPOŁECZNOŚCIOWYCH JAKO INNOWACYJNEGO.
Gdzie klienci szukają informacji o pożyczkach pozabankowych?
Tomasz Klajbor Kierownik Realizacji Projektu IV Regionalne Forum Innowacji Gdańsk, 10 czerwca 2005 r. Proces Wdrażania Regionalnej Strategii Innowacji.
Maria Góreczna Innowacje w budownictwie Poznań, 22 stycznia 2008 r.
INTERNET TO ŹRÓDŁO WIEDZY, i PIENIĘDZY ! PROGRAM NetBiz.
Cyfrowa Polka, cyfrowy Polak – portret niewyraźny Dr hab. Katarzyna Śledziewska Diagnoza kompetencji cyfrowych polskich małych i średnich przedsiębiorstw.
OBSŁUGA KLIENTA WYKŁAD POMIAR JAKOŚCI OBSŁUGI KLIENTA.
CZY ROZMAWIASZ Z RODZICAMI O TYM CO ROBISZ W INTERNECIE (NA JAKIE STRONY WCHODZISZ, Z KIM SIĘ KONTAKTUJESZ)?
Plan Marketingowy Twoja droga do sukcesu Wolę zarabiać 1% dzięki pracy 100 osób, niż 100% dzięki pracy własnej…
1 dr Izabela Sowa ekonomista, Akademia Ekonomiczna w Katowicach maj 2006 Racjonalność decyzji młodzieży – próba oceny.
Katarzyna Matuszak Dyrektor Działu Rozwoju Przedsiębiorczości
Dzień Bezpiecznego Internetu
Facebook dla biznesu Agnieszka Dudek.
DOFINANSOWANIE DLA FIRM W RAMACH NOWEJ PERSPEKTYWY
Pytania i odpowiedzi - Etap 1 - KTO
Zasady korzystania z technologii informacyjno - komunikacyjnych
Przykłady dobrych praktyk
SPOTKANIE FIRMOWE WARSZAWA, 25 SIERPIEŃ 2010.
Zapis prezentacji:

CYFROWA GOSPODARKA Firmy, instytucje, użytkownicy wobec rozwoju technologii informacyjno-komunikacyjnych Wykorzystanie danych w małych firmach Dominika Czerniawska 26 czerwca 2012

Duże nasycenie ICT, również w małych i średnich firmach Konserwatywny sposób wykorzystywania ICT Rozwój firm opartych o działalność w internecie (e- handel, e-usługi) Zmiany w dostępie do informacji i danych dzięki technologiom infromacyjno-komunikacyjnym -2-

Rodzaje informacji Informacje o nowych produktach i technologiach Informacje o sytuacji gospodarczej Informacje o klientach Informacje o zmianach w prawie -3- Skąd czerpią informacje/dane? Poszukiwanie ofert, szkolenia, prasa fachowa Raporty i analizy instytucji publicznych, firm doradczych, badawczych Obserwacje zachowań, badania opinii Instytucje publiczne, doradztwo (np. podatkowe), prasa

Źródła czerpania danych o klientach Dane behawioralne: Analiza zachowań na stronie (web analytics) API serwisów społecznościowych Dane geolokacyjne Dane z rynku finansowego (np. karty kredytowe) Dane o opiniach: Badania sondażowe Focusy Analiza treści (np. forów internetowych) Dane rynkowe dotyczące zapotrzebowania na produkty i usługi, grup docelowych, trendów makro i micro ekonomicznych Raporty instytucji państwowych (np. Punkty Konsultacyjne Krajowego Systemu Usług) Raporty badawcze (np. dotyczące grup zagrożonych wykluczeniem cyfrowym w rozwoju e-usług) -4-

Dane o zachowaniach na stronie Zbieranie danych o zachowaniach swoich klientów na stronach jest popularne ja bardzo śledzę na Google – Google Analytics, jest taki system, który mi statystyki robi, ile ja mam wejść dziennie na stronę internetową, z którego regionu kraju. Mamy wyszczególnione miasta, skąd jest najwięcej kliknięć – czy to są unikalne kliknięcia, czy to są odwiedziny stałe, jaki czas spędzają. Analizy są bardzo ograniczone Mam podgląd taki, że przez co zostało zrobione zamówienie. Czasami sobie osobę na własną rękę w Google, można każdego w ten sposób sprawdzić, pan jest menadżerem i prowadzi do tego klub karate, także raczej od tej strony. Sprawdzam jaki jest poziom danej osoby. R:[…]jak ktoś składa zamówienie na stronie, to jakby zbieramy o nim informację skąd przyszedł, na jakie hasło przykładowo w Google wpisał. Co robił na stronie. Czyli czego szukał, po jakich stronach chodził, ile tam spędził czasu. Czyli każde zamówienie możemy prześledzić, że tak powiem całą drogą, kto, jak, czego szukał. B: I wykorzystujecie państwo te analizy? R: Jakoś nie tak bardzo, ale to jest tak, że ja sobie patrzę jak wchodzą ludzie. Jeżeli widzę, że ktoś czegoś szuka i wyskakują mu, że tak powiem, złe wyniki niż powinny. Wtedy zmieniam to tak, żeby wychodziły dobre, tak. Dane o zachowaniach na stronie nie są wykorzystywane do optymalizacji stron -5-

Testowanie strategii marketingowych Wiedza o strategiach marketingowych w internecie […] to jest coś, co wszyscy niedawno odkryli – Facebook jest w ogóle nie sprzedażowy, tak naprawdę jest bardziej po to, żeby budzić świadomość marki i pokazywać, ale tak naprawdę na FB 10%, którzy są naszymi fanami są naszymi klientami w rzeczywistości. A druga rzecz, że nawet jak klienci są na FB to jest to ta część, która najmniej się udziela, a udzielają się ci, którzy prawdopodobnie nigdy nic kupili Wybór strategii marketingowych […] ważne jest to, żeby, w ogóle na stronach, żeby tam się coś działo cały czas. Ktoś wchodzi dziś, jutro, są klienci, którzy wchodzą codziennie na stronę, ale wchodzą dlatego że wiedzą, że tam może się coś nowego wydarzyć, prawda? Że może być jakiś nowy artykuł, napiszę o czymś tam, albo jakieś nowe produkty dodam, albo... No po to wchodzą mniej więcej, niekoniecznie kupować, jest to jedna z części tego hobby modelarstwa, obserwowanie innych, też zdobywanie wiedzy poprzez to. Potrzeba analiz ad hoc partyzantka w zdobywaniu takich danych, że zgłosiła się do nas dziewczyna, która prowadzi bardzo popularnego bloga urodowego […] zaczęliśmy z nią współpracę, wysłaliśmy jej trochę produktów, żeby je pokazała, sprawdziła, zareklamowała je[…]. Zrobiliśmy coś takiego, że daliśmy jej rabat takiej niestandardowej wysokości, to znaczy zwykle nasi klienci mają rabat 5%, a dla jej widzów czy czytelników był rabat 6% […] jedynie po wysokości rabatu ja widzę skąd jest jakiś klient, jak jest 6% to widzę, że to są osoby od tej dziewczyny. -6-

Bariery w wykorzystaniu danych Wiedza O znaczeniu decyzji podejmowanych na podstawie danych O źródłach pozyskiwania danych O sposobie interpretacji danych Koszty pozyskania danych i ich interpretacji Technologia umożliwiająca zbieranie danych Czas -7-