Nasza szkoła bierze udział w projekcie,,Wespół w zespół z Matematyką bez Granic' realizowanym przez Polskie Towarzystwo Matematyczne w okresie od 01.09.2009r.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
TEMAT: ZASADY DIAGNOZOWANIA UCZNIÓW ZDOLNYCH
Advertisements

Matematyka Zajęcia dodatkowe dziś – szansą na lepsze jutro
Konkurs Ministerstwo Edukacji Narodowej Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.3. Poprawa jakości.
Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
Zespół Szkół im. Ks. Jerzego Popiełuszki
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejski ego Funduszu Społecznego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Multimedialni uczniowie.
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
S ZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Ogólnopolski program, w którym nauczyciele i uczniowie wypracowują sposoby mądrego korzystania z (TIK) w nauczaniu wszystkich przedmiotów.
NOWE TECHNOLOGIE NA USŁUGACH EDUKACJI Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Grodkowie Podstawowe informacje o projekcie.
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Realizacja projektu w szkołach w roku szkolnym 2010/2011 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Realizacja projektu w roku szkolnym 2011/2012 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
dr Anna Okońska-Walkowicz Warszawa, r.
Realizacja projektu w roku szkolnym 2012/2013 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Spośród 80 szkół, które przystąpiły do realizacji projektu, znalazła się również nasza szkoła – Zespół Szkół nr 3 w Kędzierzynie-Koźlu.
Projekt Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój dla uczniów klas I-VI w 3 szkołach podstawowych z terenów wiejskich Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój. Udział w projekcie.
R A P O R T Z E W A L U A C J I OBSZAR : 2. Procesy zachodzące w szkole. Procesy zachodzące w szkole służą realizacji przyjętej w szkole koncepcji.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
Egzamin gimnazjalny od roku 2012 Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania.
Publiczne Gimnazjum Nr 2 im. F. D. Kniaźnina w Puławach
Uczniowie i nauczyciele wykorzystują TI w projektach realizowanych wspólnie z partnerami w Polsce i za granicą.
SZKOŁA MOJĄ SZANSĄ PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY Z FUNDUSZY UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH PROGRAMU OPERACYJNEGO KAPITAŁ LUDZKI.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego dr Anna Białek-Jaworska, WNE UW, PTM, 16 grudnia 2011.
SZKOŁY JAGIELOŃSKIE. Projekt Szkoły Jagiellońskie dofinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Sektorowego Programu.
BUŁHAK STOI JĘZYKAMI! Zespół językowy SSP 12.
Jeżowe, 25 czerwca 2009 r. Jeżowe, 25 czerwca 2009 r. Konferencja podsumowująca realizację projektu pn.: Wszyscy mamy równe szanse - program wyrównywania.
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Bolesławcu realizuje projekt: Aktywni Społecznie w Powiecie Bolesławieckim, współfinansowany przez Unię Europejską
Aktywni Społecznie w Powiecie Bolesławieckim, projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego.
BEZ BARIER DO KARIER ! Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
PROJEKT Projekt, współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Działanie 3.3.4, zwyciężył w konkursie.
Katedra Zarządzania Miastem i Regionem
Program Operacyjny Kapitał Ludzki Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Szkoła Równych Szans.
Podstawowe informacje o projekcie ZSKP w projekcie Zadanie Wyjazdy AMW Festiwal Nauki Ekodolina Szymbark Toruń Warszawa Gdańsk – Sobieszewo.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego (NUMER PROJEKTU: POKL /09) Aktywizacja.
Wyrównywanie szans edukacyjnych. Projekt systemowy ZAGRAJMY O SUKCES Od r realizowany jest w szkole projekt systemowy ZAGRAJMY O SUKCES w ramach.
DC Edukacja Centrum Szkoleń i Certyfikacji Komputerowych Innowacyjne formy oceniania z wykorzystaniem ICT Kartuzy, 12 listopada 2010.
Człowiek najlepsza inwestycja Kreatywny absolwent na rynku pracy Pułtusk, 21 I 2011 r. Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego.
Organizacja nauczania języka obcego w grupach międzyoddziałowych w Gimnazjum nr 35 Wiesława Sraga dyrektor Zespołu Szkół nr 12 w Bydgoszczy.
„Szkolne Centrum Nauki”
z matematyką bez granic
INTERdyscyplinarny program nauczania BLOKowego przedmiotów matematyczno-przyrodniczych i informatyki w Gimnazjum - INTERBLOK Gimnazjum im. Królowej Jadwigi.
E-Akademia Przyszłości to projekt realizowany przez Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne S.A. Jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
PROGRAM COMENIUS.
PROJEKT FINANSOWANY PRZEZ UNIĘ EUROEJSKĄ ORAZ MIASTO BYDGOSZCZ AKTYWNY W SZKOLE – TWÓRCZY W ŻYCIU PRIORYTET IX, PODDZIAŁANIE
Wiedza i umiejętności drogą do kariery uczniów Zespołu Szkół z Ukraińskim Językiem Nauczania w Górowie Iławeckim Górowo Iławeckie 27 października 2013roku.
Zespół Szkół w Mycielewie w projekcie,,Ćwiczę, uczę się, wygrywam.
Nauka kluczem do sukcesu program rozwojowy liceów ogólnokształcących Miasta Opola.
Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „KIERUNEK –SUKCES” Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie „ ZACHODNIOPOMORSKIE TALENTY – REGIONALNY SYSTEM STYPENDIALNY” projekt realizowany przez Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie.
Termin sprawdzianu: 1 kwietnia 2015 r. (środa), godz
Szkoła z klasą 2.0. Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i„Gazetę Wyborczą”. Od.
Szkoła Podstawowa nr 8 w Dąbrowie Górniczej. Sprawdzian obejmuje wiadomości i umiejętności zawarte w wymaganiach określonych w podstawie programowej kształcenia.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
PROJEKT „NAUKOWY ZAWRÓT GŁOWY” REALIZOWANY PRZEZ LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE IM. J. IWASZKIEWICZA W BRZEZINACH PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2014/2015.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Sprawdzian w klasie szóstej szkoły podstawowej w roku szkolnym 2015/2016.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
SPRAWDZIAN OD ROKU SZKOLNEGO 2014/15 Odbędzie się 1 kwietnia 2015 roku.
Lider Projektu: 2 Partner projektu: Projekt „SZKOŁA SUKCESU” współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Beneficjent:
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego ROZWIJANIE KOMPETENCJI NAUCZYCIELI w zakresie wykorzystywania.
Sale lekcyjne J. angielski Geografia Historia Informatyka Muzyka J. polski.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2017/2018.
Projekt edukacyjny „Kompetencje kluczowe”
Kształtowanie świadomości finansowej uczniów
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Szkoła z pomysłem na uczenie
Zapis prezentacji:

Nasza szkoła bierze udział w projekcie,,Wespół w zespół z Matematyką bez Granic' realizowanym przez Polskie Towarzystwo Matematyczne w okresie od r. do r. Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego, w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. Do projektu przystąpiła klasa I b, wraz z nauczycielem matematyki Marzeną Mrzygłód.

O Projekcie,,Wespół w zespół z Matematyką bez Granic. Celem Projektu,,Wespół w zespół z Matematyką bez Granic'' jest podniesienie kompetencji kluczowych – matematycznych i społecznych - uczniów ze szkół podstawowych, gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych w zakresie kształtowania umiejętności opisywania w języku matematyki otaczającego świata, stawiania hipotez i ich weryfikowania, rozwiązywania problemów w twórczy sposób, integracji klasy, skutecznego porozumiewania się w różnych sytuacjach, efektywnego współdziałania w zespole, interdyscyplinarnego spojrzenia na otaczającą rzeczywistość z uwzględnieniem znajomości języków obcych. Z założenia, w przypadku uczniów szkół ponadgimnazjalnych, kształtowane umiejętności mają wspierać proces wspólnego, bardziej efektywnego przygotowania się uczniów do matury z matematyki i języka obcego. W Projekcie weźmie udział 360 klas z terenu województw: kujawsko-pomorskiego, lubuskiego i zachodniopomorskiego wraz ze swoimi nauczycielami matematyki. Udział w Projekcie jest bezpłatny.

Wymagania stawiane uczestnikom Projektu. Na zajęciach pozalekcyjnych z matematyki uczniowie rozwijają umiejętności współdziałania w zespole realizując wyznaczony cel. Tym celem jest wspólne rozwiązanie zestawu zadań z matematyki w ciągu 90 minut. W rozwiązywaniu zestawu zadań będzie uczestniczyć cała klasa, pracując w odpowiednio dobranych grupach. W ciągu roku szkolnego uczniowie będą rozwiązywać siedem zestawów zadań. Tematyka zadań będzie obejmować różne działy matematyki zgodne z programem nauczania i uwzględniać jej korelację z innymi przedmiotami nauczania szkolnego. Będzie uwzględniać konstruowanie, wycinanie, naklejanie różnych figur płaskich w celu tworzenia z nich nowych konfiguracji, budowanie modeli brył o zadanych własnościach, itp. Zadania będą nawiązywać do konkretnych sytuacji życiowych i pokazywać przykłady zastosowania matematyki w życiu codziennym. Zestawy zadań będą zróżnicowane pod względem stopnia trudności. Jedno zadanie zostanie podane w języku obcym (angielski, niemiecki, francuski, włoski lub hiszpański). Zadaniem uczniów jest przetłumaczenie, rozwiązanie, a następnie podanie rozwiązania w jednym, wybranym języku obcym. Uczniowie będą również zobligowani do wzięcia udziału jako zespół klasowy w bezpłatnym Międzynarodowym Konkursie,,Matematyka bez Granic'' w trzecim roku realizacji Projektu. Wszelkie dodatkowe informacje dotyczące projektu, można znaleźć na stronie internetowej

Klasa I b na zajęciach z matematyki w ramach projektu. W ciągu roku szkolnego 2009/2010 pracowaliśmy nad sześcioma pakietami edukacyjnymi, każdy dotyczył innej tematyki. W ramach jednego bloku tematycznego odbywały się 4 godziny zajęć. Na zajęciach pracowaliśmy zawsze w grupach. Do naszych zadań należało wybranie nazwy zespołu, opracowanie logo i oczywiście rozwiązanie zadań. W trakcie zajęć mogliśmy korzystać z kalkulatorów i słowników. Każdy z pakietów składał się z trzech części: Pierwsza to ćwiczenia otwierające. Na tych zajęciach rozwiązywaliśmy cztery zadania, jedno w języku angielskim. Każda grupa dostała zestaw zadań i pod koniec lekcji omawialiśmy ich rozwiązania. W tej części mogliśmy liczyć na wsparcie ze strony nauczyciela. Druga to,,Rozwiążmy to razem. Na tych zajęciach pracowaliśmy przez 2 godziny lekcyjne. Otrzymywaliśmy jeden zestaw 10 zadań na całą klasę. Każda grupa dostawała po dwa zadania i po ich rozwiązaniu wymienialiśmy się nimi. Nasza praca była samodzielna. Trzecia część to podsumowanie pracy z poprzednich zajęć. Omówienie zadań, ich ocenienie i wybranie zadań do wysłania. Wysyłamy jedno rozwiązanie, każdego z zadań wraz z logiem zespołu, który je wykonał. Przykładowy pakiet zadań,,W trzy D.

Praca w grupach.

Rozwiązujemy zadanie w języku angielskim.

Rysujemy logo.

Nasza Pani czasem nam pomaga.

Efekt naszej pracy.

Nasze pomysły na nazwy grup.

Jak widać po naszych minach fajnie się bawimy.

Po roku pracy otrzymaliśmy certyfikat.

Ranking: Zachodniopomorskie - Gimnazjum Koszalin, Gimnazjum nr 7, klasa 1 b Miejsce w rankingu na tle innych klas (wg osiągniętej liczby punktów za zadania z pakietów edukacyjnych):

Pracujemy dalej? W tym roku szkolnym kontynuujemy naszą pracę w projekcie i mamy nadzieję, że tak będzie też w klasie III. Po zakończeniu projektu pochwalimy się naszym wynikiem w Międzynarodowym Konkursie,,Matematyka bez Granic'. Po pierwszym roku zajęć zajęliśmy 8 miejsce w rankingu szkół gimnazjalnych w województwie zachodniopomorskim, wśród szkół biorących udział w projekcie.