POLITYKA ZRÓWNOWAŻONEJ MOBILNOŚCI

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Czynniki wzrostu komunikacji miejskiej na przykładzie Białej Podlaskiej Kielce 9 października 2012 r.
Advertisements

Opracowanie: zespół WIM, WI, ZDiUM, WTR pod przewodnictwem POKE marzec 2010 r. Obsługa komunikacyjna UEFA EURO 2012 TM.
Paweł Klimowicz Przewodniczący Rady Miasta Krakowa Inwestycje Metropolitalne w Wieloletnim Planie Inwestycyjnym Krakowa Kraków, 2007.
Wybrane inwestycje infrastrukturalne w zakresie transportu szynowego w województwie wielkopolskim Janusz Górny Polityka przestrzenna a transportowa.
Budowa centralnego odcinka II linii metra
SITK Radom - XX Radomskie Dni Techniki
Ścieżki Rowerowe.
TRANSPORT – jak się poruszasz ?
Projekt planu robót na rok 2008 na terenie województwa lubelskiego
Projekt POIS /10 Modernizacja i rozbudowa systemu infrastruktury wodociągowo-kanalizacyjnej Gminy Milanówek.
Nowe Centrum Łodzi – Miasto czy węzeł autostradowy?
Potrzeby miast Ryszard Grobelny Prezes ZMP Prezydent Poznania.
Funkcjonowanie transportu lokalnego w Dzierżoniowie i w powiecie dzierżoniowskim Przygotował: Zygmunt Kuc Brzeg maja.
Podnoszenie jakości usług transportu i mieszkalnictwa komunalnego jako czynniki wspomagające realizację strategii rozwoju miasta. Biała Podlaska,
INWESTYCJE DROGOWE W MAŁOPOLSCE PÓŁNOCNEJ.
INWESTYCJE KOMUNIKACYJNE I Konferencja
Organizacja transportu publicznego w Metropolii Zatoki Gdańskiej – stan istniejący i kierunki rozwoju Hubert Kołodziejski – Metropolitalny Związek Komunikacyjny.
Prywatyzacja usług publicznych.
Komunikacja i Turystyka
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r.1 INFRASTRUKTURA DROGOWA Szkolenie dla beneficjentów Regionalnego Programu Operacyjnego.
Powiatowy Urząd Pracy w Suchej Beskidzkiej Informacja o stanie bezrobocia i formach jego przeciwdziałania na terenie powiatu suskiego za 2010r.
Informacja o realizacji budżetu w 2012 rok Warszawa r. Komisja Infrastruktury i Inwestycji Rady Miasta.
Sektorowy Program Operacyjny: Transport na lata
PRZESŁANKI KONKURENCYJNOŚCI
INFORMACJA dotycząca strategii działań
Przedstawienie Raportu z badań satysfakcji klientów i Jakości wody w opinii mieszkańców Gdańska i Sopotu.
Czysty transport miejski
03/10/2008 Warsztat « Transport » Wystąpienie pani Jeannine MARQUAILLE Wiceprzewodniczącej Rady Regionu Nord - Pas de Calais odpowiedzialnej za sprawy.
"Potencjał inwestycyjny węzłów integracyjnych – obecne i przyszłe projekty dofinansowane ze środków Unii Europejskiej w Gminie Miasta Gdańska Dzięki bezzwrotnym.
Doświadczenia PKM w Gdyni z eksploatacji autobusów napędzanych CNG
Wyzwania rozwojowe miast w kontekście krajowej polityki miejskiej
Informacje o SKM Szybka Kolej Miejska Wpisana do rejestru przedsiębiorstw w 2004r. Kapitał zakładowy 72,5 mln zł, wszystkie udziały posiada m. st. Warszawa.
Wykonanie dochodów i wydatków Województwa Dolnośląskiego w latach 1999 – 2011, przewidywane wykonanie 2012 r. oraz projekt uchwały budżetowej na 2013 r.
Wrocławski Obszar Metropolitalny
Wojewódzki Urząd Pracy w Białymstoku
Społeczeństwo i gospodarka USA a Polski
Wydział Rozwoju i Promocji Miasta Urząd Miasta Bolesławiec Informacja o wykonaniu budżetu za 2012 r.
UWZGLĘDNIENIE DZIAŁAŃ ADAPTACYJNYCH W POLITYCE SPÓJNOŚCI 11 kwietnia 2013 r.
DO PRACY JADĘ ROWEREM Doświadczenia z przebiegu kampanii w Biurze Planowania Przestrzennego Miasta Gdyni Izabela Gendek.
Poprawa jakości powietrza jednym z kluczowych ekologicznych wyzwań w Regionalnym Programie Operacyjnym Województwa Śląskiego na lata Katowice,
Przebudowa ulicy Wojska Polskiego Projekt przebudowy obejmował ul. Wojska Polskiego od skrzyżowania z ul. Młyńską do skrzyżowania z ul. Armii.
Stan zdrowia mieszkańców Warszawy
Wybrane działania w zakresie promocji transportu rowerowego w Gdańsku na przykładzie projektu CIVITAS MIMOSA.
Politechnika Warszawska, 6 grudzień 2007
inwestycyjnych i remontowych
Realizacja budżetu m.st. Warszawy w 2012 roku
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata
Propozycja rozszerzenia Listy projektów indywidualnych dla Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko o nowe projekty w zakresie sektora transportu.
ŚRÓDMIEŚCIE OLSZTYNA KOMUNIKACJA W ZINTEGROWANYM PROGRAMIE ROZWOJU PRZESTRZENNEGO ŚRÓDMIEŚCIA OLSZTYNA WYDZIAŁ ROZWOJU MIASTA, MARZEC 2014.
Perspektywy rozwoju wysokiej jakości połączeń intercity w Polsce
Fundusze UE w procesie realizacji polityki rowerowej Gdańska
Przygotował: Tomasz Kacprzak 2014
1 1 Tendencje w rozwoju pomorskiej edukacji na podstawie wybranych wyników egzaminów zewnętrznych II FORUM POMORSKIEJ EDUKACJI Gdańsk, 18 listopada 2013.
Toruń, 31 lipca 2014 r. Zmiany w organizacji RUCHU DROGOWEGO I KOMUNIKACJI MIEJSKIEJ od 1 sierpnia 2014 „Przebudowa torowiska tramwajowego na linii średnicowej.
Chojnice, 24 października 2014 Projekt częściowo finansowany przez Unię Europejską w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna Modernizacja.
Pożary traw na terenie województwa mazowieckiego w 2014 roku KOMENDA WOJEWÓDZKA PAŃSTWOWEJ STRAŻY POŻARNEJ W WARSZAWIE.
POIS /10-00 „Rozwój szybkiej kolei miejskiej w Trójmieście”
PLAN GENERALNY Portu Lotniczego Zielona Góra –
Zintegrowany System Zarządzania Ruchem w Trójmieście TRISTAR
Your logo Here Wspólne korzystanie w czasie rzeczywistym ze środków transportu na żądanie w Regionie Tesalii, Grecja Warsztaty: Transport na żądanie na.
Kompleksowa modernizacja chodników, miejsc parkingowych i nawierzchni dróg w kwartale ulic: Królowej Jadwigi/Bogusława/ Bohaterów Getta Warszawskiego/Ściegiennego.
BUDŻET MIASTA GDAŃSKA WYKONANIE ZA ROK PlanWykonanie% DOCHODY zł zł101 WYDATKI zł zł94 NADWYŻKA-
Zmiany komunikacyjne w Poznaniu do roku 2030 !. BRT (ang. Bus Rapid Transit) Oddzielny pas ruchu. Szybki tranzyt autobusowy. Usprawniona infrastruktura.
BUDŻET MIASTA GDAŃSKA WYKONANIE 2013 ROKU. Budżet – wykonanie 2013 r. DOCHODY WYDATKI NADWYŻKA
m.st. Warszawa | Warszawska Polityka Mobilności
GDAŃSKIE BADANIA RUCHU 2016
Przebudowa Etap I - drogi powiatowej 2483P Wierzyce-Czerniejewo
Efektywność energetyczna przez rozwój elektromobilności w Polsce
Projekt poprawy jakości transportu miejskiego w aglomeracji szczecińskiej narzędziem technicznego wsparcia integracji transportu publicznego w Szczecińskim.
UPRZYWILEJOWANIE TRANSPORTU ZBIOROWEGO
Zapis prezentacji:

POLITYKA ZRÓWNOWAŻONEJ MOBILNOŚCI URZĄD MIEJSKI W GDAŃSKU POLITYKA ZRÓWNOWAŻONEJ MOBILNOŚCI NA PRZYKŁADZIE MIASTA GDAŃSKA MACIEJ LISICKI ZASTĘPCA PREZYDENTA MIASTA GDAŃSKA PREZES ZARZĄDU POLSKIEJ UNII MOBILNOŚCI AKTYWNEJ Warszawa , 18 czerwca 2013r.

AGENDA INSPIRACJE TRANSPORT PUBLICZNY POLITYKA PARKINGOWA POLITYKA ROWEROWA PODSUMOWANIE

INSPIRACJE

SĄ TRZY FAZY UJAWNIANIA SIĘ PRAWDY ARTUR SCHOPENHAUER SĄ TRZY FAZY UJAWNIANIA SIĘ PRAWDY NAJPIERW PRAWDA JEST OŚMIESZANA POTEM SPOTYKA SIĘ Z GWAŁTOWNYM OPOREM A NA KOŃCU TRAKOWANA JEST JAKO OCZYWISTOŚĆ fot: schopenhauer.net

TRANSPORT PUBLICZNY

LICZBA AUT NA 1000 MIESZKAŃCÓW INFORMACJE PODSTAWOWE POWIERZCHNIA 261,96 km2 LICZBA LUDNOŚCI 460 517 POLSKA GĘSTOŚĆ ZALUDNIENIA os./km2 1758 LICZBA AUT NA 1000 MIESZKAŃCÓW 496

SKM – SZYBKA KOLEJ MIEJSKA fot: schopenhauer.net

INTERMODALNOŚĆ fot: schopenhauer.net

TRAMWAJE – STAN TABORU 3.

ILOŚĆ WOZO-KILOMETRÓW W LATACH 2006 - 2012 fot: schopenhauer.net

DŁUGOŚĆ LINII TRAMWAJOWYCH TRAMWAJE ILOŚĆ TRAMWAJÓW 122 Z NISKĄ PODŁOGĄ 74% DŁUGOŚĆ LINII TRAMWAJOWYCH 116,7 km fot: schopenhauer.net

DŁUGOŚĆ LINII AUTOBUSOWYCH AUTOBUSY ILOŚĆ AUTOBUSÓW 225 Z NISKĄ PODŁOGĄ 100% DŁUGOŚĆ LINII AUTOBUSOWYCH 803 km fot: schopenhauer.net

CENY BILETÓW 1/2 LICZBA BILETÓW JEDNORAZOWYCH, KTÓRE MOŻNA NABYĆ ZA RÓWNOWARTOŚĆ CENY BILETU MIESIĘCZNEGO W 2006

CENY BILETÓW 2/2 34,0 Gdańsk LICZBA BILETÓW JEDNORAZOWYCH, KTÓRE MOŻNA NABYĆ ZA RÓWNOWARTOŚĆ CENY BILETU MIESIĘCZNEGO W 2012

RELACJA CENY NAJDROŻSZEGO I NAJTAŃSZEGO BILETU ZTM GDAŃSK POLITYKA BILETOWA 94 34 RELACJA CENY NAJDROŻSZEGO I NAJTAŃSZEGO BILETU ZTM GDAŃSK fot: schopenhauer.net

CENY BILETÓW – AKCEPTACJA ZMIANY STRUKTURA SPRZEDAŻY BILETÓW WG WARTOŚCI NOMINALNEJ Z UWZGLĘDNIENIEM PROWIZJI MZKZG Z PODZIAŁEM NA BILETY JEDNORAZOWE I OKRESOWE ZA OKRES OD 2007 DO ( I– XI ) 2011 fot: schopenhauer.net

BADANIE JAKOŚCI ŻYCIA W 75 EUROPEJSKICH MIASTACH ZADOWOLENIE Z TRANSPORTU PUBLICZNEGO 2006 BADANIE JAKOŚCI ŻYCIA W 75 EUROPEJSKICH MIASTACH raczej niezadowolony nie niezadowolony raczej zadowolony bardzo zadowolony

ZADOWOLENIA Z TRANSPORTU PUBLICZNEGO ZADOWOLENIE Z TRANSPORTU PUBLICZNEGO 2006 - 2009 ZADOWOLENIA Z TRANSPORTU PUBLICZNEGO 6% WZROST fot: schopenhauer.net

OCENA DZIAŁALNOŚCI WŁADZ MIASTA Źródło : RAPORT Z BADAŃ SOCJOLOGICZNYCH PRZEPROWADZONYCH W GDAŃSKU W 2011 ROKU NA TEMAT OCENY DZIAŁALNOŚCI WŁADZ MIASTA ORAZ NIEKTÓRYCH ASPEKTÓW ŻYCIA MIASTA; PRACOWNIA REALIZACJI BADAŃ SOCJOLOGICZNYCH UNIWERSYTETU GDAŃSKIEGO; GDAŃSK 2012 R. fot: schopenhauer.net

WYDATKI, DOCHODY ORAZ POKRYCIE KOSZTÓW WPŁYWAMI W LATACH 2005-2010 WYDATKI I DOCHODY WYDATKI, DOCHODY ORAZ POKRYCIE KOSZTÓW WPŁYWAMI W LATACH 2005-2010 fot: schopenhauer.net

SPECJALNE REZERWY TERENU MYŚLĄC O PRZYSZŁOŚCI 1/2 SPECJALNE REZERWY TERENU NA ROZWÓJ INFRASTRUKTURY ZWIĄZANEJ Z TRANSPORTEM PUBLICZNYM W PRZYSZŁOŚCI

ŁATWIEJSZY, BARDZIEJ EFEKTYWNY ROZWÓJ TRANSPORTU PUBLICZNEGO MYŚLĄC O PRZYSZŁOŚCI 2/2 ŁATWIEJSZY, BARDZIEJ EFEKTYWNY ROZWÓJ TRANSPORTU PUBLICZNEGO

INTELIGENTNY SYSTEM ZARZĄDZANIA RUCHEM ZIELONA FALA- TRISTAR PROJEKT TRZECH MIAST: GDAŃSK, SOPOT, GDYNIA INTELIGENTNY SYSTEM ZARZĄDZANIA RUCHEM POPRAWA BEZPIECZEŃSTWA NA DROGACH

POLITYKA PARKINGOWA

STAWKI OPŁAT ZA PARKOWANIE MAKSYMALNE DOZWOLONE PRAWEM STAWKI 2007 1h – 1,00 2h – 1,10 3h – 1,15 4h – 1,50 2008+ STAWKI OPŁAT ZA PARKOWANIE 1h – 1,50 2h – 1,63 3h – 1,87 wzrost za 1h – 50% za 2h – 63% za 3h – 87% za 4h+ – 0%

STREFA A STREFA B STREFA C MAKSYMALNE DOZWOLONE PRAWEM STAWKI OGRANICZONEGO I KONTROLOWANEGO PARKOWANIA STREFA A OGRANICZONEGO PARKOWANIA STREFA B NIEOGRANICZONEGO PARKOWANIA STREFA C

LIBERALIZACJA POLITYKI TAKSÓWKOWKEJ 2008 –UWOLNIENIE CEN I LIMITÓW LICENCJI 2006 1693 2007 LICZBA TAKSÓWEK 1690 2008 2011 2100 2295 2012 2393

POWIERZCHNIA ULIC WYŁĄCZONYCH Z RUCHU KOŁOWEGO W ŚRÓDMIEŚCIU CIĄGI PIESZE POWIERZCHNIA ULIC WYŁĄCZONYCH Z RUCHU KOŁOWEGO W ŚRÓDMIEŚCIU 2007 20 380m2 2012 22 750m2 czerwiec 2013 32 969m2

POLITYKA ROWEROWA

ŚRODKI TWARDE (INFRASTRUKTURALNE) ŚRODKI MIĘKKIE (PROMOCYJNE) ŚRODKI ZEWNĘTRZNE ŚRODKI TWARDE (INFRASTRUKTURALNE) W LATACH 2007 - 2014 233 944 996 PLN 20 850 464 PLN ŚRODKI MIĘKKIE (PROMOCYJNE) W LATACH 2007 - 2014

DROGI ROWEROWE I STREFY USPOKOJONEGO RUCHU

DŁUGOŚĆ ODCINKÓW USPOKOJONEGO RUCHU STREFY USPOKOJONEGO RUCHU 2006 2,02 2007 DŁUGOŚĆ ODCINKÓW USPOKOJONEGO RUCHU 2,10 2008 2012 0,10 365 2013 63 + 432 km 30,9% CAŁKOWITEJ DŁUGOŚCI DRÓG

107 km 13,6 km 0,43 km TRASY I DROGI ROWEROWE 1/2 DROGI ROWEROWE KONTRAPASY 13,6 km PASY ROWEROWE W JEZDNI 0,43 km

71,9 km 15,9 km 10,6 km 8,6 km 0,75 km TRASY I DROGI ROWEROWE 2/2 DROGI GRUNTOWE 71,9 km CIĄGI PIESZO-ROWEROWE 15,9 km CHODNIKI Z DOPUSZCZONYM RUCHEM ROWEROWYM 10,6 km CIĄGI PIESZO-JEZDNE 8,6 km PASY AUTOBUSOWO-ROWEROWE 0,75 km

945 LICZBA MIEJSC PARKINGOWYCH PARKINGI ROWEROWE 945 LICZBA MIEJSC PARKINGOWYCH

PODSUMOWANIE

IZOLOWANYCH DZIAŁAŃ DO PODEJŚCIA SYSTEMOWEGO PODSUMOWANIE1/5 OD IZOLOWANYCH DZIAŁAŃ DO PODEJŚCIA SYSTEMOWEGO

PODSUMOWANIE2/5 POPRAWA JAKOŚCI DIALOGU Z MIESZKAŃCAMI WYNIKAJĄCA Z ABSORBCJI DOŚWIADCZEŃ SPRAWDZONYCH ZA GRANICĄ

JAKOŚCI PRZESTRZENI PUBLICZNEJ PODSUMOWANIE 3/5 UWAGA SKUPIONA NA POPRAWIE JAKOŚCI PRZESTRZENI PUBLICZNEJ A NIE TYLKO NA TWORZENIU NOWYCH ELEMENTÓW INFRASTRUKTURY

AKTYWNEJ MOBILNOŚCI PODSUMOWANIE 4/5 PROMOCJA SKUTKUJE POPRAWĄ ZDROWIA FIZYCZNEGO I KONDYCJI FINANSOWEJ MIESZKAŃCÓW I SAMEGO MIASTA

PODSUMOWANIE 5/5 POTRZEBA KONTYNUACJI DZIAŁAŃ

DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ