NARZĘDZIA KRYTYCZNEGO MYŚLENIA - TOC

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Przedszkole niepubliczne na miarę XXI wieku Środa Wielkopolska ul
Advertisements

Reforma wychowania fizycznego – mity a rzeczywistość
ELEMENTY OCENIANIA KSZTAŁTUJĄCEGO
KOMPETENCJE KLUCZOWE W PROJEKCIE EDUKCYJNYM
Indywidualne zajęcia rewalidacyjne dla uczniów niepełnosprawnych (z orzeczeniami poradni psychologiczno-pedagogicznych o potrzebie kształcenia specjalnego)
czyli zostań kowalem swojego losu
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
Nowoczesne technologie w polskiej edukacji
METODA PROJEKTU Metoda ta polega na samodzielnym realizowaniu przez uczniów zadania przygotowanego przez nauczyciela na podstawie wcześniej ustalonych.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów.
Małgorzata Taraszkiewicz Grupa Edukacyjna 21
Przegląd projektu Plan działań nauczyciela Przykłady prac i opinie Materiały dydaktyczne Ocenianie i standardy Przewodnik nauczyciela Przewodnik początkującego.
Technologie informacyjno-komunikacyjne w kształceniu ustawicznym
Rola nauczyciela w szkole wychowującej
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
Ewaluacja innowacji pedagogicznej realizowanej w Zasadniczej Szkole Zawodowej w Ośrodku Szkolno-Wychowawczym dla Dzieci Młodzieży Niepełnosprawnej.
Autoewaluacja Szko ł a Promuj ą ca Zdrowie rok szkolny 2010 rok szkolny 2013 Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy nr 1 w Krakowie.
Projekt ICT w nauczaniu przedmiotów matematycznych i przyrodniczych w gimnazjach Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
KLASA OBYWATELSKA Z POSZERZONYM JĘZYKIEM ANGIELSKIM SPRAWOZDANIE Z DZIAŁALNOŚCI ROK SZKOLNY 2011/2012.
„A tu rzeczywistość skrzeczy” jak uczyć, by nie spadła efektywność przygotowania do egzaminu maturalnego 2015 Matura 2015 – jak dobrze już teraz przygotowywać.
Nauczyciele prowadzący zajęcia:
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ i PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
praktyczne, prowadzone z zachowaniem obiektywizmu i etycznego podejścia, okresowe badanie oceniające postęp na drodze do osiągania ustalonych rezultatów.
OCENA KSZTAŁTUJĄCA ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 94.
„Szkoła wspomaga wychowanie” debata uczniów szkół ponadgimnazjalnych
TIK w szkole podstawowej
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA UCZNIA – WARSZTAT PRACY NAUCZYCIELI.
Ankietowaniem objęto uczniów kl. IV – VI, oraz rodziców Liczba ankietowanych uczniów – 29 na 32 ogółem Liczba ankietowanych rodziców – 4 na 15 wydanych.
STRATEGIE OCENIANIA KSZTAŁTUJACEGO
Niepubliczna placówka doskonalenia nauczycieli „prototo” we wrocławiu
jaka jest różnica między marzycielem a przedsiębiorcą
w praktyce pedagogicznej
Pisanie i modyfikowanie programów, pisanie innowacji i projektów edukacyjnych w edukacji wczesnoszkolnej Joanna Dembowa.
Idea oceniania kształtującego
Bydgoszcz ANIMATOR ROZWOJU TECHNOLOGICZNEGO Czynności:  Projektowanie, wdrażanie, promocja i ocena nowych rozwiązań technologicznych, wydawanie.
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ I PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
OCENIANIE KSZTAŁTUJĄCE OK
KOCHAĆ TO ZNACZY WYMAGAĆ - WYCHOWUJ MĄDRZE
ROLA LIDERÓW W BUDOWANIU PARTNERSTWA LOKALNEGO. Dlaczego o liderze? nurt lokalności, czynnik ludzki, teoria zasobów lokalnych, waga rozpoznawania lokalnych.
Ocenianie holistyczne
Ocenianie kształtujące w edukacji matematycznej i przyrodniczej
Wychowanie ekologiczne
Edukacja po CEOwsku mgr Bożena Sozańska.
Umiejętność motywowania i wyznaczania celów przez sędziego
Logika i argumentacja dla prawników
TEORIA OGRANICZEŃ W EDUKACJI
Planowanie pracy nauczyciela. PODSTAWA PROGRAMOWA  1. Cele ogólne – czego mamy nauczyć  2. Treści programowe – realizując je mamy nauczyć umiejętności.
Nikogo nie trzeba przekonywać, że eksperymenty wykonywane samodzielnie przez ucznia czy prezentowane przez nauczyciela sprawiają, że lekcje są bardziej.
WITAMY !!! Szkoła Podstawowa Nr 15 im. Armii Krajowej w Elblągu MISTRZ uczeń klasy I.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA SZKOŁY PODSTAWOWE ( ) przeprowadzono 205 ewaluacji, w tym: 25 ewaluacji całościowych 180 ewaluacji problemowych Podsumowanie.
WITAMY W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 51 z Oddziałami Integracyjnymi im. Fryderyka Chopina w Katowicach.
1 COFACE COMPLETE – ubezpieczenie i finansowanie Jak zabezpieczyć płynność finansową? Jarosław Jaworski – Prezes Zarządu Coface Poland Factoring.
ŁAD i KONFLIKTY SPOŁECZNE
Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego Departament Europejskiego Funduszu Społecznego Białystok, 26 października 2011 r. „Na czym polega logika projektu.
EDUKACJA MATEMATYCZNA skuteczna, przyjazna dziecku i nauczycielowi Arkadiusz Mroczyk.
M – jak motywacja EWALUACJA WEWNĘTRZNA OBSZAR SKUTECZNOŚĆ PLANOWANIA I REALIZOWANIA PROCESÓW EDUKACYJNYCH W SZKOLE DZIAŁANIA NAUCZYCIELI PODEJMOWANE W.
Programowanie dla każdego
Przedszkole nr 71 „Chatka Małego Skrzatka”
Nauka przedsiębiorczości w polskim systemie edukacji
7 Nawyków – mapa wdrożenia
PREZENTACJA WYNIKÓW AUTOEWALUACJI SZKOŁY PROMUJĄCEJ ZDROWIE
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
Jak organizować społeczne środowisko uczenia się dzieci w klasie I?
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
KLASA Społeczno-prawna
Jak kształtować kompetencje kluczowe?
Jak skutecznie realizować podstawę programową?
Realizacja podstawy programowej na II etapie edukacyjnym
Zapis prezentacji:

NARZĘDZIA KRYTYCZNEGO MYŚLENIA - TOC

TOC - TEORIA OGRANICZEŃ Elli Goldratt TOC - TEORIA OGRANICZEŃ “Narzędzia TOC są skuteczne i stosowane przez Prezesów Korporacji... …a jednocześnie są one tak proste, że są stosowane w przedszkolach”.

Fundacja TOC dla Edukacji 21 krajów 5 kontynentów 200.000 nauczycieli 8.000.000 dzieci Russia Colombia United Kingdom Serbia Philippines Mexico Costa Rica Ecuador Israel Malaysia Netherlands Singapore South Africa Taiwan Trinidad & Tobago Ukraine United States Venezuela Thailand POLSKA

Czym jest Teoria Ograniczeń (TOC) ? TOC to filozofia, która dostarcza nam narzędzi myślowych i komunikacyjnych, usprawniających procesy oraz ich rezultaty.

Dr Eliyahu Goldratt 1947 - 2011

TOC - Narzędzia Myślowe CHMURKA GAŁĄŹ DRZEWKO AMBITNEGO CELU

Uczymy MYŚLENIA Łatwe definiowanie i artykułowanie swoich potrzeb Wyznaczanie celów Praca zespołowa Myślenie logiczne Uczymy MYŚLENIA Wyjście poza „szablon” PLANOWANIE KREATYWNOŚĆ Przetwarzanie informacji „Łączenie kropek” – nowa i stara wiedza Przewidywanie konsekwencji Umiejętność dostrzegania związków przyczynowo-skutkowych

Każdy konflikt można rozwiązać Filary TOC Wrodzona prostota Rzeczywistość jest prosta i harmonijna Nie zgadzaj się bezwarunkowo na występujące konflikty Każdy konflikt można rozwiązać Sytuacja zwycięstwo/zwycięstwo jest zawsze do osiągnięcia Ludzie są dobrzy Nigdy nie mów wiem Z większej podstawy możesz skoczyć dalej

Filozofia życia Elli Goldratta Pokonywanie PRZESZKÓD by cieszyć się PEŁNIĄ ŻYCIA Chcemy osiągnąć pełnię życia Odnosić znaczące sukcesy Mieć siłę by pokonywać przeciwności Potrafić współpracować z ludźmi Mieć wiele okazji Rozumować jasno Musimy pokonać 4 przeszkody Recap from 2011 – Explain 4th Pillar and relevance to this topic Przeszkoda nr 1 Odbieramy rzeczywistość jako bardzo złożoną Przeszkoda nr 2 Akceptujemy konflikty takimi jakie są Przeszkoda nr 3 Obwiniamy innych lub warunki Przeszkoda nr 4 Wydaje nam się, że wiemy wszystko (lub nie wiemy nic) Pierwsze założenie TOC Każdy system posiada wrodzoną prostotę Drugie założenie TOC Każdy konflikt jest do rozwiązania Trzecie założenie TOC „Win/Win” zawsze możliwe Ludzie są dobrzy Czwarte założenie TOC Każdy system można znacząco poprawić

Gdzie można stosować? Treści programowe Wszystkie poziomy nauczania Wszystkie przedmioty Sytuacje wychowawcze Wszelkie tematy na godzinę wychowawczą Problemy wychowawcze Wzmacnia umiejętność uczniów do przejęcia odpowiedzialności za swoje zachowanie i naukę.

Na czym polega różnica? To UCZNIOWIE wymyślają rozwiązania. To UCZNIOWIE tworzą język. To UCZNIOWIE używają WŁASNEJ logiki. To UCZNIOWIE formułują związki pomiędzy standardami kształcenia. To UCZNIOWIE tworzą związki pomiędzy standardami kształcenia a egzaminami państwowymi.

UCZNIOWIE NAUCZYCIELE SPOŁECZEŃSTWO RODZICE

WWW.TOC.EDU.PL