Opracował J. Stryjkowski

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Pomoc psychologiczno –pedagogiczna w szkole ponadgimnazjalnej
Advertisements

E-nauczyciel Rozwijanie umiejętności nauczycieli z zakresu wykorzystania TIK na lekcjach Rządowy Program "Cyfrowa Szkoła” oraz Certyfikacja e-Nauczycieli.
Konferencja dla przedstawicieli jednostek samorządu terytorialnego Tworzenie sieci Powiatowych Ośrodków Wspierania Uczniów Zdolnych w województwie małopolskim.
Zadania doradcy metodycznego zgodnie z Rozporządzeniem MEN i S o placówkach z dnia 23 kwietnia 2003r.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Przedsiębiorczość w polskim systemie oświaty
Rola poradni w rozpoznawaniu potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych dzieci oraz udzielaniu wsparcia merytorycznego dyrektorom w zakresie.
PCEN wsparcie dla szkół i placówek Czudec, 8 czerwca 2005 roku.
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Konferencja Wdrażanie pomocy psychologiczno - pedagogicznej
Program podniesienia jakości realizowany w Gimnazjum - Zespoły przedmiotowe analizują Testy na wejściu i wyniki egzaminu zewnętrznego - Dokonują ewaluacji,
Fundacja Inicjatyw Badawczo- Szkoleniowych WSP TWP w Warszawie Ul. Drawska Warszawa Tel w Fundacja.
Badanie przeprowadzone W październiku 2012
ZESPÓ Ł SZKÓ Ł PONADGIMNAZJALNYCH NR 2 W MYS Ł OWICACH ZNAM KONCEPCJĘ PRACY MOJEJ SZKOŁY.
Podstawy prawne funkcjonowania poradni
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
Osiągnięcie przez szkoły i placówki warunków do pełnej realizacji kształcenia ogólnotechnicznego, zawodowego i wychowania komunikacyjnego. Cele szczegółowe:
PEDAGOGIZACJA RODZICÓW
ale (a może przede wszystkim)
Projekt jako element strategii doskonalenia nauczycieli Ewa Superczyńska Konferencja Doskonalenie nauczycieli powiatu wolsztyńskiego 14 listopada.
jest zapewnienie bezpieczeństwa
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
Promocja zdrowia w szkole (propozycja zajęć pozalekcyjnych)
Patent żabki Szkoła Podstawowa nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi w Bielawie.
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Organizacja wspomagania szkół
Organizacja pomocy psychologiczno - pedagogicznej
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Kompetencje nauczycieli 6 października 2014 r. Caroline Kearney Starszy Kierownik Projektu & Analityk ds. Edukacji.
Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń.
SAMORZĄD WOJEWÓDZTWA, A PROBLEM PRZEMOCY W RODZINIE
SZKOŁA PODSTAWOWA IM. K. MAKUSZYŃSKIEGO W WIECHLICACH SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE ROK SZKOLNY 2013/2014.
Propozycje form szkoleniowych WOM dla nauczycieli historii i wiedzy o społeczeństwie na rok szkolny 2014/2015.
Adres siedziby: ul. Stanisława Wyspiańskiego Oświęcim tel: fax:
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
KONTROLE PLANOWE odbyły się pod kątem sprawdzenia: 1.Zgodności realizacji wybranych zajęć edukacyjnych z ramowymi planami nauczania w publicznym gimnazjum.
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
Kontrole planowe przeprowadzono w zakresie: 1.Zgodności realizacji wybranych zajęć edukacyjnych z ramowymi planami nauczania w publicznym gimnazjum (w.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA -PORADNIE PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNE- Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/ ewaluacji problemowych 1.06.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
Programy i projekty w Szkole Promującej Zdrowie. Standardy Szkoły Promującej Zdrowie  Szkoła promująca zdrowie dąży do osiągania celów i realizuje zadania.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
Pomorski System Wsparcia i Współpracy Organizacji Pozarządowych cele, narzędzie.
ZADANIA SZKOŁY W WALCE Z DOPALACZAMI Agnieszka Siczek – doradca metodyczny Radomski Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli ul. J. Słowackiego 17 ul. J. Słowackiego.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
Doradztwo zawodowe w szkołach – jak wdrożyć i prowadzić?
Dzie ń Bezpiecznego Internetu 2016 pod has ł em: „ Lepszy Internet zale ż y od Ciebie”
Działania Opolskiego Kuratora Oświaty na rzecz poprawy bezpieczeństwa dzieci i młodzieży w woj. opolskim w roku szkolnym 2014/2015. Plany na rok szkolny.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana uczniowi w przedszkolu, szkole i placówce polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych.
Trzymaj Formę!-II edycja Zofia LIPKA – koordynator programu “Trzymaj Formę!”
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Wykaz Krajowych i Narodowych Programów Profilaktyki – zawierających zadania resortu edukacji.
Dorobek zawodowy nauczyciela kontraktowego mgr Nataliya Hrynchyshyn Gościno, lipiec 2005.
Model absolwenta dr Jolanta Barbara Jabłonkowska 1.
I kwartał 1. Informacja o wykonaniu budżetów WORD w części przeznaczonej na bezpieczeństwo ruchu drogowego w roku 2011 i zatwierdzenie planu wydatków.
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
Doradztwo zawodowe w szkołach
Analiza wyników ewaluacji form doskonalenia realizowanych przez CEN w Gdańsku w okresie I-VII 2016
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych,
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach podstawowych.
Zmiany w statutach przedszkoli po reformie oświaty 2017
Aneta Żurek RODN „WOM” Częstochowa
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
Akademia wychowawcy. Jak krok po kroku zorganizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną? Elżbieta.
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
KIM JEST SZKOLNY DORADCA ZAWODOWY?
Zapis prezentacji:

Opracował J. Stryjkowski Rola i zadania koordynatora wychowania komunikacyjnego oraz aspekty dydaktyczno –metodyczne realizacji programu wojewódzkiego Opracował J. Stryjkowski Podkarpacke Centrum Edukacji Nauczycieli w Rzeszowie

Podkarpacke Centrum Edukacji Nauczycieli w Rzeszowie Miarą efektywności szkoły jest nie to, co uczeń wie, ale jak się zachowuje w życiu (J. Szczepański) Podkarpacke Centrum Edukacji Nauczycieli w Rzeszowie

Rola i zadania koordynatora wychowania komunikacyjnego wychowanie, w szerokim znaczeniu — wszelkie zjawiska związane z oddziaływaniem środowiska społecznego i przyrodniczego na człowieka, kształtujące jego tożsamość, osobowość, postawy; w znaczeniu węższym — oddziaływania organizowane celowo, mające prowadzić do pożądanych zmian w funkcjonowaniu jednostek i grup. encyklopedia PWN Podkarpacke Centrum Edukacji Nauczycieli w Rzeszowie

Rola i zadania koordynatora wychowania komunikacyjnego wychowanie komunikacyjne, część procesu wychowania, której zadaniem jest przygotowanie człowieka do uczestniczenia w ruchu drogowym. Podkarpacke Centrum Edukacji Nauczycieli w Rzeszowie

Rola i zadania koordynatora wychowania komunikacyjnego Zadania szkoły w zakresie wychowania komunikacyjnego stworzenie warunków do uzyskania karty rowerowej i motorowerowej przez uczniów, dzięki współpracy z ośrodkami szkolenia kierowców posiadającymi certyfikat usług w polskim systemie jakości, pedagogizacja rodziców w zakresie brd oraz współpraca z nimi przy organizacji i prowadzeniu różnych przedsięwzięć na rzecz brd, współpraca z władzami samorządowymi, społecznością lokalną oraz instytucjami i organizacjami działającymi na rzecz brd. Podkarpacke Centrum Edukacji Nauczycieli w Rzeszowie

Rola i zadania koordynatora wychowania komunikacyjnego organizowanie i inspirowanie pracy wychowawców oraz wspieranie i koordynacja oddziaływań wychowawczych szkoły w zakresie wychowania komunikacyjnego, wychowania obywatelskiego oraz wychowania na rzecz środowiska naturalnego i zdrowia; organizowanie i inspirowanie pracy nauczycieli różnych przedmiotów i bloków przedmiotowych, w ramach których realizowane są treści z zakresu brd. Podkarpacke Centrum Edukacji Nauczycieli w Rzeszowie

Rola i zadania koordynatora wychowania komunikacyjnego koordynowanie doskonalenia nauczycieli w zakresie brd i organizowanie różnych form doskonalenia; inspirowanie i koordynowanie działań uczniów na rzecz brd; ocena przydatności materiałów dydaktycznych oraz efektywności działań w których uczestniczy szkoła; Podkarpacke Centrum Edukacji Nauczycieli w Rzeszowie

Rola i zadania koordynatora wychowania komunikacyjnego diagnoza jakości pracy szkoły w zakresie brd; inspirowanie, organizowanie i koordynowanie zajęć prowadzonych dla rodziców w ramach pedagogizacji i współpracy; inspirowanie, organizowanie i koordynowanie współpracy z władzami samorządowymi oraz instytucjami i organizacjami działającymi na rzecz brd. Podkarpacke Centrum Edukacji Nauczycieli w Rzeszowie

Rola i zadania koordynatora wychowania komunikacyjnego Kompetencje koordynatora wychowania komunikacyjnego 1. Kompetencje specjalistyczne (wiedza i umiejętności): tj. m.in. znajomość stanu i głównych problemów brd, programów i inicjatyw poprawy brd, wyników ich działań, umiejętność wyszukiwania i analizowania danych, tworzenia zestawień, wykresów itp.. Podkarpacke Centrum Edukacji Nauczycieli w Rzeszowie

Rola i zadania koordynatora wychowania komunikacyjnego Kompetencje koordynatora wychowania komunikacyjnego c.d. 2. Kompetencje pedagogiczne i organizacyjne: tj. m.in. umiejętność tworzenia i ewaluacji programów i materiałów edukacyjnych z zakresu brd, stosowania skutecznych form, metod i środków nauczania i wychowania, kierowania procesami grupowymi, planowania w obszarze WDN itp.. Podkarpacke Centrum Edukacji Nauczycieli w Rzeszowie

Rola i zadania koordynatora wychowania komunikacyjnego Kompetencje koordynatora wychowania komunikacyjnego c.d. 3. Kompetencje psychologiczne: tj. m.in. umiejętność komunikacji interpersonalnej, rozwiązywania konfliktów i prowadzenia negocjacji, kontrolowania poziomu stresu, zwalczania błędnych poglądów itp.. Podkarpacke Centrum Edukacji Nauczycieli w Rzeszowie

Rola i zadania koordynatora wychowania komunikacyjnego Warunki uzyskania kompetencji przez koordynatorów wychowania komunikacyjnego chęć bycia koordynatorem; odbycie szkolenia lub cyklu szkoleń przy wsparciu finansowym i organizacyjnym ze strony dyrekcji szkoły i władz samorządowych; systematyczne doskonalenie oraz stały kontakt z podmiotami zajmującymi się problematyką brd. Podkarpacke Centrum Edukacji Nauczycieli w Rzeszowie

Rola i zadania koordynatora wychowania komunikacyjnego Proponowane zamierzenia w celu realizacji fragmentu programu wojewódzkiego dotyczącego wychowania komunikacyjnego przeprowadzenie cyklu szkoleń dla koordynatorów wychowania komunikacyjnego w okresie od marca do czerwca 2008; wydanie przez PCEN numeru ,,Kwartalnika edukacyjnego” o tematyce związanej z wychowaniem komunikacyjnym; Podkarpacke Centrum Edukacji Nauczycieli w Rzeszowie

Rola i zadania koordynatora wychowania komunikacyjnego c.d. zacieśnienie współpracy z instytucjami pozarządowymi w zakresie organizacji turniejów BRD dla SP i gimnazjów oraz turnieju motoryzacyjnego dla szkół ponadgimnazjalnych; systematyczne umieszczenie na stronach KO i PCEN informacji związanych z turniejami BRD, motoryzacyjnym oraz wychowaniem komunikacyjnym; pozyskiwanie środków na prenumeratę ,,Wychowania komunikacyjnego” dla szkół. Podkarpacke Centrum Edukacji Nauczycieli w Rzeszowie

Rola i zadania koordynatora wychowania komunikacyjnego Bibliografia: I. Leśnikowska-Matusiak, M. Dąbrowska-Loranc: Wychowanie komunikacyjne dzieci i młodzieży - poradnik dydaktyczny ITS: Materiały szkoleniowe dla wykładowców nauczycieli wychowania komunikacyjnego w szkołach podstawowych i gimnazjach Czasopismo Lider Nr 10/2007 Czasopismo Wychowanie Komunikacyjne Zasoby Internetu Podkarpacke Centrum Edukacji Nauczycieli w Rzeszowie

Podkarpacke Centrum Edukacji Nauczycieli w Rzeszowie Prosimy o przesyłanie przykładów dobrej praktyki na adres PCEN lub bezpośrednio na mój adres e-mailowy: jstryjkowski@pcen.rzeszow.pl Podkarpacke Centrum Edukacji Nauczycieli w Rzeszowie