Europass+ Partnerzy: f-bb Forschungsinstitut Betriebliche Bildung (GR),Fundación Tripatia (ES), MEDEF Franche Comte (FR), afpa- association nationale pour.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Technologie informatyczne w doskonaleniu kwalifikacji zawodowych
Advertisements

PROJEKT uropejski doradca finansowy. Cel kluczowy Przygotować: Bazowe Ramy Kompetencyjne oraz Narzędzie do Oceny Kompetencji… dla the uropejskiego Doradcy.
Kształcenie zawodowe w Europie
Projekt finansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Inicjatywy Wspólnotowej EQUAL. Założenia i metodologia walidacji kompetencji.
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
E UROPEJSKIE R AMY K WALIFIKACJI W O BSZARZE T URYSTYKI G RUPA 2 T URYSTYKA Toruń 12 grudnia 2011r.
Rodzic jako doradca zawodowy
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Krajowe Centrum Europass.
Normy praktyki zawodowej
Szkolnictwo ponadgimnazjalne – nowa podstawa programowa i zmiana przepisów od 1 września 2012 roku Zmiany dotyczą: 1. Ustawa z dnia o zmianie.
EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE ZAWODOWE 2014
Współpraca tłumacza z BT przed zdobyciem i po zdobyciu certyfikatu normy PN:EN Autor: Magdalena Gałczyńska Firma: BTInfo Biuro Tłumaczeń Informatycznych.
Model Polskich Ram Kwalifikacji na podstawie materiałów przygotowanych przez Zespół KRK z IBE
ShowMi ShowMi – umiej ę tno ś ci j ę zykowe migrantów warto ś ci ą dla innych Projekt Grundtvig Projekt zrealizowany przy wsparciu finansowym.
Podstawowe terminy. Ustawa z dnia 27 lipca 2005 r. wraz z późniejszymi zmianami Rozporządzenie ministra nauki i szkolnictwa wyższego z dnia 5 października.
Doskonalenie podstawprogramowych kluczemdo modernizacjikształcenia zawodowego Warszawa 11 października 2012 r.
EGZAMINACYJNA CENTRALNA KOMISJA 1 EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE ZAWODOWE.
Zuzanna Szereniuk Michał Iwan
ZMIANY W SYSTEMIE EGZAMINÓW ZAWODOWYCH
DIAGNOZA DOSTOSOWANIA UMIEJĘTNOŚCI I KWALIFIKACJI ZAWODOWYCH DO WYMOGÓW LUBUSKIEGO RYNKU PRACY ZAŁOŻENIA PROJEKTU Projekt jest współfinansowany przez Unię
EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE ZAWODOWE
SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NR 2
EGZAMINACYJNA CENTRALNA KOMISJA 1 EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE ZAWODOWE EGZAMINACYJNA CENTRALNA KOMISJA.
Najlepsze wykorzystanie Europejskich Ram Odniesienia na rzecz Zapewniania Jakości w Kształceniu i Szkoleniu Zawodowym Drogowskazy Jolanta Podłowska MIĘTNE,
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
Krajowe Ramy Kwalifikacji w Szkolnictwie Wyższym
Zmiany ustawy o systemie oświaty
EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE ZAWODOWE
E-skill Czym jest e - skill? e – skill to interaktywne szkolenie dla pracowników budowlanych, chcących uzyskać nowe kwalifikacje z zakresu zagadnień.
Portfolio Europass Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
„Droga ucznia do mistrza – staże zawodowe w Niemczech”
Europa 2020 o … doradztwie zawodowym
„Zasady współpracy w zakresie realizacji doradztwa zawodowego w mieście Białystok”
EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE
1 Egzamin maturalny i zawodowy w 2015 roku podstawowe informacje Egzamin maturalny i potwierdzający kwalifikacje zawodowe – technik informatyk w 2015 roku.
 Od 1 września 2012 r. weszły w życie przepisy wprowadzające zmiany w szkolnictwie zawodowym.
Co po gimnazjum? Struktura szkolnictwa ponadgimnazjalnego.
Rama Kwalifikacji Celem projektu Europejskich Ram Kwalifikacji jest ułatwienie porównywania kwalifikacji zdobywanych w różnym czasie, miejscach i formach,
„Mobilny uczeń – dobry pracownik” Program „Uczenie się przez całe życie” Leonardo da Vinci Projekt został zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji.
EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE ZAWODOWE. Egzamin potwierdzający kwalifikacje zawodowe jest egzaminem zewnętrznym co oznacza, że: jest przeprowadzony.
Technik pojazdów samochodowych Bezpłatny kurs prawa jazdy kat. B !!!
Wyższa Szkoła Pedagogiczna ZNP w Warszawie Katedra Pedagogiki Pracy dr hab. Henryk Bednarczyk Technologia kształcenia zawodowego Współczesne technologie.
Szkolenia bhp pracowników
OTWARTA FIRMA Otwarta firma Poznajemy zawody w miejscu pracy.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE ZAWODOWE w nowej formie 1 Opracował Tadeusz Gierszewski Opracował Wąbrzeźno 2014.
trzyletnia zasadnicza szkoła zawodowa SZKOŁY PONADGIMNAZJALNE DLA MŁODZIEŻY.
Zaprezentuj swoje umiejętności w Europie! Kontakt Biuro Karier UAM ul. Zwierzyniecka 7c Poznań
Rodzic jako doradca zawodowy Większość młodych ludzi pytanych o to kto jest dla nich najważniejszym doradcą przy wyborze drogi edukacji wskazuje rodziców,
Badanie losów zawodowych absolwentów PWSIiP w Łomży, którzy ukończyli studia w 2010 roku mgr Marlena Włodkowska mgr inż. Sebastian Chrzanowski Biuro Karier.
Regionalne Centrum Informacji Europejskiej w Katowicach Ul. Kościuszki 6, Katowice Europejskie Curriculum Vitae Regionalne.
Krajowe Ramy Kwalifikacji. Co to są Krajowe Ramy Kwalifikacji? Krajowe Ramy Kwalifikacji (KRK) to jednolity sposób opisania kwalifikacji zdobytych na.
Projekt „Opracowanie założeń merytorycznych i instytucjonalnych wdrażania KRK oraz Krajowego Rejestru Kwalifikacji dla uczenia się przez całe życie” Polska.
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
„MOJE ŻYCIE – MÓJ WYBÓR”
PROJEKT: NAUKA, PRAKTYKA, PRACA
Doradztwo zawodowe, co dalej w świetle reformy systemu oświaty?
5. poziom PRK w przemyśle motoryzacyjnym
Specjalista ds. Kontroli Jakości Instalacji
Europass.
Młodszy Specjalista ds. Rozwoju Produktu
Praktyczna nauka zawodu (pnz)
Młodzież na rynku pracy - stan i struktura bezrobocia -
DOBRY ZAWÓD OTWIERA BARDZO WIELE DRZWI
KRAJOWE CENTRUM EUROPASS
Staże europejskie drogą do sukcesu
w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Wincentego Witosa
Reforma szkolnictwa zawodowego (szkoły dla młodzieży)
Zapis prezentacji:

Europass+ Partnerzy: f-bb Forschungsinstitut Betriebliche Bildung (GR),Fundación Tripatia (ES), MEDEF Franche Comte (FR), afpa- association nationale pour la formation professionnelle des adultes (FR), Confederation Francaise Democratique du Travail (FR), VOX Voksenopplaeringsinstituttet (NO), TNOIK Towarzystwo Naukowe Organizacji Kierownictwa (PL), Solidarność (PL), EEF West Midlands Technology Centre (UK), Widney UK Limited (UK), Transport and General Workers Union (UK)

Cel projektu: Stworzenie i przetestowanie narzędzia internetowego, które ułatwi wypełnienie dokumentów zawartych w Europass Narzędzie to ma ułatwić wszystkim zainteresowanym napisanie i udokumentowanie kwalifikacji zdobytych w różnych formach kształcenia

Co to jest Europass? Jednolite ramy wspólnotowe (dla całej Europy) dla przejrzystości kwalifikacji i kompetencji Europass został przyjęty decyzją Parlamentu Europejskiego i Rady dnia r. obowiązuje od dnia 1 stycznia 2005r. Europass oparty jest o europejskie ramy kwalifikacji (EQF). Obejmuje cały zakres kwalifikacji.

EQF Zasadniczym elementem europejskich ram kwalifikacji jest system ośmiu poziomów odniesienia, opisujących to, co uczący się na danym poziomie wie, rozumie i potrafi. Np. Poziom 3- znajomość faktów, zasad, procesów i pojęć ogólnych w dziedzinie nauki lub pracy. Zestaw umiejętności kognitywnych i praktycznych potrzebnych do realizowania zadań i rozwiązywania problemów poprzez wybieranie i stosowanie podstawowych metod, narzędzi, materiałów i informacji. Kompetencje- ponoszenie odpowiedzialności za realizację zadań w pracy i nauce, dostosowanie własnego zachowania do okoliczności w rozwiązywaniu problemów.

Dokumenty Europass: Europass – CV Europass – Mobilność Europass- Suplement do Dyplomu Europass Suplement do Dyplomu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe Europass – Paszport językowy

CV Daty: Podaj daty pozwalające określić, jak długo wykonywałeś daną pracę, Zawód lub zajmowane stanowisko. Podaj nazwę stanowiska, na którym pracowałeś lub określ charakter wykonywanej pracy, Np.: mechanik pojazdów ciężarowych, technik-konserwator, recepcjonistka Podstawowy zakres prac obowiązków Opisz najważniejsze wykonywane prace i obowiązki, Np.: Konserwacja komputerów lub Kontakty z dostawcami lub Konserwacja terenów zielonych W razie potrzeby opisz swoje obowiązki za pomocą liczb (% czasu pracy, czas poświęcany na poszczególne prace itd.). Nazwa i adres pracodawcy Podaj nazwę i adres pracodawcy, Np.: Surmapol Sp. z o.o., ul. Balowa 48, PL Radomsko Uwaga: jeśli jest to istotne, podaj więcej informacji (telefon, faks, adres emaliowy lub internetowy), Np.:Tel.: (48-37) Fax (48-37) Strona internetowa: Typ działalności lub sektor Określ rodzaj działalności pracodawcy lub sektor, w którym działa, Np.: Transport i logistyka lub Badanie ksiąg rachunkowych lub Produkcja części samochodowych

Etapy projektu: Rozpowszechnienie projektu Stworzenie narzędzia on- line Pierwsza ewaluacja działania systemu- narzędzia on line Działania doskonalące użytkowanie narzędzia Stworzenie ostatecznej wersji narzędzia Testowanie narzędzia- szkolenia

Odbiorcy projektu: Nauczyciele, edukatorzy, przedstawiciele władz oświatowych Uczniowie szkół ponadgimnazjalnych Studenci Osoby pracujące Osoby bezrobotne