REALIZACJA PROJEKTU SNOW ANALIZA I WNIOSKI
S N O W
Gemmar Sp. z o.o. Grójecka 186 lok. 510 02-390 Warszawa
Szkoły Głównej Służby Pożarniczej, Mazowiecki Kurator Oświaty. Patronat nad projektem- Wojewoda Mazowiecki, Komendant-Rektor Szkoły Głównej Służby Pożarniczej, Mazowiecki Kurator Oświaty.
Inżynieria Bezpieczeństwa Wsparcie merytoryczne - Fundacja Edukacyjna Inżynieria Bezpieczeństwa ul. Grójecka 186 lok. 510 02-390 Warszawa
Środki Europejskiego Funduszu Społecznego Dofinansowanie projektu- Środki Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Działanie 9.4. „Wysoko wykwalifikowane kadry systemu oświaty”.
Dyrektorzy i Nauczyciele szkół znajdujących się na obszarach Grupa docelowa projektu – Dyrektorzy i Nauczyciele szkół znajdujących się na obszarach wiejskich województwa mazowieckiego, zamieszkali na obszarach wiejskich
Powiaty: ZASIĘG PROJEKTU białobrzeski, ciechanowski, garwoliński, grodziski, grójecki, kozienicki, legionowski, łosicki, makowski, miński, nowodworski, ostrołęcki, ostrowski, otwocki, piaseczyński, płoński, pruszkowski, pułtuski, siedlecki, sochaczewski, sokołowski, wołomiński, warszawski-zachodni, węgrowski, wyszkowski, żyrardowski. ZASIĘG PROJEKTU
Szkolenia teoretyczno-praktyczne Ćwiczenia - ewakuacje w szkołach Trzy etapy realizacji projektu – Szkolenia teoretyczno-praktyczne Ćwiczenia - ewakuacje w szkołach Konferencja
Szkolenia teoretyczno-praktyczne od 25.09.2012r. do 19.10.2012r
Szkolenia teoretyczno-praktyczne Ciechanów Płońsk Serock Święcice Książenice Konstancin-Jeziorna Chynów Ostrołęka Brok Tłuszcz Nowe Opole Wiązowna Okuniew Garwolin 14 szkoleń od 25.09.2012r. do 19.10.2012r.
Średnio 23 osoby na jedno szkolenie
Szkolenia teoretyczno-praktyczne Część teoretyczna obejmowała : pierwszą pomoc, ochronę przeciwpożarową, zasady ewakuacji.
Szkolenia teoretyczno-praktyczne Część praktyczna obejmowała użycie gaśnic w warunkach pożaru grupy B i …
Szkolenia teoretyczno-praktyczne …
Szkolenia teoretyczno-praktyczne i pierwszą pomoc
Ochrona przeciwpożarowa (10-15) TEST Cztery zakresy tematyczne pytań: Pierwsza pomoc (1-6) Ewakuacja (7-9) Ochrona przeciwpożarowa (10-15) Aspekty prawne (1,7,8,14,15)
WYNIKI POSZCZEGÓLNYCH ZAKRESÓW TEMATYCZNYCH
WYNIKI TESTÓW
WYNIKI TESTÓW pkt. średnio Test nr 1 Test nr 2
Ćwiczenia – ewakuacje w szkołach od 08.10.2012 do 05.12.2012r.
Ćwiczenia - ewakuacje w szkołach Prowadzono w każdej szkole, z której nauczyciele uczestniczyli w części pierwszej projektu SNOW Prowadzili dyrektorzy szkół we własnych szkołach przy pomocy przeszkolonych nauczycieli Organizatorów ćwiczenia wspierali pracownicy projektu SNOW, którzy przejechali w sumie ponad 11 000 km
Podczas ćwiczeń dbaliśmy o środki pozoracji
Ćwiczenia - ewakuacje w szkołach W ramach przygotowania do ćwiczenia: opracowywano scenariusz postępowania, wysyłano pismo do właściwego KP/M PSP, wraz z pracownikami projektu analizowano drogi ewakuacyjne w szkole , w rzeczywistości i w Instrukcji Bezpieczeństwa Pożarowego,
Na zakończenie sporządzano protokół z ćwiczenia opisując przebieg i rzeczywiste warunki ewakuacji
Ćwiczenia - ewakuacje w szkołach
Ćwiczenia - ewakuacje w szkołach 155 Szkół 25 712 dzieci, 28 889 osób ogółem Przy realizacji ćwiczeń wspierali nas: ratownicy OSP (21 razy) funkcjonariusze PSP (27 razy) pracownicy samorządów (10 razy) 58 razy
PODSUMOWANIE z ramienia firmy Gemmar projekt bezpośrednio realizowało 20 osób podzielonych na dwa zespoły Kadrę stanowiły osoby posiadające wykształcenie pożarnicze, medyczne z doświadczeniem praktycznym w likwidacji zagrożeń
PODSUMOWANIE Przeszkolono 322 nauczycieli z 155 szkół w zakresie ewakuacji, ochrony przeciwpożarowej i pierwszej pomocy Zrealizowano 155 ćwiczeń ewakuacyjnych, podczas których szkoły opuściło w sumie 28 889 osób
PODSUMOWANIE Zorganizowano 14 szkoleń teoretyczno-praktycznych Zbadany testowo zasób informacji teoretycznych wzrósł o ok. 30%
PODSUMOWANIE Przeanalizowano istniejące procedury ewakuacji w szkołach Zbadano rzeczywisty stan dróg ewakuacyjnych W każdej szkole stwierdzono posiadanie Instrukcji Bezpieczeństwa Pożarowego
PODSUMOWANIE Oddziaływano na poziom bezpieczeństwa w szkołach m. in. poprzez kształtowanie postaw dzieci i dorosłych, podczas zbliżonych do rzeczywistych warunków zdarzenia Podwyższano „nieformalne” kwalifikacje zawodowe nauczycieli z zakresu bezpieczeństwa