GIMNAZJUM DWUJĘZYCZNE

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Kursy języka polskiego i niemieckiego dla dzieci
Advertisements

Nowa” Matura 2015 Języki obce
Wpływ domu rodzinnego na sukcesy edukacyjne uczniów
Zagadnienia: Podstawy prawne egzaminu maturalnego Standardy wymagań egzaminacyjnych Struktura egzaminu pisemnego i ustnego z języka obcego nauczanego.
ZAŁOŻENIA NAUCZANIA DWUJĘZYCZNEGO
Edukacja z myślą o przyszłości Idee na nowy rok szkolny 2008/09 … i dalej Tarnobrzeg 26 sierpnia 2008r.
Język angielski na lekcjach historii
Warsztat transgraniczny - wspólne projekty Konferencja 10 grudnia 2012.
Gimnazjum nr 4 im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Tychach
PODSTAWA PROGRAMOWA KSZTAŁCENIA OGÓLNEGO - MATEMATYKA
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
KLASA DWUJĘZYCZNA Z JĘZYKIEM NIEMIECKIM
Egzamin maturalny zmiany od 2009 roku. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 września 2008 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków.
Badanie przeprowadzone W październiku 2012
Publiczne Gimnazjum Nr 2 im. F. D. Kniaźnina w Puławach
III Liceum Ogólnokształcące w Zabrzu
Nauczanie języka mniejszości narodowej w województwie opolskim
Program Comenius, jako jeden z czterech programów Unii Europejskiej Uczenie się przez całe życie, realizuje następujące akcje: – Dwustronne Partnerskie.
METODY I FORMY PRACY w Zespole Szkół dla Dzieci Niesłyszących w Bielsku - Białej opracowała: mgr Joanna Skowron.
BUŁHAK STOI JĘZYKAMI! Zespół językowy SSP 12.
Świat domysłów, plotek i projektów – jakich zmian możemy się spodziewać do/ i 2015 roku? Stan na marzec 2013 roku Mariusz Domański.
OCENA KSZTAŁTUJĄCA ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 94.
GIMNAZJUM NR 4 z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Zjednoczonej Europy w Lesznie Nous sommes autant d'hommes que de langues que nous connaissons Ile języków.
KLASY INNOWACYJNE alternatywa dla … ”Nauka to pokarm dla rozumu”
Rodzice pierwszymi doradcami zawodowymi swoich dzieci.
Nowa podstawa programowa.
ANALIZA EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2013 GIMNAZJUM IM
Obowiązuje od roku szkolnego 2012/2013 © FILOMATA.
compulsory full-time education
Organizacja i harmonogram przeprowadzania egzaminu gimnazjalnego w roku szkolnym 2013/2014 Gimnazjum nr 36 w Łodzi im.K.Kieślowskiego.
NAUCZANIE DWUJĘZYCZNE
Co po gimnazjum? Struktura szkolnictwa ponadgimnazjalnego.
Termin sprawdzianu: 1 kwietnia 2015 r. (środa), godz
Wyniki próbnego egzaminu gimnazjalnego z języków obcych 2008.
ANALIZA EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2014 GIMNAZJUM IM. JANA PAWŁA II W BOGUSZYCACH.
System edukacji w Polsce
Warto ustalić, w jakich warunkach przebiegało uczenie się i nauczanie, czyli przeanalizować czynniki, które w znaczący sposób mogły wpłynąć na poziom.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
Informator dla rodziców
UCZNIOWIE NABYWAJĄ WIADOMOŚCI I UMIEJĘTNOŚCI OKREŚLONE W PODSTAWIE PROGRAMOWEJ.
Nowa matura – od roku 2015 Informacje ogólne. Przedmioty obowiązkowe Język polski – część pisemna (poz. podst.) + część ustna Język angielski – część.
Nauczanie języka mniejszości narodowej w województwie opolskim.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
MATURA 2006 podstawowe informacje CENTRALNA KOMISJA EGZAMINACYJNA WYDZIAŁ MATUR.
MATURA 2005 podstawowe informacje CENTRALNA KOMISJA EGZAMINACYJNA WYDZIAŁ MATUR.
Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego w części matematyczno- przyrodniczej z zakresu przedmiotów przyrodniczych w roku szkolnym 2014/2015.
Z Zapraszamy. Drzwi Otwarte 22 marca 2014 roku (sobota), godz – kwietnia 2014 roku (sobota), godz – Pomorska 105,
Projekt unijny realizowany w ramach programu Erasmus+ STRATEGIC PARTNERSHIPS (KEY ACTION 2) – NR PROJEKTU 2015 – 1 – IT02 – KA201 –
Oferta na rok szkolny 2013/14 Symbol oddziału Przedmioty z rozszerzonym programem nauczania Języki obce Przedmioty uwzględnione w procesie rekrutacji.
SZKOŁA PODSTAWOWA W CHARŁUPI MAŁEJ BENEFICJENT PROGRAMU ERASMUS+
I Liceum Ogólnokształcące im. Komisji Edukacji Narodowej w Sanoku
Rozszerzona matura – świadoma inwestycja w przyszłość
Mobilność kadry nauczycielskiej
Organizacja zajęć w zakresie rozszerzonym w latach szkolnych 2016/17 klasa I 2017/18 klasa II 2018/19 klasa III MATURA.
Zmiany podstawy programowej – perspektywa 2009 roku
ANALIZA WYNIKÓW DIAGNOZY WSTĘPNEJ
CLIL… !? A co to? Content and Language Integrated Learning (CLIL) to zintegrowane nauczanie języka obcego i przedmiotów. Jest to nowoczesna metoda nauczania,
Międzynarodowa klasa;-)
Program Erasmus + mobilność kadry edukacji szkolnej
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
Science in English Innowacyjne nauczanie języka angielskiego
Erasmus + program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu na lata
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego - poziom podstawowy.
Staże europejskie drogą do sukcesu
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Egzamin ósmoklasisty Język obcy nowożytny.
Organizacja zajęć w zakresie rozszerzonym w latach szkolnych 2018/19 klasa I 2019/20 klasa II 2020/21 klasa III MATURA.
Motywowanie osób dorosłych w procesie edukacyjnym
Wyniki próbnego egzaminu gimnazjalnego – język obcy nowożytny.
Zapis prezentacji:

GIMNAZJUM DWUJĘZYCZNE Nauczanie w języku angielskim

Dlaczego Gimnazjum Dwujęzyczne ? • Rodzice i szkolnictwo powszechnie obniżają wiek rozpoczęcia uczenia się języka obcego przez dzieci. • Nastolatki częściej osiągają dobrą znajomość angielskiego na długo przed szkołą średnią. • Przedłużanie relatywnie pustej w treści nauki o języku i kreowanie sztucznych poziomów tak zwanego zawansowania przez kolejne lata rodzi znużenie, frustrację i demotywuje.

Czym jest dwujęzyczność? Dwujęzyczność = CLIL CLIL - Content and Language Integrated Learning Zintegrowane nauczanie języka i przedmiotu • CLIL zapewnia lepsze przygotowanie do użycia angielskiego w późniejszych etapach edukacji i wielu zawodach poprzez skupienie na treści przedmiotów –tutaj biologia • Dwa wyraźnie określone cele CLIL – zdobywanie wiedzy o świecie i jednoczesne uczenie się języka wzmacniają motywację, zainteresowanie, poczucie wartości i sukcesu.

ZALETY DWUJĘZYCZNOŚCI ENGLISH = Lingua Franca Egzamin gimnazjalny i Matura sprawdzają znajomość języka angielskiego na poziomie podstawowym i rozszerzonym Im lepszy wynik z matury tym szerzej otwarte drzwi wydziałów i większe możliwości Angielski to dziś niezbędne narzędzie do nauki i pracy Język wymian i stypendiów europejskich: Comenius, Erazmus Oficjalny język Unii Europejskiej Język międzynarodowy, ułatwia funkcjonowanie we współczesnym świecie Dzięki znajomości stajemy się bardziej dostępni dla innych kultur, stajemy się ich równoprawnymi partnerami

DWUJĘZYCZNOŚĆ: Buduje pewność siebie poprzez wiedzę i zrozumienie Rozwija zdolności komunikacyjne, zainteresowania , poszerza wiedzę i horyzonty Pozwala poznać przedmiot z innej perspektywy Zapewnia więcej kontaktu z językiem Nie wymaga dodatkowych zajęć uzupełniających, bazuje na tym co potrafią uczniowie Wprowadza różnorodność Wzmaga motywację i chęci do nauki Eliminuje kompleksy !!!

CLIL Europa – lata 50-te XX wieku, Polska 1962 - XXXIII LO im.M.Kopernika w Warszawie, pierwsza szkoła dwujęzyczna Rok 2008 – 21 szkół dwujęzycznych lub z oddziałami dwujęzycznymi Rok 2012 – ponad 100 szkół dwujęzycznych lub z oddziałami dwujęzycznymi

EUROPA a CLIL Promowanie dwujęzyczności Zaangażowanie Komisji Europejskiej we wspieranie dwujęzyczności CLIL to wg Komisji projekt priorytetowy dla edukacji Dostrzeganie i wykorzystywanie potencjału dwujęzyczności w Europie Dwujęzyczność to rosnący trend w szkołach w Europie

Gimnazjum Dwujęzyczne oferuje uczniom perfekcyjne przygotowanie językowe i rozszerzenie jego zastosowania na inne dziedziny Dzięki temu uczniowie w liceum nie zaczynają od poziomu początkowego ale doskonalą swoje dotychczasowe umiejętności

Zastosowanie praktyczne Przedmiotem nauczanym dwujęzycznie będzie BIOLOGIA Dwujęzyczność nie zakłada wycofania się z nauczania w języku polskim !!! Język angielski będzie wprowadzany stopniowo i powoli, Dwujęzyczność będzie widoczna w : zapisie tematu lekcji, wprowadzaniu słów i nazw np. zwierząt lub roślin, podpisach pod zdjęciami, poleceniach wydawane przez nauczyciela – tutaj nauczyciel musi się upewnić, że uczniowie zrozumieli np. treść zadania domowego

Modele nauczania dwujęzycznego Model A: nauczanie niemal wyłącznie w języku angielskim Model B: częściowe użycie języka polskiego i angielskiego (tzw.code-switching) Model C: ograniczone użycie języka angielskiego Model D: język angielski użyty w konkretnym celu, stanowi uzupełnienie

Czyli….. 1.Lekcja w języku angielskim dla podsumowania i zamknięcia cyklu zajęć przeprowadzonych wcześniej po polsku 2.Lekcja przeprowadzona w języku polskim ale w oparciu o materiały w języku angielskim 3.Treści programowe w języku polskim, projekty i prezentacje uczniów w języku angielskim

Po gimnazjum: Cele kształcenia - biologia -znajomość różnorodności biologicznej i podstawowych procesów biologicznych Znajomość metodyki badań biologicznych (obserwacje, doświadczenia, wnioski) Poszukiwanie, wykorzystanie i tworzenie informacji (różnorakie źródła, technologie) Rozumowanie i argumentacja (interpretacja, opinie) Znajomość zdrowia człowieka

Cele kształcenia – język angielski Znajomość środków językowych (leksyka, gramatyka, ortografia) Rozumienie wypowiedzi ustnej i pisemnej Tworzenie wypowiedzi ustnej i pisemnej Reagowanie na wypowiedź w kontekście – sytuacji Przetwarzanie wypowiedzi – zmiana formy przekazu ustnego lub pisemnego (interpretacja)