Konferencje dla dyrektorów szkół i placówek oświatowych Jelenia Góra – 24 sierpnia 2010 r. Wałbrzych – 25 sierpnia 2010 r. Legnica – 26 sierpnia 2010 r.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
NADZÓR PEDAGOGICZNY W ROKU SZKOLNYM 2012/2013
Advertisements

KONFERENCJA METODYCZNA pod hasłem Diagnostyka i ewaluacja - konieczność czy potrzeba?  Organizatorzy: Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Koninie Miejski.
Wnioski z realizacji zadań nadzoru pedagogicznego
Kontrole doraźne w roku szkolnym Kontrole doraźne -71 na wniosek : organu prowadzącego szkołę lub placówkę - 4 Rzecznika Praw Obywatelskich.
przeprowadzonych w przedszkolach województwa wielkopolskiego
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA PROJEKTOWANIE PRACY PRZEDSZKOLA W KONTEKŚCIE
Kuratorium Oświaty w Gdańsku
Uwagi i wnioski wynikające z nadzoru pedagogicznego nad szkołami i przedszkolami w roku szkolnym 2008/2009 Słupsk, 26 sierpnia 2009 r. DELEGATURA w Słupsku.
Ocena jakości pracy Doradcy zawodowego CEN w Białymstoku.
NADZÓR PEDAGOGICZNY PODLASKIEGO KURATORA OŚWIATY W ROKU SZKOLNYM 2010/2011.
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
Kuratorium Oświaty w Bydgoszczy WNIOSKI Z REALIZACJI NADZORU PEDAGOGICZNEGO W POSZCZEGÓLNYCH TYPACH SZKÓŁ I PLACÓWEK KONTROLA PLANOWA.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
1. Podsumowanie wyników ewaluacji zewnętrznych – rok szkolny 2012/13 – wnioski dla zmian. 2. Zmiany w załączniku do rozporządzenia w sprawie nadzoru pedagogicznego.
Nowy nadzór pedagogiczny Białystok, dnia r.
Nadzór pedagogiczny dyrektora szkoły/placówki
R A P O R T Z E W A L U A C J I OBSZAR : 2. Procesy zachodzące w szkole. Procesy zachodzące w szkole służą realizacji przyjętej w szkole koncepcji.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Kontrole planowe w roku szkolnym Tematyka i liczba kontroli Realizacja prawa dziecka pięcioletniego do rocznego przygotowania przedszkolnego.
Sprawowanie nadzoru pedagogicznego
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2009/2010 Maków GIMNAZJUM ŚWIĘTEGO WOJCIECHA W MAKOWIE Hanna Głuszek Krystyna Strzemińska.
Badanie przeprowadzone W październiku 2012
1. Podsumowanie wyników ewaluacji zewnętrznych – rok szkolny 2012/13 2
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
Analizuje się wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego.
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
Jelenia Góra, 27 kwietnia 2011 r.
Kontrole przeprowadzone przez Wydział Nadzoru Pedagogicznego ds. kontroli w roku szkolnym 2010/ 2011 Kuratorium Oświaty w Kielcach.
Agata Szuta I Małopolski Wicekurator Oświaty
ZESPÓŁ SZKÓŁ W OSTASZEWIE
1. Podsumowanie wyników ewaluacji zewnętrznych – rok szkolny 2012/13 2
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
KONFERENCJA DYREKTORÓW SZKÓŁ I PLACÓWEK WOJEWÓDZTWA POMORSKIEGO sierpnia 2010 KURATORIUM OŚWIATY W GDAŃSKU.
Nadzór pedagogiczny kontrole Ogółem w województwie przeprowadzono 1091 kontroli, w tym: planowych doraźnych - 81 – na wniosek MEN, –
Nadzór pedagogiczny kontrole Ogółem w województwie przeprowadzono 1091 kontroli, w tym: planowych doraźnych - 81 – na wniosek MEN, –
Delegatura w Płocku Kontrole 2012/2013 Liczba przeprowadzonych kontroli – 222 (planowe – 85, doraźne -137)
NADZÓR PEDAGOGICZNY KURATORA OŚWIATY
Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
REFORMA SYSTEMU POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
Kuratorium Oświaty w Kielcach Kontrole planowe przeprowadzone przez Wydział Nadzoru Pedagogicznego w roku szkolnym 2013/2014 Zespół ds. kontroli.
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego 2013/2014 przedszkola
Spotkanie z dyrektorami wtorek, 23 września 2014 r.
„ E-valesco znaczy wzmocnić ” Płock, wrzesień 2013 r.
Raport z ewaluacji wewnętrznej 2014/2015
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA W I LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCYM W OLEŚNICY.
Kuratorium Oświaty w Kielcach
Zmiany w prawie oświatowym, obowiązujące od dn r.
PODSUMOWANIE EWALUACJI ZEWNĘTRZNYCH PRZEPROWADZONYCH NA TERENIE DELEGATURY W SIEDLCACH W ROKU SZKOLNYM 2014/ Delegatura w Siedlcach.
KONTROLE DORAŹNE Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015.
PODSUMOWANIE NADZORU PEDAGOGICZNEGO WIELKOPOLSKIEGO KURATORA OŚWIATY ( )
Informacja o stanie realizacji zadań oświatowych za poprzedni rok szkolny, w tym o wynikach sprawdzianu i egzaminów.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA SZKOŁY PODSTAWOWE ( ) przeprowadzono 205 ewaluacji, w tym: 25 ewaluacji całościowych 180 ewaluacji problemowych Podsumowanie.
Wyniki Ewaluacji 2015 rok. Publiczne przedszkole im. Marii Kownackiej w Graczach.
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
1 Nadzór pedagogiczny Lubelskiego Kuratora Oświaty w roku szkolnym 2014/2015.
Spotkanie z dyrektorami szkół i placówek oświatowych oraz przedstawicielami JST 1.Powitanie. 2.Wystąpienie Pani Aurelii Michałowskiej Mazowieckiego Kuratora.
Sprawozdanie z nadzoru pedagogicznego sprawowanego przez Łódzkiego Kuratora Oświaty w okresie od 1 czerwca 2015r. do 31 maja 2016r. Kuratorium Oświaty.
Sprawozdanie z nadzoru pedagogicznego sprawowanego przez Łódzkiego Kuratora Oświaty w okresie od 1 czerwca 2015r. do 31 maja 2016r. Kuratorium Oświaty.
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
Zasady zgłaszania innowacji pedagogicznej w kontekście
Informacja o stanie realizacji zadań oświatowych
Zmiany w prawie oświatowym
Wdrażanie nowej podstawy programowej kształcenia ogólnego.
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach podstawowych.
Rola oceny na lekcjach wychowania fizycznego
Rola Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w procesie wsparcia ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Kontrola i ewaluacja zajęć wychowania fizycznego
Zapis prezentacji:

Konferencje dla dyrektorów szkół i placówek oświatowych Jelenia Góra – 24 sierpnia 2010 r. Wałbrzych – 25 sierpnia 2010 r. Legnica – 26 sierpnia 2010 r. Wrocław – 30 sierpnia 2010 r.

Liczba nadzorowanych szkół i placówek na Dolnym Śląsku Ogółem – 4 133, w tym: publiczne – 3 152, niepubliczne – 981, młodzieżowe – 3 031, dla dorosłych – Szkoły i placówki dla dzieci i młodzieży: przedszkola i placówki wychowania przedszkolnego – 1 154, szkoły podstawowe – 825, gimnazja – 478, szkoły ponadgimnazjalne – 554.

Liczba uczniów w dolnośląskich szkołach i placówkach. Ogółem – , w tym: dzieci i młodzież – , dorośli – W szkołach i placówkach dla dzieci i młodzieży: przedszkola i placówki wychowania przedszkolnego – , szkoły podstawowe – , gimnazja – , szkoły ponadgimnazjalne –

Liczba etatów w dolnośląskich szkołach i placówkach dyplomowani mianowani kontraktowi stażyści bez stopnia razem Liczba nauczycieli stan na dzień 30 września 2009r.

Kuratorium Oświaty we Wrocławiu E W A L U A C J A w roku szkolnym 2009/2010

gimnazja szkoły ponadgimnazjalne szkoły podstawowe przedszkola

Ewaluacja całościowaproblemowaogółem przedszkole 134 szkoła podstawowa 134 gimnazjum 134 szkoła ponadgimnazjalna 134 Ogółem 41216

Obszar I - Efekty działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej oraz innej działalności statutowej szkół i placówek Wymagania dla szkółWymagania dla przedszkoli Analizuje się wyniki sprawdzianu i egzaminów - Uczniowie / dzieci nabywają wiadomości i umiejętności Uczniowie / dzieci są aktywni Respektowane są normy społeczne

Podsumowanie wyników ewaluacji w szkołach w zakresie wymagania: Analizowane są wyniki sprawdzianu i egzaminów Liczba szkół Charakterystyka wymagania Poziom spełnienia wymagania 0 Szkoła nie spełnia wymagania na poziomie D. E 1 Wyniki sprawdzianu i egzaminów są analizowane w celu poprawy jakości pracy szkoły lub placówki. D W szkole lub placówce są wdrażane wnioski z analizy wyników sprawdzianu i egzaminów. 2 Szkoła spełnia wymagania na poziomie D, wykracza poza poziom D, lecz nie osiąga poziomu B. C 7 Do analizy wyników sprawdzianu i egzaminów wykorzystuje się różnorodne metody analizy wyników. B Wdrażane w szkole lub placówce wnioski z analizy wyników sprawdzianu i egzaminów przyczyniają się do wzrostu efektów kształcenia. 2 Szkoła spełniania wymaganie na poziomie D i na poziomie B, szkoła wykracza poza poziom B. A

Analiza ilościowa w badanych szkołach: zdawalność na sprawdzianie i egzaminach, wyniki ze sprawdzianu lub egzaminów, wskaźnik łatwości/trudności zadań, frakcja opuszczeń, wybory przedmiotów i poziomów na egzaminie maturalnym, analiza porównawcza wyników sprawdzianu lub egzaminów, w tym z wykorzystaniem skali staninowej.

Analiza jakościowa uwzględniająca kontekstową interpretację wyników : czynniki indywidualne ucznia, czynniki środowiskowe, czynniki szkolne.

Edukacyjna Wartość Dodana Możliwości zastosowania Kalkulator EWD+: obliczenie jednorocznych wskaźników EWD dla obu części egzaminu gimnazjalnego, w różnych konfiguracjach, utworzenie wykresu rozrzutu wyników, utworzenie wykresów z przedziałami ufności, utworzenie wykresów staninowych, obliczenie rozkładów reszt dla uczniów indywidualnych, utworzenie tabel z wybranymi danymi.

Poziom spełnienia przez szkoły dolnośląskie, w roku szkolnym 2009/2010, wymagania 1.1- Analizuje się wyniki sprawdzianu i egzaminów

Poziom spełnienia przez szkoły w Polsce, w roku szkolnym 2009/2010, wymagania 1.1 – Analizuje się wyniki sprawdzianu i egzaminów

Podsumowanie wyników ewaluacji w szkołach w zakresie wymagania: Uczniowie nabywają wiadomości i umiejętności Liczba szkół Charakterystyka wymagania Poziom spełnienia wymagania 0 Szkoła nie spełnia wymagania na poziomie D. E 1 Uczniowie nabywają wiadomości i umiejętności określone w podstawie programowej. D Diagnozuje się i analizuje osiągnięcia uczniów, uwzględniając ich możliwości rozwojowe. 4 Szkoła spełnia wymagania na poziomie D, wykracza poza poziom D, lecz nie osiąga poziomu B. C 5 W szkole lub placówce formułuje się i wdraża wnioski z analizy osiągnięć uczniów, dostrzegane są możliwości uzyskiwania przez uczniów lepszych wyników w nauce. B Wdrożone wnioski przyczyniają się do poprawy wyników w nauce uczniów. 2 Szkoła spełniania wymaganie na poziomie D i na poziomie B, szkoła wykracza poza poziom B. A

Podsumowanie wyników ewaluacji w przedszkolach w zakresie wymagania: Dzieci nabywają wiadomości i umiejętności Liczba przedsz koli Charakterystyka wymagania Poziom spełnienia wymagania 0 Przedszkole nie spełnia wymagania na poziomie D. E 0 Dzieci nabywają wiadomości i umiejętności określone w podstawie programowej wychowania przedszkolnego. D 1 Przedszkole spełnia wymagania na poziomie D, wykracza poza poziom D, lecz nie osiąga poziomu B. C 2 W przedszkolu diagnozuje się i analizuje osiągnięcia dzieci, uwzględniając ich możliwości rozwojowe, formułuje się i wdraża wnioski z tych analiz. B Wdrożone wnioski przyczyniają się do rozwijania umiejętności dzieci. 1 Przedszkole spełniania wymaganie na poziomie D i na poziomie B, przedszkole wykracza poza poziom B. A

Poziom spełnienia przez dolnośląskie szkoły i przedszkola, w roku szkolnym 2009/2010, wymagania 1.2 – Uczniowie/dzieci nabywają wiadomości i umiejętności

Poziom spełnienia przez szkoły i przedszkola w Polsce, w roku szkolnym 2009/2010, wymagania 1.2 – Uczniowie/dzieci nabywają wiadomości i umiejętności

Podsumowanie wyników ewaluacji w szkołach w zakresie wymagania: Uczniowie są aktywni Liczba szkół Charakterystyka wymagania Poziom spełnienia wymagania 0 Szkoła nie spełnia wymagania na poziomie D. E 0 Uczniowie chętnie uczestniczą w zajęciach prowadzonych w szkole lub placówce. D 2 Szkoła spełnia wymagania na poziomie D, wykracza poza poziom D, lecz nie osiąga poziomu B. C 6 Uczniowie są samodzielni w podejmowaniu różnorodnych aktywności na rzecz własnego rozwoju i rozwoju szkoły lub placówki. B W szkole lub placówce realizuje się działania zainicjowane przez uczniów. 4 Szkoła spełniania wymaganie na poziomie D i na poziomie B, szkoła wykracza poza poziom B. A

Podsumowanie wyników ewaluacji w przedszkolach w zakresie wymagania: Dzieci są aktywne Liczba przeds zkoli Charakterystyka wymagania Poziom spełnienia wymagania 0 Przedszkole nie spełnia wymagania na poziomie D. E 0 Dzieci chętnie uczestniczą w zajęciach prowadzonych w przedszkolu. D 0 Przedszkole spełnia wymagania na poziomie D, wykracza poza poziom D, lecz nie osiąga poziomu B. C 3 Dzieci są wdrażane do samodzielności w podejmowaniu różnorodnych aktywności na rzecz własnego rozwoju. B 1 Przedszkole spełniania wymaganie na poziomie D i na poziomie B, przedszkole wykracza poza poziom B. A

Poziom spełnienia przez dolnośląskie szkoły i przedszkola, w roku szkolnym 2009/2010, wymagania 1.3 – Uczniowie / dzieci są aktywni

Poziom spełnienia przez szkoły i przedszkola w Polsce, w roku szkolnym 2009/2010, wymagania 1.3 – Uczniowie/dzieci są aktywni

Podsumowanie wyników ewaluacji w szkołach w zakresie wymagania: Respektowane są normy społeczne Liczba szkół Charakterystyka wymagania Poziom spełniania wymagania 0 Szkoła nie spełnia wymagania na poziomie D. E 0 Uczniowie czują się w szkole lub placówce bezpiecznie i wiedzą, jakich zachowań się od nich oczekuje. D W szkole lub placówce diagnozuje się zachowania uczniów. Podejmuje się działania wychowawcze mające na celu eliminowanie zagrożeń oraz wzmacnianie właściwych zachowań. 5 Szkoła spełnia wymagania na poziomie D, wykracza poza poziom D, lecz nie osiąga poziomu B. C 7 Uczniowie prezentują właściwe zachowania. B W szkole lub placówce analizuje się podejmowane działania wychowawcze mające na celu eliminowanie zagrożeń oraz wzmacnianie właściwych zachowań, ocenia się ich skuteczność oraz modyfikuje w razie potrzeb, uwzględniając inicjatywy uczniów. 0 Szkoła spełniania wymaganie na poziomie D i na poziomie B, szkoła wykracza poza poziom B. A

Podsumowanie wyników ewaluacji w przedszkolach w zakresie wymagania: Respektowane są normy społeczne Liczba przed szkoli Charakterystyka wymagania Poziom spełniania wymagania 0 Przedszkole nie spełnia wymagania na poziomie D. E 0 Dzieci czują się w przedszkolu bezpiecznie D W przedszkolu diagnozuje się zachowania dzieci. Podejmuje się działania wychowawcze mające na celu eliminowanie zagrożeń oraz wzmacnianie właściwych zachowań. 0 Przedszkole spełnia wymagania na poziomie D, wykracza poza poziom D, lecz nie osiąga poziomu B. C 4 Dzieci wiedzą, jakich zachowań się od nich oczekuje. B W przedszkolu analizuje się podejmowane działania wychowawcze mające na celu eliminowanie zagrożeń oraz wzmacnianie właściwych zachowań, ocenia się ich skuteczność oraz modyfikuje w razie potrzeb. 0 Przedszkole spełniania wymaganie na poziomie D i na poziomie B, przedszkole wykracza poza poziom B. A

Poziom spełniania w szkołach i przedszkolach dolnośląskich, w roku szkolnym 2009/2010, wymagania Respektowane są normy społeczne

Poziom spełnienia przez szkoły i przedszkola w Polsce, w roku szkolnym 2009/2010, wymagania 1.4 – Respektowane są normy społeczne

Procesy wynikające z charakterystyki wymagań: analiza stanu wyjściowego, planowanie i realizowanie działań, diagnozowanie i analizowanie działań, formułowanie wniosków z analiz, modyfikowanie podejmowanych działań, wdrażanie wniosków, poprawa stanu początkowego.

Kuratorium Oświaty we Wrocławiu K O N T R O L E w roku szkolnym 2009/2010

Kontrole zrealizowane w województwie dolnośląskim Liczba tematów kontroli – 13, Liczba skontrolowanych szkół i placówek – 698, Wskaźnik procentowy skontrolowanych szkół i placówek – 16,8%.

Wyniki kontroli szkół i placówek w województwie dolnośląskim Kontrole wykazały: prawidłowe funkcjonowanie placówek – 6 tematów kontroli, występowanie uchybień – 3 tematy kontroli, funkcjonowanie szkół i placówek niezgodne z przepisami prawa – 4 tematy kontroli.

Tematyka kontroli, które wykazały nieprawidłowości w funkcjonowaniu szkół i placówek: Zgodność prowadzenia z przepisami prawa arkuszy ocen uczniów. Wydawanie opinii przez poradnie psychologiczno-pedagogiczne. Realizacja prawa dziecka pięcioletniego do rocznego przygotowania przedszkolnego. Organizacja kursów kwalifikacyjnych.

Tematyka kontroli, które wykazały uchybienia w funkcjonowaniu placówek: Organizacja i prowadzenie dokształcania teoretycznego pracowników młodocianych. Realizacja pozaszkolnych form kształcenia w publicznym centrum kształcenia ustawicznego. Organizacja zajęć rewalidacyjnych.

Tematyka kontroli, które potwierdziły funkcjonowanie szkół i placówek zgodne z przepisami prawa: Realizacja przez dzieci sześcioletnie rocznego obowiązkowego przygotowania przedszkolnego. Zgodność realizacji praktycznej nauki zawodu z przepisami prawa. Realizacja zadań przez doradców metodycznych. Realizacja zadań zespołów wychowawczych. Prawidłowość organizacji i realizacji zajęć rewalidacyjno – wychowawczych. Zgodność z przepisami prawa przyjmowania, przenoszenia, zwalniania i pobytu wychowanków.

Kuratorium Oświaty we Wrocławiu KONTROLE DORAŹNE w roku szkolnym 2009/2010

Kontrole doraźne sprawdzenie spełniania wymogów art. 7 ust. 3 przez szkoły niepubliczne – 57 kontroli, dokumentacja przebiegu nauczania, wychowania i opieki oraz organizacji pracy – 5 kontroli, zgodność zatrudnienia nauczycieli z wymaganymi kwalifikacjami – 2 kontrole, inna tematyka – 5 kontroli.

Kuratorium Oświaty we Wrocławiu W S P O M A G A N I E w roku szkolnym 2009/2010

Wspomaganie Organizacja 27 konferencji dla dyrektorów szkół. Zamieszczenie na stronie internetowej Kuratorium Oświaty 12 przykładów dobrych praktyk. Uruchomienie platformy do e-learningu. Udział w pracach koordynowanych przez MEN dotyczących jednolitego w całym kraju sposobu opracowania wyników ewaluacji, Prace nad opracowaniem pełnych wyników ewaluacji dla województwa dolnośląskiego.

Kuratorium Oświaty we Wrocławiu MONITOROWANIE w roku szkolnym 2009/2010

Monitorowanie Monitorowanie wdrażania podstawy programowej kształcenia ogólnego Monitorowanie realizacji obowiązkowych zajęć wychowania fizycznego w formach alternatywnych w szkołach podstawowych, gimnazjach i szkołach ponadgimnazjalnych

Monitorowanie wdrażania podstawy programowej kształcenia ogólnego

Nauczyciele zapoznali się z nową podstawą programową. Wprowadzono większość rozwiązań organizacyjnych zawartych w podstawie programowej. Uwzględniono rozwiązania metodyczne wynikające z podstawy programowej.

Monitorowanie wdrażania podstawy programowej kształcenia ogólnego Stwierdzone nieprawidłowości: nieuwzględnianie zalecanego czasu przebywania dzieci na świeżym powietrzu, częste prowadzenie drugiego j. obcego bez uwzględnienia stopnia zaawansowania niewprowadzenie, w części gimnazjów, nauczania fizyki, jako przedmiotu doświadczalnego, rzadkie wkorzystywanie obserwacji na lekcjach geografii w gimnazjach, nierealizowanie edukacji dla bezpieczeństwa w systemie klasowo – lekcyjnym, sporadyczne wykorzystywanie na lekcjach przedmiotowych pracowni multimedialnych oraz zasobów wideoteki i programów komputerowych na lekcjach muzyki, sporadyczne wykorzystywanie w przedszkolach przyborów umuzykalniających i gimnastycznych.

Monitorowanie realizacji obowiązkowych godzin zajęć wychowania fizycznego w formach alternatywnych Alternatywne formy realizacji wychowania fizycznego: Zajęcia sportowe – 60% Zajęcia rekreacyjne – 24% Zajęcia taneczne – 12% Aktywne formy turystyki – 4%

Monitorowanie realizacji obowiązkowych godzin zajęć wychowania fizycznego w formach alternatywnych W co 5-tej monitorowanej szkole wprowadzono formy alternatywne realizacji zajęć wychowania fizycznego. Problemy szkół: niewystarczająca baza sportowa, konieczność organizacji dowozu uczniów. Szkoły korzystają z wynajętych obiektów sportowych.

Liczba uczniów w monitorowanych szkołach zwolnionych z zajęć wychowania fizycznego Szkoły zwolnionych z zajęć wychowania fizycznego ogółem %chłopcy%dziewczęta% Podstawowe 2512% 1583%932% Gimnazja % 75015%3668% Ponadgimnazjalne % 7437%117712% Ogółem

Kuratorium Oświaty we Wrocławiu S K A R G I w roku szkolnym 2009/2010

Skargi wpływające do Kuratorium Oświaty we Wrocławiu

Tematyka skarg (wg. kategorii MEN)

Sposób rozpatrzenia skarg w roku szkolnym 2009/2010 (stan na 30 czerwca 2010 r.)