WOJEWÓDZTWO MAŁOPOLSKIE

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Advertisements

DIALOG MIĘDZYKULTUROWY W KSZTAŁTOWANIU POSTAW UCZNIÓW
Patronat honorowy: Sponsorzy: Patronat medialny:
Janusz Żak Korzyści wychowawcze i osobiste płynące z realizacji edukacji europejskiej.
III ROK Wychowanie młodego pokolenia w poszanowaniu dla odrębności i różnic innych krajów Cele: NAUCZYCIEL Przygotowanie projektu przedsięwzięcia. Przygotowanie.
„Wychowanie patriotyczne poprzez krajoznawstwo i turystykę szkolną”
INFORMACJE DLA SZKÓŁ.
Spośród 80 szkół, które przystąpiły do realizacji projektu, znalazła się również nasza szkoła – Zespół Szkół nr 3 w Kędzierzynie-Koźlu.
Zakres Przedział wiekowy Cele Oprogramowanie Opis
PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA
Realizacja projektów edukacyjnych w świetle edukacji regionalnej Joanna Dembowa wrzesień 2007.
Program aktywnej edukacji obywatelskiej promujący ochronę walorów przyrodniczo cennych regionów Polski Program aktywnej edukacji obywatelskiej promujący.
1 Projekt Szkoły Jagiellońskie dofinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwoju.
Praca metodą projektu edukacyjnego
ZESPÓ Ł SZKÓ Ł PONADGIMNAZJALNYCH NR 2 W MYS Ł OWICACH ZNAM KONCEPCJĘ PRACY MOJEJ SZKOŁY.
Opracował J. Stryjkowski
Szkoła Podstawowa nr 7 z Oddziałami Integracyjnymi w Ełku
Uczniowie i nauczyciele wykorzystują TI w projektach realizowanych wspólnie z partnerami w Polsce i za granicą.
Aktywny Młody Mazowszanin Działania skierowane do młodzieży: -Konkurs -Rady młodzieżowe przy samorządach gminnych i powiatowych 1Warszawa, 29 maja 2013.
Projekty edukacyjne z języka angielskiego. W terminie od r. do r. uczniowie szkół przystąpili do realizacji dwóch projektów edukacyjnych.
SZKOŁA PODSTAWOWA IM. TADEUSZA KOŚCIUSZKI W PRZEBIECZANACH
Szkoła Podstawowa im. św. Franciszka z Asyżu w Poskwitowie
Wychowanie patriotyczne w Zespole Szkół Mechanicznych w Żaganiu
Gimnazjum Nr 1 im. Orląt Przemyskich w Przemyślu.
Stowarzyszenie Raciechowice 2005 Projekty realizowane w latach
Szkoła Podstawowa nr 10 im. Henryka Sienkiewicza w Lublinie
Muzeum Kultury Ludowej
POLSKA FUNDACJA DZIECI I MŁODZIEŻY PROJEKT: Z PRZESZŁOŚCIĄ W PRZYSZŁOŚĆ WYSOKOŚĆ DOTACJI: 7 000,00 zł
PEDAGOGIZACJA RODZICÓW
Projekt edukacyjny w gimnazjum
Określa wspólny dla całej społeczności szkolnej kierunek działań
POZNAJEMY TRADYCJE ANDRZEJKOWE - DZIS BĘDZIEMY WRÓZYĆ SOBIE
EUROPEJSKA KARTA SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO
Współpraca z innymi szkołami Gimnazjum nr 12 w Tychach.
Przedszkole nr 5 PLASTUŚ w Koninie ul. Budowlanych 4 tel
/ wybory samorządowe 2014 rok/. Realizacja programu politycznego Sojuszu Lewicy Demokratycznej przez udział w sprawowaniu władzy na wszystkich szczeblach.
Patent żabki Szkoła Podstawowa nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi w Bielawie.
Konkursy organizowane przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im
Konkursy organizowane przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
MÓJ PCIM – MAŁA OJCZYZNA
Projekt „ŚCIEŻKAMI NASZEJ MAŁEJ OJCZYZNY”
Misja Misją Gminnej Biblioteki Publicznej w Gorzkowicach jest zaspakajanie potrzeb czytelniczych, integracja i aktywizacja społeczności.
Szkolny Ośrodek Kariery prowadzony przez doradcę zawodowego panią Annę Uchman Szkolny Ośrodek Kariery prowadzony przez doradcę zawodowego panią Annę Uchman.
czyli ważne i ciekawe wydarzenia w roku szkolnym 2013/2014
Dobre praktyki TIK. Dla kogo program? Program skierowany jest do wszystkich tych nauczycieli, którzy widzą potrzebę edukacji medialnej w szkole, chcą.
W związku z postępującą degradacją środowiska naturalnego cała społeczność szkolna wraz z lokalnymi władzami włączyła się w wiele akcji, projektów i.
„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Rok Szkolny 2014/2015 Rokiem Szkoły Zawodowców 1.
WYCHOWANIE DZIECI WSPÓLNYM CELEM RODZINY I SZKOŁY
Zdaniem nauczycieli: Ponieważ podstawa programowa jasno definiuje nasze priorytety: „W procesie kształcenia ogólnego szkoła podstawowa kształtuje u uczniów.
Projekt działania lokalnego koordynowany przez wolontariuszy z Gimnazjum w Starym Kurowie.
Zespół Szkół im. Jana Pawła II w Potoczku 11 czerwiec 2012r. II Diecezjalny Konkurs Pieśni Patriotyczno - Religijnej.
Kształcenie Blokowe Prezentacja na radę szkoleniową obejmująca tematykę kształcenia blokowego, wykonana w programie MS Power Point. Wykonał : mgr Roman.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
A RTYŚCI SĄ W PRZEDSZKOLU - ROZWIJANIE ZDOLNOŚCI PLASTYCZNYCH.
OTWARTA FIRMA Otwarta firma Poznajemy zawody w miejscu pracy.
Śląska Sieć Szkół Promujących Zdrowie. Postawa prawna edukacji prozdrowotnej i promocji zdrowia Podstawę prawną programów z zakresu edukacji prozdrowotnej.
Działania: Działania: Cykl zajęć edukacyjnych związanych z środowiskiem leśnym, prowadzonych w ciągu całego roku szkolnego 2014/2015 w wszystkich grupach.
PLAN ROZWOJU Miejskiej Biblioteki w Pieniężnie na lata
Zespół Szkolno – Przedszkolny im. św. Wojciecha we Włodowicach to bezpieczne i przyjazne dla dziecka miejsce, w którym: panuje dobry „klimat wychowawczy”;
Regionalizm poprzez emocjonalny kontakt z „małą ojczyzną” pozwala zbliżać to co nasze i małe, ku temu, co wielkie...” (ks. Janusz St. Pasierb)
PRZEDSZKOLE NR Lublin ul. Przyjaźni 3 tel.:
Program Edukacja dla Doliny Baryczy. EDUKACJA DLA DOLINY BARYCZY Projekt edukacji regionalnej i przyrodniczej realizowany od stycznia 2014 do czerwca.
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
Praca metodą projektu edukacyjnego
MAŁOPOLSKA – MOJE MIEJSCE NA ZIEMI, MOJA MAŁA OJCZYZNA
Z radością do niepodległości poznanie własnych korzeni PROJEKT POWIATOWY REALIZOWANY PRZEZ STOWARZYSZENIE „RAZEM RAŹNIEJ” r. – r.
Z radością do niepodległości poznanie własnych korzeni PROJEKT POWIATOWY REALIZOWANY PRZEZ STOWARZYSZENIE „RAZEM RAŹNIEJ” r. – r.
Szkoła z pomysłem na uczenie
Zapis prezentacji:

WOJEWÓDZTWO MAŁOPOLSKIE POWIAT KRAKOWSKI Gmina Iwanowice

IM. ŚW. FRANCISZKA Z ASYŻU SZKOŁA PODSTAWOWA I PUBLICZNE GIMNAZJUM IM. ŚW. FRANCISZKA Z ASYŻU W POSKWITOWIE Organ prowadzący: Michał Znamirowski Dyrektor: Anna Rerak

EDUKACJA REGIONALNA W NASZYCH SZKOŁACH SZKOŁA PODSTAWOWA I PUBLICZNE GIMNAZJUM IM. ŚW. FRANCISZKA Z ASYŻU W POSKWITOWIE

Podstawa prawna ścieżki edukacyjnej: "Edukacja regionalna – dziedzictwo kulturowe w regionie" Podstawa programowa kształcenia ogólnego (Dz. U. Nr 61 z dn. 19.06.2001r. poz. 625) SZKOŁA PODSTAWOWA I PUBLICZNE GIMNAZJUM IM. ŚW. FRANCISZKA Z ASYŻU W POSKWITOWIE

"Edukacja regionalna - dziedzictwo kulturowe w regionie" ma służyć poznaniu przez uczniów własnej tożsamości i kształtowaniu postaw tolerancyjnych otwartych, nastawionych na pluralizm, rozumienie i akceptację różnych kultur. Chodzi w niej o wychowanie do bycia aktywnym, żywym świadkiem wartości SZKOŁA PODSTAWOWA I PUBLICZNE GIMNAZJUM IM. ŚW. FRANCISZKA Z ASYŻU W POSKWITOWIE

[Nasze Szkoły] będą funkcjonować jako ośrodek edukacyjno-kulturalny, otwarty na osiągnięcia współczesności i czerpiący inspiracje do swej działalności z bogactwa lokalnego środowiska przyrodniczego oraz z tradycji kulturowej naszej okolicy. Michał Znamirowski – osoba prowadząca Szkołę Podstawową i Publiczne Gimnazjum im. św. Franciszka z Asyżu w Poskwitowie SZKOŁA PODSTAWOWA I PUBLICZNE GIMNAZJUM IM. ŚW. FRANCISZKA Z ASYŻU W POSKWITOWIE

Cele edukacyjne i zadania szkoły Gimnazjum Szkoła podstawowa Poznanie najbliższego środowiska i specyfiki swojego regionu. Rozwijanie wartości rodzinnych związanych z wartościami kulturowymi wspólnoty lokalnej. Rozwój postaw patriotycznych związanych z tożsamością kultury regionalnej. Umożliwianie poznania regionu i jego kultury. Wprowadzenie w życie kulturalne wspólnoty lokalnej. Kształtowanie tożsamości narodowej w aspekcie tożsamości regionalnej - Rozwijanie wiedzy o kulturze własnego regionu i jej związkach z kulturą narodową. - Kontakt ze środowiskiem lokalnym w celu wytworzenia bliskich więzi i zrozumienia różnorakich przynależności człowieka. - Ugruntowanie poczucia tożsamości narodowej przez rozwój tożsamości regionalnej. - Rozwijanie wiedzy o historii regionu w powiązaniu z tradycjami własnej rodziny. Wprowadzenie w świat tradycji regionu i należących do niej wartości. - Wskazywanie przykładów umożliwiających integrację z kulturą regionu. Wspieranie kontaktów z osobami i instytucjami zajmującymi się ochroną i pomnażaniem dziedzictwa kulturowego w regionie.

Jak realizujemy edukację regionalną? Na lekcjach. W ramach nauczania zintegrowanego i przedmiotowego. Poprzez projekty o tematyce regionalnej lub z regionalną dominantą. W ramach innych działań: Konkursy Własne Zewnętrzne b) Spotkania c) Spektakle i koncerty d) Wycieczki e) Wydawnictwa SZKOŁA PODSTAWOWA I PUBLICZNE GIMNAZJUM IM. ŚW. FRANCISZKA Z ASYŻU W POSKWITOWIE

PROJEKTY Klejnoty lata, korale jesieni Na tropie kromki chleba Zrealizowano Na tropie kromki chleba Sobotnie poranki W trakcie realizacji. Zrealizowano I edycję Ogrody przodków 2 rok realizacji Na tropie historii krakowskiego sportu Gazeta Zrealizowano 15 numerów dwumiesięcznika Teraz Szkoła! Historia Iwanowic w I połowie XX wieku wg Jasiówki Jana-Fotografa Planowany Stara kuchnia nad Dłubnią W trakcie realizacji. Zrealizowano I edycję Motywy przyrodnicze w Kościele parafialnym w Iwanowicach SZKOŁA PODSTAWOWA I PUBLICZNE GIMNAZJUM IM. ŚW. FRANCISZKA Z ASYŻU W POSKWITOWIE

Projekt: Sobotnie poranki nad Dłubnią Cele Projektu "Sobotnie Poranki": Rekonstrukcja starych zwyczajów, receptur, technologii, Wzbudzenie zainteresowania historią naturalną Doliny Dłubni, Kształtowanie postaw twórczego, aktywnego spędzania wolnego czasu, Kształtowanie poczucia przynależności do swojej Małej Ojczyzny we wszystkich jej wymiarach (języku, stroju, architekturze, historii i kulturze, przyrodzie, itp.). SZKOŁA PODSTAWOWA I PUBLICZNE GIMNAZJUM IM. ŚW. FRANCISZKA Z ASYŻU W POSKWITOWIE

„Stara kuchnia nad Dłubnią” „Ale, kiedy po śmierci osób, po zniszczonej rzeczy, z dawnej przeszłości nic nie istnieje, wówczas jedynie zapach i smakdźwigają na sobie budowlę wspomnienia.” Marcel Proust („W poszukiwaniu straconego czasu”) „Stara kuchnia nad Dłubnią” Wybrane tematy: Pieczemy ziemniaki na ognisku Budujemy wędzarnie śliwek i innych owoców Pieczemy kukiełki Co to jest garus? Czy Babcia gotuje jeszcze kluski prażone? Jak zrobić pieczone jabłuszka? Jagły. Co to jest? Więcej na ten temat: http://www.szkolamarzen.edu.pl/index.php?alias=school&szkola=232&m=3&news=5025 SZKOŁA PODSTAWOWA I PUBLICZNE GIMNAZJUM IM. ŚW. FRANCISZKA Z ASYŻU W POSKWITOWIE

a na kolejnych zajęciach pojawiły... Praca w grupach nad tekstami Oskara Kolberga przyniosła nadspodziewane rezultaty. Opiekane w ognisku jabłka zapewne stanowiły element menu starożytnych "Dłubnian".   Jabłka były pyszne a na kolejnych zajęciach pojawiły... się inne potrawy   np. zupa Zuzi SZKOŁA PODSTAWOWA I PUBLICZNE GIMNAZJUM IM. ŚW. FRANCISZKA Z ASYŻU W POSKWITOWIE

...kukiełki... ...Kamil też potrafi... SZKOŁA PODSTAWOWA I PUBLICZNE GIMNAZJUM IM. ŚW. FRANCISZKA Z ASYŻU W POSKWITOWIE

...jagły, garus... ...kto pierwszy ten lepszy?... ...ale nie braknie cebuli dla Kuby i Kamila... SZKOŁA PODSTAWOWA I PUBLICZNE GIMNAZJUM IM. ŚW. FRANCISZKA Z ASYŻU W POSKWITOWIE

GAZETA SZKOŁA PODSTAWOWA I PUBLICZNE GIMNAZJUM IM. ŚW. FRANCISZKA Z ASYŻU W POSKWITOWIE

SPOTKANIA: Spotkania wigilijne przy opłatku PIKNIKI I FESTYNY Pisarzami i ilustratorami Kustoszem Muzeum Regionalnego w Iwanowicach Zespołem Folklorystycznym „Poskwitowianki” Kapelą Ludową z Maszkowa Z miejscowymi władzami (Wójtem, radnymi) PIKNIKI I FESTYNY Spotkania wigilijne przy opłatku SZKOŁA PODSTAWOWA I PUBLICZNE GIMNAZJUM IM. ŚW. FRANCISZKA Z ASYŻU W POSKWITOWIE

[...]szkoła powinna w jak najszerszym zakresie czerpać z doświadczeń minionych czasów edukacyjne pożytki. Tradycja, historia, kultura i przyroda naszej okolicy jest niesłychanie bogata i powinna być obecna w nauczaniu i wychowaniu młodego człowieka nie tylko jako przedmiot dociekań lecz jako środowisko, w którym wszelakie działania edukacyjne się odbywają Michał Znamirowski SZKOŁA PODSTAWOWA I PUBLICZNE GIMNAZJUM IM. ŚW. FRANCISZKA Z ASYŻU W POSKWITOWIE

SPEKTAKLE Z naddłubniańskiej chałupy Darcie pierza Jasełka Jak to z Marzanną było Jak Smok Wawelski do Unii wstępował SZKOŁA PODSTAWOWA I PUBLICZNE GIMNAZJUM IM. ŚW. FRANCISZKA Z ASYŻU W POSKWITOWIE

KONKURSY Iwanowickie Pejzaże (siedem edycji) Na tradycyjną szopkę (rodzinny) Konkurs na palmę wielkanocną Krakowskie witraże SZKOŁA PODSTAWOWA I PUBLICZNE GIMNAZJUM IM. ŚW. FRANCISZKA Z ASYŻU W POSKWITOWIE

„IWANOWICKIE PEJZAŻE”  VI GMINNY KONKURS PLASTYCZNY DLA DZIECI I MŁODZIEŻY „IWANOWICKIE PEJZAŻE" Tytuł: „Czar wiejskich ogrodów” Patronat honorowy: Wójt Gminy Iwanowice Organizator: Szkoła Podstawowa im. św. Franciszka z Asyżu i Publiczne Gimnazjum w Poskwitowie. Współorganizatorzy: Gminny Ośrodek Kultury, Gminna Komisja d/s Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych. Cele konkursu: ·    Przedstawienie w jak najciekawszej formie piękna i specyfiki ziemi rodzinnej; ·  Kształtowanie wrażliwości estetycznej dzieci i młodzieży oraz rozbudzanie poczucia przynależności do swej „małej ojczyzny" i jej miejsca w zjednoczonejEuropie. ·     Promowanie właściwego sposobu spędzania wolnego czasu. Tematyka: obejmuje wszelkie inspiracje pochodzące z otaczającej przyrody, architektury, zwyczajów i życia codziennego a także ich twórcze rozwinięcie związane z tytułem VI edycji Konkursu. Naszym zamierzeniem jest, aby młodzi twórcy zwrócili uwagę na piękno wiejskich ogrodów zarówno tradycyjnych jak i nowoczesnych. Prace mogą przedstawiać większe kompozycje roślinne a także pojedyncze okazy roślin, szczególnie charakterystyczne dla naszej okolicy. Miło będzie również zobaczyć obrazki , gdzie zieleń ogrodów będzie sąsiadowała z elementami miejscowej architektury. VII GMINNY KONKURS PLASTYCZNY DLA DZIECI I MŁODZIEŻY „IWANOWICKIE PEJZAŻE"  Tytuł: Wszystkie stworzenia duże i małe Patronat honorowy: Wójt Gminy Iwanowice Organizator: Szkoła Podstawowa im. św. Franciszka z Asyżu i Publiczne Gimnazjum w Poskwitowie. Współorganizatorzy: Gminny Ośrodek Kultury, Gminna Komisja d/s Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych. Cele konkursu: Ø      Przedstawienie w jak najciekawszej formie piękna i specyfiki ziemi rodzinnej; Ø      Kształtowanie wrażliwości estetycznej dzieci i młodzieży oraz rozbudzanie poczucia przynależności do swej „małej ojczyzny» i jej miejsca w zjednoczonej Europie. Ø      Kreowanie właściwej postawy do zwierząt i przyrody ojczystej Ø      Promowanie właściwego sposobu spędzania wolnego czasu. Tematyka: obejmuje wszelkie inspiracje pochodzące z otaczającej przyrody, zwyczajów i życia codziennego a także ich twórcze rozwinięcie związane z tytułem VII edycji Konkursu. Naszym zamierzeniem jest, aby młodzi twórcy zwrócili uwagę na „mieszkańców” wiejskich zagród zarówno tych tradycyjnych jak i nowoczesnych. Prace mogą przedstawiać kompozycje o charakterze ogólnym a także pojedyncze portrety zwierząt zarówno hodowlanych jaki i wolno żyjących szczególnie charakterystycznych dla naszej okolicy. Mile widziane będą prace, w których stworzenia najmniejsze; ptaki, owady, gryzonie i in. przedstawione będą w kontekście ich siedliska niezależnie od sympatii lub antypatii jaką je tradycyjnie darzymy i stanowić będą obraz bogactwa różnorodności gatunkowej jak również barw i kształtów przyrody naszej gminy.

"OGRODY NASZYCH PRZODKÓW" Projekt pozwoli skanalizować potrzebę poznania przyrody, historii, zwyczajów najbliższej okolicy, wyzwoli poczucie dumy z miejsca zamieszkania. Działania nasze zmierzałyby do stworzenia uroczych zakątków ogrodu z dominantami charakterystycznymi dla danego rodzaju ogrodu. Wakacje w ogrodach Ogrody kwitną na całego. Często można w nich spotkać spacerujące i biegające dzieci, babcie z wnuczkami w wózeczkach a także młodych ludzi (w różnym wieku) trzymających się za ręce. W miejscu wyznaczonym na ognisko (grilla) już dwukrotnie odbyły się rodzinne spotkania. (Nie wspominam tu o szkolnych ogniskach np.: pierwszej gimnazjalnej z okazji zakończenia roku szkolnego.) Ogrody zaczynają żyć własnym, nieoficjalnym życiem. I co najważniejsze nie widać z niszczeń , aktów wandalizmu. Oby tak dalej! Korzystajmy z uroków lata również u siebie , we własnej wsi. Red. (ze szkolnej strony internetowej http://www.szkolamarzen.edu.pl/index.php?alias=school&szkola=232&m=3&news=4123 http://www.poskwitow.edu.pl/aktualnosci.html#wogrodach SZKOŁA PODSTAWOWA I PUBLICZNE GIMNAZJUM IM. ŚW. FRANCISZKA Z ASYŻU W POSKWITOWIE

Zaczęliśmy od poszukiwań i tworzyliśmy własne wizje naszych ogrodów

"Ogrody naszych przodków - stworzenie ścieżki dydaktycznej” robiliśmy plany i prezentacje, : "Ogrody naszych przodków - stworzenie ścieżki dydaktycznej” Działanie realizowane jest metodą projektu. Uczniowie podzieleni na grupy wykonywali poszczególne zadania w swoich ogrodach: biblijnym, średniowiecznym - św. Franciszka, zielarskim i prababci. Realizacja projektu rozpoczęła się od zbierania dokumentacji z wykorzystaniem Internetu i innych źródeł, wykonania list roślin i potrzebnych narzędzi. Uczniowie wykonali projekty, prezentowali je na forum szkoły. Wiosną rozpoczęły się prace: przygotowanie terenu, sadzenie i pielęgnacja roślin. Widoczne są już pierwsze efekty działań. „Szkoła Marzeń w Małopolsce”

POCZĄTKI PRAC BYŁY TRUDNE ALE... z pomocą pospieszyli rodzice i dziadkowie

Panie Pawle, bierzmy się do pracy! Kiedy zrobimy resztę?

Sadzimy: mieczyki, malwy, fiołki i bratki – by w ogrodzie Babuni rosły piękne kwiatki.

...choć pot leje się z czoła – to mina wesoła...

Efekty w pierwszym sezonie:

Z JAKICH ŹRÓDEŁ CZERPIEMY INFORMACJE? INTERNET LITERATURA Oskar Kolberg – Krakowskie Seweryn Udziela – Krakowiacy Józef Konopka – Zbiór pieśni Aleksander Brückner - Encyklopedia staropolska Zygmunt Gloger – Encyklopedia ARCHIWA RODZINNE ARCHIWUM PARAFIALNE OPOWIEŚCI RODZINNE SZKOŁA PODSTAWOWA I PUBLICZNE GIMNAZJUM IM. ŚW. FRANCISZKA Z ASYŻU W POSKWITOWIE

Z kim realizujemy edukację regionalną? Mieszkańcy: - Rodzice, Babcie i dziadkowie, Sąsiedzi, Księża, Sołtysi, Sportowcy, Plastycy Kustosz Muzeum w Iwanowicach. Instytucje i organizacje: Urząd Gminy GOK KGW OSP Parafia SZKOŁA PODSTAWOWA I PUBLICZNE GIMNAZJUM IM. ŚW. FRANCISZKA Z ASYŻU W POSKWITOWIE

Jak finansujemy edukację regionalną? DOFINANSOWANIE PROJEKTÓW Urząd Gminy GOK BUDŻET SZKOŁY BUDŻET RADY RODZICÓW GRANTY: Równać szanse Janko Muzykant Szkoła Marzeń Małe Granty GW Śpiewająca Polska SPONSORZY Szkolna Wigilia Gazeta Transport Chóru SZKOŁA PODSTAWOWA I PUBLICZNE GIMNAZJUM IM. ŚW. FRANCISZKA Z ASYŻU W POSKWITOWIE

AUTORZY PREZENTACJI: Anna Rerak Michał Znamirowski Dziękujemy za uwagę