EGZAMIN GIMNAZJALNY Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO OD ROKU 2012

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Legnica 4 października 2011r. Jelenia Góra 5 października 2011r. Wałbrzych 6 października 2011r. Wrocław 11 października 2011r. Opole 7, 12 października.
Advertisements

Nowa” Matura 2015 Języki obce
NOWA MATURA Z JĘZYKA ROSYJSKIEGO
Matura 2015 Omówienie zmian w arkuszu maturalnym na poziomie podstawowym, rozszerzonym i dwujęzycznym. Matura ustna.
Egzamin * kwiecień * 2014r. 1 GSU wrzesień 2013/14.
Egzamin gimnazjalny od roku 2012 Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania.
Egzamin maturalny zmiany od 2009 roku. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 września 2008 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków.
POZIOM PODSTAWOWY POZIOM ROZSZERZONY CZAS TRWANIA120 MIN150 POZIOM TRUDNOŚCI B1B2(+)
Egzamin gimnazjalny 2014 Procedury cz. 1.
Nowa podstawa programowa wprowadzona w styczniu 2009 r. niesie ze sobą zmiany formuły egzaminu maturalnego z języka obcego w szkołach ponadgimnazjalnych.
Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej.
Egzamin maturalny ustny z języka obcego obowiązujący od roku szkolnego 2011/2012 Prezentacja przygotowana na podstawie informacji zawartych w informatorze.
opracowała: Sławomira Suska
Egzamin gimnazjalny – zasady r.szk. 2013/14
Świat domysłów, plotek i projektów – jakich zmian możemy się spodziewać do/ i 2015 roku? Stan na marzec 2013 roku Mariusz Domański.
1 Pracownia Egzaminów Gimnazjalnych OKE w Krakowie.
rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy.
Egzamin gimnazjalny 2014 Zasady i informacje.
ANALIZA EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2013 GIMNAZJUM IM
NOWA FORMUŁA SPRAWDZIANU SZÓSTOKLASISTY
Organizacja i harmonogram przeprowadzania egzaminu gimnazjalnego w roku szkolnym 2013/2014 Gimnazjum nr 36 w Łodzi im.K.Kieślowskiego.
Opracowała : Kinga Awgul STRUKTURA EGZMINU MATURALNEGO USTNEGO Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO OD 2012 ROKU.
Egzamin gimnazjalny r.sz. 2014/2015.
Nowa formuła sprawdzianu zewnętrznego w klasie VI od 2015 r.
Informacja o maturze w 2015 roku. Matura od 2015 roku Lista przedmiotów obowiązkowych nie ulega zmianie w porównaniu do obecnie obowiązujących: język.
Sprawdzian szóstoklasisty
Sprawdzian szóstoklasisty. Sprawdzian w klasie szóstej szkoły podstawowej obejmuje wiadomości i umiejętności ‎ określone w wymaganiach ogólnych i szczegółowych.
Termin sprawdzianu: 1 kwietnia 2015 r. (środa), godz
Egzamin gimnazjalny Informacje dla rodziców uczniów klas trzecich
ANALIZA EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2014 GIMNAZJUM IM. JANA PAWŁA II W BOGUSZYCACH.
Zmiany w ustnym egzaminie maturalnym z języków obcych od 2012 roku
SPRAWDZIAN Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO W KLASIE SZÓSTEJ Czy powinien wzbudzać nasze obawy?
EGZAMIN GIMNAZJALNY PROCEDURY. Na salę nie wolno wnieść: telefonów komórkowych, MP3, MP4, itp. kalkulatorów korektorów lub wymazywaczy jedzenia.
Sprawdzian z języka angielskiego w klasie szóstej
INFORMACJE O SPRAWDZIANIE SZÓSTOKLASISTY. Sprawdzian szóstoklasisty jest egzaminem powszechnym i obowiązkowym. W roku 2015 sprawdzian w klasie VI szkoły.
Informator dla rodziców
18, 19, 20 kwietnia 2016 Podstawę prawną przeprowadzania egzaminu gimnazjalnego stanowią następujące akty prawne: 1. Ustawa z dnia 7 września 1991 r.
Sprawdzian szóstoklasisty
EGZAMIN GIMNAZJALNY EGZAMIN GIMNAZJALNY od roku szkolnego 2011/2012.
Egzamin maturalny w roku szkolnym 2015/2016 Spotkanie informacyjne dla uczniów –
Sprawdzian w klasie szóstej szkoły podstawowej w roku szkolnym 2015/2016.
SPRAWDZIAN W KLASIE SZÓSTEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ OD ROKU SZKOLNEGO 2014/2015.
Informacja o wynikach sprawdzianu i egzaminu w publicznych szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach (dla których organem.
Egzamin gimnazjalny Informacje dla rodziców uczniów klas trzecich Egzamin * kwiecień * 2016r.
SPRAWDZIAN OD ROKU SZKOLNEGO 2014/15 Odbędzie się 1 kwietnia 2015 roku.
Sprawdzian został przeprowadzony 1 kwietnia 2015 r. Uczniowie, którzy z przyczyn losowych lub zdrowotnych nie przystąpili do sprawdzianu tego dnia, pisali.
Rok szkolny 2015/2016.  Termin egzaminu gimnazjalnego  ● część humanistyczna ◦ Historia i wosgodz. 9:00 ◦ Język polskigodz. 11:00  ● cześć.
Podstawowe informacje o egzaminie ósmoklasisty
EGZAMIN GIMNAZJALNY.
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego - poziom podstawowy.
Egzamin gimnazjalny rok szkolny 2016/2017.
RAPORT Z EGZAMINU GIMNAZJALNEGO W ROKU SZKOLNYM 2016/2017
Egzamin gimnazjalny Informacje dla rodziców uczniów klas trzecich
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego - poziom podstawowy.
Egzamin gimnazjalny rok szkolny 2017/2018.
PROCEDURY PRZEPROWADZANIA EGZAMINU GIMNAZJALNEGO
INFORMACJE O EGZAMINIE GIMNAZJALNYM DLA RODZICÓW ROK SZKOLNY2017/2018
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2018/2019.
Egzamin ósmoklasisty obejmuje wiadomości i umiejętności określone ‎w podstawie w odniesieniu do wybranych przedmiotów ‎nauczanych w klasach I–VIII. Po.
TERMINARZ EGZAMINU historia i wos – godz. 9:00
Egzamin ósmoklasisty Język obcy nowożytny.
EGZAMIN GIMNAZJALNY.
MATEMATYKA Opracowała: Martyna Białas
Próbny Egzamin Ósmoklasisty
Wyniki próbnego egzaminu gimnazjalnego – język obcy nowożytny.
EGZAMIN GIMNAZJALNY Z JĘZYKA NIEMIECKIEGO
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego
EGZAMIN I REKRUTACJA 2019/2020.
EGZAMIN GIMNAZJALNY EGZAMIN ÓSMOKLASISTY W ROKU SZKOLNYM 2018/2019
Zapis prezentacji:

EGZAMIN GIMNAZJALNY Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO OD ROKU 2012 INFORMACJE ZEBRAŁA I PRZYGOTOWAŁA MGR W.GARBOWSKA-DANEK

w nowej podstawie programowej kształcenia ogólnego obowiązującej Egzamin będzie sprawdzał opanowanie przez uczniów wiadomości i umiejętności określonych w wymaganiach zawartych w nowej podstawie programowej kształcenia ogólnego obowiązującej od roku szkolnego 2009/2010

Egzamin będzie podzielony na dwa poziomy: podstawowy rozszerzony Egzamin będzie podzielony na dwa poziomy podstawowy i rozszerzony

Gimnazjalista może wybrać do egzaminu język obcy nowożytny, którego uczył się jako obowiązkowego w gimnazjum Jak skutecznie uczyć się języka angielskiego

i kontynuował ją w gimnazjum podstawowym i rozszerzonym Jeżeli uczeń wybierze język, którego naukę rozpoczął w szkole podstawowej i kontynuował ją w gimnazjum (poziom III.1), ma obowiązek przystąpić do egzaminu na dwóch poziomach: podstawowym i rozszerzonym

Jeżeli uczeń wybierze język, którego naukę rozpoczął w gimnazjum (poziom III.0), ma obowiązek przystąpić do egzaminu na poziomie podstawowym. Może także, jeśli zechce, sprawdzić poziom swoich umiejętności na poziomie rozszerzonym z tegoż języka.

PRZY REKRUTACJI DO LICEUM WYNIK EGZAMINU GIMNAZJALNEGO Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO BRANY BĘDZIE POD UWAGĘ OD ROKU 2012 ALE TYLKO Z POZIOMU PODSTAWOWEGO !!! WYNIK EGZAMINU Z POZIOMU ROZSZERZONEGO BĘDZIE SIĘ LICZYŁ OD ROKU 2018

Każdy zdający otrzyma zaświadczenie o szczegółowych wynikach swojego egzaminu. Wynik podany będzie jako: wynik procentowy i wynik centylowy.

Wynik procentowy to odsetek punktów (zaokrąglony do liczby całkowitej), które zdający zdobył za zadania mierzące wiadomości i umiejętności z danego zakresu. % Na przykład jeśli zdający za język angielski zdobył 23 punkty spośród 30 możliwych do zdobycia, to uzyska wynik procentowy 77.

Wynik centylowy to odsetek liczby gimnazjalistów (zaokrąglony do liczby całkowitej), którzy uzyskali z danego zakresu wynik taki sam lub niższy niż zdający. Na przykład zdający, którego wynik centylowy w zakresie języka angielskiego wynosi 85, dowie się, że 85% wszystkich gimnazjalistów uzyskało wynik taki sam jak on lub niższy, a 15% gimnazjalistów uzyskało wynik wyższy.

EGZAMIN NA OBU POZIOMACH BĘDZIE MIAŁ TYLKO FORMĘ PISEMNA EGZAMIN BĘDZIE TRWAŁ 60 MINUT NA KAŻDYM POZIOMIE

Poziomy egzaminu będą różnić się od siebie: ilością tekstu do przetworzenia niektórymi typami zadań wprowadzeniem wypowiedzi pisemnej w części rozszerzonej prędkością nagrań zakresem testowanych tematów i struktur leksykalno-gramatycznych określonym w nowej podstawie programowej.

Poziom podstawowy Poziom rozszerzony Czas trwania 60 minut Poziom A2 A2+ Zakres tematyczny Tematy i podtematy określone w Nowej Podstawie Programowej III.0 Tematy i podtematy określone w Nowej Podstawie Programowej III.1 Obszary testowania i procentowy udział punktów w egzaminie Rozumienie ze słuchu 30 % Rozumienie tekstów pisanych 30% Znajomość środków językowych 15% Znajomość funkcji językowych 25% Rozumienie ze słuchu 25% Rozumienie tekstów pisanych 25% Znajomość środków językowych 25% Wypowiedź pisemna 25% Liczba zadań ogółem 12 zadań wyłącznie zadania zamknięte 10 zadań zadania zamknięte i otwarte

Na poziomie podstawowym egzamin składał się będzie wyłącznie z zadań zamkniętych punktowanych następująco : - 1 pkt za prawidłową odpowiedź - 0 pkt za nieprawidłową odpowiedź - nie będzie punktów połówkowych

“NOWOŚCI” EGZAMINACYJNE POZIOM ROZSZERZONY ZADANIEM DLA UCZNIA PISZĄCEGO EZAMIN NA POZIOMIE ROZSZERZONYM BĘDZIE NAPISANIE: - LISTU NIEFORMALNEGO - E- MAILA - WIADOMOŚĆ - POCZTÓWKA ( z elementami opisu, zaproszenia,relacjonowania wydarzeń lub wyrażania i uzasadniania opinii)

“NOWOŚCI” EGZAMINACYJNE POZIOM ROZSZERZONY -cd WYPOWIEDŹ PISEMNA OCENIANA BĘDZIE WEDŁUG CZTERECH KRYTERIÓW :

b) spójność i logika wypowiedzi (0-2p.) a) treść (0-4p.) bierze się pod uwagę do ilu z trzech elementów polecenia uczeń się odniósł i  ile z nich rozwinął w swojej wypowiedzi b) spójność i logika wypowiedzi (0-2p.) c)zakres użytych środków językowych (0-2p.) d) poprawność (0-2p.)

“NOWOŚCI” EGZAMINACYJNE POZIOM ROZSZERZONY-cd. ZNAJOMOŚĆ ŚRODKÓW JĘZYKOWYCH (NOWE ZADANIA) 1.Uczeń parafrazuje zdania według wzoru. 2.Uczeń tłumaczy fragmenty zdań na j.angielski. 3.Uczeń układa fragmenty zdań z podanych elementów leksykalnych

“NOWOŚCI” EGZAMINACYJNE POZIOM ROZSZERZONY- cd. Nowy egzamin będzie wymagał od uczniów lepszej znajomości struktur leksykalno-gramatycznych. Uczniowie muszą wykazać się znajomością takich form jak : parafraza ( Reading is unnecessary. You don't …....................................) tłumaczenie ( np.Nie wolno Ci) ...................... speak loudly in the library. uzupełnianie fragmentów zdań w odpowiedniej formie ................................ (she/ have) go to the dentist?

PRZYKŁADOWE ZADANIA poziom rozszerzony ŚRODKI JĘZYKOWE; TRANSFORMACJE 1. I never get up late I always ......................................... 2. We last went to London 2 years ago We ................................................. to London for 2 years 3.They've served me the wrong dinner! I ...............................................the wrong dinner.

PRZYKŁADOWE ZADANIA poziom rozszerzony ŚRODKI JĘZYKOWE; UZUPEŁNIANIE ZDAŃ 1. (We / go / swim ) last weekend. ............................ last weekend. 2. I've (decide / join) a gym. I' ve ................................... a gym. 3. What time (you / get) home yesterday? What time .................. home yesterday?

PRZYKŁADOWE ZADANIA poziom rozszerzony ŚRODKI JĘZYKOWE; TŁUMACZENIE FRAGMENTÓW ZDAŃ 1.( Co powinienem zrobić) .........................about my annoying Brother? 2. I switched on my computer (aby przeczytać nowe) emails. 3. (Ona nie widziała nikogo) ...............................here since Friday. 4. (Czy zdecydowałaś .................................what to wear to the party yet?

DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ prezentacja została przygotowana w oparciu o materiały informacyjne przygotowane dla nauczycieli przez wydawnictwo Macmillan oraz Testy gimnazjalne wydawnictwa Pearson Longman Oprac. Wioletta Garbowska-Danek