RAPORT KOŃCOWY Z EWALUACJI PRACY SZKOŁY W ROKU SZKOLNYM 2012/2013

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
z przeprowadzenia ewaluacji wewnętrznej Gimnazjum nr 1 w Rydułtowach
Advertisements

Niedaleko Koronowa, przy drodze krajowej nr 25 położona jest niezwykle malownicza miejscowość będąca polską stolicą truskawek - Buszkowo, w której od.
,,Aby mierzyć drogę przyszłą, trzeba wiedzieć skąd się wyszło”
Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z r
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Ocena jakości pracy Doradcy zawodowego CEN w Białymstoku.
Istnieje coś rzadszego od talentu - talent do tego, by dostrzec talent. … Elbert Hubbart.
R A P O R T Z E W A L U A C J I OBSZAR : 2. Procesy zachodzące w szkole. Procesy zachodzące w szkole służą realizacji przyjętej w szkole koncepcji.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Wymaganie 1.2 Uczniowie nabywają wiadomości i umiejętności.
EWALUACJA WEWNĘTRZNA W SZKOLE
Program podniesienia jakości realizowany w Gimnazjum - Zespoły przedmiotowe analizują Testy na wejściu i wyniki egzaminu zewnętrznego - Dokonują ewaluacji,
RAPORT DOTYCZĄCY EWALUACJI
Badanie przeprowadzone W październiku 2012
ZESPÓ Ł SZKÓ Ł PONADGIMNAZJALNYCH NR 2 W MYS Ł OWICACH ZNAM KONCEPCJĘ PRACY MOJEJ SZKOŁY.
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy programowej
Analizuje się wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego.
WYRÓWNYWAWNIE SZANS EDUKACYJNYCH. E-akademia przyszłości Projekt realizowany w naszej szkole przez 3 lata – od 1 września 2010r. do nadal, współfinansowany.
Raport z ewaluacji wewn ę trznej w Zespole Szkó ł Ogólnokszta ł c ą cych w Pacynie rok szkolny 2011/2012r.Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy.
Raport z ewaluacji wewnętrznej w Zespole Szkół Ogólnokształcących w Pacynie rok szkolny 2012/2013r.   „Uczniowie są aktywni ”  
Opracował: Zespół do Ewaluacji Wewnętrznej II
Ewaluacja OBSZAR Losy absolwentów i kontakt z uczniami (rocznik 1993 i 1994)
W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 12
II.2.Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy programowej.
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
Nadzór pedagogiczny ewaluacje Ogółem w województwie przeprowadzono 398 ewaluacji, w tym: 95 całościowych 303 problemowych w obszarze efekty, zarządzanie.
Nadzór pedagogiczny ewaluacje Ogółem w województwie przeprowadzono 398 ewaluacji, w tym: 95 całościowych 303 problemowych w obszarze efekty, zarządzanie.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ
EWALUACJA WEWNĘTRZNA PROFIL SZKOŁY
Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Szkoła Współpracy.
Dla Zasadniczej Szkoły Wielozawodowej w Obornikach Śląskich
Patent żabki Szkoła Podstawowa nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi w Bielawie.
Rok szkolny 2013/2014 Zespół w składzie:
Jak zapewnić w szkole kontynuację działań z przedszkola?
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
WYNIKI ANKIETY ewaluacyjnej dla nauczyciela: W jaki sposób analiza wyników sprawdzianu wpływa na planowanie i podejmowanie działań przez nauczycieli? kwiecień.
Spotkanie z dyrektorami wtorek, 23 września 2014 r.
RODZICE W SZKOLE.
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ
Raport z ewaluacji wewnętrznej 2014/2015
„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI
Wyniki i wnioski ewaluacji Przedszkola nr 10 w Będzinie
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK OŚWIATOWO-WYCHOWAWCZYCH I ARTYSTYCZNYCH.
Nasza „mała” demokracja
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA ZAWODOWEGO.
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
Podsumowanie ewaluacji wewnętrznej w roku szkolnym 2014/2015, w Szkole Podstawowej nr 1 w Jaworzu Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z r. w.
Zespół Szkół im. Jana Pawła II w Kowalewie
Raport ewaluacji wewnętrznej EFEKTY DZIAŁALNOŚCI DYDAKTYCZNEJ, WYCHOWAWCZEJ I OPIEKUŃCZEJ ORAZ INNEJ DZIAŁALNOŚCI STATUTOWEJ SZKOŁY UCZNIOWIE SĄ AKTYWNI.
Rok szkolny 2014/2015. Zdefiniowanie celów ewaluacji i sposobu wykorzystania wyników ewaluacji Stworzenie przez szkołę atmosfery dla uczniów zdolnych.
Szkoła Podstawowa nr 172 im. Polskiej Organizacji Wojskowej.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2014/2015.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
Ewaluacja w nadzorze pedagogicznym
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
Wyniki Ewaluacji 2015 rok. Publiczne przedszkole im. Marii Kownackiej w Graczach.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
UCZNIOWIE SĄ AKTYWNI Ankietę przeprowadziły i prezentację przygotowały: Agnieszka Karpińska i Aleksandra Zawartowska.
PROCESY EDUKACYJNE SĄ ORGANIZOWANE W SPOSÓB SPRZYJAJĄCY UCZENIU SIĘ
Procesy edukacyjne są zorganizowane w sposób sprzyjający uczeniu się.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 12 WE WROCŁAWIU   RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ WYMAGANIE Szkoła lub placówka wspomaga rozwój uczniów z uwzględnieniem ich indywidualnej.
Rola Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w procesie wsparcia ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
SZKOŁA PODSTAWOWA im. MARII KONOPNICKIEJ W STĘŻYCY
II KONFERENCJA RAD RODZICÓW RODZICE W SZKOLE
Zapis prezentacji:

RAPORT KOŃCOWY Z EWALUACJI PRACY SZKOŁY W ROKU SZKOLNYM 2012/2013 Zespół Szkół nr 20 w Gorzowie Wielkopolskim Sierpień 2013

OBSZARY PODDANE EWALUACJI EFEKTY DZIAŁALNOŚCI DYDAKTYCZNEJ I OPIEKUŃCZEJ ORAZ INNEJ DZIAŁALNOŚCI STATUTOWEJ SZKOŁY wymaganie: 1.3. Uczniowie są aktywni. 2.4. Procesy edukacyjne są efektem współdziałania nauczycieli.

Procesy edukacyjne są efektem współdziałania nauczycieli. Zespoły ewaluacyjne Uczniowie są aktywni Procesy edukacyjne są efektem współdziałania nauczycieli. Opracował zespół w składzie: Anetta Maciejewska - przew. Agnieszka Szatkowska Krzysztof Nowicki Paweł Karolczuk Beata Peszko Katarzyna Wichowska Ewa Gałat Beata Bronowicka Anna Kozłowska Jolanta Janiec Opracował zespół w składzie: Piotr Ernst - przewodniczący Aleksandra Krawiec Izabela Szuniewicz Aleksandra Brand Beata Jankowska Alicja Majewicz Małgorzata Frączkiewicz-Sągajłło Arleta Stanulewicz Anna Rząd Marta Marcinkowska

Charakterystyka placówki Liczba oddziałów: 51   Liczba uczniów: 1226 Liczba nauczycieli 106, w tym: Dyplomowanych: 57 Mianowanych: 27 Kontraktowych: 16 Stażystów: 6

Procesy edukacyjne są efektem współdziałania nauczycieli. PYTANIA KLUCZOWE UCZNIOWIE SĄ AKTYWNI Procesy edukacyjne są efektem współdziałania nauczycieli. Kiedy i jak rodzice zostali poinformowani o ofercie zajęć pozalekcyjnych? Czy uczniowie chętnie uczestniczą w zajęciach prowadzonych w szkole? Kiedy i jak uczniowie zostali poinformowani o ofercie zajęć? Czy przedstawiona forma zajęć pozalekcyjnych odpowiada potrzebom uczniów? Czy wszyscy uczniowie mogą korzystać z zajęć? Jak nauczyciele pozyskują uczniów na zajęcia? Czy szkoła rozwija zainteresowania uczniów ? Czy szkoła stwarza warunki do kreatywnej pracy uczniów? Jakie pomoce dydaktyczne w szkole wspierają aktywizację uczniów? Czy uczniowie są samodzielni w podejmowaniu własnych działań? Czy działania stosowane przez nauczycieli, pedagogów i innych pracowników szkoły są skuteczne i odpowiadają potrzebą uczniów ? Czy szkoła realizuje przedsięwzięcia zainicjowane przez uczniów i rodziców? Jakie formy współpracy nauczycieli istnieją w szkole? Co moglibyśmy zrobić, by usprawnić sposób i formy współpracy nauczycieli? Jak podnieść efektywność współdziałania? Co należy zmienić lub doskonalić w celu podniesienia efektywności współpracy nauczycieli?

Populacja objęta badaniem 74 nauczycieli 200 uczniów 98 rodziców

MOCNE STRONY UCZNIOWIE SĄ AKTYWNI Szkoła, poprzez swoją ofertę, umożliwia uczniom rozwój ich zainteresowań, pasji i uzdolnień. Szkoła podejmuje różnorodne działania, a nauczyciele stosują różne nowatorskie metody mające na celu zwiększenie aktywności uczniów. Uczniowie biorą udział w wielu konkursach wewnątrzszkolnych i reprezentują szkołę w olimpiadach, konkursach i zawodach poza szkołą. Szkoła stwarza uczniom możliwości planowania własnego rozwoju.

MOCNE STRONY UCZNIOWIE SĄ AKTYWNI Uczniowie mają możliwość nie tylko zgłaszania inicjatyw, wyrażania opinii, które mogą wpływać na rozwój szkoły, ale także podejmowania działań zmierzających do ich realizacji. Uczniowie chętnie uczestniczą w działaniach promujących szkołę w środowisku lokalnym. Uczniowie chętnie i aktywnie uczestniczą w akcjach charytatywnych oraz innych przedsięwzięciach mających na celu dobro człowieka. Samorząd Szkolny angażuje się w organizację szkolnych uroczystości.

SŁABE STRONY UCZNIOWIE SĄ AKTYWNI Nie wszyscy uczniowie są zmotywowani i zadowoleni z odbywających się w szkole zajęć lekcyjnych. Szkoła stara się zapewnić w miarę możliwości urozmaiconą ofertę zajęć pozalekcyjnych, jednak nie zaspokaja ona w pełni oczekiwań uczniów. Nie wszystkie przedsięwzięcia zainicjowane przez uczniów są realizowane. Niezadowalające efekty pracy z uczniem zdolnym

WNIOSKI UCZNIOWIE SĄ AKTYWNI Należy wykorzystywać w możliwie najwyższym stopniu aktywność uczniów, ich zaangażowanie i chęć rozwijania swoich zainteresowań. W procesie nauczania wykorzystywać nowoczesne środki dydaktyczne ponieważ one motywują uczniów do zgłębiania wiedzy. Należy stwarzać uczniom możliwość uczestniczenia w akcjach charytatywnych, co kształtuje uczucie empatii i solidarności społecznej.

WNIOSKI UCZNIOWIE SĄ AKTYWNI Zachęcać uczniów do uczestniczenia w zajęciach dodatkowych co uczy planowania własnego rozwoju. Należy modyfikować i uaktualniać organizowane przez szkołę kółka zainteresowań stwarzając możliwość rozwoju zainteresowań większej liczbie uczniów. Należy zadbać o jeszcze większe uatrakcyjnienie zajęć dydaktycznych i dostosowanie metod pracy do rzeczywistych potrzeb zespołów klasowych.

Wyniki Procesy edukacyjne są efektem współdziałania nauczycieli.

W pracach jakich zespołów uczestniczyli nauczyciele?

Na jakim poziomie nauczyciele angażowali się w prace zespołów?

Jakie formy współpracy preferujesz?

W jaki sposób nauczyciele współpracują w tworzeniu procesów edukacyjnych?

W jaki sposób nauczyciele dokonują analizy wyników kształcenia?

W jakim stopniu wykorzystujesz w swojej działalności dydaktyczno-wychowawczej wnioski wypływające z analizy procesów edukacyjnych?

Jakie działania podejmujesz na podstawie analizy swojej działalności dydaktycznej?

Jakie działania podejmował/a Pan/Pani we współpracy z innymi nauczycielami?

Czy Pana/Pani zdaniem współpraca nauczycieli wpływa na lepsze wyniki kształcenia?

Jak oceniasz zaangażowanie nauczycieli w pracę zespołów?

Jakie czynniki sprzyjają współpracy nauczycieli?

Jakie czynniki utrudniają współpracę nauczycieli?

MOCNE STRONY W ZAKRESIE WSPÓŁPRACY NAUCZYCIELI często współpracują ze sobą w różnych zespołach, wspierają się i współdziałają w opracowywaniu planów pracy grup przedmiotowych, wyboru, podręczników, organizacji wycieczek, imprez szkolnych. analizują wyniki kształcenia poprzez: sprawdziany, obserwację uczniów, diagnozę pedagogiczną, testy, prace domowe, analizę kart pracy i wymieniają się doświadczeniami.

MOCNE STRONY W ZAKRESIE WSPÓŁPRACY NAUCZYCIELI Wnioski z analiz przedstawiane są na posiedzeniach Rady Pedagogicznej podsumowujących pracę szkoły po każdym semestrze. Zdecydowana większość nauczycieli wykorzystuje w swojej pracy wnioski wypływające z analizy procesów edukacyjnych.

SŁABE STRONY WSPÓŁPRACY NAUCZYCIELI W pracę w zespołach nie są zaangażowani wszyscy nauczyciele. Współpraca nauczycieli w zespołach przedmiotowych przebiega niesystematycznie, okazjonalnie. Nie wszyscy członkowie zespołów w równym stopniu angażują się w realizację planów pracy opracowanych na dany rok szkolny. Znaczna grupa nauczycieli kwestionuje skuteczność współpracy jako metody podnoszenia jakości pracy.

nauczyciele współdziałają ze sobą i wspierają się w działaniach edukacyjnych i wychowawczych; współpraca korzystnie wpływa na podniesienie jakości pracy oraz na rozwój uczniów, aczkolwiek zespoły zadaniowe spotykają się najczęściej na wniosek Dyrekcji; nauczyciele placówki realizują podstawę programową; oferta edukacyjna szkoły umożliwia realizację podstawy programowej oraz pozwala na rozwój zainteresowań uczniów; WNIOSKI

nauczyciele stosują różnorodne formy i metody pracy oraz pomoce dydaktyczne, które uatrakcyjniają zajęcia; przy wyborze oferty programowej kierują się przede wszystkim zainteresowaniami i zdolnościami uczniów; WNIOSKI

zajęcia pozalekcyjne umożliwiają większą indywidualizację pracy z uczniami zdolnymi i mającymi trudności w nauce; zajęcia pozalekcyjne nie tylko rozwijają uczniów, ale też zachęcają ich do uczęszczania do szkoły, uczą systematyczności i pracy w zespole; dzieci licznie i chętnie uczestniczą w kołach zainteresowań; WNIOSKI

Proponowane kierunki działań poprawić zespołowe działanie nauczycieli w pracy nad interpretacją i wykorzystaniem wyników sprawdzianu zewnętrznego oraz w pracy nad ewaluacją wewnętrzną; zorganizować warsztaty psychologiczne na temat efektywności pracy grupowej; aktywizacja współpracy w zespołach przedmiotowych i pomiędzy zespołami;

Proponowane kierunki działań przeprowadzać lekcje pokazowe, koleżeńskie; włączyć wszystkich nauczycieli do programu podniesienia efektywności kształcenia np. w zakresie edukacji wczesnoszkolnej, wychowania fizycznego, religii; poprawić efektywności działań poprzez bardziej skrupulatne rozliczanie z ich efektów.

DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ Dyrekcja szkoły dziękuje wszystkim aktywnym członkom zespołów ewaluacyjnych. Szczególne uznanie wyrażam przewodniczącym Zespołów Pani Anetcie Maciejewskiej i Panu Piotrowi Ernstowi.