Komunikacja społeczna wspólnoty lokalnej na rzecz pożądanego rozwoju Leszek Stafiej, Stafiej Partnerzy Konferencja regionalna projektu pn. Mazowieckie partnerstwo na rzecz współpracy, adaptacyjności i innowacji Przysucha, r.
Cel projektu 4 x 4 4 węzły x 4 środowiska 2 Leszek Stafiej dla Partnerstw Mazowieckie maj 2012
Cel projektu Pobudzenie sieci rozpiętej na czterech węzłach dialog-współpraca-postawy- adaptacyjność na rzecz integracji i partnerskiej współpracy czterech środowisk lokalnych : 1.przedsiębiorcy MSP 2.samorząd terytorialny, 3.sektor naukowy i badawczo-rozwojowy 4.pozostali członkowie wspólnoty województwa mazowieckiego 3 Leszek Stafiej dla Partnerstwo Mazowieckie maj 2012
Cel seminarium pobudzenie systemu komunikacji w ramach sieci partnerskiej wypracowanie wspólnych koncepcji przeznaczonych do wdrożenia 4 Leszek Stafiej dla Partnerstwo Mazowieckie maj 2012
Cel konferencji promocyjnej Wprowadzenie do systemu komunikacji obywatelskiej/społecznej i komunikacji marketingowej 5 Leszek Stafiej dla Partnerstwo Mazowieckie maj 2012
Zagadnienia 1.Wewnętrzne i zewnętrzne relacje społeczne wspólnoty lokalnej 2. Dialog obywatelski treścią społeczności lokalnej 3.Współdziałanie na rzecz pożądanego rozwoju wspólnoty lokalnej 4. Tożsamość lokalna jako wspólne dobro 6 Leszek Stafiej dla Partnerstwo Mazowieckie maj 2012
1.Wewnętrzne i zewnętrzne relacje społeczne wspólnoty lokalnej Interesariusze Interesy – cele Sprzeczności Oczekiwania Konflikty Komunikacja Jak jest? – Przyczyny i skutki Jak być powinno? – Co zrobić, żeby tak było? Co wyeliminować Co wzmocnić? Co wprowadzić? Skąd czerpać? Leszek Stafiej dla Partnerstwo Mazowieckie maj
2. Dialog obywatelski treścią społeczności lokalnej Rozpoznanie – Badanie – Analiza – Diagnoza Informacja Edukacja Debata – Sprzeczności i konflikty interesów – Wspólnota interesów i cełów Porozumienie – Sposoby budowania porozumienia Leszek Stafiej dla Partnerstwo Mazowieckie maj
3.Współdziałanie na rzecz pożądanego rozwoju wspólnoty lokalnej Uzgadnianie wspólnych celów – Zasoby-Potencjał – Atrybuty-Atuty – Trendy-Interesy-Konflikty- Konkurencja – Wspólne cele Wyznaczanie i uzgadnianie kierunków rozwoju – Dialog obywatelski – Debata – Porozumienie Współdziałanie – Harmonogram – Plan działania – Podział zadań Współodpowiedzialność Ambasadorstwo Leszek Stafiej dla Partnerstwo Mazowieckie maj
4. Tożsamość lokalna jako wspólne dobro Misja i wizja Cele strategiczne, – cele operacyjne, działania, – zadania Budowanie marki wspólnoty lokalnej Kolegium marki 10 Leszek Stafiej dla Partnerstwo Mazowieckie maj 2012
Podsumowanie Wspólnota lokalna: porozumienie dla wspólnego rozwoju – Sieć partnerskiej integracji 4 środowisk lokalnych – oparta na 4 węzłach: d ialog-współpraca-postawy-adaptacyjność – System komunikacji społecznej i marketingowej budującej wewnętrzne i zewnętrzne relacje społeczne – poprzez dialog obywatelski – prowadzący do współdziałania na rzecz pożądanego rozwoju wspólnoty lokalne – gdzie – wspólnie tworzone poczucie tożsamości lokalnej stanowi wspólne dobro Leszek Stafiej 11 Leszek Stafiej dla Partnerstwo Mazowieckie maj 2012