Zasady pracy z komputerem

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
PRZYJMOWNIE I WYSYŁANIE KORESPONDENCJI
Advertisements

KLUB MIŁOŚNIKÓW HARREGO POTTERA
Przyjmowanie pism według systemu bezdziennikowego 
SYSTEM KANCELARYJNY.
T: System Kancelaryjny.
Rodzaje dokumentów biurowych
Bazy danych 7. Postaci normalne P. F. Góra semestr letni 2004/05
PUP w LE Ż AJSKU Pi ęć kroków do pracy Działanie 1.3 Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów Ludzkich.
Sport Siatkówka Koszykówka.
Przepisy przej ś ciowe Problemy praktyczne Warsztaty legislacyjne Jachranka, czerwiec 2013 r. Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
WYSYŁANIE PISM WEDŁUG SYSTEMU BEZDZIENNIKOWEGO
SYSTEMY KANCELARYJNE.
Asystent Gabinet Lekarski
Rola Informacji w procesie decyzyjnym ;]
Pytanie to coraz cz ęś ciej nasuwa si ę przeci ę tnemu cz ł owiekowi chc ą cemu stworzy ć now ą sie ć w domu. Pytanie to coraz cz ęś ciej nasuwa si.
Rozdzielanie i załatwianie spraw
Mgr Miros ł aw Urbaczewski. W łą czenie si ę do ruchu to rozpocz ę cie jazdy po wcze ś niejszym postoju lub zatrzymaniu si ę, nie wynikaj ą ce z warunków.
Edukacja informatyczna w szkole
Systemy Kancelaryjne ..
Asystent CRM.
Opracowanie: mgr Tomasz Durawa
Asystent Rejestr Umów.
„Kształcenie ponadgimnazjalne”
Mateusz Siuda klasa IVa
 Prezentacja dla uczniów klas 1 realizuj ą cych zaj ę cia artystyczne wg programu „Kraina muzyki”.  Zeszyt ć wicze ń „ Ś wiat d ź wi ę ków”: - Modu.
Podręczniki dla klas I – III Szkoła Podstawowa
Rodzaje dokumentów biurowych
SPORZĄDZANIE I UKŁAD PISMA WYCHODZĄCEGO
Temat 2: Podstawy programowania Algorytmy – 1 z 2 _________________________________________________________________________________________________________________.
Obieg dokumentów w instytucji publicznej o akademickim rodowodzie Mariusz Mysiakowski Warszawski Uniwersytet Medyczny.
Tworzenie prawa.
Systemy oceny jakości Akredytacja w ochronie zdrowia vs ISO 9000 Jerzy Hennig Andrzej Warunek.
Anonimizacja danych adresowych pokrzywdzonego i świadka w procedurze wykroczeniowej w świetle ustawy z dnia 28 listopada 2014 r. o ochronie i pomocy dla.
Równowaga chemiczna - odwracalność reakcji chemicznych
1 Kobiety na rynku pracy. 2 Współczynnik aktywności zawodowej kobiet i mężczyzn w wieku w Polsce i w UE w 2013 roku.
Światowy Dzień Zdrowia 2016 Pokonaj cukrzycę. Światowy Dzień Zdrowia 7 kwietnia 2016.
OBOWIĄZKI INFORMACYJNE BENEFICJENTA Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Aglomeracji Wałbrzyskiej.
Postanowienie Śląskiego Kuratora Oświaty w Katowicach z dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie terminów składania dokumentów i terminów rekrutacji uczniów.
Tworzenie odwołania zewnętrznego (łącza) do zakresu komórek w innym skoroszycie Możliwości efektywnego stosowania odwołań zewnętrznych Odwołania zewnętrzne.
Pomoc publiczna i pomoc de minimis w ramach konkursu RPLU IZ /15 - Programy typu outplacement Oddział Monitoringu i Ewaluacji Departament.
„Premia na Horyzoncie” środki finansowe na działania wspomagające uczestnictwo jednostek naukowych w programie ramowym w zakresie badań naukowych i innowacji.
18 kwietnia 2016 (poniedziałek) Część humanistyczna 19 kwietnia 2016 (wtorek) Część matematyczno – przyrodnicza 20 kwietnia 2016 (środa) Język obcy nowożytny.
Poznań, dnia 17 maja 2007r. KOORDYNACJA AUDYTÓW ZEWNĘTRZNYCH i MONITOROWANIE PROJEKTÓW UNIJNYCH Agnieszka Purgat Daniel Majewski Dominika Piechocka Biuro.
Sesja czerwcowa 2010 Organizacja etapu praktycznego egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe.
Okręgowa Komisja Egzaminacyjna w Krakowie „Szkolenie osób upoważnionych do odbioru prac zdających w Punktach Odbioru Prac (POP)” Wydział Organizacyjno-Administracyjny.
Wniosek o dofinansowanie projektu w ramach RPO WP na lata wraz z załącznikami Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
AS-QUAL Szkolenia Doradztwo Audity Usprawnienia zarządzania organizacjami (normy zarzadzania) Grażyna.
EWALUACJA PROJEKTU WSPÓŁFINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIE J „Wyrównywanie dysproporcji w dostępie do przedszkoli dzieci z terenów wiejskich, w.
EWALUACJA JAKO ISTOTNY ELEMENT PROJEKTÓW SYSTEMOWYCH Sonia Rzeczkowska.
Sprawdzian 2016r. Informacje dla uczniów i rodziców.
Nauczyciel funkcjonariuszem publicznym Opracował Sierż. Jacek Palarz Komisariat Policji w Rydułtowach.
Opodatkowanie spółek Podziały Spółek. Podziały spółek Rodzaje podziałów wg KSH Przewidziane są cztery sposoby podziału: 1) podział przez przejęcie, który.
RAPORT Z BADAŃ opartych na analizie wyników testów kompetencyjnych przeprowadzonych wśród uczestników szkoleń w związku z realizacją.
5 kwietnia 2016 r. (wtorek) część 1. – język polski i matematyka – godz. 9:00 (80 minut – arkusz standardowy lub 120 minut – czas wydłużony) część 2. –
Działalność konsultantów wojewódzkich zmiany w ustawie o konsultantach w ochronie zdrowia oświadczenia składane przez konsultantów kontrola podmiotów leczniczych.
Ustawa z dnia r. o powszechnym obowiązku obrony Rzeczpospolitej Polskiej: art Podstawowymi jednostkami organizacyjnymi do wykonywania.
Białystok, 10 sierpnia 2010 r. Wdrażanie elektronicznych usług dla ludności województwa podlaskiego – część II, administracja samorządowa 1.
Wieloaspektowa analiza czasowo- kosztowa projektów ze szczególnym uwzględnieniem kryterium jakości rozwiązań projektowych AUTOR: ANNA MARCINKOWSKA PROMOTOR:
Definiowanie i planowanie zadań typu P 1.  Planowanie zadań typu P  Zadania typu P to zadania unikalne służące zwykle dokonaniu jednorazowej, konkretnej.
Systemy oceny jakości Akredytacja w ochronie zdrowia ISO 9000 Jerzy Hennig Andrzej Warunek.
Zespół trenerów FAOW – Janina Jaszczur, Inga Kawałek, Ryszard Kamiński, Ryszard Zarudzki Zasady kontroli Wnioskodawców w PPLeader+
Ustalenia z misji audytowych przeprowadzonych przez Europejski Trybunał Obrachunkowy w ramach PROW w obszarze zamówień publicznych.
Jak tworzymy katalog alfabetyczny? Oprac.Regina Lewańska.
Rodzaje systemów kancelaryjnych
ORAZ WERYFIKACJA DOKUMENTÓW NIEJAWNYCH W J.O.
Zmiany w zakresie procedury
Pracownia techniki biurowej
Konkursy nr RPKP IZ /19 Zmiany w zakresie procedur
Zapis prezentacji:

Zasady pracy z komputerem Prawidłowa postawa -wyprostowana sylwetka, tułów i uda powinny tworzyć kąt prosty, stopy leżeć na podłodze -dłonie powinny być lekko uniesione, nie wolno ich opierać o blat biurka

Zasady pracy z komputerem Zasady ergonomii odległość krawędzi stolika od klawiatury powinna wynosić 10 cm głowa powinna znajdować się w odległości 40-75 cm od monitora górna linia tekstu na monitorze powinna przypadać poniżej poziomu oczu blat biurka powinien znajdować się 75 cm nad podłogą łokcie powinny być zgięte pod kątem 900 odległość kolan od klawiatury powinna być jak najmniejsza po każdej godzinie pracy przed włączonym monitorem należy robić 5 minut przerwy

Informacja w pracy biurowej Informacja to wiadomość tworząca wiedzę odzwierciedlającą procesy i zdarzenia zachodzące w otoczeniu Aby informacja spełniała swoją role musi być: dostarczona szybko i terminowo jasna, zwięzła i wyczerpująca dokładna i rzetelna kompletna odpowiednio sklasyfikowana, zaewidencjonowana i przechowywana

Rola informacji w procesie decyzyjnym informacja decyzja polecenie działanie kontrola

Kierunki przepływu informacji Pionowo w dół – polecenia, instrukcje, wytyczne Pionowo w górę – sprawozdania, raporty, notatki kierownik wykonawca wykonawca

Selekcja i agregacja informacji Selekcja polega na wybieraniu tylko potrzebnych informacji i jednoczesnym eliminowaniu zbędnych Agregacja polega na łączeniu informacji pojedynczych w zbiorcze

Zasady obiegu pism Obieg pisma – to jego droga od momentu wpływu do danej jednostki do momentu załatwienia sprawy i wysłania odpowiedzi Punkty zatrzymania – komórki organizacyjne, które wykonują czynności organizacyjne /np. kancelaria ogólna, sekretariat, szef jednostki/

Systemy kancelaryjne Czynności kancelaryjne – czynności związane z obiegiem pism – przyjmowanie, rozdzielanie, doręczanie, rejestrowanie, znakowanie, aprobata… Instrukcja kancelaryjna – zbiór przepisów wewnętrznych regulujących wykonywanie czynności kancelaryjnych

Systemy kancelaryjne System dziennikowy System bezdziennikowy System mieszany

Rzeczowy wykaz akt wykaz akt powstaje w jednostce organizacyjnej, akta dzieli się na klasy według rodzaju załatwianych spraw. Zagadnienia określa się za pomocą haseł i symboli klasyfikacyjnych

Przyjmowanie pism według systemu bezdziennikowego porządkowanie i grupowanie otwieranie i sprawdzanie sprawdzanie załączników przystawianie pieczęci wpływu

Pieczęć wpływu Powiatowy Urząd Pracy w Kępnie Wpłynęło dnia ………………….. Termin załatwienia sprawy……. Kierowano do…………………… Podpis…………………………….

Rozdzielanie i załatwianie pism Dekretowanie – czynności rozdzielania pism i nanoszenia na nie informacji dotyczących sposobu i terminu załatwienia sprawy Referent Jan Kowalski Załatwić w porozumieniu z kierownikiem działu kadr W terminie do 20.11.2010 roku 05.11.2010 Jan Nowak

Merytoryczne /uzależnione od faktycznego stanu/ i formalne /zgodne z przepisami/ załatwienie sprawy

Prekluzyjne /po upływie, których dokonana czynność prawna pozbawiona jest skutków prawnych/ i porządkowe /wszystkie pozostałe/ terminy załatwiania spraw

Znak pisma System dziennikowy Nasz znak: NA-IV-4/68/365/2010 System bezdziennikowy Nasz znak: NA-4.3.1-45/2010

Wysyłanie pism według systemu bezdziennikowego Sprawdzenie poprawności formalnej pisma Odciśnięcie na kopii stempla z datą wysłania Wpisanie pism wartościowych, poleconych do pocztowej książki nadawczej Zaadresowanie koperty

Akta kategorii A Akta kategorii B Akta kategorii BC /B1, B12, B20/ ARCHIWUM BIURO Akta kategorii A Akta kategorii B /B1, B12, B20/ Akta o symbolu BE /BE1, E2/ Akta kategorii BC

Ogólne zasady redagowania pism Skuteczność pisma zależy od: formy pisma uprzejmego i pozytywnego tonu języka pisma logiki i uporządkowania treści

dedukcja i indukcja „W tym roku ukończyłem Technikum Ekonomiczne i uzyskałam średnie wykształcenie oraz tytuł technika ekonomisty. W szkole bardzo dobrze poznałem rachunkowość i finanse…… mogę więc śmiało stwierdzić, że jestem bardzo dobrze przygotowany do pracy w pionie ekonomicznym Waszego przedsiębiorstwa” „Jestem bardzo dobrze przygotowany do pracy w pionie ekonomicznym Waszego przedsiębiorstwa, gdyż w tym roku ukończyłem Technikum Ekonomiczne i uzyskałem tytuł technika ekonomisty. Bardzo dobrze znam rachunkowość i finanse…..”

Ogólne zasady redagowania pism przejrzystość kompletność sugestywność zwięzłość uprzejmość zrozumiałość używanie skrótów jedna sprawa jedno pismo wyróżnianie fragmentów zwracanie się do adresata

skróty tytuły zawodowe, powtarzające się często wyrazy potoczne miary i nazwy jednostek metrycznych połączenia wielowyrazowe nazwy własne

Elementy składowe pism Pole nagłówkowe Zespół Szkół Ekonomicznych nr 1 w Kępnie ul. Sienkiewicza 8 63-600 Kępno  062-767-54-66 ul. Sienkiewicza 8 63-600 Kępno  062-767-54-66  062-666-44-35

Elementy składowe pism Pole adresata Szanowny Pan mgr Zbigniew Janas Dyrektor Zespół Szkół Zawodowych nr 7 ul. Widokowa 77 63-600 Kępno

Elementy składowe pism Zwroty grzecznościowe Do premiera, ambasadora, prezydenta – 3 osoba, bez tytułów naukowych Jego Ekscelencja Jego Ekscelencja Do rektora wyższej uczelni Jego Magnificencja Jego Magnificencja

Elementy składowe pism Osoby duchowne Ksiądz wikariusz Wielebny Ksiądz kanonik, proboszcz Przewielebny Ksiądz biskup Jego Ekscelencja Ksiądz kardynał Jego Eminencja Papież Jego Świątobliwość

Elementy składowe pism Zwrot pleno titulo /P.T./ Szanowni P.T. Państwo… P.T. Joanna i Marian Niklewiczowie Uprzejmie informujemy P.T. Klientów, że…

Elementy składowe pism Pole znaków powoławczych Wasze pismo z dnia: Wasz znak: Nasz znak: Data: 31.03.2010 TK-II/344/2010 NA-V/2/56/2010 2010.04.12

Elementy składowe pism Miejsce i data sporządzenia pisma 9.11.2010 09.11.2010 rok 09.11.2010 r. 2010-11-09 2010-11-9 2010-XI-09 Gorlice, dnia 09.11.2010 roku Gorlice, dnia 09 listopad 2010 roku Gorlice, dnia 09 listopada 2010 roku

Elementy składowe pism Określenie sprawy Sprawa: podanie o pracę Sprawa: zamówienie Sprawa: reklamacja

Elementy składowe pism Treść pisma wyjustowana z włączoną opcją dzielenia wyrazów z wyeliminowanymi pojedynczymi znakami twz. twardą spacją

Elementy składowe pism Układ treści pisma Xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx Xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Elementy składowe pism Układ treści pisma xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx Xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx Xxxxxxxxxxxxxxxx Xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Elementy składowe pism Przenoszenie części pisma na następną stronę ./.

Elementy składowe pism Podpisy Dyrektor mgr Tomasz Waz Księgowy Dyrektor mgr Anna Nowak mgr Tomasz Waz

Elementy składowe pism Informacje dodatkowe załączniki „do wiadomości” rozdzielnik

Elementy składowe pism Jeśli o załącznikach informujemy w treści pisma w polu informacji dodatkowych piszemy tylko ich ilość Załączniki: 3 W przeciwnym razie wymieniamy je: Załączniki: Załączniki: 1. Plan miasta 1) plan miasta 2. Budżet 2) budżet Jeśli załączników jest więcej niż 5: Załączników: plik

Elementy składowe pism W podaniach o załącznikach informujemy zwrotem Do podania załączam: 1. Kwestionariusz 2. Świadectwo

Elementy składowe pism Jeśli pismo oprócz adresata, wysyła się do wiadomości innych odbiorców, informacje te umieszcza się w polu informacji dodatkowych Do wiadomości: 1. Liceum Ogólnokształcące 2. Zespół Szkół Zawodowych

Elementy składowe pism Jeśli identyczne pismo wysyłane jest do kilku adresatów, w polu informacji dodatkowych umieszcza się informację Wg rozdzielnika, a rozdzielnik umieszcza się w informacjach dodatkowych Rozdzielnik: 1. Liceum Ogólnokształcąca 2. Zespół Szkół Zawodowych

Pisma z pismami niejawnymi Tajemnica państwowa to informacja, której ujawnienie osobom nieupoważnionym może spowodować istotne zagrożenie dla interesów Rzeczypospolitej Polskiej albo narazić te interesy na znaczną szkodę /niepodległość, bezpieczeństwo, obronność/ Tajemnica służbowa to informacja, której ujawnienie może narazić na szkodę interes publiczne, interes obywateli lub konkretnej jednostki organizacyjnej. Z wiadomością tą zapoznaje się pracownik w związku z wykonywaniem swoich zadań zawodowych.

Pisma z pismami niejawnymi Dokumenty zawierające wiadomości stanowiące tajemnice państwową oznacza się klauzulą „ŚCIŚLE TAJNE” LUB „TAJNE” Zawierające tajemnice służbową klauzulą „POUFNE” lub „ZASTRZEŻONE” Zachowanie tajemnicy jest obowiązkiem każdego pracownika

Pisma z pismami niejawnymi W jednostkach, w których występują wiadomości objęte tajemnicą państwową, tworzona jest kancelaria tajna lub wyodrębnione stanowisko. Dostęp to informacji mają osoby posiadające pisemne upoważnienie kierownictwa. Pisma te rejestrowane są w dzienniku przeznaczonym wyłącznie dla przesyłek poufnych /także wtedy gdy stosowany jest system bezdziennikowy/

Struktura organizacyjna Struktura organizacyjna to uporządkowany układ stanowisk pracy i komórek organizacyjnych z istniejącymi między nimi zależnościami. Struktura określa zatem miejsce i rolę w firmie każdego pracownika i zespołu. Wyróżnia się : Struktury liniowe Struktury liniowo-sztabowe Struktury funkcjonalne

Bezwzrokowa metoda pisania na komputerze

Pisma typowe