Wspomaganie procesów uczenia się poprzez ruch -gimnastyka mózgu w pracy tutora- Dobre praktyki w Gimnazjum nr 2 im. Jana Pawła II w Strzegomiu Przygotowała: Anetta Mularczyk
„Gimnastyka mózgu” wg Paula i Gail Dennison pokazuje w praktyce możliwości wykorzystania naturalnego ruchu fizycznego niezbędnego do organizowania pracy mózgu i ciała podczas uczenia się.
Program ćwiczeń gimnastyki mózgu dzieli się na: ćw. przekraczające środkową linię ciała, ćw. rozciągające mięśnie, ćw. zwiększające energię, ćw. zwiększające motywację.
Ćwiczenia gimnastyki mózgu: poprawiają umiejętności szkolne takie jak : czytanie, pisanie i literowanie
- poprawiają myślenie, umiejętność skupiania się, słyszenie, czytanie ze zrozumieniem
- Powodują wzrost motywacji do działania, potęgują pozytywne nastawienie, co sprzyja nauce i rozwojowi.
Uczniowie chętnie uczestniczą w zajęciach z elementami „Gimnastyki mózgu”, w czasie których nie tylko poprawiają swoją motorykę ale przede wszystkim rozwijają procesy pamięci, koncentracji i twórczego myślenia, co sprzyja uczeniu się.