Dobre praktyki w Gimnazjum nr 2 im. Jana Pawła II w Strzegomiu

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„Sześcioletnie dziecko zarówno w szkole jak i w przedszkolu pozostaje tym samym dzieckiem, ale w szkole ma szansę pójść o krok dalej.”
Advertisements

Indywidualne zajęcia rewalidacyjne dla uczniów niepełnosprawnych (z orzeczeniami poradni psychologiczno-pedagogicznych o potrzebie kształcenia specjalnego)
który żyje miłością i pięknem, które wczoraj żyło radością”
Zajęcia matematyczne Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Smolniku.
Wyrównywanie szans edukacyjnych
TUTORING RÓWIEŚNICZY W PRAKTYCE GIMNAZJUM NR 3 w Gliwicach
Pomoc dla dzieci z trudnościami w uczeniu się i nie tylko…
Kinezjologia edukacyjna
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH W RAMACH PRACY Z DZIEĆMI O SPECJALNYCH POTRZEBACH EDUKACYJNYCH Terapeuta: mgr Jolanta Sikora.
„Zabawa jest nauką, nauka zabawą. Im więcej zabawy, tym więcej nauki”
Dojrzałość szkolna dziecka
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 8 W Opolu
Rodzinne Centrum Edukacyjne zaprasza. Kim jesteśmy? Miejsce, które daje możliwości.
Metody pracy z dziećmi w naszym przedszkolu
GIMNASTYKA KOREKCYJNA DLA 6-LATKÓW
Rok szkolny 2003/2004: - liczba szkół liczba szkół liczba uczniów liczba uczniów liczba wolontariuszy liczba wolontariuszy.
KLUB OPIEKI POZALEKCYJNEJ WSPÓLNA CHATA. Klub Opieki Pozalekcyjnej w naszej szkole istnieje od 1995 r. Jest integralną częścią świetlicy szkolnej. Zajęcia.
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
ZAJĘCIA SPORTOWE KLASY I-III
GOTOWOŚĆ SZKOLNA siedmiolatków
Szkoła promująca zdrowie!
ul. Kolejowa 17/25 Ostrów Wielkopolski tel Łączymy naukę z zabawą. Zapamiętujemy 10% z tego, co usłyszeliśmy, 20% z tego, co zobaczyliśmy.
Wyrównywanie szans edukacyjnych
DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA.
- Znaczenie wody w organizmie człowieka
NASZE DZIECI W NASZEJ SZKOLE
Metoda Dobrego Startu Prof. Marty Bogdanowicz
JAKIE DZIAŁANIA SZKOLNE I LOKALNE SĄ WARTE ZREALIZOWANIA PRZEZ SAMORZĄD UCZNIOWSKI? NASZE POMYSŁY I DOBRE PRAKTYKI.
Techniki efektywnego uczenia – ćwiczenia cd. zajęć 3 Zajęcia 5
Przygotowanie dziecka do szkoły
SZEŚCIOLATKI NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 21 im. WŁADYSŁAWA JAGIEŁŁY W KRAKOWIE ul. BATALIONU SKAŁA AK 12.
Określa wspólny dla całej społeczności szkolnej kierunek działań
SYLWETKA LIDERA.
TRZYMAMY FORMĘ – ZDROWY STYL ŻYCIA
Żonglowanie jako metoda wspierania rozwoju dzieci i młodzieży
SPRAWNY DOLNOŚLĄZACZEK
Innowacja pedagogiczna „Uczę się przez ruch, dotyk i rytm”
Walory aktywności fizycznej:
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 14 w Opolu jest mocno zaangażowana w procesie edukacji zdrowotnej i w związku z powyższym przeprowadzone zostały liczne.
Jak wykorzystujemy technologię informacyjną w procesie dydaktyczno – wychowawczym w kształceniu zintegrowanym?
Kinezjologia edukacyjna autorzy: Anna Guzowska Wioletta Koniusz
Trening metodą Warnkego
Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Piwodzie z Filią w Cetuli
Profilaktyka wad postawy ćwiczenia dla klasy I szkoły podstawowej
ZAJĘCIA KOREKCYJNO - KOMPENSACYJNE
RUCH TO ZDROWIE.
„Zajęcia z metod i technik uczenia się” 1.
Kółko chemiczne Szkolne wsparcie kapitału kulturowego.
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Gimnazjum im. Jana Pawła II w Choceniu Klasa Terapeutyczna.
Nowoczesne techniki uczenia się
Rok szkolny 2014/2015. Zdefiniowanie celów ewaluacji i sposobu wykorzystania wyników ewaluacji Stworzenie przez szkołę atmosfery dla uczniów zdolnych.
Realizacja Rządowego programu na lata „Bezpieczna i przyjazna szkoła” w województwie opolskim w roku 2014 „ ŻYJĘ ZDROWO TO PROSTE” Wnioskodawca:
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA SZKOŁY PODSTAWOWE ( ) przeprowadzono 205 ewaluacji, w tym: 25 ewaluacji całościowych 180 ewaluacji problemowych Podsumowanie.
Copyright © 2015 Wydawnictwo Inspiracja. Wydawnictwo Inspiracja Wydawnictwo Inspiracja założone zostało w celu podtrzymywania, utrwalania i zachęcania.
Eco - woodfun. Cechy naszych puzzli edukacyjno – rozrywkowych Pozytywne cechy dla małych dzieci : poprawiają sprawność palców i wspomagają koordynację.
Mgr Teresa Żarnowska-Kukuryk Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 4 im. J. Ciesielskiego Zespół Poradni nr 2 w Lublinie.
METODA DOBREGO STARTU. Metoda Dobrego Startu Głównym założeniem MDS jest wspomaganie rozwoju psychomotorycznego dziecka poprzez odpowiednio zorganizowaną.
Autor : Beata Goleń – Świgoń Szkoła Podstawowa nr 10 w Piasku.
INNOWACJA PEDAGOGICZNA Ruch, słuch, wzrok, mowa – podstawa uczenia się. Małgorzata Karasek.
WSZYSTKO CO POWINIENEŚ WIEDZIEĆ O WSPÓŁPRACY Z BRAINOBRAIN
ZESPÓŁ SZKOLNO- PRZEDSZKOLNY IM. JANA PAWŁA II W RUDNIKACH
Rodzaj innowacji: innowacja pedagogiczna Czas realizacji: roczny cykl listopad 2015 –listopad 2016 Zakres innowacji – uczniowie szkoły podstawowej 2.
Procesy edukacyjne są zorganizowane w sposób sprzyjający uczeniu się.
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
Terapia Pedagogiczna Terapia pedagogiczna jest realizowana w formie zajęć korekcyjno-kompensacyjnych, to specjalistyczne działania mające na celu pomoc.
INDYWIDUALIZACJA NAUCZANIA I WYCHOWANIA UCZNIÓW KLAS I – III SZKÓŁ PODSTAWOWYCH DOBRY START PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA W JORDANOWIE ŚLĄSKIM.
CZYTAM I PISZĘ POEZJĘ MIŁOSNĄ- WIECZÓR POEZJI WALENTYNKOWEJ
Realizacja podstawy programowej na II etapie edukacyjnym
Zapis prezentacji:

Wspomaganie procesów uczenia się poprzez ruch -gimnastyka mózgu w pracy tutora- Dobre praktyki w Gimnazjum nr 2 im. Jana Pawła II w Strzegomiu Przygotowała: Anetta Mularczyk

„Gimnastyka mózgu” wg Paula i Gail Dennison pokazuje w praktyce możliwości wykorzystania naturalnego ruchu fizycznego niezbędnego do organizowania pracy mózgu i ciała podczas uczenia się.

Program ćwiczeń gimnastyki mózgu dzieli się na: ćw. przekraczające środkową linię ciała, ćw. rozciągające mięśnie, ćw. zwiększające energię, ćw. zwiększające motywację.

Ćwiczenia gimnastyki mózgu: poprawiają umiejętności szkolne takie jak : czytanie, pisanie i literowanie

- poprawiają myślenie, umiejętność skupiania się, słyszenie, czytanie ze zrozumieniem

- Powodują wzrost motywacji do działania, potęgują pozytywne nastawienie, co sprzyja nauce i rozwojowi.

Uczniowie chętnie uczestniczą w zajęciach z elementami „Gimnastyki mózgu”, w czasie których nie tylko poprawiają swoją motorykę ale przede wszystkim rozwijają procesy pamięci, koncentracji i twórczego myślenia, co sprzyja uczeniu się.