2006-2009. Wszyscy partnerzy pracują nad rozwijaniem i udoskonalaniem u uczniów twórczego myślenie i umiejętności, opracowaniem elastycznych strategii.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
E-nauczyciel Rozwijanie umiejętności nauczycieli z zakresu wykorzystania TIK na lekcjach Rządowy Program "Cyfrowa Szkoła” oraz Certyfikacja e-Nauczycieli.
Advertisements

Szkoła z klasą 2.0 styczeń 2012r. Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Olkuszu.
Projekt dobry na wszystko! oprac. Grażyna Czetwertyńska 2006.
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
Warszawa, stycznia 2012r. Trzy główne zasady efektywnego doskonalenia nauczycieli Jacek Strzemieczny Centrum Edukacji Obywatelskiej.
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Raporty Postępów Program Comenius Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
Spośród 80 szkół, które przystąpiły do realizacji projektu, znalazła się również nasza szkoła – Zespół Szkół nr 3 w Kędzierzynie-Koźlu.
Zakres Przedział wiekowy Cele Oprogramowanie Opis
Gimnazjum nr 4 im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Tychach
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
Iwona Budrewicz PZ i OZ PSSE Kamień Pomorski
Anna Klimowicz, FRSE, Program Socrates Comenius Produkty końcowe projektów programu Socrates Comenius.
RAPORT DOTYCZĄCY EWALUACJI
Projekt Szkoła z klasą 2.0 Edycja 2011/2012. Cele projektu Celem Programu jest promowanie wykorzystywania w nauczaniu nowoczesnych technologii informacyjno.
Nasza szkoła w partnerskim projekcie szkół Comenius
ZESPÓ Ł SZKÓ Ł PONADGIMNAZJALNYCH NR 2 W MYS Ł OWICACH ZNAM KONCEPCJĘ PRACY MOJEJ SZKOŁY.
OŚRODEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI w SŁUPSKU
SERDECZNIE WITAMY W GIMNAZJUM NR 1 W LUBONIU
Program Comenius, jako jeden z czterech programów Unii Europejskiej Uczenie się przez całe życie, realizuje następujące akcje: – Dwustronne Partnerskie.
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ i PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
SZKOLNA PLATFORMA EDUKACYJNA (SPE) to profesjonalne narzędzie służące do za­rządzania i wspomagania procesu kształcenia poprzez wykorzystanie nowoczesnych.
Gazetki klasowe na temat partnerskich krajów
Ewaluacja OBSZAR Losy absolwentów i kontakt z uczniami (rocznik 1993 i 1994)
II.2.Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy programowej.
Punkt Informacyjny EUROPE DIRECT - Warszawa Działalność Punktu Informacyjnego EUROPE DIRECT – Warszawa Karolina Iwińska Konsultantka Punktu.
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Akcja jest skierowana jest.
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
PROGRAMY NAUCZANIA INNOWACJE PEDAGOGICZNE PROGRAMY AUTORSKIE
Idea oceniania kształtującego
RODZICE W SZKOLE.
Dobre praktyki TIK. Dla kogo program? Program skierowany jest do wszystkich tych nauczycieli, którzy widzą potrzebę edukacji medialnej w szkole, chcą.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA W I LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCYM W OLEŚNICY.
„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Konferencja Procedury rozwijania uczenia i nauczania stycznia 2014 SPACER EDUKACYJNY Dobra Praktyka Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Szczodrzykowie.
 Program prowadzony od 2002 roku  Przeznaczony dla wszystkich poziomów i typów szkół  Zachęcający do lepszego wykorzystania w uczeniu technologii informacyjno.
Wyniki i wnioski ewaluacji Przedszkola nr 10 w Będzinie
TIK? TAK! Spotkanie otwierające 22 listopada 2012 r. OrganizatorzyHonorowy patron.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Nasz udział w programie „Szkoła z klasą 2.0” rok szkolny 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Marii Konopnickiej w Glichowie.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Edycja 2012/2013 w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Konarzewie J. Liszkowska- koordynator.
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
Powiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Stargardzie Szczecińskim r. Powiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Stargardzie Szczecińskim.
Rok szkolny 2014/2015. Zdefiniowanie celów ewaluacji i sposobu wykorzystania wyników ewaluacji Stworzenie przez szkołę atmosfery dla uczniów zdolnych.
Szkoła Podstawowa nr 172 im. Polskiej Organizacji Wojskowej.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0  W projekcie udział bierze 500 szkół z całej Polski  w województwie śląskim do projektu przystąpiło 35 szkół.
Tytuł projektu : „Kompleksowy Program Wspomagania Rozwoju Szkół oraz Przedszkoli na terenie Powiatu Ostrowskiego” GIMNAZJUM W GRANOWCU Gimnazjum w Granowcu.
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Zadanie dyrektora szkoły w ramach programu Szkoła z klasą 2.0 Opracowanie: Jerzy Marek.
Gimnazjum z Oddziałami Dwujęzycznymi nr 14 im. Jana Gutenberga Fundacji Szkolnej w Warszawie Comenius Peaceful Horizons – C.O.M.P.A.S.S. Come.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
W tym roku szkolnym przystąpiliśmy do projektu prowadzonego przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Projekt ma za zadanie odpowiedzieć.
Zarządzanie jakością kształcenia. Poznajmy się Imię i nazwisko Skąd przyjechałaś/-eś? Podaj 3 informacje na swój temat: 2 prawdziwe i 1 fałszywą- informacje.
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
Praca metodą projektu edukacyjnego
Szkoła współpracuje ze społecznością lokalną Fundacja Civis Polonus
7 Nawyków – mapa wdrożenia
Program eTwinning Planowanie projektów
Procesy edukacyjne są zorganizowane w sposób sprzyjający uczeniu się.
Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 4
Program eTwinning Planowanie projektów
Dni otwarte Nazwa szkoły Data.
z uwzględnieniem uczniów z zaburzoną komunikacją językową
Rola oceny na lekcjach wychowania fizycznego
„Podnosimy bezpieczeństwo pracy w rolnictwie poprzez wymianę naszych doświadczeń szkoleniowych” Projekt nr PL01-KA
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Zapis prezentacji:

Wszyscy partnerzy pracują nad rozwijaniem i udoskonalaniem u uczniów twórczego myślenie i umiejętności, opracowaniem elastycznych strategii nauczania i uczenia się w celu promowania w nauczaniu myślenia twórczego i umiejętności. Partnerzy współpracują nad planowaniem międzyprogramowych tematów, które będą realizowane w klasie. W każdej z partnerskich szkół planuje się znaleźć odpowiedzi na następujące pytania: Co to jest twórczość? Dlaczego twórczość jest ważna? Jak można rozpoznać twórczość? Jak nauczyciele mogą promować twórczość? Zdobyte w trakcie współpracy wiedza i umiejętności znajdują zastosowanie w praktyce szkolnej. Wyniki badań są zbierane i wymieniane między partnerami, a wszystkie informacje opublikowane w formie książki oraz strony internetowej z forum służącym wymianie pomysłów i dobrej praktyki.

Projekt ma na celu: A. Nauczyciele - doskonalenie, uaktualnianie i wymianę wiedzy zawodowej dotyczącej twórczości w procesie nauczania i uczenia się, - zachęcanie nauczycieli do bycia bardziej twórczymi w planowaniu i nauczaniu, - promowanie integracji i prawdziwej współpracy wśród nauczycieli, - rozwijanie wiedzy specjalistycznej, - poszerzanie wiedzy metodologicznej, indywidualizowanie metod pracy w zależności od postępów ucznia, - rozwijanie umiejętności komunikacyjnych nauczycieli B. Uczniowie - wspieranie pełnego rozwoju umiejętności uczniów, - wspieranie integracji i prawdziwej współpracy wśród uczniów, - zachęcanie dzieci do twórczego myślenia - rozwijanie umiejętności komunikacyjnych uczniów

35 Sou Dbri Voinikov: 1421 Sofia Bułgaria

Aintree Davenhill Primary: Anglia All Saints Primary School: Anglia

Gradinita Cu Program Prelungit nr 33: Rumunia

Społeczna Szkoła Podstawowa Sto: Polska Szkoła Podstawowa Nr 29 im Jana Liszewskiego: Polska

Przez serię spotkań roboczych i wymianę nauczycieli ze szkół partnerskich, dyrektorzy, nauczyciele i rodzice starają się rozwijać myślenie twórcze i umiejętności poprzez przyjrzenie się dobrej praktyce w następujących obszarach:

Strategie organizacyjne w klasie Planowanie programu w każdej z partnerskich szkół Procedury oceniania i testowania w szkołach partnerskich. Wyznaczanie celów. Używanie oceniania kształtującego w planowaniu twórczego programu. Program w każdej z partnerskich szkół. Funkcjonowanie personelu pomocniczego i rodziców w szkole.

Wspieranie i finansowanie twórczego programu. Twórczość w nauczaniu nowożytnych języków obcych. Powiązania szkoły z domem oraz współpraca Programy dzielenia się wiedzą w szkołach partnerskich Doskonalenie i rozwój kadry

Wypracowanie pojęcia twórczego uczenia. Poznanie metody pomiaru twórczego uczenia.

Tworzenie pakietu na temat twórczości w formie cyfrowej. Organizowanie dyskusji dotyczących planowania programu w szkołach partnerskich Wprowadzenie techniki mapy myślowej do planowania.

Stworzenie dzienników wideo twórczych lekcji, które pokazano na spotkaniu w Polsce. Tworzenie i uaktualnianie strony internetowej projektu przez szkołę bułgarską. Rozwijanie elektronicznej książki Comeniusa. Poznanie prostych zasad przyspieszonego uczenia. Stworzenie listy czynności kontrolnych przy obserwacji lekcji. Poznanie technik eliminowania stresu u dzieci.

Zastosowanie gimnastyki mózgu i muzyki do wyzwalania twórczości.

Strona internetowa projektu oraz Prezentacja bieżących informacji o projekcie. Zamieszczanie materiałów wypracowanych w trakcie seminariów dla nauczycieli: nagrania wideo lekcji, twórcze pomysły do wykorzystania

Elektroniczna książka Comeniusa - opis teoretycznych aspektów twórczości: rozwój twórczego nauczyciela, kształtowanie twórczego umysłu, pomiar twórczości w klasie, technika mapy myślowej w planowaniu szkolnego programu, nauczanie kooperatywne.

Dziennik wideo twórczych lekcji (planowanie lekcji przy pomocy mapy mentalnej)- prezentacja twórczych lekcji poprzedzona przygotowaniem mapy mentalnej, ocenione przy pomocy specjalnie zaprojektowanego arkusza ewaluacyjnego.

Nasze środowisko naturalne- analiza programu nauczania pod kątem przekazywanych treści ekologicznych. Zapis wszystkich działań w formie filmu (lekcje, wycieczki, apele, konkursy), zdjęć, wyników badań.

Rozpowszechnianiem efektów współpracy na terenie szkoły i poza nią zajmują się nauczyciele i uczniowie. Informacje na temat wszelkich działań podejmowanych w projekcie zamieszcza się w biuletynie dla rodziców, w szkolnej gazetce oraz na stronach internetowych i poprzez pocztę elektroniczną. Bieżące informacje prezentuje się na gazetkach ściennych i w pokoju nauczycielskim. O ważnych wydarzeniach informuje się lokalne media. Zainteresowanym nauczycielom z innych szkół przekazywane sa informacje o podejmowanych przez szkołę przedsięwzięciach oraz możliwości przystąpienia do europejskich projektów edukacyjnych.

Materiały powstałe dzięki realizacji projektu (pomysły, dobra praktyka, rezultaty projektu) stanowią inspirację i pomoc w trakcie planowania lekcji a także zmuszają do refleksji nauczycieli, którzy po nie sięgną. W efekcie realizacji projektu gromadzi się również scenariusze lekcji, przedstawień, zajęć pozalekcyjnych, które są opracowane w formie elektronicznej. Planuje się opublikowanie wszystkich materiałów w formie książki na zakończenie realizacji projektu. Nauczyciele mogą rozwijać swą wiedzę i umiejętności m. in. na temat: technik gimnastyki mózgu, wykorzystania muzyki na lekcji, technik eliminowania stresu u dzieci, wykorzystania mapy myślowej w planowaniu lekcji itp.

Serdecznie dziękujemy za uwagę