ETwinning naturalny program zmieniającej się edukacji Aleksandra Bek.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Kierunki przemian Szkolnictwa Wyższego
Advertisements

i jego oferta wyjazdów na praktyki zagraniczne
Szkołę Podstawową im. gen. I. Kruszewskiego w Gogołowie
Kompetencje kluczowe jako cel edukacji na poziomie ponadgimnazjalnym
STRATEGIA ROZWOJU GOSPODARCZEGO MIASTA PABIANICE
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PITWIN – Portal Innowacyjnego Transferu Wiedzy.
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Nauczyciel prawie doskonały
Strategia rozwoju społeczeństwa informacyjnego w Polsce do roku 2013
Realizacja projektów eTwinning a nowa podstawa programowa
SZKOŁA SUKCESU PROGRAM.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Projekt realizowany przez Uniwersytet.
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Realizacja projektu w szkołach w roku szkolnym 2010/2011 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Spośród 80 szkół, które przystąpiły do realizacji projektu, znalazła się również nasza szkoła – Zespół Szkół nr 3 w Kędzierzynie-Koźlu.
Technologie informacyjno-komunikacyjne w kształceniu ustawicznym
1 Akademia Orange dla bibliotek. 2 Akademia Orange dla bibliotek wprowadzenie Na mocy porozumienia w sprawie utworzenia programu internetyzacji polskich.
ETwinning narzędziem realizacji nowej podstawy programowej Warszawa, 18 marca 2010 Iwona Moczydłowska, MSCDN Wydział w Siedlcach Konferencja z okazji 5-lecia.
Metoda projektu w praktyce szkolnej Dorota Kulesza
Fundacja Inicjatyw Badawczo- Szkoleniowych WSP TWP w Warszawie Ul. Drawska Warszawa Tel w Fundacja.
Człowiek – najlepsza inwestycja Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Mała gmina - wielkie perspektywy!
EUROPEJSKIE KOMPETENCJE KLUCZOWE
Departament Społeczeństwa Informacyjnego
dr Zbigniew E. Zieliński Wyższa Szkoła Handlowa
SCENARIUSZ WARSZTATÓW DLA SZKOŁY GIMNAZJALNEJ W RAMACH CYKLU PRAWA OBYWATELSKIE – MOJE PRAWA Katarzyna Stępak, Scenariusz 2, Załącznik 2 PRAWO DOSTĘPU.
Zadania szkoły w zakresie kształtowania kompetencji kluczowych
1.Projekt i jego realizator 2.Zespół Projektowy 3.Europejski Fundusz Społeczny dla oświaty w Polsce 4.Założenia Projektu 5.Działania i harmonogram Projektu.
Założenia PROJEKTU
ZADANIA KOORDYNATORÓW
Metoda projektu i praca zespołowa w praktyce szkolnej
Biologia jako nauka WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Informacje ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli Przebieg zajęć Powiązanie.
DOMENA PUBLICZNA.
Edukacja pozaformalna Edukacja nieformalna
Wprowadzenie do stosowania narzędzi Web 2.0 w dydaktyce
Kompetencje kluczowe uczniów gimnazjum i ich rozwój metodą projektów mgr Kamila Dębińska Uniwersytet Szczeciński.
Rok szkolny 2012/2013. Każda edycja programu trwa przez cały rok szkolny – od września do czerwca Pomoc w lepszym wykorzystaniu posiadanych zasobów (szkolnych.
Kreatywna szkoła, to twórczy uczeń
„Kompetencje zawodowe”
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Debata szkolna
WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE Wspólnie na Zamojszczyźnie- projekt.
CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
Kompetencje nauczycieli 6 października 2014 r. Caroline Kearney Starszy Kierownik Projektu & Analityk ds. Edukacji.
Polsko-Amerykańska Fundacja Wolności jest partnerem Fundacji Billa i Melindy Gates w przedsięwzięciu, które ma ułatwić polskim bibliotekom publicznym dostęp.
Przygotowanie MŚP do realizacji ambitnych projektów i wdrażania innowacji w ramach PO Inteligentny Rozwój.
PROJEKT EDUKACYJNY – blog Pomoce z języka angielskiego Opracowanie: Agnieszka Osińska.
Edukacja po CEOwsku mgr Bożena Sozańska.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Zagraniczna mobilność kadry edukacji szkolnej TYTUŁ: Kompetencje kluczowe w nauczaniu szkolnym nr umowy PL01-KA Projekt „Zagraniczna mobilność.
Pomorski System Wsparcia i Współpracy Organizacji Pozarządowych cele, narzędzie.
Zespół środków, czyli urządzeń (np. komputer, sieci komputerowe czy media), narzędzi (oprogramowanie) oraz innych technologii, które służą wszechstronnemu.
MĄDRZE ZAPLANUJ SWOJĄ PRZYSZŁOŚĆ ZAJĘCIA DLA UCZNIÓW SZKOŁY PONADGIMNAZJALNEJ Program zajęć dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych klasa II Zajęcia 1 RYNEK.
Edukacja normalizacyjna i zadaniowa w kontekście relacji „Szkoła – rynek pracy” Donata Andrzejczak Łódzkie Centrum Doskonalenia Nauczycieli I Kształcenia.
Ewaluacja pracy szkoły – drogą do wszechstronnego rozwoju uczniów.
SZKOŁA SUKCESU – SZKOŁĄ WSZYSTKICH UCZNIÓW Projekt „ SZKOŁA SUKCESU ” wsp ó łfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego.
Kompetencje kluczowe?! Czym jest kompetencja i dlaczego kluczowa?
Typy projektów i ogólne warunki realizacji wsparcia
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Uniwersalizm i wielowymiarowość kompetencji kluczowych w kontekście edukacji dr Anna Szymczak, prof. nadzw.
Projekty zrealizowane w ZS1
wspomaganie pracy przedszkoli, szkół i placówek
Technologia informacyjna wspomagająca edukację
Jak kształtować kompetencje kluczowe?
Kompetencje kluczowe?! Czym jest kompetencja i dlaczego kluczowa?
KOMPETENCJE KLUCZOWE.
SZKOŁA PODSTAWOWA im. MARII KONOPNICKIEJ W STĘŻYCY
DOŚWIADCZENIE – PROFESJONALIZM – ENERGIA
Europejskie Kompetencje Kluczowe
Program wsparcia placówek oświatowych z województwa podkarpackiego
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Zapis prezentacji:

eTwinning naturalny program zmieniającej się edukacji Aleksandra Bek

Zmiany

Mamy teraz doskonałą okazję, żeby wykorzystać internet do ulepszenia procesu tworzenia, przekształcania i porządkowania wiedzy w nauczaniu. Dzięki temu możemy wszędzie podnieść poziom edukacji zwiększenie dostępu do wiedzy dzielenie się wiedzą

w każdym miejscu i o każdej dobie 11. Porozumiewanie się w języku ojczystym 2. Porozumiewanie się w językach obcych 3. Kompetencje matematyczne i podstawowe kompetencje naukowo-techniczne 4. Kompetencje informatyczne 5. Umiejętność uczenia się 6. Kompetencje społeczne i obywatelskie 7. Inicjatywność i przedsiębiorczość 8. Świadomość i ekspresja kulturalna

demokratyzacja – kultura partycypacyjna zwiększanie świadomości promocja społeczności od pomocy zinstytucjonalizowanej do samopomocy networking od centralizacji do decentralizacji z większanie wydolności organizacyjnej dodawanie własnego wkładu hierarchii d sieci od schematu albo-albo do wielokrotnego wyboru od demokracji przedstawicielskiej do demokracji uczestniczącej trwałość uczenie się na błędach niewyważanie otwartych drzwi uznanie zapewnienia jakości

współpraca

do zobaczenia w sieci Materiały, z których korzystałam: Koalicja Otwartej Edukacji: edunews – portal o nowoczesnej edukacji: Edutopia: John Naisbitt Megatrendy: Dziesięć nowych kierunków zmieniających nasze życiehttp://