„Plant a Future” metoda projektu w bibliotece szkolnej

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
METODYKA PROJEKTÓW EDUKACYJNYCH
Advertisements

Metoda projektów PARTNER:
Projekty, innowacje i eksperymenty pedagogiczne
Projekt dobry na wszystko! oprac. Grażyna Czetwertyńska 2006.
Metoda projektu Opracowała: Katarzyna Otorowska.
Referat 3. Planowanie zadań i metody ich obrazowania
PROJEKT EDUKACYJNY.
Poznawanie metody projektu
Konferencja dla nauczycieli i uczniów szkół podstawowych, gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych pt. UCZNIOWSKIE PROJEKTY EDUKACYJNE. PRZYKŁADY DOBREJ PRAKTYKI.
INFORMATOR O UCZNIOWSKICH PROJEKTACH EDUKACYJNYCH
METODA PROJEKTU Metoda ta polega na samodzielnym realizowaniu przez uczniów zadania przygotowanego przez nauczyciela na podstawie wcześniej ustalonych.
1 ZAŁOŻENIA PROJEKTOWANYCH ZMIAN KSZTAŁCENIE ZAWODOWE I USTAWICZNE.
Przykładowe formy oceny projektu oraz kontraktu z uczniami
Wydział Kształcenia, Wychowania i Opieki. Projekt – co to jest? generowanie pomysłów, rozważanie propozycji działania, promowanie pomysłu; wyobrażanie.
Realizacja projektu w szkołach w roku szkolnym 2010/2011 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Realizacja projektu w roku szkolnym 2011/2012 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Realizacja projektu w roku szkolnym 2012/2013 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Doradztwo edukacyjno-zawodowe
DZIAŁANIA NA UŁAMKACH ZWYKŁYCH
Zespół szkolny w Cegłowie
Spośród 80 szkół, które przystąpiły do realizacji projektu, znalazła się również nasza szkoła – Zespół Szkół nr 3 w Kędzierzynie-Koźlu.
Projekt edukacyjny – królowa metod aktywnych
Projekt edukacyjny – królowa metod aktywnych
PRZYKŁADY METOD AKTYWIZUJĄCYCH
Projekty edukacyjne w szkole
Iwona Budrewicz PZ i OZ PSSE Kamień Pomorski
METODA PROJEKTU SZKOLENIOWA RADA PEDAGOGICZNA
Ewaluacja innowacji pedagogicznej realizowanej w Zasadniczej Szkole Zawodowej w Ośrodku Szkolno-Wychowawczym dla Dzieci Młodzieży Niepełnosprawnej.
Praca metodą projektu edukacyjnego
Zdrowie: To nie tylko brak choroby, lecz pełny dobrostan społeczny, psychiczny i biologiczny Światowa Organizacja Zdrowia.
METODA PROJEKTU Opracowanie: Marta Madura.
CENTRUM SZKOLENIOWE EDUSKRYPT.PL METODA PROJEKTU W NAUCZANIU
Jak przygotować i zorganizować wybory do władz samorządu uczniowskiego, żeby były świętem demokracji w szkole?
opracowanie: Marlena Kowalska
PODSTAWY PRAWNE. ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 20 sierpnia 2010 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków i sposobu oceniania,
WebQuest wykonane w ramach projektu BelferOnLine
Metoda projektu w matematyce
Spis treści Rodzaje zespołów i terminy pracy. Cele zespołów Formy pracy Podsumowanie.
praktyczne, prowadzone z zachowaniem obiektywizmu i etycznego podejścia, okresowe badanie oceniające postęp na drodze do osiągania ustalonych rezultatów.
PROJEKT EDUKACYJNY W GIMNAZJUM NR 16 informacje. Co to jest projekt edukacyjny? PROJEKT EDUKACYJNY JEST ZESPOŁOWYM, PLANOWYM DZIAŁANIEM UCZNIÓW, MAJĄCYM.
PRACA Z UCZNIAMI GIMNAZJUM METODĄ PROJEKTÓW
ZESPOŁOWY PROJEKT EDUKACYJNY W GIMNAZJUM
Szkole Podstawowej w Licheniu Starym
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Akcja jest skierowana jest.
PROJEKT EDUKACYJNY DLA UCZNIÓW KLAS DRUGICH SZKOŁY GIMNAZJALNEJ
Projekt edukacyjny w gimnazjum
GIMNAZJUM W PIECKACH Zebranie Rodziców 05. listopada 2010 r
Realizacja podstawy programowej poprzez różne formy aktywności cz. 3
Analiza porównawcza metody projektów i metaplanu
Dyrektor szkoły powierza kierownikom zespołów przedmiotowych opracowanie listy tematów projektów edukacyjnych (po 5 z każdego przedmiotu) do 30 kwietnia.
Patrz i zmieniaj Realizacja uczniowie ze Szkolnego Klubu Europejskiego pod kierunkiem p.Marzeny Pytel.
Szkoła demokracji – szkoła samorządności Program rozwoju kompetencji społecznych i obywatelskich rad pedagogicznych Spotkanie V Podsumowanie i zakończenie.
OCENIANIE KSZTAŁTUJĄCE OK
EWALUACJA GŁÓWNE ZADANIA DOTYCZACE SPRAWNEJ EWALUACJI.
Szkoła z klasą 2.0. Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i„Gazetę Wyborczą”. Od.
Nazwa procedury Analiza prac uczniów.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Metoda projektu w projekcie spotkania i nauka z komputerem
Samouczenie się (self-directed learning) w edukacji demokratycznej
Dzie ń Bezpiecznego Internetu 2016 pod has ł em: „ Lepszy Internet zale ż y od Ciebie”
Nikogo nie trzeba przekonywać, że eksperymenty wykonywane samodzielnie przez ucznia czy prezentowane przez nauczyciela sprawiają, że lekcje są bardziej.
Projekt edukacyjny w gimnazjum opracowanie: Elżbieta Kleczyk na potrzeby Zespołu Szkół w Rzeczenicy 2 Dlaczego projekt edukacyjny? nowa podstawa.
1 Metoda projektów Praktyka w edukacji 2 Metoda projektów – praktyka w edukacji Metoda projektów jest formą pracy uczniów łączącą wiedzę teoretyczną.
Dorobek zawodowy nauczyciela kontraktowego mgr Nataliya Hrynchyshyn Gościno, lipiec 2005.
PROJEKT EDUKACYJNY - STRUKTURA PROJEKTU OPRACOWAŁA: DOROTA PIEKARSKA.
Ro Roczny Plan Wspomagania Roczny Plan Wspomagania – plan zbudowany na bazie oferty doskonalenia realizowanej w danej szkole/ przedszkolu. RPW obejmuje.
R. Gromada – Kaleńska M. Wiercimak. Uczniowie gimnazjum mają obowiązek realizować jeden projekt edukacyjny w cyklu kształcenia. (na podstawie rozporządzenia.
Praca metodą projektu edukacyjnego
Wykorzystanie technologii informacyjnej w rozwiązywaniu problemów edukacyjnych w różnych obszarach kształcenia.
Zapis prezentacji:

„Plant a Future” metoda projektu w bibliotece szkolnej

Metoda projektów pozwala na kształtowanie u uczniów wielu umiejętności : formułowanie problemów, formułowanie celów planowanie i organizacja własnej pracy, korzystanie z różnych źródeł informacji, klasyfikowanie informacji umiejętność integrowania wiedzy z różnych przedmiotów nauczania, krytyczne analizowanie informacji (ocena ich wiarygodności), zapisywanie i prezentowanie zebranych materiałów (w różnych formach), przygotowywanie i wyrażanie swoich opinii, umiejętność pracy w grupie rozwiązywanie konfliktów, samoocena swojej pracy.

Istota metody projektów polega na tym, że uczniowie realizują określone przedsięwzięcie w oparciu o przyjęte wcześniej założenia. Cechy: Projekty mają mieć charakter interdyscyplinarny Większość decyzji związanych z realizacja projektu uczniowie powinni podejmować samodzielnie ma określone terminy realizacji rezultaty pracy prezentowane są publicznie założenia zawierają zwykle temat, cele, metody pracy, terminy, kryteria oceny przygotowywane są przez nauczyciela w formie tzw. kontraktu

FAZY PRACY 1. Zainicjowanie projektu (wybór zagadnień). 2. Podział na grupy. 3. Rozważenie propozycji tematu - opis tematu (alternatywa: przygotowanie banku tematów - wybór tematów z podziałem na grupy - opis tematu). 4. Spisanie kontraktu. 5. Realizacja projektu (stymulowana konsultacjami) potwierdzona stworzeniem raportu. 6. Prezentacja projektu. 7. Ocena - podsumowanie, uzupełnienie, refleksje powykonawcze.

Kontrakt powinien zawierać: temat projektu i jego cele, forma wykonania, zadania dla poszczególnych członków grupy, źródła informacji, które powinni wykorzystać, termin prezentacji oraz terminy konsultacji, części składowe, struktura raportu, możliwe formy prezentacji projektu, miejsce tej prezentacji oraz czas, kryteria oceny projektu

Rola nauczyciela sprowadza się do wspierania uczniów i konsultacji wybór tematu projektu przygotowanie kontraktu zbieranie i opracowanie materiałów, wykonywanie projektu na ogół ogranicza się do wskazania uczniom zakresu zagadnień, spośród których uczniowie wybierają szczegółowy temat jest to zadanie realizowane zwykle wyłącznie przez nauczyciela na tym etapie nauczyciel może służyć uczniom jako konsultant, konsultacje mogą odbywać się regularnie a ich czas i miejsce powinny być określone w kontrakcie

Rola nauczyciela na poszczegolnych etapach rola nauczyciela powinna ograniczyć się do podania czasu i ewentualnie formy prezentacji od decyzji nauczyciela zależy czy zarezerwuje on ocenę do własnych kompetencji (opierając się na kryteriach zawartych w kontrakcie), czy też włączy do tej czynności uczniów Prezentacja Ocena

Końcowym efektem projektu może być raport (sprawozdanie z wykonania projektu); konkretny wytwór (jeżeli jest przewidziany w opisie projektu) - wystawa, plakat, komplet fotografii, model, film itp.; prezentacja projektu - na forum klasy, szkoły itp.; dyskusja

OCENIANIE PROJEKTU Ocena zawartości projektu Za plan projektu Oryginalność, innowacyjność Umiejętności praktyczne w pracy eksperymentalnej i teoretycznej Realizacja celów i pokonywanie trudności Prezentacja i sprawozdanie Plan, logika argumentów, czytelność Język, prezentacje graficzne, błędy Estetyka i atrakcyjność Ocena samodzielności Pracowitość, inicjatywa Umiejętność współpracy

Plant a future 1. Zainicjowanie projektu (wybór zagadnień). 2. Podział na grupy. 3. Rozważenie propozycji tematu 4.Spisanie kontraktu. 5.Realizacja projektu. 6.Prezentacja. 7.Ocena. 1.Wybór projektu. 2.Ustalenie grupy realizującej projekt. 3.Przydział działań dla poszczególnych członków grupy projektowej. 4.Ustalenie zasad działania. 5.Działania projektowe. 6.Produkt końcowy. 7.Ewaluacja.

Zubialde LHI